David Morales: Ο κόσμος θέλει να γίνει DJ για τους λάθος λόγους

David Morales: Ο κόσμος θέλει να γίνει DJ για τους λάθος λόγους Facebook Twitter
0

Θυμάμαι πως γινόταν πανικός, τεράστια η ουρά του κόσμου που συνωστιζόταν για να μπει στο club... Θυμάμαι το άγχος μου που θα τον γνώριζα από κοντά και για το αν θα προλάβαινα να τον ρωτήσω ολα αυτά που ήθελα. Πέντε λεπτά μετά καθόμουν και συζητούσα μανιωδώς για τη μουσική με έναν άνθρωπο που ένιωθα ότι γνώριζα χρόνια. Ο David Morales είναι ένας καλλιτέχνης που δε χρειάζεται ιδιαίτερες συστάσεις, αφού ο όρος ‘superstar DJ’ είναι συνυφασμένος με το πρόσωπό του και την πορεία του στη χορευτική μουσική. Πάρ' όλα αυτά, η στάση του και η παρουσία του παρέμειναν πάντα πιστές στην underground κουλτούρα. Και στη house. Ποτέ δεν έκανε εκπτώσεις στο στυλ του για να καταφέρει να μείνει στον ‘αφρό’, στη μόδα και στη δημοσιότητα. Το κατάφερε, γιατί του άξιζε και γιατί ήταν ειλικρινής τόσο απέναντι στον εαυτό του, όσο και στο κοινό του. Δεκαέξι χρόνια μετά, χωρίς να τρέμουν τα χέρια μου αυτή τη φορά, ήρθε η ώρα να τα ξαναπούμε. Αυτό που παραμένει ίδιο είναι το ότι, πάλι, δεν ξέρω αν θα προλάβω να ρωτήσω όλα αυτά που θέλω. 

— Την τελευταία φορά που σου πήρα συνέντευξη καθόμασταν backstage στο +Soda στην Αθήνα πριν από το πάρτυ των Magna στο οποίο θα έπαιζες. Δεκαέξι χρόνια μετά, πόσο έχει αλλάξει ο David ως άνθρωπος; Ποιά χαρακτηριστικά σου έχουν μείνει ίδια και ποιά έχουν αλλάξει;

Λοιπόν... ακόμα φτιάχνω μουσική και ταξιδεύω σε όλο τον κόσμο. Η τεχνολογία έχει αλλάξει δραστικά κι έτσι έπρεπε κι εγώ να εξελιχθώ μαζί της. Η πιο σημαντική ‘αλλαγή’ σε μένα είναι η ηλικία μου. Είμαι ακόμα αφοσιωμένος στη μουσική και παθιασμένος μαζί της. Όμως, η αξία του χρόνου και η ποιότητα ζωής είναι πολύ πιο σημαντικά από πριν.

— Έχεις παίξει πολύ σημαντικό και πρωταγωνιστικό ρόλο στην εξέλιξη της house/χορευτικής μουσικής. Σε ικανοποιεί το σημείο στο οποίο έχει φτάσει, αυτό το οποίο είναι σήμερα;

Αυτή είναι μια πολύ πονηρή και ζόρικη ερώτηση... Είμαι πολύ χαρούμενος όταν βλέπω το σημείο στο οποίο έχει αναδειχθεί το DJ culture, το ότι ο κόσμος σέβεται, πια, αυτό που κάνει ένας DJ. Σε ό,τι έχει να κάνει με το σημείο που έχει φτάσει, υπάρχουν θετικά και αρνητικά σημεία. Κατ’ αρχάς, η τεχνολογία το έχει κάνει πάρα πολύ εύκολο για κάποιον να γίνει DJ, τρόπος του λέγειν. Η τέχνη του επαγγέλματος έχει γίνει φτηνή, κατά τη γνώμη μου. Οι άνθρωποι θέλουν να γίνουν DJs για τους λάθος λόγους. Μου φαίνεται πως οι λάθος DJs αντιπροσωπεύουν την κουλτούρα του DJing κι αυτοί που θα έπρεπε να βρίσκονται σε αυτή τη θέση και αξίζουν την αναγνώριση, μένουν στη σκιά. Δίνεται δουλειά σε ανθρώπους για τους λάθος λόγους, δεν έχει καθόλου να κάνει με το πάθος (τους) και την Τέχνη. Είναι, πια, πολύ εύκολο να φτιάξει κάποιος μουσική κι αυτός είναι ο λόγος που υπάρχει τόση πολλή κακή μουσική εκεί έξω. Μη με παρεξηγείς, κυκλοφορεί καλή μουσική, αλλά πρέπει να ακούσεις τόση πολλή, ώστε να μπορέσεις να βρεις κάτι που να σου αρέσει.

