Οι ισπανικές πόλεις φαντάσματα που άφησε πίσω του το Χόλιγουντ Facebook Twitter

Οι ισπανικές πόλεις φαντάσματα που άφησε πίσω του το Χόλιγουντ

0

Πριν από πενήντα χρόνια περίπου η περιφέρεια της Αλμερίας στη νοτιοανατολική Ισπανία έγινε για λίγο γνωστή ως το σπίτι του Χόλιγουντ στην Ευρώπη.

Φιλοξένησε μερικές από τις πιο εικονικές παραγωγές του κινηματογράφου όπως τον Λώρενς της Αραβίας (1962), την Κλεοπάτρα (1963), το How I Won the War (1966) και την Τριλογία των Δολαρίων του Σέρτζιο Λεόνε, με τον Κλιντ Ίστγουντ.

Η ευνοημένη από την ιδιαίτερη γεωγραφία της περιοχή -που αποτελούσε το ιδανικό υποκατάστατο της αμερικανικής Άγριας Δύσης, της Βόρειας Αφρικής και σε ορισμένες περιπτώσεις άγνωστων μακρινών πλανητών- γνώρισε κατά τη δεκαετία του '60 και στις αρχές του '70, μια πρωτόγνωρη αλλά βραχύβια δόξα καθώς τα αμερικανικά στούντιο συνέρρεαν για να εκμεταλλευτούν το φτηνό εργατικό δυναμικό της εποχής του Φράνκο και τα άγονα τοπία της. 

Για τον Mark Parascandola, αυτή η χαμένη κληρονομιά υπήρξε πάντα πηγή έμπνευσης. Αν και γεννήθηκε στις ΗΠΑ μεγάλωσε ακούγοντας τις ιστορίες της γιαγιάς του και επισκεπτόταν συχνά στα οικογενειακά τους ταξίδια, τα εγκαταλελειμμένα σκηνικά και τις πόλεις φαντάσματα που άφησαν πίσω τους τα κινηματογραφικά στούντιο.

Για τον Mark Parascandola, αυτή η χαμένη κληρονομιά υπήρξε πάντα πηγή έμπνευσης. Αν και γεννήθηκε στις ΗΠΑ, μεγάλωσε ακούγοντας τις ιστορίες της γιαγιάς του και επισκεπτόταν συχνά στα οικογενειακά τους ταξίδια τα εγκαταλελειμμένα σκηνικά και τις πόλεις φαντάσματα που άφησαν πίσω τους τα κινηματογραφικά στούντιο.

Γι' αυτό και τα τελευταία δέκα χρόνια ταξιδεύει ξανά και ξανά στην καρδιά της νοτιοανατολικής Ισπανίας, καταγράφοντάς τα.

«Ξεκίνησα ενθουσιασμένος να φωτογραφίζω αυτές τις τοποθεσίες πριν από δέκα χρόνια. Είναι ένα καταπληκτικό μέρος, επειδή υπάρχουν όλα αυτά τα φοβερά τοπία και αποτελεί μια περίεργη αντίθεση το να βλέπεις μια πόλη της Άγριας Δύσης στη μέση ενός ερημικού τοπίου στη νότια Ισπανία».

Συνεργάστηκε με τους τοπικούς ιστορικούς και σχεδίασε την πορεία του στην Αλμερία ώστε να καταγράψει όλα τα εγκαταλελειμμένα σκηνικά στις συνθήκες που επικρατούν σήμερα.

Ενώ κάποια απ' αυτά χρησιμοποιούνται πλέον ως θεματικά πάρκα και ζωντανά τουριστικά σημεία, άλλα υπάρχουν ως παλιά κειμήλια, που στέκονται μόνα σε ένα άγνωστο έδαφος δημιουργώντας μια μαγική αντίθεση.

Οι φωτογραφίες του Mark Parascandola δημοσιεύθηκαν πρόσφατα στο Once Upon a Time in Almería: The Legacy of Hollywood in Spain από τις εκδόσεις Daylight Books.

