Το new entry της εβδομάδας: Of Embla

Το new entry της εβδομάδας: Of Embla Facebook Twitter
0
Το new entry της εβδομάδας: Of Embla Facebook Twitter
Η Maiken κατάγεται από την παγωμένη Νορβηγία.

«Το όνομα Of Embla προέρχεται από τον Ασκ και την Έμπλα της Σκανδιναβικής μυθολογίας. Ήταν οι πρώτοι άνθρωποι που περπάτησαν στη γη. Μετά τη δημιουργία της γης από τον Όντιν και τα αδέλφια του, Βίλι και Βε, δημιούργησαν τον Ασκ και την Έμπλα από τα λείψανα του πατέρα τους. Το όνομα Ασκ προέρχεται από το όνομα ενός πολύ κοινού δένδρου και πιστεύεται πως το όνομα Έμπλα προέρχεται επίσης από το όνομα ενός άλλου δένδρου. Η πιο γνωστή ιστορία λέει ότι ο Όντιν, ο Βίλι και ο Βε δημιούργησαν τον Ασκ και την Έμπλα από δύο κομμάτια ξύλου. Αλλά το πιο σημαντικό είναι ότι δημιουργήθηκαν ταυτόχρονα και ισότιμα. Τους δόθηκαν πολλές διαφορετικές ικανότητες από διαφορετικούς θεούς και προήλθαν από την ίδια τη γη. Το Of στο Of Embla, για μένα, σημαίνει ότι προέρχομαι ή κατάγομαι από την Έμπλα», γράφει η Maiken Sunby για το όνομα που διάλεξε για το συγκρότημα που έχει μαζί με τον Νίκο Αθανασούλα.

Η Maiken κατάγεται από την παγωμένη Νορβηγία. Όταν μιλάμε μέσω skype, μου λέει ότι «όπως στην χριστιανική θρησκεία έχετε τον Αδάμ και την Εύα, έτσι και εμείς στην μυθολογία μας έχουμε αυτούς τους θεούς. Στην χριστιανική θρησκεία όμως η Εύα είναι κατώτερη του Αδάμ επειδή δημιουργήθηκε από ένα κομμάτι του. Ήταν η αμαρτωλή που άκουσε το φίδι και ήταν εξαιτίας της που διώχθηκαν από τον Παράδεισο και βρέθηκαν στην Γη. Βρίσκω ότι η ιστορία δεν τους μεταχειρίζεται σαν ίσους ενώ ο Ασκ και η Έμπλα ήταν πάντοτε ίσοι. Γενικά πάντως πέρα από όλα αυτά πιστεύω ότι ανήκουμε πραγματικά στην φύση και γι’ αυτό πρέπει να την σεβόμαστε όπως πρέπει να σεβόμαστε επίσης ο ένας τον άλλον».

Το να δουλεύεις από απόσταση έχει τα θετικά και τα αρνητικά του. Είναι και το πώς ο κόσμος έχει εξελιχθεί. Δεν θα ήταν δυνατό να γίνει αν δεν είχαμε το skype ή το ίντερνετ και τόσες δυνατότητες να επικοινωνούμε αλλά αν είναι να κάνουμε συναυλία, είναι ένα θέμα. Ο τρόπος όμως που γράφουμε μουσική όμως είναι πολύ ενδιαφέρον.

Γνωρίστηκαν όταν ήταν και οι δύο φοιτητές στο Λονδίνο. Γράφουν μαζί την μουσική και ο Νίκος έχει αναλάβει και την παραγωγή. Ο ήχος τους είναι ατμοσφαιρικό,  μια μίξη τζαζ και trip hop.

«Ο καλύτερος μου φίλος ήταν ο συγκάτοικος της. Την άκουσα να τραγουδάει μια βραδιά στο σπίτι τους. Ήμουν μεθυσμένος και έπαιζα λίγο κιθάρα και άρχισε να λέει ένα τραγούδι. Έπαθα σοκ. Μετά από λίγους μήνες  ξανασυναντηθήκαμε σε ένα μπαρ και μου έδειξε την μουσική που έγραφε και αυτό ήταν», αναφέρει ο Νίκος που συμμετέχει στην κουβέντα.  

Το new entry της εβδομάδας: Of Embla Facebook Twitter
Τώρα υπάρχουν άνθρωποι που νομίζουν ότι ξέρουν από μουσική και πάνε εκ του ασφαλούς. Ακούμε το ίδιο τραγούδι συνέχεια να ξαναγίνεται και να ξαναφτιάχνεται από την αρχή. Είναι κάπως λυπηρό.