Μετά από 40 χρόνια στον χώρο του DJing και χωρίς να έχω ασχοληθεί με κάτι άλλο, τι πρέπει να γίνει; Να καταπιαστώ με την κηπουρική; Η μουσική είναι υπεράνω χρόνου και ηλικίας, δε γερνάει. Δεν κάνω σπορ. Μόνο καλύτερος γίνεσαι με την πάροδο του χρόνου, αν φροντίζεις τον εαυτό σου

— Είσαι ένας από τους πρώτους superstar DJs, απλά και μόνο το όνομά σου σε ένα δίσκο, ή remix μεταφραζόταν στο λεπτό σε επιτυχία. Ήσουν ένας από αυτούς που φρόντισαν να μπει ο ήχος της house σε όλα τα σπίτια, σου απονεμήθηκε βραβείο Grammy. Τι σήμαιναν όλα αυτά σε εκείνο το νεαρό αγόρι που λάτρευε τη μουσική και που πήγε στην πρώτη εμφάνισή του ως DJ σπρώχνοντας τους δίσκους του μέσα σε ένα καρότσι από supermarket;

Δούλεψα πάρα πολύ για να πετύχω, θυσίασα πάρα πολλά. Όμως, όλα ήρθαν κι έγιναν με έναν πολύ φυσικό τρόπο. Αν και ήταν πολύ μεγάλη τιμή το ότι κέρδισα ένα βραβείο με τέτοιο prestige δε με κακοέμαθε καθόλου. Πρέπει να έχεις στο μυαλό σου ότι μεγάλωσα βλέποντας τα Grammy στην τηλεόραση. Δεν μπορούσα καν να φανταστώ ότι θα ανέβαινα στη σκηνή για να παραλάβω ένα βραβείο, πόσο περισσότερο ότι θα είχα την τιμή να παραβρεθώ σε αυτήν την τελετή και να βρίσκομαι στο ίδιο δωμάτιο με τους καλύτερους καλλιτέχνες στη Γη. Αν ήξερε ο κόσμος πώς ήταν για μένα να μεγαλώνω και να διαπιστώνω πως το μόνο που ήθελα ήταν να παίζω μουσική... Είμαι εξαιρετικά ευγνώμων που μπορώ ακόμη να ταξιδεύω σε όλο τον κόσμο και να συντηρώ τον εαυτό μου κάνοντας αυτό που αγαπώ πιο πολύ από οτιδήποτε άλλο.

David Morales: Ο κόσμος θέλει να γίνει DJ για τους λάθος λόγους Facebook Twitter
"Τη λατρεύω την Ελλάδα. Γιορτάζω τα γενέθλιά μου στη Μύκονο κάθε καλοκαίρι, τα τελευταία 21 χρόνια, είναι μαγική αυτή η χώρα για μένα".

— Οι καλλιτέχνες που έχουν μακρά ιστορία στη σκηνή είναι συνήθως αυτοί που δέχονται την πιο σκληρή κριτική. Σε επηρεάζουν οι κακές κριτικές? Πώς τις αντιμετωπίζεις? Έχεις σκεφτεί να αποσυρθείς;

(Γελάει) Τα έχω ακούσει ΟΛΑ αυτά τα χρόνια, πραγματικά, αλλά ξέρεις κάτι; Ποιός καλλιτέχνης δεν έχει τα πάνω και τα κάτω του; Ο πραγματικός καλλιτέχνης απλά συνεχίζει να κάνει αυτό που ξέρει καλά, γιατί είναι η ζωή του. Δεν ξέρει να κάνει κάτι άλλο. Μετά από 40 χρόνια στον χώρο του DJing και χωρίς να έχω ασχοληθεί με κάτι άλλο τι πρέπει να γίνει; Να καταπιαστώ με την κηπουρική; Η μουσική είναι υπεράνω χρόνου και ηλικίας, δε γερνάει. Δεν κάνω σπορ. Μόνο καλύτερος γίνεσαι με την πάροδο του χρόνου, αν φροντίζεις τον εαυτό σου.

