Πλησιάζοντας τα άγρια ζώα μέχρι ν' ακούσεις την ανάσα τους Facebook Twitter
© David Yarrow

Πλησιάζοντας τα άγρια ζώα μέχρι ν' ακούσεις την ανάσα τους

0

Ο Σκοτσέζος φωτογράφος David Yarrow ταξίδεψε σε μερικούς από τους πιο απομακρυσμένους προορισμούς του κόσμου όπως την Ανταρκτική, το Εθνικό πάρκο Katmai, Αλάσκα, Μανιτόμπα, Καναδά  και πολλούς άλλους και ήρθε πρόσωπο με πρόσωπο με άγρια, θανατηφόρα ζώα για να τα φωτογραφίσει στο φυσικό τους περιβάλλον και να συλλάβει μερικές εκπληκτικές εικόνες της άγριας ζωής σε μερικά από τις πιο σκληρά τοπία του πλανήτη. Η συγκεκριμένη του δουλειά εκδόθηκε στον τόμο Encounter από τις εκδόσεις Clearview. Μαζί με ένα δείγμα της δουλειάς του εξηγεί πώς κατάφερε -τεχνικά- να πλησίασει τόσο πολύ τα ζώα  και γιατί επέλεξε την ασπρόμαυρη και όχι την έγχρωμη φωτογραφική προσέγγιση. 

Πλησιάζοντας τα άγρια ζώα μέχρι ν' ακούσεις την ανάσα τους Facebook Twitter
"Ο σπουδαίος φωτογράφος Robert Capa είχε πει ότι αν μία φωτογραφία δεν είναι αρκετά καλή είναι γιατί δεν έχεις πλησιάστει το θέμα σου όσο χρειάζεται. Δεν μπορείς να έχεις την αίσθηση της απειλής με έναν τηλεφακό γι' αυτό και αποφάσισα να πλησιάσω πολύ. Η συγκεκριμένη λήψη έγινε εξ αποστάσεως με μία τηλεκατευθυνόμενη κάμερα, στο επίπεδο του εδάφους, με ευρυγώνιο φακό πασαλειμμένο με το aftershave Old Spice που χρησιμοποιούσαν οι Masai - ήμουν σε ένα jeep 150 γιάρδες μακριά εκείνη τη στιγμή. Αμέσως μετά το τράβηγμα της φωτογραφίας, η λέαινα άρπαξε την κάμερα με το στόμα της και κρύφτηκε. Έπρεπε να την ακολουθήσουμε μέσα στους θάμνους για να την πάρουμε πίσω." © David Yarrow
Πλησιάζοντας τα άγρια ζώα μέχρι ν' ακούσεις την ανάσα τους Facebook Twitter
'Σ' αυτή τη λήψη η κάμερα δεν ήταν καθόλου προστατευμένη· άλλο ένα βήμα και ο ελέφαντας θα μπορούσε να τη μετατρέψει σε πολτό. Ο οδηγός μου μου είπε να συνεχίσω να πατάω το κλείστρο. Το στριφογύρισμα του μοτέρ ήταν αρκετό για να κάνει τον ελέφαντα να σταματήσει για να εντοπίσει από που έρχεται ο ασυνήθιστος θόρυβος. Αμέσως μετά άρχισα να χρησιμοποιώ ατσάλινα προστατευτικά πλαίσια για να προστατέψω τις κάμερές μου." © David Yarrow.
Πλησιάζοντας τα άγρια ζώα μέχρι ν' ακούσεις την ανάσα τους Facebook Twitter
"Υπάρχει μια χυδαιότητα, στις έγχρωμες εικόνες, ενώ οι ασπρόμαυρες έχουν μια ηρεμία που τις καθιστά διαχρονικές. Αν η τεχνολογία υπήρχε, σχεδόν κάθε εικόνα θα μπορούσε να είχε ληφθεί πριν από 200 χρόνια." © David Yarrow
Πλησιάζοντας τα άγρια ζώα μέχρι ν' ακούσεις την ανάσα τους Facebook Twitter
"Έχω ταξιδέψει σ' όλο τον κόσμο. Γνώρισα αυτή την αρκούδα στο πάρκο Katmai στην Αλάσκα- είμασταν μόνο αυτός κι εγω στο δρόμο. Σου δίνονται ενημερώσεις ασφαλείας, αλλά ποτέ δεν πιστέυεις ότι θα συναντήσεις μία στο δρόμο σου.. Υποτίθεται ότι πρέπει να τους μιλήσεις γι' αυτό και γω συνέχιζα να λέω "Γειά σας κύριε Αρκούδε" και άλλα παρόμοια. Με κοίταξε με περιφρόνηση και χάθηκε μέσα στο δάσος. Θα σου επιτεθούνε μόνο αν βρεθείς ανάμεσα σ' αυτές και στα παιδιά τους." © David Yarrow
Πλησιάζοντας τα άγρια ζώα μέχρι ν' ακούσεις την ανάσα τους Facebook Twitter
"Οι περισσότερες από τις φωτογραφίες τραβήχτηκαν νωρίς το πρωί ή στο ηλιοβασίλεμα. Με καλό φως έρχεται πάντα μια μεγαλύτερη συναισθηματική προοπτική." © David Yarrow
Πλησιάζοντας τα άγρια ζώα μέχρι ν' ακούσεις την ανάσα τους Facebook Twitter
"Έχουν απομείνει μόνο 1.000 Royal Bengal τίγεις στην Ινδία. Μερικοί άνθρωποι χαρακτηρίζουν εικόνες σαν αυτή "πορνο" , αλλά αν μία φωτογραφία μπορεί να δημιουργήσεις μία συναισθηματική επαφή με τα πλάσματα του φυσικού κόσμου, τότε μπορεί να κάνει τη διαφορά." © David Yarrow
Πλησιάζοντας τα άγρια ζώα μέχρι ν' ακούσεις την ανάσα τους Facebook Twitter
"Ο δολοφόνος." © David Yarrow
Πλησιάζοντας τα άγρια ζώα μέχρι ν' ακούσεις την ανάσα τους Facebook Twitter
© David Yarrow
Πλησιάζοντας τα άγρια ζώα μέχρι ν' ακούσεις την ανάσα τους Facebook Twitter
© David Yarrow
Πλησιάζοντας τα άγρια ζώα μέχρι ν' ακούσεις την ανάσα τους Facebook Twitter
© David Yarrow
Πλησιάζοντας τα άγρια ζώα μέχρι ν' ακούσεις την ανάσα τους Facebook Twitter
© David Yarrow
Πλησιάζοντας τα άγρια ζώα μέχρι ν' ακούσεις την ανάσα τους Facebook Twitter
© David Yarrow
Πλησιάζοντας τα άγρια ζώα μέχρι ν' ακούσεις την ανάσα τους Facebook Twitter
© David Yarrow
Πλησιάζοντας τα άγρια ζώα μέχρι ν' ακούσεις την ανάσα τους Facebook Twitter
© David Yarrow
Πλησιάζοντας τα άγρια ζώα μέχρι ν' ακούσεις την ανάσα τους Facebook Twitter
"Είμαστε όλοι κομμάτι του φυσικού κόσμου."© David Yarrow
Πλησιάζοντας τα άγρια ζώα μέχρι ν' ακούσεις την ανάσα τους Facebook Twitter
© David Yarrow