«Σπούδαζε μουσική στο Westminster εκείνη την περίοδο αλλά μάθαινε πιάνο από 5 χρονών. Τώρα έχει επιστρέψει στην Αθήνα όπου γράφει μουσική για φιλμ και διαφημιστικά. Η Maiken έχει παρόμοιο background. Ξεκίνησε να τραγουδάει σε χορωδίες από όταν ήταν 6 χρονών ενώ παράλληλα έκανε πιάνο. Όταν ήταν 16 χρονών πήγε σε ένα μουσικό κολλέγιο όπου όμως έκανε θέατρο και μπαλέτο. Τα παράτησε όμως για να αφοσιωθεί στο τραγούδι. Η μπάντα στην ουσία δημιουργήθηκε πριν από 3 χρόνια. Μου έστειλε ένα ντέμο και συναντηθήκαμε 1-2 φορές και έτσι γεννήθηκε το κομμάτι ‘What it is’. Και έτσι έγινε. H Maiken άρχισε να παίζει τα κομμάτια που έγραφε ζωντανά και εγώ να κάνω την παραγωγή. Ηχογραφήσαμε ένα EP και τρία κομμάτια. Εξελισσόμαστε συνέχεια. Τώρα ολοκληρώνουμε τις ηχογραφήσεις για το πρώτο μας άλμπουμ. Η μουσική μας είναι μια μίξη trip hop με death folk», αστειεύεται.

«Το να δουλεύεις από απόσταση έχει τα θετικά και τα αρνητικά του. Είναι και το πώς ο κόσμος έχει εξελιχθεί. Δεν θα ήταν δυνατό να γίνει αν δεν είχαμε το skype ή το ίντερνετ και τόσες δυνατότητες να επικοινωνούμε αλλά αν είναι να κάνουμε συναυλία, είναι ένα θέμα. Ο τρόπος όμως που γράφουμε μουσική όμως είναι πολύ ενδιαφέρον. Σαν να δουλεύεις μαζί αλλά και χώρια. Μοιραζόμαστε ιδέες. Μου στέλνει κομμάτια ή τις στέλνω εγώ μουσική και προσθέτει στίχους. Και μια φορά στο τόσο συναντιόμαστε και ηχογραφούμε όλη μέρα όπως και τώρα που η Maiken είναι στην Ελλάδα. Βέβαια εγώ δεν έχω πάει ακόμη στην Νορβηγία.  Δεν θέλω να μείνω μόνιμα στην Αθήνα αλλά περνάω καλά εδώ. Ευτυχώς έχω δουλειά τώρα και αλλά μου αρέσει ο καιρός», λέει.  

Το new entry της εβδομάδας: Of Embla Facebook Twitter
Έχω έρθει στην Ελλάδα δυο φορές μέχρι τώρα και παρόλα τα αρνητικά που ακούω για την Αθήνα πιστεύω ότι είναι μια πολλή όμορφη πόλη και μου αρέσει. Δεν θα με πείραζε να έρθω και να μείνω.

Αντίθετα η Maiken δεν θέλει να αποχωρίζεται την χώρα της για πολύ «Πάντοτε θα θέλω να επιστρέφω πίσω στην Νορβηγία επειδή μου αρέσει το χιόνι αλλά μου αρέσει πάρα πολύ να ταξιδεύω και να μαθαίνω για διαφορετικές κουλτούρες. Έχω έρθει στην Ελλάδα δυο φορές μέχρι τώρα και παρόλα τα αρνητικά που ακούω για την Αθήνα πιστεύω ότι είναι μια πολλή όμορφη πόλη και μου αρέσει. Δεν θα με πείραζε να έρθω και να μείνω. Τώρα θα κάτσω για 3 βδομάδες αλλά θα μου άρεσε να μπορούσα να κάτσω π.χ. για 3 μήνες».

Τι προσδοκίες έχουν;  

«Θέλουμε να συνεχίσουμε να κάνουμε μουσική που αγαπάμε», λέει ο Νίκος, «Οι δισκογραφικές εταιρίες αυτή την εποχή δεν ενδιαφέρονται και πολύ για σένα. Προσφέρουν μόνο promotion αλλά όλα τα άλλα πρέπει να τα κάνεις μόνος σου. Ο 21ο αιώνας με το Facebook και τα social media μπορείς να τα κάνεις όλα μόνος σου οπότε γιατί πρέπει να έχεις μια δισκογραφική εταιρεία που σου παίρνει τα μισά λεφτά χωρίς λόγο; Πολλές φορές θα ήθελα για την μπάντα να μπορούμε να έχουμε επιλογή για το που χρησιμοποιείται η μουσική μας και κυρίως να δημιουργούμε όπως θέλουμε. Κάνουμε κάτι για το οποίο είμαστε πολύ περήφανοι. Μας έχουν πλησιάσει εταιρείες αλλά τις απορρίπτουμε. Δεν μας προσφέρουν την δέσμευση που χρειαζόμαστε. Με το διαδίκτυο υπάρχει πολύ μουσική εκεί πέρα έξω αλλά οι εταιρίες προμοτάρουν μόνο βλακείες. Η μουσική βιομηχανία έχει αλλάξει με ένα κακό τρόπο. Δεν είναι όπως παλιά. Παλιά μπορεί να μην είχαν ιδέα τι μουσική κάνεις αλλά σου έδιναν ευκαιρία να ηχογραφήσεις και έβλεπαν πώς θα πάει. Δεν γνώριζαν πολλά από μουσική αλλά επέτρεπαν νέα είδη να δημιουργηθούν και νέες μπάντες να προτείνουν έναν νέο ήχο για τον κόσμο να ακούσει. Τώρα υπάρχουν άνθρωποι που νομίζουν ότι ξέρουν από μουσική και πάνε εκ του ασφαλούς. Ακούμε το ίδιο τραγούδι συνέχεια να ξαναγίνεται και να ξαναφτιάχνεται από την αρχή. Είναι κάπως λυπηρό».