— Οι DJs στο παρελθόν εστίαζαν απόλυτα στη μουσική. Σήμερα, είναι ακριβοπληρωμένοι stars που έχουν teams δημοσίων σχέσεων, συμβούλους για τα κοινωνικά δίκτυα, εταιρίες που τους κλείνουν τα gigs και image makers. Σου αρέσει το αποτέλεσμα που βλέπεις;

Όχι, είναι η αλήθεια. Αν το ‘αγοράζει’ το κοινό, όμως, ποιός είμαι εγώ για να έχω γνώμη γι’ αυτό; Στους ανθρώπους αρέσει να βλέπουν shows με φώτα, εντυπωσιακά εφέ, εκτοξεύσεις τουρτών και λοιπές γελοιότητες. Το να παίζεις, απλά, καλή μουσική δεν φτάνει σε πολλές περιπτώσεις. 

   

— Θυμάμαι παλιά, οι DJs ήταν DJs, οι παραγωγοί ήταν παραγωγοί και υπήρχαν και κάποιοι  με το ταλέντο να κάνουν και τα δύο. Σήμερα, δε νοείται να είσαι DJ χωρίς παραγωγές. Τελικά, προσφέρει όλη αυτή η κατάσταση κάτι θετικό;

Κι αυτή είναι η κοινή λογική που επικρατεί, λοιπόν, γιατί η αγορά επιβάλλει να έχεις κυκλοφορίες. Η πρώτη ερώτηση που σου απευθύνουν είναι ‘έχεις κυκλοφορήσει κάποια κομμάτια’; Ότι, τι; Και τι έγινε, δηλαδή; Ο DJ είναι DJ και δε θα έπρεπε να παίζει ρόλο αν είναι παραγωγός, ή όχι. Και σε αυτό που καταλήγουμε είναι να πωλούνται άπειρες κακές, ή μέτριες παραγωγές. Υπάρχει πολλή περισσότερη κακή, παρά καλή μουσική εκεί έξω, κατά τη γνώμη μου. Οι DJs πιέζουν τον εαυτό τους να γίνουν παραγωγοί. Κι έχεις μουσικούς και παραγωγούς που γίνονται DJs γιατί έχουν κυκλοφορίες κι όχι γιατί ‘το έχουν’, είναι ταλαντούχοι σ’ αυτό. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίον πολλοί εξαιρετικοί DJs δε δουλεύουν αρκετά κι αυτοί που είναι κακοί (με παραγωγές) δουλεύουν περισσότερο.

— Τι σε φοβίζει, τι σε αηδιάζει, τι σε γεμίζει αισιοδοξία και τι σε γεμίζει περηφάνια κοιτώντας τη χορευτική μουσική σκηνή σήμερα;

Τίποτα δε με φοβίζει, αλλά αηδιάζω όταν βλέπω με τι συμβιβάζεται το κοινό. Αυτό που με κάνει περήφανο είναι να βλέπω πως η σκηνή μας είναι εξαιρετικά υγιής. House music lives!

— Ήσουν φίλος και συνεργάστηκες με δυο τεράστια είδωλα και μοναδικές προσωπικότητες που στιγμάτισαν τη σκηνή μας, τον Frankie Knuckles και τον Larry Levan. Ποιά είναι η πιο ζωντανή ανάμνηση που έχεις από εκείνους, κάτι που σου είπαν και θα μείνει για πάντα χαραγμένο στο μυαλό σου;

Με τον Frankie… Να με αγκαλιάζει και να μου λέει ‘Momo I love you’, την τελευταία φορά που τον είδα. Με τον Larry… Να μου λέει το 1987 ότι το mix μου για το ‘Instinctual’ των Imagination ήταν τέλειο.

— Θυμάμαι αυτά που είχες γράψει όταν ‘έφυγε’ ο Frankie Knuckles. Πραγματικά, μπορούσα να νιώσω τον πόνο και τη θλίψη σου, με συγκίνησες αφάνταστα. Εκτός από μοναδικός DJ και μουσικός, ο Frankie ήταν και συγκλονιστικός άνθρωπος. Ποιά είναι η πιο δυνατή κληρονομιά που σου άφησε σαν φίλος;

Η ενέργεια και η αύρα του. Ο Frankie ήταν μια ολόκληρη κατηγορία από μόνος του. Ήταν, επίσης, εξαιρετικός μάγειρας.

— Ως γυναίκα DJ θα ήθελα την άποψη ενός (πολύ επιτυχημένου) άνδρα DJ πάνω στο γιατί ακόμη και σήμερα οι γυναίκες είναι πολύ λιγότερες από τους άνδρες.

Πρέπει να πω πως σήμερα υπάρχουν πολύ περισσότερες γυναίκες στο επάγγελμα απ’ ό,τι παλιά, είναι πολύ πιο αποδεκτές και τις σέβονται πολύ περισσότερο. Εννοώ πως ήταν αποκλειστικά ανδρικό σπορ για πολλές δεκαετίες, αν και υπήρχαν gay γυναίκες DJs τη δεκαετία του ’70 στη Νέα Υόρκη. Δεν πιστεύω πως θα εξισωθούν ποτέ.

