Δεν υπάρχει σήμερα άλλο συγκρότημα που να εκφράζει την αποξένωση όπως οι Crim3s

Δεν υπάρχει σήμερα άλλο συγκρότημα που να εκφράζει την αποξένωση όπως οι Crim3s Facebook Twitter
Το witch house, παραμένει ένα από αυτά τα είδη που έχουν σταθερό και αφοσιωμένο καλτ νεανικό κοινό το οποίο ακολουθεί με μανία ορισμένους καλλιτέχνες που παίζουν τέτοιου είδους μουσική.
0

Έχει περάσει καιρός απ' όταν το witch house ήταν το νέο χιπ μουσικό ρεύμα που έβγαινε από την εναλλακτική ηλεκτρονική μουσική σκηνή για να κατακτήσει τον κόσμο στις αρχές του 2010, με μια φουρνιά καλλιτεχνών έτοιμη να ριχτεί στη μάχη για τον πιο «φρέσκο» ήχο της συγκεκριμένης περιόδου.


Βέβαια, δεν έκανε ποτέ ουσιαστικό άνοιγμα σε μια μεγαλύτερη αγορά. Βγήκε μια εποχή κατά την οποία εμφανίζονταν τόσα μουσικά είδη από το πουθενά, που ήταν σχεδόν αδύνατο να τα ακολουθήσεις.


Αυτό συνέβη π.χ. και με το πολιτικά αμφιλεγόμενο vaporwave αλλά και με τα cloud rap, chillwave και πολλά άλλα. Η αναζήτηση νέων μουσικών τάσεων ανέκαθεν χαρακτήριζε τη μουσική βιομηχανία. Όλοι θέλουν να ανακαλύψουν το νέο πανκ, αλλά κανείς δεν ξέρει κατά πόσο αυτό είναι εφικτό σήμερα.


Αυτά τα νέα στυλ μουσικής που έχουν ξεπεταχτεί πρόσφατα εκφράζουν πιο εξειδικευμένες μουσικές κατευθύνσεις, έτσι όπως μπερδεύουν μεταξύ τους πολλά υφιστάμενα είδη. Ταυτόχρονα αποτελούν κύρια φαινόμενα της εποχής της πληροφορίας που διανύουμε.

Το στόρι τους μοιάζει με εφιαλτικό σενάριο κατευθείαν βγαλμένο από το Brexit και είναι γεμάτο από καθημερινές καταστάσεις που σχετίζονται με τη φτώχεια και την παρανομία.


Ένας όρος που συναντάει κανείς τελευταία σε σχέση με το witch house είναι το μικροείδος (το microgenre σε ελεύθερη μετάφραση). Λειτουργεί κάπως σαν «ομπρέλα» τέτοιων φαινομένων.


Αρχικά αφορούσε μουσικά είδη που επινοούσαν οι μουσικοί συντάκτες κατά τη διάρκεια των '90s στην προσπάθειά τους κατηγοριοποιήσουν ανομοιογενείς μεταξύ τους καλλιτέχνες. Ταυτόχρονα, ήταν και ένα μαρκετίστικο κόλπο των συλλεκτών και εμπόρων βινυλίου για να ανεβάσουν τις τιμές ορισμένων δίσκων.

Το post-rock θεωρείται ένα από τα πιο κραυγαλέα παραδείγματα μικροείδους. Αυτό που προκαλεί αρκετό ενδιαφέρον είναι η μετεξέλιξή τους τον 21ο αιώνα. Τα μικροείδη γνώρισαν μια απροσδόκητη έκρηξη γύρω στο 2010. Όπως ήταν αναμενόμενο, συνδέθηκαν άρρηκτα με την έκρηξη του Διαδικτύου και των social media. Ο Jonny Coleman παρατήρησε στο «Pitchfork» πως ήταν συνέπεια «της τεχνολογικής ανάπτυξης των λογισμικών, των ταχύτερων συνδέσεων και της παγκοσμιοποίησης της μουσικής».


Δεν γνωρίζω, βέβαια, κατά πόσο το μικροείδος είναι δόκιμος όρος γενικότερα και αν οι υποκατηγορίες του αναλύονται ως τέτοιες. Για να επιστρέψουμε στο witch house, παραμένει ένα από αυτά τα είδη που έχουν σταθερό και αφοσιωμένο καλτ νεανικό κοινό το οποίο ακολουθεί με μανία ορισμένους καλλιτέχνες που παίζουν τέτοιου είδους μουσική.

