Δύο ταινίες που έρχονται και δεν πρέπει να χάσεις

Δύο ταινίες που έρχονται και δεν πρέπει να χάσεις Facebook Twitter
Η Μορφή του Νερού παραμένει μια στιλπνή απόλαυση, ένα έργο φτιαγμένο με πολύτιμο πάθος από έναν δημιουργό που αγαπάει και σέβεται ειλικρινώς το έξω από δω και αυθεντικά off.
0

Η ΜΟΡΦΗ ΤΟΥ ΝΕΡΟΥ

Από 15/2

Η κλασική Πεντάμορφη και το Τέρας, το παραμύθι, και πιο συγκεκριμένα η εκδοχή του Ζαν Κοκτό, συναντά το '50s καλτ Creature from the Black Lagoon του Τζακ Άρνολντ στη Μορφή του Νερού, ένα θεσπέσιο b-movie με συνείδηση, καρδιά και εντυπωσιακή εκτέλεση. Ο Γκιγιέρμο ντελ Τόρο, με τον αναμενόμενο, ανενδοίαστο ενθουσιασμό του, ανακατεύει το ρομάντζο με την περιπέτεια, τον μύθο με τη βία, την τεχνική της αφήγησης με την τέχνη των προσωπικών του εμμονών, για να αναβαθμίσει τον έρωτα της άλαλης υπαλλήλου Ελίζα Εσπόζιτο με το αμφίβιο freak του Αμαζονίου με τα λέπια και τους σφοδρούς κοιλιακούς, σε μια ιστορία με σύγχρονες προεκτάσεις σε «ρετρονειρικό» φόντο.

Μπορεί οι αναφορές της ταινίας στις πηγές έμπνευσής της να είναι πολλές και δυνατές. Μπορεί ο Λαβύρινθος του Πάνα του Μεξικανού σκηνοθέτη, που επιτέλους, όπως είπε και στην απονομή, μετά από 25 χρόνια καριέρας και πίστης στα υπέροχα τέρατά του βραβεύτηκε με Χρυσή Σφαίρα για τη σκηνοθεσία του, να είναι συνολικά καλύτερη, και σίγουρα πιο πολιτική ταινία. Και ίσως κάποιες στροφές στη διαδρομή της κατασκοπικής πλοκής να λαχανιάζουν από ψυχροπολεμική, μελοδραματική υπερβολή.

Δύο ταινίες που έρχονται και δεν πρέπει να χάσεις Facebook Twitter
Σάλι Χόκινς και Οκτάβια Σπένσερ.

Η Μορφή του Νερού, ωστόσο, παραμένει μια στιλπνή απόλαυση, ένα έργο φτιαγμένο με πολύτιμο πάθος από έναν δημιουργό που αγαπάει και σέβεται ειλικρινώς το έξω από δω και αυθεντικά off, φέρεται με τρυφερότητα στους διαφορετικούς και σπάνια χάνει το χιούμορ του, διαστρέφοντας ευεργετικά την παλιομοδίτικη ποιότητα του μυθικού και στερεοτυπικού πυρήνα τους – όπως όταν βάζει την Ελίζα να αυνανίζεται καθημερινά στην μπανιέρα της ενόσω βράζει το αυγό της, πριν φύγει για τη δουλειά.

 

ΤΡΕΙΣ ΠΙΝΑΚΙΔΕΣ ΕΞΩ ΑΠΟ ΤΟ ΕΜΠΙΝΓΚ ΤΟΥ ΜΙZΟΥΡΙ

Από 18/1

Ωσαννά στη Φράνσις Μακντόρμαντ: και να μην έχετε κανέναν λόγο να δείτε την ταινία που διεκδικεί το βραβείο του σπαστικού-πιασάρικου τίτλου της χρονιάς, η Αμερικανίδα ηθοποιός τον δημιουργεί από μόνη της με μια τεράστια, απολαυστική ερμηνεία και σας προσκαλεί σε ένα οδυνηρό road trip δικαίωσης και εκδίκησης, με αδιανόητα καλογραμμένους διαλόγους, απανωτές ανατροπές χωρίς αυθαιρεσίες και μπαράζ από εκρήξεις χιούμορ από τον θεατρικό συγγραφέα, σεναριογράφο και σκηνοθέτη της Αποστολής στην Μπριζ, Μάρτιν Μακντόνα.