 

Και η Maiken προσθέτει: «Πιστεύω ότι απλά προωθούν απλά αυτό που θα τους βγάλει περισσότερα λεφτά. Τα χρήματα ελέγχουν τα πάντα. Πρέπει να έχεις ένα προϊόν που σου εγγυάται ότι θα πουλήσει. Πριν όλοι είχαν μια συγκεκριμένη δουλειά, ο τραγουδιστής ήτα τραγουδιστής, ο μάνατζερ, μάνατζερ, τώρα όλοι έχουν λόγο για τα πάντα. Κι αυτό σημαίνει ότι δεν μπορείς να κάνεις μουσική με τον τρόπο σου. Είναι ενδιαφέρον να παρακολουθείς όσα γίνονται στην ανεξάρτητη σκηνή επειδή όλα γίνονται σε μικρότερα μεγέθη και με μια DIY αντιμετώπιση αντί για την mainstream μουσική που υπάρχει πάντοτε εκεί έτσι κι αλλιώς ενώ γίνονται τόσα πολλά».

Το new entry της εβδομάδας: Of Embla Facebook Twitter

Info:

Οι ΟF Embla θα εμφανιστούν για πρώτη φορά στην σκηνή του Six Dogs (Αβραμιώτου 6-8) την Μεγάλη Τρίτη 26 Απριλίου για να παρουσιάσουν το πρώτο τους EP. Είσοδος: 5 ευρώ

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η ξανθιά φιλοδοξία της Sabrina Carpenter

Μουσική / Η Sabrina Carpenter ξέρει ακριβώς τι κάνει στην ποπ

Η πρώτη καλλιτέχνιδα που είχε ταυτόχρονα ένα νο1 άλμπουμ και τρία τραγούδια στην πεντάδα των UK Charts και τρια κομμάτια στην πεντάδα του Billboard Hot 100 –κάτι που είχε να συμβεί από την εποχή των Beatles– δεν είναι τόσο αθώα όσο φαίνεται. Στην πορεία, έχει σπάσει αρκετά στερεότυπα.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
«Ελάχιστοι άνθρωποι που ασχολήθηκαν με την τέχνη άφησαν παρακαταθήκη»

Οι Αθηναίοι / «Αυτό που λέμε ευτυχισμένη ζωή δεν υπάρχει»

Ο Θέμης Ανδρεάδης γνώρισε τεράστια επιτυχία με το σατιρικό τραγούδι αλλά το ρίσκο να ασχοληθεί με το αγαπημένο του είδος, την μπαλάντα, τον άφησε εκτός μουσικής για σχεδόν είκοσι χρόνια. Η επιστροφή του με ένα δίσκο βινυλίου με συμμετοχές μουσικών από τις νεότερες γενιές ανοίγει ένα νέο, πιο φωτεινό κεφάλαιο στη ζωή του.
M. HULOT
Σοστακόβιτς: Ο συνθέτης που έγραψε το σάουντρακ της ρωσικής ιστορίας

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Σοστακόβιτς: Ο συνθέτης που έγραψε το σάουντρακ της ρωσικής ιστορίας

Μισός αιώνας συμπληρώνεται φέτος από τον θάνατο του Ντμίτρι Σοστακόβιτς και η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών ερμηνεύει το Κοντσέρτο του για βιολί και ορχήστρα με σολίστα τον Βαντίμ Ρέπιν. Με αυτήν την αφορμή, η Ματούλα Κουστένη ξετυλίγει μια ιστορία ζωής και μουσικής που καθορίστηκε τόσο από την πολιτικές εξελίξεις και το πλαίσιο του σοβιετικού καθεστώτος, όσο και από τις προσωπικές επιλογές του μεγάλου Ρώσου συνθέτη.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Το αριστουργηματικό σετ των Pan Pot στην Αθήνα

Μουσική / Pan Pot: Πόσο καταπληκτική μουσική παίζει αυτό το δίδυμο;

Δεν είναι πλέον εικοσάρηδες, αλλά δεν καταφεύγουν μονάχα σε νοσταλγικούς ήχους. Συνεχίζουν να καθορίζουν ηχητικά το μέλλον της techno, κάτι που απέδειξαν και στο extended σετ τους στην Αθήνα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΒΟΥΡΛΑΚΟΣ
«Στην αρχή με ενοχλούσαν τα σχόλια για το Ozempic, όχι όμως πια»

Lifo Videos / «Στην αρχή με ενοχλούσαν τα σχόλια για το Ozempic, όχι όμως πια»

Η Marseaux, μια από τις πιο αναγνωρίσιμες φωνές της σύγχρονης ελληνικής ποπ σκηνής μιλά για την τυχαία της συνάντηση με το τραγούδι αλλά και για τις προσωπικές δυσκολίες που έχει αντιμετωπίσει και την έφεραν μέχρι το σήμερα.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Το νέο ντοκιμαντέρ για τους Led Zeppelin αφήνει απ’ έξω την σκοτεινή πλευρά τους

Μουσική / Το νέο ντοκιμαντέρ για τους Led Zeppelin αφήνει απ’ έξω την σκοτεινή πλευρά τους

Το Becoming Led Zeppelin εξερευνά τις συνθήκες δημιουργίας του θρυλικού συγκροτήματος αγνοώντας την ακολουθία από σατανιστικές τελετουργίες, γκρούπις, ηρωίνη, όργια και κακοποιήσεις που σημάδεψαν την μετεωρική τους διαδρομή
THE LIFO TEAM
H ψευδαίσθηση της «ανακάλυψης» μουσικής στις επιμελημένες playlists του Spotify

Μουσική / Ανακαλύπτουμε πράγματι μουσική στο Spotify ή ζούμε μια ψευδαίσθηση;

Αρχικά, τις επιμελημένες playlists της δημοφιλούς πλατφόρμας τις έφτιαχναν επαγγελματίες, που προσλαμβάνονταν για το γούστο και την κρίση τους. Όμως, πια τα πράγματα δεν λειτουργούν έτσι. Και παρότι μας περιβάλλει ένας ωκεανός ήχων, το Spotify αρκείται στο να μας κρατά αποκλεισμένους στο νησί μας.
THE LIFO TEAM
Πιοτρ Ίλιτς Τσαϊκόφσκι (1840-1893)

Μουσική / Τσαϊκόφσκι: Πώς μπορεί ο κορυφαίος συνθέτης να ενοχλεί τη σημερινή Ρωσία;

Στη Ρωσία θεωρούν αδιανόητο το να φέρει η εθνική τους κληρονομιά ομοφυλοφιλική ταυτότητα, ακόμα κι αν πρόκειται για τον συνθέτη της «Λίμνης των κύκνων» και του «Καρυοθραύστη», καθώς και της «Παθητικής συμφωνίας», η οποία ίσως προμηνύει τη φημολογούμενη κρατική δολοφονία του. Με αφορμή την παράσταση που ανεβαίνει στην Εθνική Λυρική Σκηνή ανατρέχουμε στα νέα στοιχεία για τη ζωή του.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Λουκιανός Κηλαηδόνης (1943-2017): Μια ζωή

Μουσική / Λουκιανός Κηλαηδόνης (1943-2017): Μια ζωή

Σαν σήμερα πεθαίνει ο «φτωχός και μόνος κάου-μπόυ», που την εποχή της επικράτησης του πολιτικού τραγουδιού στη χώρα μας πρότεινε την επανασύνδεση με τον Αττίκ και τον Κώστα Γιαννίδη, αλλά και την αμερικανική τζαζ, country και σουίνγκ μουσική.
ΑΝΤΩΝΗΣ ΜΠΟΣΚΟΪ́ΤΗΣ
Βασίλης Λούρας: «Η Κάλλας θα είναι πάντα ένα σύμβολο δύναμης για τους φοβισμένους»

Μουσική / «Η Κάλλας θα είναι πάντα ένα σύμβολο δύναμης για τους φοβισμένους»

Το ντοκιμαντέρ «Μαίρη, Μαριάννα, Μαρία: Tα άγνωστα ελληνικά χρόνια της Κάλλας» που έγραψε και σκηνοθέτησε ο Βασίλης Λούρας -και θα κυκλοφορήσει σύντομα στους κινηματογράφους από το Cinobo- είναι μια συναρπαστική ταινία για την Κάλλας που αποκαθιστά την αλήθεια για τα χρόνια της στην Ελλάδα αλλά και για τη θυελλώδη σχέση της με τη χώρα που η μεγάλη ντίβα θεωρούσε πατρίδα.
M. HULOT