Οι ισπανικές πόλεις φαντάσματα που άφησε πίσω του το Χόλιγουντ Facebook Twitter
Φωτο: Mark Parascandola.
Οι ισπανικές πόλεις φαντάσματα που άφησε πίσω του το Χόλιγουντ Facebook Twitter
Φωτο: Mark Parascandola.
Οι ισπανικές πόλεις φαντάσματα που άφησε πίσω του το Χόλιγουντ Facebook Twitter
Φωτο: Mark Parascandola.
Οι ισπανικές πόλεις φαντάσματα που άφησε πίσω του το Χόλιγουντ Facebook Twitter
Φωτο: Mark Parascandola.
Οι ισπανικές πόλεις φαντάσματα που άφησε πίσω του το Χόλιγουντ Facebook Twitter
Φωτο: Mark Parascandola.
Οι ισπανικές πόλεις φαντάσματα που άφησε πίσω του το Χόλιγουντ Facebook Twitter
Φωτο: Mark Parascandola.
Οι ισπανικές πόλεις φαντάσματα που άφησε πίσω του το Χόλιγουντ Facebook Twitter
Φωτο: Mark Parascandola.
Οι ισπανικές πόλεις φαντάσματα που άφησε πίσω του το Χόλιγουντ Facebook Twitter
Φωτο: Mark Parascandola.
Οι ισπανικές πόλεις φαντάσματα που άφησε πίσω του το Χόλιγουντ Facebook Twitter
Φωτο: Mark Parascandola.
Οι ισπανικές πόλεις φαντάσματα που άφησε πίσω του το Χόλιγουντ Facebook Twitter
Φωτο: Mark Parascandola.
Οι ισπανικές πόλεις φαντάσματα που άφησε πίσω του το Χόλιγουντ Facebook Twitter
Φωτο: Mark Parascandola.
Οι ισπανικές πόλεις φαντάσματα που άφησε πίσω του το Χόλιγουντ Facebook Twitter
Φωτο: Mark Parascandola.
Οι ισπανικές πόλεις φαντάσματα που άφησε πίσω του το Χόλιγουντ Facebook Twitter
Φωτο: Mark Parascandola.
Φωτογραφία
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Οι γονείς μου κρατιούνται χέρι-χέρι μετά τον υποβοηθούμενο θάνατό τους

Φωτογραφία / Οι γονείς μου κρατιούνται χέρι-χέρι μετά τον υποβοηθούμενο θάνατό τους

«Η ζωή τους γινόταν όλο και πιο δύσκολη. Δεν ήθελαν να πάνε σε οίκο ευγηρίας και κανένας από τους δύο δεν ήθελε να ζήσει χωρίς τον άλλον. Έτσι έφυγαν από τη ζωή μαζί». Η πιο προσωπική φωτογραφία του Martin Roemers
THE LIFO TEAM
Αποτυπώνοντας την ολοκληρωτική χαρά του ποδοσφαίρου σε μια και μόνο στιγμή

Φωτογραφία / Αποτυπώνοντας την έκσταση του ποδοσφαίρου σε μερικά κλικ

Ο φωτογράφος André Coelho βρέθηκε στο στάδιο Nilton Santos στο Ρίο ντε Τζανέιρο, που ήταν γεμάτο με χιλιάδες οπαδούς της Μποταφόγκο που δεν μπόρεσαν να ταξιδέψουν για να δουν την αγαπημένη τους ομάδα από κοντά.
THE LIFO TEAM
Νίκος Οικονομόπουλος: «Οι μοδάτοι φωτογραφίζουν σήμερα με φιλμ· αλλά η ψηφιακή είναι μακράν ανώτερη φωτογραφία»

Νίκος Οικονομόπουλος / Νίκος Οικονομόπουλος: «Οι μοδάτοι φωτογραφίζουν σήμερα με φιλμ· αλλά η ψηφιακή είναι μακράν ανώτερη φωτογραφία»

Σε μια σπάνια συνέντευξή του, ο διεθνούς φήμης φωτογράφος του Magnum μιλά στον M. Hulot για την συναρπαστική φωτογραφική του ανέλιξη και τις σκέψεις του πάνω στα αιώνια διλήμματα της τέχνης του.
M. HULOT
Αγκαλιές και φιλιά στο τέλος του κόσμου. H τρυφερή μελαγχολία στις εικόνες του Spyros Rennt

Spyros Rennt / «Το κουίρ είναι το βάρος που σηκώνουμε απέναντι στην κοινωνία που δεν μας αγκαλιάζει»

