New entry: Babymetal

New entry: Babymetal Facebook Twitter
1

 

Πριν από μερικά χρόνια ένας μουσικός συντάκτης της Guardian έγραφε ότι αν το καλοσκεφτεί κάποιος,  οι Babymetal είναι ένα τελείως γελοίο συγκρότημα. Έγραφε τότε ότι « αυτά τα τρία μικροσκοπικά κοριτσάκια από την Ιαπωνία που χορεύουν μπροστά από μια μπάντα από μεσήλικες, μεταλάδες σεσιονάδες και τραγουδάνε στίχους που απαιτούν να τους δώσει κάποιος σοκολάτα, είναι εντελώς ανόητο θέαμα. Κάθε σοβαρός οπαδός του σκληρού ήχου που σέβεται τον εαυτό του θα έπρεπε να τις μισεί μέχρι θανάτου».

Έλα ντε όμως που οι Babymetal αποδείχτηκαν το πιο πετυχημένο συγκρότημα που έχει βγει από την χώρα του Ανατέλλοντος Ηλίου την τελευταία δεκαετία.

Και ενώ όλοι πίστευαν ότι θα εξόργιζαν τους μέταλ οπαδούς, συνέβη ακριβώς το αντίθετο. Το 'kawaii metal' τους δηλαδή το χαριτωμένο μέταλ (sic) όπως αποκαλούν την μουσική τους, όχι μόνο δεν προκάλεσε την οργή αλλά κέρδισε τον σεβασμό κάθε ορκισμένου μέταλ οπαδού.

Η αλήθεια βέβαια είναι ότι η πρώτη σκέψη που σου περνάει από το μυαλό όταν ακούς το “Gimme Chocolate!!” – τσοκολέτο όπως το προφέρουν – είναι ότι είναι τρελοί αυτοί οι Γιαπωνέζοι όπως θα έλεγε ο Οβελίξ αντίστοιχα για τους Ρωμαίους. Όχι ότι είναι κάτι που δεν έχουμε ξαναδεί, αυτή η μίξη ακραίου ήχου και idol pop. Πριν από μερικά χρόνια είχε ξεπηδήσει το gore υβρίδιο των BiS Kaidan. Οι BiS Kaidan ήταν η μουσική ένωση από την κόλαση των BiS (ένα πολύ πιο hardcore idol girl συγκρότημα από τα συνηθισμένα) με τους περιβόητους noise rockers από την δεκαετία του ’70,  Hijokaidan. Κράτησαν δύο μόνο χρόνια αλλά μπροστά τους οι Babymetal φαντάζουν αγγελούδια.

Για εξηγήσουμε όμως ακριβώς τι είναι οι Babymetal: τα τελευταία χρόνια η pop idol βιομηχανία κυριαρχεί στην σύγχρονη κουλτούρα της Ιαπωνίας. Τα μουσικά τσαρτ τους κατακλύζονται από κατασκευασμένα συγκροτήματα που τα μέλη τους είναι έφηβοι – αγόρια ή κορίτσια - που δεν έχουν τελειώσει το σχολείο ακόμη και γίνονται αφίσες σε πολλά δωμάτια – μεγάλων και μικρών. Στην πλειοψηφία τους είναι κοριτσίστικα γκρουπ που ντύνονται σαν σύγχρονες λολίτες και χορεύουν και τραγουδούν χαζοχαρούμενα τραγουδάκια. Απευθύνονται κυρίως στην αγορά των οτακού. Οι οτακού είναι αυτοί οι εμμονικοί φαν που έχουν μεγαλώσει με μάνγκα και άνιμε  ή βιντεοπαιχνίδια. Ότι εισόδημα έχουν το ξοδεύουν στο πάθος τους και στις πιο καμένες περιπτώσεις δεν βγαίνουν από το σπίτι τους.

Ναι, είναι εξωφρενικό σκηνικό για μας τους Δυτικούς.