Δύο ταινίες που έρχονται και δεν πρέπει να χάσεις Facebook Twitter
Η Φράνσις Μακντόρμαντ δημιουργεί από μόνη της ένα λόγο για να δεις την ταινία.

Έχοντας πενθήσει την άδικα και βίαια δολοφονημένη κόρη της, η Μίλντρεντ Χέιζ, μια μάνα-άντρας και γυναίκα ευαίσθητη και απογοητευμένη μαζί, κουράστηκε να περιμένει και είναι αποφασισμένη να τσακίσει, ψυχολογικά και στο ξύλο, όσους δεν κάνουν σωστά τη δουλειά τους, δηλαδή τον Γούντι Χάρελσον και τον Σαμ Ρόκγουελ που εκτελούν χρέη σερίφη και βοηθού στην κωμόπολη, αλλά και όποιον της πάει κόντρα ή σκεφτεί να την προσβάλει, ανεξάρτητα από ηλικία, φύλο ή συγγένεια – η σκηνή με τον πρώην σύζυγο και τη νεαρή σύντροφό του είναι ένα χαρακτηριστικό δείγμα.

Με κόμμωση μοχόκ, εργατική φόρμα και αρβύλες, η πρωταγωνίστρια του Φάργκο έχει μοντελάρει την εμφάνισή της με ένα κράμα εκκεντρικότητας και Τζον Γουέιν, γλαρώνοντας το βλέμμα και μισανοίγοντας το στόμα της, σαν να έχει κατέβει οπλισμένη στα χαρακώματα και να γνωρίζει εκ των προτέρων πως η βλακεία και η αδιαφορία του κόσμου θα της στοιχίσουν. Σε κάθε της κίνηση δίνει μια μάχη πρωτότυπη, άνευ όρων, ανασαίνει βαριά, φτύνει τον αέρα στα μούτρα των αντιπάλων, κηρύσσει ανένδοτο σαν να πρωταγωνιστεί στην Αιχμάλωτη της Ερήμου του Τζον Φορντ, αψηφώντας τις συνέπειες, παρασύροντας το έργο σε γλιστερές, αστείες και πικρές πίστες.

Δύο ταινίες που έρχονται και δεν πρέπει να χάσεις Facebook Twitter
Γούντι Χάρελσον και Σαμ Ρόκγουελ.

Πότε μαύρη κωμωδία υψηλού επιπέδου και άλλοτε δράμα που καίει τα σωθικά, η ταινία Τρεις πινακίδες έξω από το Έμπινγκ του Μιζούρι, που απέσπασε 4 Χρυσές Σφαίρες για την παραγωγή, το σενάριο, τη Μακντόρμαντ και τον φοβερό Σαμ Ρόκγουελ, δεν σταματά να ξαφνιάζει με τη ζωηράδα της, σαν αλλόκοτο γουέστερν που αγκαλιάζει μια αληθινή τραγωδία.

 
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

O Γκιγιέρμο ντελ Τόρο μιλά στον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο

Οθόνες / O Γκιγιέρμο ντελ Τόρο μιλά στον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο

O μεγάλος Μεξικανός παραμυθάς που βραβεύτηκε επιτέλους στο Φεστιβάλ Βενετίας μιλά για τα δικά του φαντάσματα, τους ρόλους των φύλων στο σινεμά, τα τέρατα και την αγάπη, τις λογοτεχνικές και κινηματογραφικές του επιρροές.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Οι δύο σημαντικότεροι λόγοι στις Χρυσές Σφαίρες ήρθαν από δύο κυρίες εντελώς διαφορετικές μεταξύ τους

Οθόνες / Οι δύο σημαντικότεροι λόγοι στις Χρυσές Σφαίρες ήρθαν από δύο κυρίες εντελώς διαφορετικές μεταξύ τους