Φίλοι, γνωστοί, άγνωστοι, εραστές: Στο τέταρτο φωτογραφικό του βιβλίο «Intertwined», ο Έλληνας καλλιτέχνης Spyros Rennt στρέφει το βλέμμα του προς μια πιο ήσυχη πλευρά της κουίρ επαφής.
ΙΩΝΑΣ ΚΑΛΛΙΜΑΝΗΣ
«Η Ελλάδα που πρωτοείδα ήταν βουτηγμένη στη φτώχεια» ή «Γνώρισα/πρόλαβα μια Ελλάδα ανέγγιχτη και αναλλοίωτη». ή «Οι άνθρωποι στα νησιά δεν γνώριζαν καν τι σημαίνει τουρίστας»

Οι Αθηναίοι / «Τώρα η γλώσσα του Οδυσσέα είναι η γλώσσα μου. Και το Αιγαίο είναι η θάλασσά μου»

Γεννημένος στο Σικάγο, η αληθινή αλλαγή στη ζωή του ήρθε όταν ταξίδεψε για πρώτη φορά στα ελληνικά νησιά και την Αθήνα το 1954. Αποτύπωσε φωτογραφικά «τα χρόνια της ελπίδας σε μια Ελλάδα ανέγγιχτη και αναλλοίωτη». Σήμερα, εκφράζει την ανησυχία του για τα όμορφα τοπία της και τις γειτονιές, όπως η Πλάκα, που «είναι γεμάτες από καταστήματα με σουβενίρ». Ο φιλέλληνας φωτογράφος Ρόμπερτ Μακέιμπ είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Οι φωτογραφίες της Χλόης Ακριθάκη γίνονται έκθεση στο Μουσείο Μπενάκη

Φωτογραφία / Μια έκθεση για τους πολύ προσωπικούς χώρους των καλλιτεχνών

Η έκθεση «Συναντήσεις» της Χλόης Ακριθάκη στο Μουσείο Μπενάκη είναι μια σειρά φωτογραφιών που ξεκινά το 1992, στο ατελιέ του πατέρα της, και φτάνει μέχρι σήμερα, με την ίδια να επισκέπτεται φίλους εικαστικούς κατά τη διάρκεια της δουλειάς τους.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Οι νικητές και οι φιναλίστ του Nature Photography Contest 2024

Φωτογραφία / Οι νικητές και οι φιναλίστ του Nature Photography Contest 2024

Οι νικητές του δεύτερου ετήσιου Διαγωνισμού Φωτογραφίας Φύσης παρουσιάζουν εκπληκτικές εικόνες που κόβουν την ανάσα και αποκαλύπτουν τη ζωή στον πλανήτη μας. Ο φετινός διαγωνισμός αναδεικνύει τη δύναμη της φωτογραφίας να αποτυπώνει τοπία, την άγρια ζωή και τη λεπτή ισορροπία που διατηρεί τη ζωή στη Γη.
THE LIFO TEAM
«Η ζωή είναι παράξενη και αστεία» - Μία ταινία για τη ζωή και το έργο του σπουδαίου Βρετανού φωτογράφου Martin Parr

Φωτογραφία / Η ζωή και το έργο του φωτογράφου Martin Parr γίνονται ντοκιμαντέρ

«Προσπαθώ να δείξω τα πράγματα που θεωρώ ενδιαφέροντα και μερικές φορές είναι αστεία. Οι άνθρωποι είναι αστείοι, οπότε πώς γίνεται να μην είναι και το έργο αστείο; Δεν θεωρώ τον εαυτό μου χιουμοριστικό φωτογράφο, αλλά η ζωή είναι παράξενη και αστεία».
THE LIFO TEAM
Τάκης Τλούπας: Ο φωτογράφος που αποτύπωσε μοναδικά την «ασπρόμαυρη» Ελλάδα

Φωτογραφία / Η απλότητα και η δύναμη των προγόνων μας στις φωτογραφίες του Τάκη Τλούπα

Η ιστορία του φωτογράφου που απαθανάτισε το δριμύ μεγαλείο της ελληνικής φύσης και τους φτωχούς ανθρώπους που έφτιαξαν κόσμο απ' τα χρειώδη: Μιλούν στη LIFO η κόρη του, Βάνια Τλούπα, και η εκδότρια Ραχήλ Μισδραχή–Καπόν.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