Με το φακό του Θοδωρή Μανωλόπουλου Facebook Twitter

Με το φακό του Θοδωρή Μανωλόπουλου

0

 [Αρχείο LIFO 2014]

Έχει το δικό του στυλ, ανήκει σε εκείνη την ξεχωριστή γενιά των παιδιών των '80s και βρίσκεται συνεχώς στους δρόμους της Αθήνας με την κάμερά του για να εντοπίσει τον επόμενο στόχο του.

Ο ταλαντούχος Θοδωρής Μανωλόπουλος ήταν διακεκριμένος συνεργάτης του ΓΚΡΕΚΑ και ο άνθρωπος πίσω από διαφημιστικές καμπάνιες εταιρειών ρουχισμού. Του ζητήσαμε να μας διαλέξει τις αγαπημένες του φωτογραφίες από το portfolio του και να μας συστηθεί λίγο περισσότερο μέσα από εικόνες και λόγια...

Τα πρώτα χρόνια και η εισαγωγή στον κόσμο της φωτογραφίας

Γεννήθηκα στο Μοντερέι της Καλιφόρνια, όμως θα μπορούσα να έχω γεννηθεί οπουδήποτε. Η δουλειά του πατέρα μου δεν επέτρεπε μία μόνιμη έδρα κι έτσι ενός έτους βρέθηκα για πρώτη φορά στην Αθήνα. Μέχρι και σήμερα δεν έχω μείνει σε μία συγκεκριμένη περιοχή παραπάνω από τρία συνεχόμενα έτη. Μεγαλώνοντας, όλοι πίστευαν πως θα ακολουθούσα τα επαγγελματικά βήματα του παππού μου και του πατέρα μου, όμως εγώ είχα άλλα σχέδια. Έμεινα από τα δεκαεννιά μόνος και οι καθημερινές μου βόλτες, οι γνωριμίες μου με ενδιαφέροντες ανθρώπους, η ανάγκη μου να ανακαλύπτω νέους τύπους και η μουσική –πάντα η μουσική– (δεν είναι τυχαίο το 1969 που με ακολουθεί για χρόνια, δίπλα ή αντί του ονόματός μου, πιστεύω πως είναι χρονολογία-σταθμός για την ιστορία της παγκόσμιας μουσικής σκηνής), όλα αυτά με προκαλούσαν να πλάθω σενάρια και ιστορίες στο κεφάλι μου. Ανήσυχος από τη φύση μου και με κατάλληλους φίλους που σχεδόν πάντα με προκαλούσαν σε περιπέτειες, σύντομα άρχισα να εγκλωβίζω σε εικόνες αυτά που έβλεπα. Οι στατικές εικόνες σε κάποιες ιστορίες που εξελίσσονταν στην καθημερινότητα μερικές φορές δεν ήταν αρκετές και κάπου εκεί ήρθε και ο κινηματογράφος, αντικείμενο το οποίο σπούδασα. Μέχρι και σήμερα αμφιταλαντεύομαι μεταξύ τους και μοιράζω το πάθος μου.

Με το φακό του Θοδωρή Μανωλόπουλου Facebook Twitter
©Θοδωρής Μανωλόπουλος
Με το φακό του Θοδωρή Μανωλόπουλου Facebook Twitter
©Θοδωρής Μανωλόπουλος

Ο εκθαμβωτικός κόσμος της φωτογραφίας

Με συναρπάζει η καθημερινότητα και οι δράσεις των ανθρώπων μέσα σε αυτή όσο εύκολα με ενθουσιάζει η φύση και η θάλασσα στην οποία και τρέφω μια ιδιαίτερη αδυναμία. Σήμερα, άσχετα από τις εικόνες που κρατάω για το προσωπικό μου αρχείο και τις μελλοντικές εκθέσεις που ίσως αξιωθώ να κάνω, τυχαίνει δύο αγαπημένοι μου άνθρωποι να διατηρούν δύο από τα top handmade brands αυτήν τη στιγμή στην Ελλάδα (Forever Classic Apparel και Karavan Clothing), για τα οποία φωτογραφίζω, φιλμάρω και, γενικά, συνεισφέρω με κάθε δυνατό τρόπο, όσο τουλάχιστον μου επιτρέπει η καθημερινή μου δουλειά, η οποία είναι σκηνοθεσία τηλεόρασης καθώς και η εύρεση και φωτογράφιση θεμάτων για το περιοδικό ΓΚΡΕΚΑ. Aν και φωτογραφίζω συνήθως με digital φωτογραφική μηχανή, η πραγματική μου αγάπη είναι το φιλμ. Σήμερα υπάρχουν πολλά εργαλεία για να δουλέψει ένας φωτογράφος. Ακόμη και τα social media, που πολλοί θεωρούν πως είναι βλαβερά για τη δουλειά μας, εγώ τα βλέπω ως εργαλείο. Καθημερινά μοιράζομαι τις εικόνες μου στο instagram σαν σε ένα live street ημερολόγιο. Επίσης, δεν υπάρχει κάτι που δεν θα φωτογράφιζα αν είχε ενδιαφέρον, όπως ακριβώς δεν υπάρχει και κάτι που θα ήθελα διακαώς ή που ονειρεύομαι να φωτογραφίσω...