Στη φετινή απονομή οι άνδρες κάθισαν σιωπηλοί στη θέση του συνοδηγού και οι μαυροφορεμένες κυρίες ξεσπάθωσαν, προσπαθώντας να καλύψουν το χαμένο έδαφος δεκαετιών
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Oscar Stories: Οσκαρικό σκάνδαλο, χωρίς ελαφρυντικά

Pulp Fiction / Κάρλα Σοφία Γκασκόν: Οσκαρικό σκάνδαλο, χωρίς ελαφρυντικά

Οι οσκαρικές φιλοδοξίες του Netflix για το Emilia Pérez έπεσαν στο κενό, καθώς η πρώτη τρανς υποψήφια στην ιστορία του θεσμού κατηγορείται για πολιτική ανορθογραφία και εξοστρακίζεται.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Κάρλα Σοφία Γκασκόν: Πώς μια ιστορική πρωτιά μετατράπηκε σε ιστορικό εφιάλτη

Οθόνες / Κάρλα Σοφία Γκασκόν: Πώς μια ιστορική πρωτιά μετατράπηκε σε ιστορικό εφιάλτη

Το να είσαι τρανς είναι ζήτημα προσωπικής ταυτότητας, όχι πολιτικών πεποιθήσεων. Και το να προϋποθέτουμε ότι τα τρανς άτομα είναι μονολιθικά στις απόψεις τους ή ανίκανα να έχουν συντηρητικές ή αντιδραστικές απόψεις, είναι απλά παράλογο.
THE LIFO TEAM
Μαύροι Πίνακες: Σίριαλ κίλερ κουλτουριάρης, αστυνομικοί ευφυέστατοι

Νέα στήλη/ Κριτική τηλεόρασης / Μαύροι Πίνακες: Σίριαλ κίλερ κουλτουριάρης, αστυνομικοί ευφυέστατοι

Κριτική της Πόπης Διαμαντάκου για το αστυνομικό θρίλερ του Star, για μια ελληνική παραγωγή που προσπαθεί να ανεβάσει τον πήχη και να συγκριθεί με ξένες παρόμοιες.
ΠΟΠΗ ΔΙΑΜΑΝΤΑΚΟΥ
«Θολός βυθός», μια ταινία για τις παιδουπόλεις της Φρειδερίκης

Οθόνες / Οι παιδουπόλεις της Φρειδερίκης γίνονται ταινία

Βασισμένη στο ομώνυμο βιβλίο του Γιάννη Ατζακά, η νέα ταινία της Ελένης Αλεξανδράκη «Θολός Βυθός» είναι μια βουτιά στις ζωές των παιδιών που έγιναν έρμαια της προπαγάνδας και πιόνια σε έναν πόλεμο που δεν καταλάβαιναν.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Στη Νέα Υόρκη με τον Γκόντφρεϊ Ρέτζιο

Εικαστικά / Το θρυλικό «Koyaanisqatsi» αναβιώνει στη Νέα Υόρκη μέσω της τεχνητής νοημοσύνης

Το ψηφιακό έργο του Τζον Φιτζέραλντ «The Vivid Unknown», μια από τις φετινές συμμετοχές του Ιδρύματος Ωνάση στο φεστιβάλ «Under the Radar», συνομιλεί εκ νέου με την εμβληματική ταινία του Γκόντφρεϊ Ρέτζιο.
ΒΑΡΒΑΡΑ ΔΟΥΚΑ
10 εξαιρετικές ταινίες που μπορείτε να δείτε τώρα στο Ertflix

Οθόνες / 10 εξαιρετικές ταινίες που μπορείτε να δείτε τώρα στο Ertflix

Δέκα ξεχωριστές οικιακές προβολές, από το διαχρονικό μυστήριο του «Ονόματος του Ρόδου» ως τον ξεσηκωτικό χορό του «Αnother Round» κι από τις weird κωμικές αναζητήσεις του «Chevalier» ως το τρυφερό ντοκιμαντέρ για τον Γιάννη Σπανό.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
67α Grammy: Βεντέτες, βραβεία που άργησαν και ομιλίες που δεν έκαναν γκελ

Μουσική / 67α Grammy: Βεντέτες, βραβεία που άργησαν και ομιλίες που δεν έκαναν γκελ

