Ο ιδιοκτήτης του Coachella χρηματοδοτεί υπερσυντηρητικές οργανώσεις αλλά οι καλλιτέχνες δεν πτοούνται

Ο ιδιοκτήτης του Coachella χρηματοδοτεί υπερσυντηρητικές οργανώσεις αλλά οι καλλιτέχνες δεν πτοούνται Facebook Twitter
Το 2017 συμμετείχαν στο φεστιβάλ Coachella Valley Music and Arts Festival 250.000 άνθρωποι και τα συνολικά έσοδα του άγγιξαν τα 114,6 εκ. δολάρια. Φωτό:Christopher Polk / Getty
0

Το μουσικό φεστιβάλ Coachella αποτελεί ένα σημαντικότατο πολιτιστικό γεγονός που απασχολεί τα media σε όλο τον κόσμο. Κάθε χρόνο, ήδη από την ανακοίνωση των ονομάτων που θα παρελάσουν από τις σκηνές του, αφιερώνονται άπειρα ψηφία και χύνεται άφθονο μελάνι για το Coachella Valley Music and Arts Festival, όπως είναι η επίσημη ονομασία του.

Μπορεί η πρώτη συναυλία που διοργανώθηκε στο Empire Polo Club να ήταν το αποτέλεσμα του μποϋκοτάζ των Pearl Jam στην απόλυτη κυριαρχία και τις επιπλέον χρεώσεις της Ticketmaster επί των εισιτηρίων, ο χώρος όμως έκτοτε εξελίχθηκε και πλέον φιλοξενεί ένα από τα μεγαλύτερα, πιο δημοφιλή και επικερδή φεστιβάλ παγκοσμίως.

Το 2017 συμμετείχαν 250.000 άνθρωποι και τα συνολικά έσοδα του άγγιξαν τα 114,6 εκ. δολάρια.

Το 2017 όμως ήταν και η χρονιά που διατυπώθηκαν ανοιχτά οι πρώτες ενστάσεις κατά του ιδιοκτήτη της Goldenvoice, της εταιρείας που διοργανώνει το φεστιβάλ, σχετικά με την υποστήριξη που προσφέρει υπό μορφή δωρεών –και όχι μόνο- σε απεχθείς ακροδεξιες οργανώσεις.

Αν τα μεγάλα ονόματα δεν προτίθενται να πάρουν έμπρακτα θέση εναντίον του Anschutz και όλων αυτών που αντιπροσωπεύει, ας αφήσουν τις δήθεν δηλώσεις και τον επιφανειακό ακτιβισμό, ο οποίος δεν είναι παρά το απαραίτητο αξεσουάρ που συμπληρώνει το προφίλ του ευαισθητοποιημένου καλλιτέχνη, κι ας παίξουν απλά τη μουσική τους.

Βλέπετε ο Philip Anschutz, ιδιοκτήτης της Anschutz Entertainment Group (AEG) στην οποία ανήκουν όχι μόνο η Goldenvoice αλλά και μερίδιο των ομάδων του NBA LA Clippers και Lakers, είναι ένας υπερσυντηρητικός Αμερικανός που σταθερά χρηματοδοτεί οργανώσεις που επιδιώκουν την απαγόρευση των αμβλώσεων, βάλλουν κατά των δικαιωμάτων των ΛΟΑΤΚΙ, στρέφονται κατά της επιστήμης, μάχονται τις προσπάθειες ελέγχου των όπλων και επιτίθενται στο περιβάλλον.

Ο κατάλογος των ωφελούμενων από τις δωρεές του είναι μακρά, αλλά αξίζει τον κόπο να διαβάσετε ενδεικτικά κάποια από τους ιδρύματα και τους σκοπούς τους.

Καταρχάς ο Anschutz προσφέρει επί χρόνια χρήματα στην Mission America Coalition, μια ένωση που το Southern Poverty Law Center χαρακτηρίζει ως ομάδα που υποκινεί το μίσος (hate group). Η MAC διεκδικεί πολύ επιθετικά την επιβολή ταξιδιωτικών περιορισμών σε οροθετικούς και εν γένει υιοθετεί παρεμφερείς και ακραίες θέσεις.

Ο ιδιοκτήτης του Coachella χρηματοδοτεί υπερσυντηρητικές οργανώσεις αλλά οι καλλιτέχνες δεν πτοούνται Facebook Twitter
O Philip Anschutz, είναι ένας υπερσυντηρητικός Αμερικανός που σταθερά χρηματοδοτεί οργανώσεις που επιδιώκουν την απαγόρευση των αμβλώσεων, βάλλουν κατά των δικαιωμάτων των ΛΟΑΤΚΙ, στρέφονται κατά της επιστήμης, μάχονται τις προσπάθειες ελέγχου των όπλων και επιτίθενται στο περιβάλλον. Φωτο: Helen H. Richardson

Ο κος Coachella στηρίζει με δωρεές και την Alliance Defending Freedom, οργάνωση που επιθυμεί την επιβολή υποχρεωτικής προσευχής –χριστιανικής πάντα– στις συναντήσεις δημόσιων αξιωματούχων και στα δημόσια σχολεία και την ανάρτηση θρησκευτικών εμβλημάτων (σταυρών) στα δημόσια κτίρια.

Επιπλέον, η ADF, στο πλαίσιο της αντίθεσής της με το δικαίωμα των γυναικών στην άμβλωση, προωθεί την επιλεκτική άρνηση των επαγγελματιών της υγείας (γιατρών, νοσηλευτών κ.λπ.) να προσφέρουν τις υπηρεσίες τους σε ιατρικές πράξεις που αντιτίθενται στα προσωπικά τους πιστεύω.

Α, φυσικά τοποθετούνται και κατά του γάμου μεταξύ ατόμων του ιδίου φύλου και της τεκνοθεσίας από ομοφυλόφιλους και λεσβίες καθώς ο Θεός (τους) δεν το επιτρέπει.

Τη στήριξη του απολαμβάνουν και οι οργανώσεις National Christian Foundation και Family Research Council, που προωθούν ακραίες θέσεις σχετικά με τα δικαιώματα των ΛΟΑΤΚΙ.

Ο Anschutz είχε επίσης στηρίξει προσωπικά σε μεγάλο βαθμό την Τροπολογία 2 του Κολοράντο, νόμο που, μεταξύ άλλων, επέτρεπε σε εργοδότες, ιδιοκτήτες ακινήτων και επιχειρήσεων, να κάνουν διακρίσεις έναντι των ομοφυλοφίλων σε ζητήματα απασχόλησης, ενοικίασης κατοικιών και παροχής υπηρεσιών. Η τροπολογία υπερψηφίστηκε μεν, αλλά το Ανώτατο Δικαστήριο την έκρινε αντισυνταγματική και καταργήθηκε.

Εκτός όμως από τα ανθρώπινα δικαιώματα, ο Anschutz έχει ανοίξει πόλεμο και κατά του περιβάλλοντος και της επιστήμης, επιδιώκοντας να υπερασπιστεί τις οπισθοδρομικές, συντηρητικές και θρησκόληπτες απόψεις, μαζί με την τσέπη του.

Ο ιδιοκτήτης του Coachella χρηματοδοτεί υπερσυντηρητικές οργανώσεις αλλά οι καλλιτέχνες δεν πτοούνται Facebook Twitter
O Anschutz έχει ανοίξει πόλεμο και κατά του περιβάλλοντος και της επιστήμης, επιδιώκοντας να υπερασπιστεί τις οπισθοδρομικές, συντηρητικές και θρησκόληπτες απόψεις, μαζί με την τσέπη του.

Ως ιδιοκτήτης και διευθύνων σύμβουλος της Anschutz Exploration Company, μιας εταιρείας που δραστηριοποιείται στην εξαιρετικά επιβαρυντική για το περιβάλλον υδραυλική ρωγμάτωση (fracking), έχει μηνύσει ολόκληρες πόλεις επειδή τόλμησαν να θεσπίσουν νόμους που την απαγορεύουν προκειμένου να διασφαλιστεί η υγεία των κατοίκων τους και η καθαρότητα πόσιμου νερού και καλλιεργήσιμων εκτάσεων.

Ο Anschutz έχει ιδρύσει και χρηματοδοτήσει το Discovery Institute, το οποίο έχει ως αποστολή την προώθηση της διδασκαλίας του «ευφυούς σχεδιασμού» στα δημόσια σχολεία αντί της θεωρίας της εξέλιξης του Δαρβίνου. 

Η Greenpeace τον έχει καταγγείλει πολλές φορές για την υποστήριξη που παρέχει το ίδρυμά του στις ψευδοεπιστημονικές θέσεις που αρνούνται το φαινόμενο της κλιματολογικής αλλαγής.

Επιπλέον, συνεισφέρει οικονομικά στις εκστρατείες πολιτικών όπως ο γερουσιαστής Cory Gardner, οι οποίοι εμφορούνται από τα ιδεώδη της διαβόητης NRA και υπερασπίζονται λυσσαλέα τα συμφέροντά της, με αποτέλεσμα στις ΗΠΑ να χάνονται σε καθημερινή βάση δεκάδες ζωές από πυροβόλα όπλα.

Ο ιδιοκτήτης του Coachella χρηματοδοτεί υπερσυντηρητικές οργανώσεις αλλά οι καλλιτέχνες δεν πτοούνται Facebook Twitter
Ο Anschutz έχει ιδρύσει και χρηματοδοτήσει το Discovery Institute, το οποίο έχει ως αποστολή την προώθηση της διδασκαλίας του «ευφυούς σχεδιασμού» στα δημόσια σχολεία αντί της θεωρίας της εξέλιξης του Δαρβίνου.

Την επαύριο των δημοσιευμάτων σχετικά με τις δραστηριότητες του ιδιοκτήτη του Coachella, χιλιάδες θαυμαστές των καλλιτεχνών που είχε ανακοινωθεί πως θα συμμετέχουν στην διοργάνωση του 2017 αντέδρασαν εκφράζοντας την έντονη δυσαρέσκειά τους.

Πιο έντονη ήταν η οργή των fans καλλιτεχνών όπως η Beyoncé, ο Kendrick Lamar, οι Radiohead και άλλοι που δεν διστάζουν να διατρανώνουν τις πολιτικές τους τοποθετήσεις δημοσίως, τοποθετήσεις που δεν θα μπορούσαν να απέχουν περισσότερο από εκείνες που χρηματοδοτούνται από τον Anschutz.

Ωστόσο τα ξεσπάσματα αυτό ήταν μάλλον άδικα, καθώς οι καλλιτέχνες προφανώς και δεν διαπραγματεύονται απευθείας με τον ίδιο, ενώ κατά πάσα πιθανότητα είχαν ήδη υπογράψει τα συμβόλαια τους πολύ καιρό πριν έρθουν να απασχολήσουν τα ΜΜΕ οι δεσμοί του με αυτές τις οργανώσεις.

Το πιθανότερο ήταν πως αν παραβίαζαν τα συμβόλαια αυτά θα αντιμετώπιζαν σοβαρές νομικές και οικονομικές κυρώσεις ενώ είχαν άγνοια όταν υπέγραφαν.

Μετά από την έκταση που πήρε το όλο ζήτημα, ο Anschutz δήλωσε στο περιοδικό Rolling Stone πως «στηρίζει τα δικαιώματα όλων των ανθρώπων, ανεξαρτήτως σεξουαλικού προσανατολισμού» και δεσμεύθηκε πως τόσο ο ίδιος, όσο και το ίδρυμά του θα παύσουν να κάνουν δωρεές σε οργανώσεις με δραστηριότητες που στρέφονται κατά της κοινότητας ΛΟΑΤΚΙ και των ανθρωπίνων δικαιωμάτων.

Όμως παρά τις περυσινές του διαβεβαιώσεις, ο Anschutz συνέχισε και φέτος τις δωρεές του σε συντηρητικά ιδρύματα και μεμονωμένους πολιτικούς που ασπάζονται παρεμφερείς θέσεις.

Κι εδώ εστιάζει το πρόβλημα, τόσο για τους καλλιτέχνες που μέρος της φήμης και της δημόσιας εικόνας τους έχει χτιστεί όχι μόνο πάνω στην μουσική τους αλλά και στις ιδεολογικές τους τοποθετήσεις, όσο και για τους λάτρεις του φεστιβάλ που εμμέσως χρηματοδοτούν δράσεις που αντιτίθενται στα πιστεύω τους.

Γιατί μέσω του Coachella ο Anschutz ουσιαστικά εκμεταλλεύεται την καταναλωτική δύναμη μιας, κατ' επίφασιν τουλάχιστον, προοδευτικής νεανικής κουλτούρας ώστε να ενισχύσει δράσεις που στρέφονται εναντίον της.

 

Η εμφάνιση της Beyoncé στο Coachella 2018.

Η δέσμευση του φεστιβάλ για τη συμμετοχικότητα και την ελευθερία έκφρασης σίγουρα λειτουργεί ως ένας επιπλέον πόλος έλξης για το κοινό του. Ένα κοινό που τα τελευταία χρόνια δεν διστάζει καθόλου να προτάξει τις πολιτικές και ηθικές του απόψεις και να απαιτήσει από τους καλλιτέχνες που αγαπά να πάρουν θέση για φλέγοντα ζητήματα που καμία σχέση δεν έχουν με την τέχνη τους. 

Μπορεί λοιπόν η Beyoncé φέτος να καταχειροκροτήθηκε όταν είπε «Coachella, σε ευχαριστώ που μου επέτρεψες να είμαι η πρώτη μαύρη γυναίκα headliner» πριν τραγουδήσει το «Run the World (Girls)», αλλά καθώς πλέον γνωρίζει σε ποιες τσέπες καταλήγουν τα λεφτά των θαυμαστών που την αποθεώνουν (ενώ μάλιστα πολλοί ανήκουν στις κοινότητες των οποίων τα δικαιώματα θίγονται από τον Anschutz και τους φίλους του), η πρωτιά αυτή είναι τελείως κενή νοήματος. Και η ίδια, όπως και οι υπόλοιποι συνάδελφοι της, δεν έχει πια καμία δικαιολογία. 

Αν λοιπόν τα μεγάλα ονόματα δεν προτίθενται να πάρουν έμπρακτα θέση εναντίον του Anschutz και όλων αυτών που αντιπροσωπεύει, ας αφήσουν τις δήθεν δηλώσεις και τον επιφανειακό ακτιβισμό, ο οποίος δεν είναι παρά το απαραίτητο αξεσουάρ που συμπληρώνει το προφίλ του ευαισθητοποιημένου καλλιτέχνη, κι ας παίξουν απλά τη μουσική τους.

Εξάλλου γι΄αυτό πληρώνονται. 

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ο Μότσαρτ και τα μυστήρια

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Ο Μότσαρτ και τα μυστήρια

Η πιο διάσημη Συμφωνία του Βόλφγκανγκ Αμαντέους Μότσαρτ κρύβει ακόμη και σήμερα άλυτα μυστήρια για ακροατές και μελετητές, τόσο για τη δημιουργία της όσο και για την πρώτη της εκτέλεση. Η συναυλία της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών στις 21 Μαρτίου στο Μέγαρο Μουσικής, στην οποία θα ακουστεί το περίφημο έργο, γίνεται αφορμή για τη Ματούλα Κουστένη να «σκαλίσει» τη ζωή του μεγάλου συνθέτη και τις συνθήκες κάτω από τις οποίες γράφτηκαν τα τελευταία του έργα.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Δημήτρης Μπάκουλης: «Έχω σταθεί τυχερός λόγω του φύλου μου»

Lifo Videos / Δημήτρης Μπάκουλης: «Έχω σταθεί τυχερός λόγω του φύλου μου»

Ο τραγουδοποιός που ξεκίνησε από το YouTube μιλά για τη νέα του δουλειά «Η άνθρωπος», για την ανάγκη να σπάσουν τα γλωσσικά στερεότυπα και για τον σεξισμό που επικρατεί στη μουσική βιομηχανία. 
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Η «καταραμένη γενιά» των Βρετανίδων ποπ σταρ

Μουσική / Η «καταραμένη γενιά» των Βρετανίδων ποπ σταρ

Η μουσική βιομηχανία συχνά ρομαντικοποιεί τον πόνο, αλλά οι γυναίκες πληρώνουν το τίμημα. Από την Amy Winehouse μέχρι τη Duffy, πολλές επιτυχημένες τραγουδίστριες έχουν βρεθεί αντιμέτωπες με ανελέητη πίεση, κακοποίηση και προβλήματα ψυχικής υγείας.
THE LIFO TEAM
79’ με τον Παντελή Δημητριάδη

Μουσική / «Νιώθω ότι δεν μπορώ να συμπλεύσω με τον κόσμο γύρω μου»

Ο Παντελής Δημητριάδης, βασικός δημιουργός των Παιδιών της Παλαιότητας –αρχικά Κόρε. Ύδρο.– μιλά για όλα όσα τον κάνουν να νιώθει ως ένα ον σε μια παράλληλη πραγματικότητα, σε μια ειλικρινή συνέντευξη-απολογισμό με αφορμή τις εμφανίσεις τους στην Αθήνα.
M. HULOT
Laibach: «Μπορούμε να είμαστε όλα όσα φοβάστε και όλα όσα επιθυμείτε»

Μουσική / Laibach: «Μπορούμε να είμαστε όλα όσα φοβάστε και όλα όσα επιθυμείτε»

Λίγο πριν από την αποψινή της περφόρμανς στην Αθήνα (Gazarte), η ρηξικέλευθη σλοβένικη μουσική κολεκτίβα εκθέτει το καλλιτεχνικό και φιλοσοφικό της μανιφέστο στη LiFO «προειδοποιώντας» ότι δεν είναι εδώ για να προσφέρει την άνεση του ψέματος, αλλά τη δυσφορία της αλήθειας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Δημήτρης Παπαδημητρίου - Βερόνικα Δαβάκη: «Στο ρεμπέτικο έχουν ειπωθεί πράγματα πιο καίρια και πιο λακωνικά απ’ ό,τι στην υψηλή ποίηση»

Μουσική / «Στο ρεμπέτικο έχουν ειπωθεί πράγματα πιο καίρια απ’ ό,τι στην υψηλή ποίηση»

Με αφορμή τη νέα τους μουσική παράσταση με εντελώς άγνωστα τραγούδια των Παπαϊωάννου και Τούντα, ο Δημήτρης Παπαδημητρίου και η Βερόνικα Δαβάκη μιλάνε για όσα οραματίζονται για το «Ελληνικό Σχέδιο» που βρίσκεται στην υπηρεσία της ελληνικής μουσικής και των δημιουργών της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Η ξανθιά φιλοδοξία της Sabrina Carpenter

Μουσική / Η Sabrina Carpenter ξέρει ακριβώς τι κάνει στην ποπ

Η πρώτη καλλιτέχνιδα που είχε ταυτόχρονα ένα νο1 άλμπουμ και τρία τραγούδια στην πεντάδα των UK Charts και τρια κομμάτια στην πεντάδα του Billboard Hot 100 –κάτι που είχε να συμβεί από την εποχή των Beatles– δεν είναι τόσο αθώα όσο φαίνεται. Στην πορεία, έχει σπάσει αρκετά στερεότυπα.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
«Ελάχιστοι άνθρωποι που ασχολήθηκαν με την τέχνη άφησαν παρακαταθήκη»

Οι Αθηναίοι / «Αυτό που λέμε ευτυχισμένη ζωή δεν υπάρχει»

Ο Θέμης Ανδρεάδης γνώρισε τεράστια επιτυχία με το σατιρικό τραγούδι αλλά το ρίσκο να ασχοληθεί με το αγαπημένο του είδος, την μπαλάντα, τον άφησε εκτός μουσικής για σχεδόν είκοσι χρόνια. Η επιστροφή του με ένα δίσκο βινυλίου με συμμετοχές μουσικών από τις νεότερες γενιές ανοίγει ένα νέο, πιο φωτεινό κεφάλαιο στη ζωή του.
M. HULOT
Σοστακόβιτς: Ο συνθέτης που έγραψε το σάουντρακ της ρωσικής ιστορίας

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Σοστακόβιτς: Ο συνθέτης που έγραψε το σάουντρακ της ρωσικής ιστορίας

Μισός αιώνας συμπληρώνεται φέτος από τον θάνατο του Ντμίτρι Σοστακόβιτς και η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών ερμηνεύει το Κοντσέρτο του για βιολί και ορχήστρα με σολίστα τον Βαντίμ Ρέπιν. Με αυτήν την αφορμή, η Ματούλα Κουστένη ξετυλίγει μια ιστορία ζωής και μουσικής που καθορίστηκε τόσο από την πολιτικές εξελίξεις και το πλαίσιο του σοβιετικού καθεστώτος, όσο και από τις προσωπικές επιλογές του μεγάλου Ρώσου συνθέτη.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Το αριστουργηματικό σετ των Pan Pot στην Αθήνα

Μουσική / Pan Pot: Πόσο καταπληκτική μουσική παίζει αυτό το δίδυμο;

Δεν είναι πλέον εικοσάρηδες, αλλά δεν καταφεύγουν μονάχα σε νοσταλγικούς ήχους. Συνεχίζουν να καθορίζουν ηχητικά το μέλλον της techno, κάτι που απέδειξαν και στο extended σετ τους στην Αθήνα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΒΟΥΡΛΑΚΟΣ
«Στην αρχή με ενοχλούσαν τα σχόλια για το Ozempic, όχι όμως πια»

Lifo Videos / «Στην αρχή με ενοχλούσαν τα σχόλια για το Ozempic, όχι όμως πια»

Η Marseaux, μια από τις πιο αναγνωρίσιμες φωνές της σύγχρονης ελληνικής ποπ σκηνής μιλά για την τυχαία της συνάντηση με το τραγούδι αλλά και για τις προσωπικές δυσκολίες που έχει αντιμετωπίσει και την έφεραν μέχρι το σήμερα.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