Η μανία όμως των γιαπωνέζων με τα idols γκρουπ έχει χτυπήσει τόσο κόκκινο με τους παραγωγούς τους να σκέφτονται ότι πιο τραβηγμένο για να προσελκύσουν ακόμη περισσότερους ακροατές και να πουλήσουν το franchise τους.

New entry: Babymetal Facebook Twitter
Η μανία όμως των γιαπωνέζων με τα idols γκρουπ έχει χτυπήσει τόσο κόκκινο με τους παραγωγούς τους να σκέφτονται ό,τι πιο ακραίο για να προσελκύσουν ακόμη περισσότερους ακροατές και να πουλήσουν το franchise τους.

Οι Babymetal είναι το αποτέλεσμα αυτής της μανίας. Σχηματίστηκαν το 2010 από τους δημιουργούς των Sakura Gakuin από τα πιο φιλόδοξα idol girl γκρουπ της Ιαπωνίας. Στην αρχή ήταν ένα μικρό παράλληλο πρότζεκτ που συμμετείχαν οι Suzuka Nakamoto, Moa Kikuchi και Yui Mizuno. Είναι γνωστές με τα ψευδώνυμα Su-Metal, Moametal και Yuimetal αντίστοιχα. Τότε στις πρώτες τους εμφανίσεις, τις κορόιδευαν. Να πούμε σε αυτό το σημείο ότι το 2010 ήταν μόλις 12 χρονών και καμιά τους δεν ήξερε τι ήταν η μέταλ μουσική πριν μπουν στο συγκρότημα.

Και ενώ συνεχίζει η Guardian όλοι πίστευαν ότι θα εξόργιζαν τους μέταλ οπαδούς, συνέβη ακριβώς το αντίθετο. Το ‘kawaii metal’ τους δηλαδή το χαριτωμένο μέταλ (sic) όπως αποκαλούν την μουσική τους, όχι μόνο δεν προκάλεσε την οργή αλλά κέρδισε τον σεβασμό κάθε ορκισμένου μέταλ οπαδού. Η εμφάνιση τους  στο Sonisphere – το μεγαλύτερο φεστιβάλ σκληρού ήχου στον κόσμο –το 2014 αποστόμωσε τους πάντες.  Ακόμη και σήμερα, κανείς δεν μπορεί να εξηγήσει την επιτυχία τους.

Το ‘Gimme Chocolate!!’ έχει πάνω από 54 εκατομμύρια views στο youtube, άνοιξαν για την Lady Gaga ενώ όπου εμφανίζονται γίγαντες του είδους όπως οι Slayer, οι Metallica και οι Anthrax κάνουν σαν τρελοί για να βγάλουν μια φωτογραφία με τα κορίτσια. Φέτος κυκλοφόρησαν και το δεύτερο τους άλμπουμ που έχει τίτλο ‘Metal Resistance’.

New entry: Babymetal Facebook Twitter
Ήταν κάτι πρωτόγνωρο για το δυτικό κοινό που δεν ήταν τόσο εξοικειωμένο με την κουλτούρα της Ιαπωνία. Τα κορίτσια εμφανίζονται ντυμένα με γκόθικ λολίτα περιβολή όσο δεν πάει, δηλαδή μαύρους κορσέδες και παλιά δαντέλα.

Ο Key Kobayashi, ο παραγωγός του γκρουπ και γνωστός ως Kobametal πιστεύει ότι είναι μια εναλλακτική πρόταση από τα κλασικά μέταλ συγκροτήματα που τα μέλη τους στην πλειοψηφία τους είναι λευκοί άντρες. «Η ροκ μουσική δεν έχει αλλάξει και πολύ από την αρχή της ιστορίας της», δήλωνε στην Guardian, «όταν ένα συγκρότημα από την άλλη μεριά του κόσμου, ξαφνικά εμφανίζεται και παίζει κάτι τόσο περίεργο, σου τραβάει την προσοχή».   

Ήταν κάτι πρωτόγνωρο για το δυτικό κοινό που δεν ήταν τόσο εξοικειωμένο με την κουλτούρα της Ιαπωνία. Τα κορίτσια εμφανίζονται ντυμένα με γκόθικ λολίτα περιβολή όσο δεν πάει, δηλαδή μαύρους κορσέδες και παλιά δαντέλα. Από πίσω τους βρίσκονται οι Kami band, μια τετραμελής μπάντα που φοράει άσπρους χιτώνες και το πρόσωπο τους είναι επίσης βαμένο με άσπρη μπογιά στο στυλ των κλασσικών μέταλ συγκροτημάτων. Φυσικά είναι όλοι τους απίθανοι μουσικοί.

Σίγουρα είναι κάτι περισσότερο από ένα ακόμη λολίτο-συγκρότημα που παίζει λίγο σκληρότερη j-pop από τα συνηθισμένα σαν να είναι τίτλοι αρχής κάποιου παρανοϊκού άνιμε. Και δεν χρειάζεται να είσαι τόσο κολλημένος με την Ιαπωνική κουλτούρα για να σου αρέσουν.  Σήμερα, οι συμπαθέστατες Γιαπωνέζες έχουν τελειώσει το σχολείο, έχουν ψηλώσει λίγο παραπάνω και έχουν αποκτήσει φανατικούς οπαδούς σε ολόκληρο τον κόσμο. Και για να ήμαστε ειλικρινείς είναι ότι πιο καθηλωτικό πετυχαίνεις στη ροκ μουσική το τελευταίο διάστημα, όσο κι αν σου φαίνεται κάπως στην αρχή. Το αξίζουν όμως; Θα έλεγα με το παραπάνω. 

New entry: Babymetal Facebook Twitter
Σήμερα, οι συμπαθέστατες Γιαπωνέζες έχουν τελειώσει το σχολείο, έχουν ψηλώσει λίγο παραπάνω και έχουν αποκτήσει φανατικούς οπαδούς σε ολόκληρο τον κόσμο.

1

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Κοντσέρτο του Αρανχουέθ: Ποιος μπορεί να μείνει ασυγκίνητος από αυτό το κοντσέρτο;

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Ποιος μπορεί να μείνει ασυγκίνητος από το Κοντσέρτο του Αρανχουέθ;

Σχεδόν έναν αιώνα μετά τη δημιουργία του το «Κοντσέρτο του Αρανχουέθ» του Χοακίν Ροντρίγκο παραμένει η μουσική στην οποία όλοι με κάποιο τρόπο παραδινόμαστε. Η Ματούλα Κουστένη αποκρυπτογραφεί τη μελαγχολία, τη σπαρακτική μελωδία, τη δύναμη της κιθάρας και τη μοναδική του ενέργεια.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Μας αφορά σήμερα η Lady Gaga;

The Review / Μας αφορά σήμερα η Lady Gaga;

Ο Αλέξανδρος Διακοσάββας και ο δημοσιογράφος Γιάννης Τσιούλης aka Cartoon Dandy συζητούν για την πορεία και τα τελευταία βήματα στη μουσική και κινηματογραφική βιομηχανία μιας από τις μεγαλύτερες ποπ σταρ της τελευταίας 15ετίας και για το πόσο relevant είναι σήμερα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
10 χρόνια μετά, ακόμη μας στοιχειώνει το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι»

Μουσική / Το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι» του ΛΕΞ ακόμη μας στοιχειώνει

Πέρασαν 10 χρόνια από την κυκλοφορία του πρώτου προσωπικού δίσκου του «Τ.Κ.Π.», που δεν ήταν απλώς ένα σημείο τομής για την εγχώρια ραπ σκηνή. Ήταν κάτι που σε άρπαζε και σε προσγείωνε με το ζόρι στην καθημερινότητα.
ΚΩΣΤΑΣ ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΣ
Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