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΑΥΤΟ ΔΗΜΟΣΙΕΥΤΗΚΕ ΓΙΑ ΠΡΩΤΗ ΦΟΡΑ ΣΤΙΣ 22.4.2016

Φωτογραφία
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Άγγελος Μπαράι: «Βλέπω τη φωτογραφία ως μέσο επούλωσης τραυμάτων»

Φωτογραφία / Άγγελος Μπαράι: «Βλέπω τη φωτογραφία ως μέσο επούλωσης τραυμάτων»

Ο βραβευμένος φωτογράφος εστιάζει στα ανθρώπινα δικαιώματα, τις ευάλωτες κοινωνικές ομάδες, τη μετανάστευση και το προσφυγικό, δίνοντας φωνή σε ανθρώπους και ιστορίες που θα έμεναν στο σκοτάδι.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Στο Παρίσι μετά τους Ολυμπιακούς, ο Σουρεαλισμός ήρθε να κατακτήσει την πόλη

Φωτογραφία / Μια επίσκεψη σε ένα Παρίσι που αναζητά την επόμενη μέρα

Στο ανακαινισμένο Grand Palais, με επίκεντρο τον σουρεαλισμό, την τέχνη και καλεσμένο τον Τζιμ Τζάρμους, η Paris Photo 2024 καθρεφτίζει μια πόλη που επαναπροσδιορίζεται πολιτιστικά μετά τους Ολυμπιακούς.
ΟΡΕΣΤΗΣ ΣΕΦΕΡΟΓΛΟΥ
Φωτογραφική έκθεση για την επανένωση της Γερμανίας 35 χρονια μετά από την πτώση του Τείχους του Βερολίνου

Πολιτισμός / Φωτογραφική έκθεση για την επανένωση της Γερμανίας 35 χρονια μετά από την πτώση του Τείχους του Βερολίνου