Δεν υπάρχει σήμερα άλλο συγκρότημα που να εκφράζει την αποξένωση όπως οι Crim3s Facebook Twitter
Έχουν μια δυνατή αίσθηση του DIY –οι περισσότερες κυκλοφορίες τους είναι self-released‒, ένα πανκ ήθος και μια ειλικρίνεια που δεν συναντάς συχνά.

Οι Crim3s, που θα εμφανιστούν τις επόμενες μέρες στο Ρομάντσο, είναι μια καλή περίπτωση, ενδεικτική αυτής της τάσης. Για την ιστορία, το witch house έκανε την εμφάνισή του πρώτη φορά το 2009.


Στην αρχή θεωρήθηκε κάτι σαν ψευδοείδος, ότι δεν υπήρχε καν παρά στα λόγια του μουσικού παραγωγού Travis Egedy που έπαιζε με το ψευδώνυμο Picturelane και βάφτισε έτσι τη μουσική που έφτιαχνε, κάτι σαν «αποκρυφιστική house μουσική».


Αργότερα, ο Last.fm έβαλε κάτω από τη συγκεκριμένη ομπρέλα όποιο νεοσύστατο συγκρότημα έπαιζε πιο «σκοτεινή» ηλεκτρονική μουσική. Ακούγεται ως μια μείξη industrial και τραχιών rave ήχων με chopped and screwed τεχνικές που βρίσκει κανείς στο southern hip hop. Όσον αφορά το αισθητικό κομμάτι, οι καλλιτέχνες συχνά δανείζονται στοιχεία από ταινίες τρόμου. Επίσης, ένα από τα βασικά του γνωρίσματα είναι τα ψευδώνυμα με γιούνικοντ χαρακτήρες.


Οι Crim3s είναι ένα από τα πιο ιδιαίτερα γκρουπ που έχουν βγει τα τελευταία χρόνια από τη Βρετανία. Το στόρι τους μοιάζει με εφιαλτικό σενάριο κατευθείαν βγαλμένο από το Brexit και είναι γεμάτο από καθημερινές καταστάσεις που σχετίζονται με τη φτώχεια και την παρανομία.


Παιδιά του περιθωρίου, η Sadie Pinn και ο Rou Rot γνωρίστηκαν όταν συγκατοικούσαν σε μια αποθήκη στο βόρειο Λονδίνο. Και οι δύο ήταν αρκετά μικροί ηλικιακά και ανήκαν στην εργατική τάξη. Σύντομα τους έκαναν έξωση και βρέθηκαν στον δρόμο. Έζησαν ως άστεγοι για μεγάλο χρονικό διάστημα.

Δεν υπάρχει σήμερα άλλο συγκρότημα που να εκφράζει την αποξένωση όπως οι Crim3s Facebook Twitter
Οι Crim3s είναι ένα από τα πιο ιδιαίτερα γκρουπ που έχουν βγει τα τελευταία χρόνια από τη Βρετανία. H φωτογραφία είναι από το live που έκαναν το 2013 στο Κ44.


Αποφάσισαν να βαφτίσουν το μουσικό τους πρότζεκτ Crim3s το 2011 (πριν λέγονταν Story of Isaac) και άρχισαν να κάνουν μια σειρά από παράνομα και θρυλικά rave πάρτι σε καταλήψεις στο Λονδίνο. Αφού τα μαγνητοσκοπούσαν, τους έκαναν μοντάζ και τα ανέβαζαν στο YouTube. Διάλεξαν αυτό το όνομα επειδή συχνά μπλέκουν με την αστυνομία και καταλαμβάνουν εγκαταλελειμμένα κτίρια μετατρέποντάς τα σε τόπο διαμονής τους.


Δεν υπάρχει κανένα άλλο συγκρότημα σήμερα που να εκφράζει την αποξένωση όπως οι Crim3s. Στη μοναδική επίσημη συνέντευξή τους που υπάρχει στο Διαδίκτυο μέχρι στιγμής, ο Rot δήλωσε αφοπλιστικά ότι μια τυπική εβδομάδα τους περιλαμβάνει μικροκλοπές σε μαγαζιά, κοινωφελή εργασία ως ποινή ή σπάσιμο ηχείων. Αλλιώς, ψάχνουν για δουλειά. Στην ίδια συνέντευξη είπε επίσης: «Τα τελευταία έξι χρόνια δεν έχουμε μείνει κάπου που να μην είναι παράνομα».