Μουσική / Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

«Είναι σίγουρα πιο χαλαρά στην Κυψέλη, πιο γειτονιά σε σχέση με την Ερμού»: Η νεαρή μουσικός φέρνει αναζωογονητική αύρα στα ελληνικά ροκ και ποπ δεδομένα με το ντεμπούτο άλμπουμ της και τις εμφανίσεις της στους δρόμους της Αθήνας.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
«Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού ‘666’, του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Μουσική / «Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού «666», του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Οι εξωφρενικές ιδέες του Νταλί, τα λάγνα φωνητικά της Ειρήνης Παπά και οι διαμάχες του Βαγγέλη Παπαθανασίου με τη δισκογραφική εταιρεία ήταν μόνο μερικά από τα επεισόδια της δημιουργίας ενός μνημειώδους άλμπουμ που επανακυκλοφορεί αυτές τις μέρες σε deluxe έκδοση.
THE LIFO TEAM
«Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Μουσική / «Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Aφήνοντας πίσω της την προηγούμενη ζωή της ως νοσοκόμα, μετά από παρότρυνση των ασθενών της να κυνηγήσει τα όνειρά της, η παραγωγός και καλλιτέχνιδα Kelly Lee Owens μιλά για την τελευταία της δουλειά, τις σημαντικές συνεργασίες της και τη μουσική που διαμορφώνει συνειδήσεις και επηρεάζει συναισθήματα.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Η σπουδαία επανεκκίνηση της Καμεράτα ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών

Μουσική / Η συγκινητική επανεκκίνηση της Καμεράτας

Τέσσερα χρόνια, δύο νομοθετικές παρεμβάσεις, τρεις υπουργικές αποφάσεις και μία εκκαθάριση χρειάστηκαν ώστε να μπορέσει η Καμεράτα-Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής να κάνει restart και να επανέλθει ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Μουσική / Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Η υποψηφιότητα ενός ξεχασμένου και μάλλον αδιάφορου κομματιού του Τζον Λένον για το βραβείο του δίσκου της χρονιάς φαίνεται να συμπυκνώνει όλη την σύγχυση και την έλλειψη σοβαρότητας που διακρίνει τον κουρασμένο μηχανισμό κύρους των Grammy.
THE LIFO TEAM
Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Γεννήθηκε Σαν Σήμερα / Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Δημοσιογράφος, στιχουργός. Θα ήταν ευχαριστημένος αν, απ’ όλα τα τραγούδια του, έμενε στην ιστορία το τετράστιχο: «Το απομεσήμερο έμοιαζε να στέκει, σαν αμάξι γέρικο, στην ανηφοριά».
ΣΤΑΥΡΟΣ ΔΙΟΣΚΟΥΡΙΔΗΣ
Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Μουσική / Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Ο Στίλπων Νέστωρ μαζί με εκλεκτούς καλεσμένους παρουσιάζουν αυτή την Πέμπτη στην Αθήνα τη νέα του δουλειά που έχει τίτλο «The Second Cloud Commission» και αποτελεί το απόγειο μιας δημιουργικής πορείας στο σύγχρονο ροκ που διανύει τέσσερις δεκαετίες.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Το κονσέρτο που σφράγισε μια βαθιά φιλία

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Το κονσέρτο που σφράγισε μια βαθιά φιλία

Η Ματούλα Κουστένη βουτά στα άδυτα μιας βαθιάς φιλίας, αυτής των Γιόζεφ Γιόακιμ και Γιοχάνες Μπραμς, που στηρίχτηκε στην καλλιτεχνική ιδιοφυΐα και τη χημεία αυτών των δύο μουσικών, αφήνοντας ένα μοναδικό ενθύμιο, το Κοντσέρτο για Βιολί και Ορχήστρα που υπογράφει -ποιος άλλος;- o Γιοχάνες Μπραμς.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