Με αφορμή τα 35 χρόνια από την Πτώση του Τείχους (09.11.89) μια φωτογραφική έκθεση με τίτλο «Dream on- Βερολίνο, δεκαετία του 90» αποτυπώνει την κρίσιμη αυτή δεκαετία μετάβασης ανάμεσα στο παρελθόν και το αβέβαιο μέλλον, την αισιοδοξία και το φόβο για το νέο Βερολίνο
ΕΙΡΗΝΗ ΑΝΑΣΤΑΣΟΠΟΥΛΟΥ, ΒΕΡΟΛΙΝΟ
Η αθέατη Αίγυπτος του Denis Dailleux

Φωτογραφία / Η αθέατη Αίγυπτος του Denis Dailleux

Ο βραβευμένος Γάλλος φωτογράφος που έχει καταγράψει μοναδικά τις φτωχογειτονιές του Καΐρου, τους γονείς των Μαρτύρων της Επανάστασης, νεαρούς γυμνασμένους άντρες δίπλα σε μαυροφορεμένες μανάδες αλλά και λαμπερούς σταρ του κινηματογράφου, εξηγεί πώς ξεκίνησε η ιδιότυπη και πολύχρονη αυτή διαδρομή του.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ισπανία: Έκθεση αφιερωμένη στο έργο του Ίρβινγκ Πεν στο Ίδρυμα MOP στη Λα Κορούνια

Φωτογραφία / Ισπανία: Έκθεση αφιερωμένη στο έργο του Ίρβινγκ Πεν στο Ίδρυμα MOP στη Λα Κορούνια

Πορτρέτα διάσημων και σκηνές δρόμου περιλαμβάνονται στην έκθεση «Irving Penn: Centennial» που διοργανώνεται από το Μητροπολιτικό Μουσείο Τέχνης της Νέας Υόρκης και παρουσιάζεται στην Ισπανία
LIFO NEWSROOM
Ζήτημα ζωής και θανάτου: Το θρυλικό φωτογραφικό βιβλίο του Peter Hujar επανεκδίδεται μετά από σχεδόν μισό αιώνα

Φωτογραφία / Ζήτημα ζωής και θανάτου: Το θρυλικό φωτογραφικό βιβλίο του Peter Hujar επανεκδίδεται μετά από σχεδόν μισό αιώνα

Το λεύκωμα «Portraits in Life and Death» εξελίχθηκε σε θρύλο τις δεκαετίες μετά τον θάνατο του φωτογράφου το 1987 και έγινε το σύμβολο ενός χαμένου κόσμου που ζούσε και δημιουργούσε στο νεοϋρκέζικο downtown.
THE LIFO TEAM
Enri Canaj, φωτογράφος

Φωτογραφία / Enri Canaj: «Δεν έχω εξοικειωθεί με τον πόνο»

Ο φωτογράφος των ασπρόμαυρων κάδρων, που κατέγραψε την Ελλάδα της κρίσης και το μεταναστευτικό ζήτημα της Ευρώπης, μιλά για τη δική του πορεία μετανάστευσης, για το πώς ο ερχομός του από τα Τίρανα στην Αθήνα ήταν μια «έκρηξη» μέσα στο κεφάλι του. Και είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας
M. HULOT
Οι φιναλίστ του διαγωνισμού φωτογραφίας Australian Life 2024 - σε εικόνες

Φωτογραφία / Η ζωή στην Αυστραλία μέσα από τον διαγωνισμό φωτογραφίας Australian Life 2024

Εκτροφή προβάτων, βρικόλακες στο σαλόνι, Αβορίγινες στη γη τους και στα σπίτια τους: Μια περιήγηση στην Αυστραλία μέσα από τις εικόνες των φιναλίστ του διαγωνισμού φωτογραφίας Australian Life 2024.
THE LIFO TEAM
Κοιτάζοντας τους άλλους: Η Μαρτίν Φρανκ στην Άνδρο 

Φωτογραφία / «Κοιτάζοντας τους άλλους»: Οι ανθρωποκεντρικές εικόνες της Μαρτίν Φρανκ σε μια έκθεση στην Άνδρο

Στη χώρα της Άνδρου, στο Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης του Ιδρύματος Βασίλη και Ελίζας Γουλανδρή, 150 φωτογραφίες και αρχειακό υλικό αναδεικνύουν τη δημιουργική πορεία μιας καλλιτέχνιδας που παραμένει ελάχιστα γνωστή σήμερα στη διεθνή κοινότητα ενώ το έργο της συχνά ταυτίζεται με αυτό του Καρτιέ-Μπρεσόν.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