Oι ουλές της γης Facebook Twitter

Oι ουλές της γης

0
Oι ουλές της γης Facebook Twitter
Εγκαταλελειμμένο λατομείο γρανίτη στο Rock of Ages Quarry, Βερμόντ, ΗΠΑ, 1991. Οι αεροφωτογραφίες του Burtynsky αποδεικνύουν τη βιομηχανική παρέμβαση στο τοπίο. Φωτογραφία: Edward Burtynsky
Oι ουλές της γης Facebook Twitter
Ανοιχτό ορυχείο χαλκού στο Logan Lake, Καναδάς, 2008. Ο Burtynsky έχει φωτογραφίσει όλο τον κόσμο, από την Ισλανδία ως την Κίνα, και εντατικότερα τη Βόρεια Αμερική. Για τις φωτογραφήσεις του χρησιμοποιεί όλο και περισσότερο drones, ώστε να πετύχει την τέλεια λήψη. Φωτογραφία: Edward Burtynsky
Oι ουλές της γης Facebook Twitter
Στο Δέλτα του ποταμού Κολοράντο, Μεξικό, 2012. Προλογίζοντας το βιβλίο Essential Elements, ο William A Ewing γράφει: «Ενώ ο Burtynsky αναγνωρίζει τα συλλογικά επιτεύγματά μας, μας υπενθυμίζει το σκληρό τίμημα που πληρώνουμε για την αχαλίνωτη συλλογή πλούτου». Φωτογραφία: Edward Burtynsky
Oι ουλές της γης Facebook Twitter
Προάστια και λατομείο βόρεια του Λας Βέγκας, ΗΠΑ, 2007. Φωτογραφία: Edward Burtynsky. Και όπως γράφει ο Joshua Schuster σε άλλο συνοδευτικό σημείωμα του βιβλίου: «Οι φωτογραφίες του Burtynsky προκαλούν μια έκρηξη ψυχικής αναγνώρισης και αποξένωσης ταυτόχρονα: Ξέρω ότι αυτός είναι ο κόσμος μου, αλλά πώς είναι δυνατόν όντως να είναι;». Φωτογραφία: Edward Burtynsky
Oι ουλές της γης Facebook Twitter
Ορυχείο στην Αριζόνα των ΗΠΑ, 2012. Ο Burtynsky με τις φωτογραφίες του υπενθυμίζει ότι η φύση δεν είναι αιώνια αλλά εύπλαστη υπό το καθοδηγητικό χέρι της ανθρωπότητας – και ίσως οι άνθρωποι κάνουμε τα πράγματα χειρότερα. Φωτογραφία: Edward Burtynsky
Oι ουλές της γης Facebook Twitter
Εγκαταλελειμμένες καλλιέργειες γαρίδας στο δέλτα του ποταμού Κολοράντο, Μεξικό, 2012.Σε μια συνέντευξή του στην Guardian ο φωτογράφος εξηγεί: «Βρισκόμαστε σε μια κρίσιμη στιγμή της ιστορίας, όπου αρχίζουμε να αντιλαμβανόμαστε τα όρια της ανθρώπινης επεκτατικότητας και πόσα μπορεί ακόμα να αντέξει ο πλανήτης. Φτάνουμε στη κορύφωση της παραγωγής πετρελαίου, της υπεραλίευσης και της υπερεκτροφής ζώων, και η απόδειξη όλων αυτών είναι εμφανής στο τοπίο. Φωτογραφία: Edward Burtynsky
Oι ουλές της γης Facebook Twitter
Προάστια, Λας Βέγκας, Νεβάδα, ΗΠΑ, 2007. Οι φωτογραφίες του Burtynsky είναι συχνά αναμφισβήτητα όμορφες παρά τις καταστροφικές διαδικασίες που απεικονίζουν, δημιουργώντας, όπως λέει ο επιμελητής της έκθεσης Ric Spencer, «μια σύγκρουση ηθικής και αισθητικής... μια πολιτική ένταση που μπορεί να προκαλέσει αντίδραση». Φωτογραφία: Edward Burtynsky
Oι ουλές της γης Facebook Twitter
Λίμνη Lefroy στη δυτική Αυστράλια, 2007. Οι εικόνες έχουν διαμορφωθεί έτσι, ώστε η προοπτική να είναι εντελώς επίπεδη, για να υπάρχει, σύμφωνα με τα λόγια του Burtynsky, μια «δημοκρατική κατανομή φωτός και χώρου σε όλο το πεδίο». Φωτογραφία: Edward Burtynsky
Oι ουλές της γης Facebook Twitter
Κίτρινος Ποταμός, Κίνα, 2011. Όπως λέει ο Schuster, η καταστροφή έχει κάτι σαγηνευτικό. Ακόμα και σήμερα τα παιδιά όταν παίζουν δεν χάνουν την ευκαιρία να χτίζουν φράγματα νερού και με την πρώτη ευκαιρία να τα καταστρέφουν. Αυτό το πρωτογενές αίσθημα που τα παρακινεί να κατασκευάζουν τοπία τα σπρώχνει επίσης και να τα καταστρέφουν. Φωτογραφία: Edward Burtynsky
Oι ουλές της γης Facebook Twitter
Λίμνη τελμάτων φωσφόρου, Φλόριντα, ΗΠΑ. Με αυτή την εντυπωσιακή λήψη του ο Edward Burtynsky κάλλιστα μπορεί να χαρακτηριστεί ο φωτογράφος που καταγράφει την αρνητική επίδραση της ανθρώπινης δραστηριότητας στον πλανήτη. Το καινούριο του βιβλίο, Edward Burtynsky: Essential Elements, κυκλοφόρησε πρόσφατα από τις εκδόσεις Thames & Hudson. Οι φωτογραφίες παρουσιάζονται στην έκθεση Salt Pans and Essential Elements στη Flowers Gallery του Λονδίνο, από τις 16 Σεπτεμβρίου ως τις 29 Οκτωβρίου. Φωτογραφία: Edward Burtynsky. Courtesy: Flowers Gallery, London / Metivier Gallery, Toronto
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Οι γονείς μου κρατιούνται χέρι-χέρι μετά τον υποβοηθούμενο θάνατό τους

Φωτογραφία / Οι γονείς μου κρατιούνται χέρι-χέρι μετά τον υποβοηθούμενο θάνατό τους

«Η ζωή τους γινόταν όλο και πιο δύσκολη. Δεν ήθελαν να πάνε σε οίκο ευγηρίας και κανένας από τους δύο δεν ήθελε να ζήσει χωρίς τον άλλον. Έτσι έφυγαν από τη ζωή μαζί». Η πιο προσωπική φωτογραφία του Martin Roemers
THE LIFO TEAM
Αποτυπώνοντας την ολοκληρωτική χαρά του ποδοσφαίρου σε μια και μόνο στιγμή

Φωτογραφία / Αποτυπώνοντας την έκσταση του ποδοσφαίρου σε μερικά κλικ

Ο φωτογράφος André Coelho βρέθηκε στο στάδιο Nilton Santos στο Ρίο ντε Τζανέιρο, που ήταν γεμάτο με χιλιάδες οπαδούς της Μποταφόγκο που δεν μπόρεσαν να ταξιδέψουν για να δουν την αγαπημένη τους ομάδα από κοντά.
THE LIFO TEAM
Νίκος Οικονομόπουλος: «Οι μοδάτοι φωτογραφίζουν σήμερα με φιλμ· αλλά η ψηφιακή είναι μακράν ανώτερη φωτογραφία»

Νίκος Οικονομόπουλος / Νίκος Οικονομόπουλος: «Οι μοδάτοι φωτογραφίζουν σήμερα με φιλμ· αλλά η ψηφιακή είναι μακράν ανώτερη φωτογραφία»

Σε μια σπάνια συνέντευξή του, ο διεθνούς φήμης φωτογράφος του Magnum μιλά στον M. Hulot για την συναρπαστική φωτογραφική του ανέλιξη και τις σκέψεις του πάνω στα αιώνια διλήμματα της τέχνης του.
M. HULOT
Αγκαλιές και φιλιά στο τέλος του κόσμου. H τρυφερή μελαγχολία στις εικόνες του Spyros Rennt

Spyros Rennt / «Το κουίρ είναι το βάρος που σηκώνουμε απέναντι στην κοινωνία που δεν μας αγκαλιάζει»

Φίλοι, γνωστοί, άγνωστοι, εραστές: Στο τέταρτο φωτογραφικό του βιβλίο «Intertwined», ο Έλληνας καλλιτέχνης Spyros Rennt στρέφει το βλέμμα του προς μια πιο ήσυχη πλευρά της κουίρ επαφής.
ΙΩΝΑΣ ΚΑΛΛΙΜΑΝΗΣ
«Η Ελλάδα που πρωτοείδα ήταν βουτηγμένη στη φτώχεια» ή «Γνώρισα/πρόλαβα μια Ελλάδα ανέγγιχτη και αναλλοίωτη». ή «Οι άνθρωποι στα νησιά δεν γνώριζαν καν τι σημαίνει τουρίστας»

Οι Αθηναίοι / «Τώρα η γλώσσα του Οδυσσέα είναι η γλώσσα μου. Και το Αιγαίο είναι η θάλασσά μου»

Γεννημένος στο Σικάγο, η αληθινή αλλαγή στη ζωή του ήρθε όταν ταξίδεψε για πρώτη φορά στα ελληνικά νησιά και την Αθήνα το 1954. Αποτύπωσε φωτογραφικά «τα χρόνια της ελπίδας σε μια Ελλάδα ανέγγιχτη και αναλλοίωτη». Σήμερα, εκφράζει την ανησυχία του για τα όμορφα τοπία της και τις γειτονιές, όπως η Πλάκα, που «είναι γεμάτες από καταστήματα με σουβενίρ». Ο φιλέλληνας φωτογράφος Ρόμπερτ Μακέιμπ είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Οι φωτογραφίες της Χλόης Ακριθάκη γίνονται έκθεση στο Μουσείο Μπενάκη

Φωτογραφία / Μια έκθεση για τους πολύ προσωπικούς χώρους των καλλιτεχνών

Η έκθεση «Συναντήσεις» της Χλόης Ακριθάκη στο Μουσείο Μπενάκη είναι μια σειρά φωτογραφιών που ξεκινά το 1992, στο ατελιέ του πατέρα της, και φτάνει μέχρι σήμερα, με την ίδια να επισκέπτεται φίλους εικαστικούς κατά τη διάρκεια της δουλειάς τους.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Οι νικητές και οι φιναλίστ του Nature Photography Contest 2024

Φωτογραφία / Οι νικητές και οι φιναλίστ του Nature Photography Contest 2024

Οι νικητές του δεύτερου ετήσιου Διαγωνισμού Φωτογραφίας Φύσης παρουσιάζουν εκπληκτικές εικόνες που κόβουν την ανάσα και αποκαλύπτουν τη ζωή στον πλανήτη μας. Ο φετινός διαγωνισμός αναδεικνύει τη δύναμη της φωτογραφίας να αποτυπώνει τοπία, την άγρια ζωή και τη λεπτή ισορροπία που διατηρεί τη ζωή στη Γη.
THE LIFO TEAM
«Η ζωή είναι παράξενη και αστεία» - Μία ταινία για τη ζωή και το έργο του σπουδαίου Βρετανού φωτογράφου Martin Parr

Φωτογραφία / Η ζωή και το έργο του φωτογράφου Martin Parr γίνονται ντοκιμαντέρ

«Προσπαθώ να δείξω τα πράγματα που θεωρώ ενδιαφέροντα και μερικές φορές είναι αστεία. Οι άνθρωποι είναι αστείοι, οπότε πώς γίνεται να μην είναι και το έργο αστείο; Δεν θεωρώ τον εαυτό μου χιουμοριστικό φωτογράφο, αλλά η ζωή είναι παράξενη και αστεία».
THE LIFO TEAM
Τάκης Τλούπας: Ο φωτογράφος που αποτύπωσε μοναδικά την «ασπρόμαυρη» Ελλάδα

Φωτογραφία / Η απλότητα και η δύναμη των προγόνων μας στις φωτογραφίες του Τάκη Τλούπα

Η ιστορία του φωτογράφου που απαθανάτισε το δριμύ μεγαλείο της ελληνικής φύσης και τους φτωχούς ανθρώπους που έφτιαξαν κόσμο απ' τα χρειώδη: Μιλούν στη LIFO η κόρη του, Βάνια Τλούπα, και η εκδότρια Ραχήλ Μισδραχή–Καπόν.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