Με το φακό του Θοδωρή Μανωλόπουλου Facebook Twitter
©Θοδωρής Μανωλόπουλος
Με το φακό του Θοδωρή Μανωλόπουλου Facebook Twitter
©Θοδωρής Μανωλόπουλος
Με το φακό του Θοδωρή Μανωλόπουλου Facebook Twitter
©Θοδωρής Μανωλόπουλος
Με το φακό του Θοδωρή Μανωλόπουλου Facebook Twitter
©Θοδωρής Μανωλόπουλος
Με το φακό του Θοδωρή Μανωλόπουλου Facebook Twitter
©Θοδωρής Μανωλόπουλος
Με το φακό του Θοδωρή Μανωλόπουλου Facebook Twitter
©Θοδωρής Μανωλόπουλος
Με το φακό του Θοδωρή Μανωλόπουλου Facebook Twitter
©Θοδωρής Μανωλόπουλος
Με το φακό του Θοδωρή Μανωλόπουλου Facebook Twitter
©Θοδωρής Μανωλόπουλος
Με το φακό του Θοδωρή Μανωλόπουλου Facebook Twitter
©Θοδωρής Μανωλόπουλος
Με το φακό του Θοδωρή Μανωλόπουλου Facebook Twitter
©Θοδωρής Μανωλόπουλος
Με το φακό του Θοδωρή Μανωλόπουλου Facebook Twitter
©Θοδωρής Μανωλόπουλος
Με το φακό του Θοδωρή Μανωλόπουλου Facebook Twitter
©Θοδωρής Μανωλόπουλος
Με το φακό του Θοδωρή Μανωλόπουλου Facebook Twitter
©Θοδωρής Μανωλόπουλος
Με το φακό του Θοδωρή Μανωλόπουλου Facebook Twitter
©Θοδωρής Μανωλόπουλος
Με το φακό του Θοδωρή Μανωλόπουλου Facebook Twitter
©Θοδωρής Μανωλόπουλος
Με το φακό του Θοδωρή Μανωλόπουλου Facebook Twitter
©Θοδωρής Μανωλόπουλος
Με το φακό του Θοδωρή Μανωλόπουλου Facebook Twitter
©Θοδωρής Μανωλόπουλος
Με το φακό του Θοδωρή Μανωλόπουλου Facebook Twitter
©Θοδωρής Μανωλόπουλος
Με το φακό του Θοδωρή Μανωλόπουλου Facebook Twitter
©Θοδωρής Μανωλόπουλος
Με το φακό του Θοδωρή Μανωλόπουλου Facebook Twitter
©Θοδωρής Μανωλόπουλος
Με το φακό του Θοδωρή Μανωλόπουλου Facebook Twitter
©Θοδωρής Μανωλόπουλος
Με το φακό του Θοδωρή Μανωλόπουλου Facebook Twitter
©Θοδωρής Μανωλόπουλος
Με το φακό του Θοδωρή Μανωλόπουλου Facebook Twitter
©Θοδωρής Μανωλόπουλος
Με το φακό του Θοδωρή Μανωλόπουλου Facebook Twitter
Berlin ©Θοδωρής Μανωλόπουλος
Με το φακό του Θοδωρή Μανωλόπουλου Facebook Twitter
Berlin ©Θοδωρής Μανωλόπουλος
Με το φακό του Θοδωρή Μανωλόπουλου Facebook Twitter
Berlin ©Θοδωρής Μανωλόπουλος
Με το φακό του Θοδωρή Μανωλόπουλου Facebook Twitter
Berlin ©Θοδωρής Μανωλόπουλος

Με το φακό του Θοδωρή Μανωλόπουλου Facebook Twitter
Berlin ©Θοδωρής Μανωλόπουλος

Με το φακό του Θοδωρή Μανωλόπουλου Facebook Twitter
Ο Θοδωρής Μανωλόπουλος



instagram.com/1969TM

1969tm.blogspot.gr

0

Θανάσης Χαραμής

Γεννήθηκε στη Λαμία. Σπούδασε στο εργαστήρι Δημοσιογραφίας και εργάστηκε σε διάφορα μέσα πριν επιστρέψει στην Αθήνα όπου και ανέλαβε την αρχισυνταξία τoυ LIFO.gr.
ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ ΤΟΥ ΣΥΝΤΑΚΤΗ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Άγγελος Μπαράι: «Βλέπω τη φωτογραφία ως μέσο επούλωσης τραυμάτων»

Φωτογραφία / Άγγελος Μπαράι: «Βλέπω τη φωτογραφία ως μέσο επούλωσης τραυμάτων»

Ο βραβευμένος φωτογράφος εστιάζει στα ανθρώπινα δικαιώματα, τις ευάλωτες κοινωνικές ομάδες, τη μετανάστευση και το προσφυγικό, δίνοντας φωνή σε ανθρώπους και ιστορίες που θα έμεναν στο σκοτάδι.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Στο Παρίσι μετά τους Ολυμπιακούς, ο Σουρεαλισμός ήρθε να κατακτήσει την πόλη

Φωτογραφία / Μια επίσκεψη σε ένα Παρίσι που αναζητά την επόμενη μέρα

Στο ανακαινισμένο Grand Palais, με επίκεντρο τον σουρεαλισμό, την τέχνη και καλεσμένο τον Τζιμ Τζάρμους, η Paris Photo 2024 καθρεφτίζει μια πόλη που επαναπροσδιορίζεται πολιτιστικά μετά τους Ολυμπιακούς.
ΟΡΕΣΤΗΣ ΣΕΦΕΡΟΓΛΟΥ
Φωτογραφική έκθεση για την επανένωση της Γερμανίας 35 χρονια μετά από την πτώση του Τείχους του Βερολίνου

Πολιτισμός / Φωτογραφική έκθεση για την επανένωση της Γερμανίας 35 χρονια μετά από την πτώση του Τείχους του Βερολίνου

Με αφορμή τα 35 χρόνια από την Πτώση του Τείχους (09.11.89) μια φωτογραφική έκθεση με τίτλο «Dream on- Βερολίνο, δεκαετία του 90» αποτυπώνει την κρίσιμη αυτή δεκαετία μετάβασης ανάμεσα στο παρελθόν και το αβέβαιο μέλλον, την αισιοδοξία και το φόβο για το νέο Βερολίνο
ΕΙΡΗΝΗ ΑΝΑΣΤΑΣΟΠΟΥΛΟΥ, ΒΕΡΟΛΙΝΟ
Η αθέατη Αίγυπτος του Denis Dailleux

Φωτογραφία / Η αθέατη Αίγυπτος του Denis Dailleux

Ο βραβευμένος Γάλλος φωτογράφος που έχει καταγράψει μοναδικά τις φτωχογειτονιές του Καΐρου, τους γονείς των Μαρτύρων της Επανάστασης, νεαρούς γυμνασμένους άντρες δίπλα σε μαυροφορεμένες μανάδες αλλά και λαμπερούς σταρ του κινηματογράφου, εξηγεί πώς ξεκίνησε η ιδιότυπη και πολύχρονη αυτή διαδρομή του.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ισπανία: Έκθεση αφιερωμένη στο έργο του Ίρβινγκ Πεν στο Ίδρυμα MOP στη Λα Κορούνια

Φωτογραφία / Ισπανία: Έκθεση αφιερωμένη στο έργο του Ίρβινγκ Πεν στο Ίδρυμα MOP στη Λα Κορούνια

Πορτρέτα διάσημων και σκηνές δρόμου περιλαμβάνονται στην έκθεση «Irving Penn: Centennial» που διοργανώνεται από το Μητροπολιτικό Μουσείο Τέχνης της Νέας Υόρκης και παρουσιάζεται στην Ισπανία
LIFO NEWSROOM
Ζήτημα ζωής και θανάτου: Το θρυλικό φωτογραφικό βιβλίο του Peter Hujar επανεκδίδεται μετά από σχεδόν μισό αιώνα

Φωτογραφία / Ζήτημα ζωής και θανάτου: Το θρυλικό φωτογραφικό βιβλίο του Peter Hujar επανεκδίδεται μετά από σχεδόν μισό αιώνα

Το λεύκωμα «Portraits in Life and Death» εξελίχθηκε σε θρύλο τις δεκαετίες μετά τον θάνατο του φωτογράφου το 1987 και έγινε το σύμβολο ενός χαμένου κόσμου που ζούσε και δημιουργούσε στο νεοϋρκέζικο downtown.
THE LIFO TEAM
Enri Canaj, φωτογράφος

Φωτογραφία / Enri Canaj: «Δεν έχω εξοικειωθεί με τον πόνο»

Ο φωτογράφος των ασπρόμαυρων κάδρων, που κατέγραψε την Ελλάδα της κρίσης και το μεταναστευτικό ζήτημα της Ευρώπης, μιλά για τη δική του πορεία μετανάστευσης, για το πώς ο ερχομός του από τα Τίρανα στην Αθήνα ήταν μια «έκρηξη» μέσα στο κεφάλι του. Και είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας
M. HULOT