Η Beyoncé έδειξε να εκπλήσσεται όταν άκουσε το όνομά της από τα χείλη τής πάλαι ποτέ country artist και νυν βασίλισσας της pop, Τέιλορ Σουίφτ, ενώ όλοι οι υπόλοιποι έμειναν έκπληκτοι από μια γυμνή εμφάνιση.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Leon of Athens

Μυθολογίες / Ένα Dogville με Vanilla sky: Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Leon of Athens

Εκτός από το «Dogville» του Τρίερ, ο τραγουδοποιός θυμάται πού, πότε και με ποιους έχει δει τις αγαπημένες του ταινίες. Θυμάται επίσης ότι, αν και στην αρχή βαρέθηκε τη «Συνεκδοχή» του Κάουφμαν, εκ των υστέρων συνειδητοποίησε πως η ταινία μιλάει για τους αξεδιάλυτους εφιάλτες μας.
Inland Empire, Κάψε το μετάξι

Pulp Fiction / Inland Empire: Μυστηριώδες και σκοτεινό, όσο αξίζει σε έναν Λιντς

Μία ακόμη παραβολή για τον απόηχο του Χόλιγουντ -πιο υποκειμενική και σουρεαλιστική από εκείνη του Mulholland Drive-, το γλυκόπικρο κλείσιμο του ματιού ενός δημιουργού που τα έκανε όλα μόνος του.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Δείτε ολόκληρη την πρώτη συνέντευξη της Björk on camera μετά μια δεκαετία

Μουσική / Δείτε ολόκληρη την πρώτη συνέντευξη της Björk on camera μετά μια δεκαετία

«Μη σταματάτε. Έχουμε αφθονία. Έχουμε λύσεις. Μπορούμε να αρχίσουμε πάλι από την αρχή»: Η Björk παρουσιάζει την προσωπική της ουτοπία με το πρότζεκτ «Cornucopia» και μιλάει μπροστά στην κάμερα, για πρώτη φορά μετά από πολύ καιρό. 
THE LIFO TEAM
Οι 10 αγαπημένες ταινίες της Μαρίνας Δανέζη

Μυθολογίες / «Ήτανε πέναλτι, κύριε Πάνο;»: Οι 10 αγαπημένες ταινίες της Μαρίνας Δανέζη

Από μια εισπρακτική αποτυχία και απαγορευμένη ταινία του 1932, μέχρι την ωμή βία της Pieta (που δεν ξέρει γιατί την έχει δει επανειλημμένα) και την cult σουρεαλιστική ματιά του Τσιώλη, η σκηνοθέτρια μας χαρίζει μια σπάνια σινεφίλ λίστα που συνδυάζει θράσος και ανθρωπισμό.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
Soundtrack to a Coup d’Etat: Ένα υβριδικό αριστούργημα που βρήκε το δρόμο για τα Όσκαρ 

Daily / Soundtrack to a Coup d’Etat: Ένα υβριδικό αριστούργημα που βρήκε τον δρόμο για τα Όσκαρ

Υποψήφια για το βραβείο καλύτερης ταινίας ντοκιμαντέρ μεγάλου μήκους είναι αυτή η εκπληκτική ταινία που εκθέτει με αποκαλυπτικό τρόπο τη μεταχείριση της αφρόκρεμας της τζαζ μουσικής ως «βιτρίνας» για την καθαίρεση και τη δολοφονία του ηγέτη της ανεξαρτησίας του Κογκό, Πατρίς Λουμούμπα.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
125 λεπτά με την Πόπη Διαμαντάκου/ Πόπη Διαμαντάκου: «Δεν με αγγίζουν οι επιθέσεις, δεν κάνω δημόσιες σχέσεις, δεν γλείφω»

Media / «Δεν υπάρχει τηλεκριτική σήμερα, όλα είναι δημόσιες σχέσεις»

Η γνωστή τηλεκριτικός Πόπη Διαμαντάκου μιλά στη LiFO για τη μακρά επαγγελματική της διαδρομή, την τηλεόραση του χθες και του σήμερα και απαντά για πρώτη φορά στα επικριτικά σχόλια που προκαλούν κατά καιρούς τα κείμενα της.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