David Morales: Ο κόσμος θέλει να γίνει DJ για τους λάθος λόγους Facebook Twitter
"Τίποτα δε με φοβίζει, αλλά αηδιάζω όταν βλέπω με τι συμβιβάζεται το κοινό. Αυτό που με κάνει περήφανο είναι να βλέπω πως η σκηνή μας είναι εξαιρετικά υγιής. House music lives!".

— Έχεις μια πολύ δυνατή σύνδεση με την Ελλάδα και το ελληνικό κοινό, το οποίο σε λατρεύει. Θυμάμαι όλα τα φοβερά πάρτυ των γενεθλίων σου στο Cavo Paradiso. Έχεις Έλληνες φίλους; Τι σου αρέσει στην Ελλάδα; ‘Περνάει’ όλη αυτή η αγάπη σε σένα? Μια αξέχαστη στιγμή;

Τη λατρεύω την Ελλάδα. Γιορτάζω τα γενέθλιά μου στη Μύκονο κάθε καλοκαίρι, τα τελευταία 21 χρόνια, είναι μαγική αυτή η χώρα για μένα. Η Ελλάδα ήταν μια από τις πρώτες Ευρωπαϊκές χώρες που ‘αγκάλιασε’ τη house, όταν έπαιξα για πρώτη φορά στην Αθήνα και τη Μύκονο έπαθα σοκ! Όπως ξέρεις, ήρθα τότε από τη Νέα Υόρκη σε μια χώρα που δεν είχα ξαναπατήσει το πόδι μου ποτέ για να ζήσω όλο αυτό, με συνεπήρε! Εκείνη την εποχή ήταν πολύ δυνατοί και στα πράγματα οι Magna, οι οποίοι είχαν όραμα... Από τότε και μέχρι σήμερα έχω παίξει σε πάρα πολλά μέρη. Τα πιο αγαπημένα μου πάρτυ ήταν αυτά των Magna, στο Cariocas beach club, στο Bolivar beach club και φυσικά στο Cavo Paradiso. Η πιο αξέχαστη στιγμή ήταν όταν γιόρτασα τα 50α μου γενέθλια στο Cavo έχοντας μαζί μου όλους τους φίλους μου και όλη μου την οικογένεια.

— Τι να περιμένουμε από εσένα όταν έρθεις στην Αθήνα;

Χα! Μην περιμένετε τίποτα, μόνο να περάσετε πολύ καλά.

— Είσαι ένας άνθρωπος που έχει κατακτήσει τόσα πολλά. Τι έχει μείνει ακόμη;

Δεν έχω κατακτήσει τίποτα. Είμαι ακόμη ένας νέος άνθρωπος που ζει και μαθαίνει για τη ζωή.

— Σχέδια για το μέλλον;

Έχω κάποια projects, τα οποία δουλεύω. Το ένα είναι το Blind Colors με διάφορους καλλιτέχνες στα φωνητικά. Τελειώνω ένα νέο single με την Janice Robinson που ονομάζεται ‘Love Is In The Atmosphere’ και θα κυκλοφορήσω νέο άλμπουμ ως Brooklyn Friends με τον τίτλο ‘Evolution’. Και φυσικά θα συνεχίσω να περιοδεύω σε όλο τον κόσμο.

— Στη συνέντευξη που κάναμε το 2000 είχα κλείσει με την ερώτηση αν είσαι ‘εραστής, ή μαχητής’ (a lover, or a fighter) και είχες δηλώσει ρητά πως ήσουν ‘lover’. Νιώθεις το ίδιο σήμερα;

Eξαρτάται από τη μέρα και το mood που θα με πετύχεις... (Γελάει).

Ο David Morales θα βρίσκεται στο Bolivar Beach Bar το Σάββατο 14 Μαϊου.

http://www.djdavidmorales.com/

https://www.facebook.com/djdavidmorales/

https://twitter.com/DJDavidMorales

https://soundcloud.com/davidmorales

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

elton john

Μουσική / Το ντοκιμαντέρ που αποκάλυπτε τον πραγματικό Έλτον Τζον

Ένα νέο ντοκιμαντέρ στο Disney+ ακολουθεί τον διάσημο μουσικό στην πρόσφατη περιοδεία του και κάνει μια αναδρομή στην 55χρονη καριέρα του. Πριν από τρεις δεκαετίες όμως, μια άλλη ταινία τον έδειχνε σε όλο το αφιλτράριστο μεγαλείο του.
THE LIFO TEAM
Κοντσέρτο του Αρανχουέθ: Ποιος μπορεί να μείνει ασυγκίνητος από αυτό το κοντσέρτο;