Έχουν μια δυνατή αίσθηση του DIY –οι περισσότερες κυκλοφορίες τους είναι self-released‒, ένα πανκ ήθος και μια ειλικρίνεια που δεν συναντάς συχνά. Παρά τις συνεργασίες τους με μεγάλα ονόματα, όπως οι Crystal Castles και η Charli XCX, δεν έχουν υπογράψει σε κάποια μεγάλη δισκογραφική.

Ο Rot έμαθε να φτιάχνει μουσική όταν του έδωσαν ένα λάπτοπ στο κολέγιο. Στο Διαδίκτυο βρήκε μια πλατφόρμα έκφρασης. Τα προφίλ τους στο Ιnstagram έχουν μια ιδιαίτερη αισθητική, καθαρά δική τους.


Η Pinn, που είναι πανύψηλη, δουλεύει ενίοτε ως μοντέλο, αν και αποκάλυψε ότι έχει φάει πολλές φορές απόρριψη από πρακτορεία λόγω του βάρους της. Έκανε μια διαβόητη ημίγυμνη εμφάνιση στα Brit Awards το 2016 και σόκαρε το τηλεοπτικό κοινό όταν εμφανίστηκε στο πλευρό της Βρετανίδας σχεδιάστριας Pam Hogg.

Δεν υπάρχει σήμερα άλλο συγκρότημα που να εκφράζει την αποξένωση όπως οι Crim3s Facebook Twitter
Η ημίγυμνη εμφάνιση της Pinn με την Pam Hogg στα Βrit Awards το 2016.


Τα προβλήματα που τους κυνηγούν όμως δεν τελειώνουν εδώ. Όπως έκαναν γνωστό πέρσι με μια σειρά από σοκαριστικά posts στο Ιnstagram, η Pinn έχει σώσει τον Rot την τελευταία στιγμή από μια απόπειρα αυτοκτονίας στην οποία οδηγήθηκε λόγω προσωπικών προβλημάτων.


Ο Rot αποκάλυψε ότι ήταν ηρωινομανής (από τότε έχει νοσηλευτεί σε κλινική αποτοξίνωσης) και ότι έπασχε από κατάθλιψη λόγω των σκληρών συνθηκών της ζωής του και του θανάτου δύο φίλων του που αυτοκτόνησαν. Είναι από τους ελάχιστους μουσικούς που έχουν μιλήσει τόσο ανοιχτά για τη μάχη τους με τα ναρκωτικά, για τα θέματα ψυχικής υγείας που αντιμετωπίζουν και για το ταμπού ζήτημα της αυτοκτονίας. Ας ελπίσουμε ότι θα συνεχίσουν να βρίσκουν διέξοδο μέσα από τη μουσική, όπως είχαν δηλώσει παλιά.


Μετά από δύο χρόνια απουσίας και αφού έχουν αφήσει πίσω τους τις δύσκολες εποχές, το μέλλον τους φαντάζει πιο φωτεινό, εφόσον έχουν ξεκινήσει ξανά τις συναυλίες. Είναι η δεύτερη φορά που έρχονται στην Ελλάδα. Η προηγούμενη ήταν το 2013 στο Κ44. Ποιος ξέρει, ίσως κάνουν και το άνοιγμα που τους αξίζει!

 

CRIM3S - still goin 


Οι Crim3s θα εμφανιστούν το Σάββατο 13 Ιανουαρίου στο Ρομάντσο (Αναξαγόρα 3-5) με είσοδο 10-20 ευρώ.

 

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μας αφορά σήμερα η Lady Gaga;

The Review / Μας αφορά σήμερα η Lady Gaga;

Ο Αλέξανδρος Διακοσάββας και ο δημοσιογράφος Γιάννης Τσιούλης aka Cartoon Dandy συζητούν για την πορεία και τα τελευταία βήματα στη μουσική και κινηματογραφική βιομηχανία μιας από τις μεγαλύτερες ποπ σταρ της τελευταίας 15ετίας και για το πόσο relevant είναι σήμερα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
10 χρόνια μετά, ακόμη μας στοιχειώνει το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι»

Μουσική / Το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι» του ΛΕΞ ακόμη μας στοιχειώνει

Πέρασαν 10 χρόνια από την κυκλοφορία του πρώτου προσωπικού δίσκου του «Τ.Κ.Π.», που δεν ήταν απλώς ένα σημείο τομής για την εγχώρια ραπ σκηνή. Ήταν κάτι που σε άρπαζε και σε προσγείωνε με το ζόρι στην καθημερινότητα.
ΚΩΣΤΑΣ ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΣ
Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