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Ποιος μπορεί να μείνει ασυγκίνητος από το Κοντσέρτο του Αρανχουέθ;

Σχεδόν έναν αιώνα μετά τη δημιουργία του το «Κοντσέρτο του Αρανχουέθ» του Χοακίν Ροντρίγκο παραμένει η μουσική στην οποία όλοι με κάποιο τρόπο παραδινόμαστε. Η Ματούλα Κουστένη αποκρυπτογραφεί τη μελαγχολία, τη σπαρακτική μελωδία, τη δύναμη της κιθάρας και τη μοναδική του ενέργεια.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Μας αφορά σήμερα η Lady Gaga;

The Review / Μας αφορά σήμερα η Lady Gaga;

Ο Αλέξανδρος Διακοσάββας και ο δημοσιογράφος Γιάννης Τσιούλης aka Cartoon Dandy συζητούν για την πορεία και τα τελευταία βήματα στη μουσική και κινηματογραφική βιομηχανία μιας από τις μεγαλύτερες ποπ σταρ της τελευταίας 15ετίας και για το πόσο relevant είναι σήμερα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
10 χρόνια μετά, ακόμη μας στοιχειώνει το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι»

Μουσική / Το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι» του ΛΕΞ ακόμη μας στοιχειώνει

Πέρασαν 10 χρόνια από την κυκλοφορία του πρώτου προσωπικού δίσκου του «Τ.Κ.Π.», που δεν ήταν απλώς ένα σημείο τομής για την εγχώρια ραπ σκηνή. Ήταν κάτι που σε άρπαζε και σε προσγείωνε με το ζόρι στην καθημερινότητα.
ΚΩΣΤΑΣ ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΣ
Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

Μουσική / Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

«Είναι σίγουρα πιο χαλαρά στην Κυψέλη, πιο γειτονιά σε σχέση με την Ερμού»: Η νεαρή μουσικός φέρνει αναζωογονητική αύρα στα ελληνικά ροκ και ποπ δεδομένα με το ντεμπούτο άλμπουμ της και τις εμφανίσεις της στους δρόμους της Αθήνας.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
«Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού ‘666’, του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Μουσική / «Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού «666», του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Οι εξωφρενικές ιδέες του Νταλί, τα λάγνα φωνητικά της Ειρήνης Παπά και οι διαμάχες του Βαγγέλη Παπαθανασίου με τη δισκογραφική εταιρεία ήταν μόνο μερικά από τα επεισόδια της δημιουργίας ενός μνημειώδους άλμπουμ που επανακυκλοφορεί αυτές τις μέρες σε deluxe έκδοση.
THE LIFO TEAM
«Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Μουσική / «Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Aφήνοντας πίσω της την προηγούμενη ζωή της ως νοσοκόμα, μετά από παρότρυνση των ασθενών της να κυνηγήσει τα όνειρά της, η παραγωγός και καλλιτέχνιδα Kelly Lee Owens μιλά για την τελευταία της δουλειά, τις σημαντικές συνεργασίες της και τη μουσική που διαμορφώνει συνειδήσεις και επηρεάζει συναισθήματα.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Η σπουδαία επανεκκίνηση της Καμεράτα ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών

Μουσική / Η συγκινητική επανεκκίνηση της Καμεράτας

Τέσσερα χρόνια, δύο νομοθετικές παρεμβάσεις, τρεις υπουργικές αποφάσεις και μία εκκαθάριση χρειάστηκαν ώστε να μπορέσει η Καμεράτα-Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής να κάνει restart και να επανέλθει ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Μουσική / Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Η υποψηφιότητα ενός ξεχασμένου και μάλλον αδιάφορου κομματιού του Τζον Λένον για το βραβείο του δίσκου της χρονιάς φαίνεται να συμπυκνώνει όλη την σύγχυση και την έλλειψη σοβαρότητας που διακρίνει τον κουρασμένο μηχανισμό κύρους των Grammy.
THE LIFO TEAM
Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Γεννήθηκε Σαν Σήμερα / Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Δημοσιογράφος, στιχουργός. Θα ήταν ευχαριστημένος αν, απ’ όλα τα τραγούδια του, έμενε στην ιστορία το τετράστιχο: «Το απομεσήμερο έμοιαζε να στέκει, σαν αμάξι γέρικο, στην ανηφοριά».
ΣΤΑΥΡΟΣ ΔΙΟΣΚΟΥΡΙΔΗΣ