Μουσική / Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

«Είναι σίγουρα πιο χαλαρά στην Κυψέλη, πιο γειτονιά σε σχέση με την Ερμού»: Η νεαρή μουσικός φέρνει αναζωογονητική αύρα στα ελληνικά ροκ και ποπ δεδομένα με το ντεμπούτο άλμπουμ της και τις εμφανίσεις της στους δρόμους της Αθήνας.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
«Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού ‘666’, του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Μουσική / «Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού «666», του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Οι εξωφρενικές ιδέες του Νταλί, τα λάγνα φωνητικά της Ειρήνης Παπά και οι διαμάχες του Βαγγέλη Παπαθανασίου με τη δισκογραφική εταιρεία ήταν μόνο μερικά από τα επεισόδια της δημιουργίας ενός μνημειώδους άλμπουμ που επανακυκλοφορεί αυτές τις μέρες σε deluxe έκδοση.
THE LIFO TEAM
«Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Μουσική / «Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Aφήνοντας πίσω της την προηγούμενη ζωή της ως νοσοκόμα, μετά από παρότρυνση των ασθενών της να κυνηγήσει τα όνειρά της, η παραγωγός και καλλιτέχνιδα Kelly Lee Owens μιλά για την τελευταία της δουλειά, τις σημαντικές συνεργασίες της και τη μουσική που διαμορφώνει συνειδήσεις και επηρεάζει συναισθήματα.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Η σπουδαία επανεκκίνηση της Καμεράτα ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών

Μουσική / Η συγκινητική επανεκκίνηση της Καμεράτας

Τέσσερα χρόνια, δύο νομοθετικές παρεμβάσεις, τρεις υπουργικές αποφάσεις και μία εκκαθάριση χρειάστηκαν ώστε να μπορέσει η Καμεράτα-Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής να κάνει restart και να επανέλθει ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Μουσική / Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Η υποψηφιότητα ενός ξεχασμένου και μάλλον αδιάφορου κομματιού του Τζον Λένον για το βραβείο του δίσκου της χρονιάς φαίνεται να συμπυκνώνει όλη την σύγχυση και την έλλειψη σοβαρότητας που διακρίνει τον κουρασμένο μηχανισμό κύρους των Grammy.
THE LIFO TEAM
Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Γεννήθηκε Σαν Σήμερα / Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Δημοσιογράφος, στιχουργός. Θα ήταν ευχαριστημένος αν, απ’ όλα τα τραγούδια του, έμενε στην ιστορία το τετράστιχο: «Το απομεσήμερο έμοιαζε να στέκει, σαν αμάξι γέρικο, στην ανηφοριά».
ΣΤΑΥΡΟΣ ΔΙΟΣΚΟΥΡΙΔΗΣ
Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Μουσική / Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Ο Στίλπων Νέστωρ μαζί με εκλεκτούς καλεσμένους παρουσιάζουν αυτή την Πέμπτη στην Αθήνα τη νέα του δουλειά που έχει τίτλο «The Second Cloud Commission» και αποτελεί το απόγειο μιας δημιουργικής πορείας στο σύγχρονο ροκ που διανύει τέσσερις δεκαετίες.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Το κονσέρτο που σφράγισε μια βαθιά φιλία

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Το κονσέρτο που σφράγισε μια βαθιά φιλία

Η Ματούλα Κουστένη βουτά στα άδυτα μιας βαθιάς φιλίας, αυτής των Γιόζεφ Γιόακιμ και Γιοχάνες Μπραμς, που στηρίχτηκε στην καλλιτεχνική ιδιοφυΐα και τη χημεία αυτών των δύο μουσικών, αφήνοντας ένα μοναδικό ενθύμιο, το Κοντσέρτο για Βιολί και Ορχήστρα που υπογράφει -ποιος άλλος;- o Γιοχάνες Μπραμς.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Συναυλία Μαλερ

Μουσική / Ένας έξοχος Μάλερ του Κουρεντζή στο Μέγαρο

Ο Κουρεντζής βημάτισε αργά πάνω στο λεπτό σκοινί που συνδέει το υπαρκτό και του μαγικό, του εδώ και του επέκεινα, και με αδρές κινήσεις δεν παρουσίασε απλώς το Adagietto αλλά εξήγησε στον ακροατή κάθε του συλλαβή
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΧΑΜΠΙΔΗΣ