Το «τρομερό παιδί» της κλασικής μουσικής, o χαρισματικός βιολονίστας Νάιτζελ Κέννεντι, έρχεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα.
Σε μια και μοναδική συναυλία στο Ηρώδειο την Τρίτη 17 Ιουλίου, ο Κέννεντι θα εκτελέσει με τον προσωπικό, αντισυμβατικό του τρόπο έργα του Γιόχαν Σεμπάστιαν Μπαχ, αλλά και σπουδαίες τζαζ συνθέσεις του Τζορτζ Γκέρσουιν.
Ένας από τους κορυφαίους κλασικούς μουσικούς της γενιάς του - ανακάλυψη του μεγάλου Γεχούντι Μενουχίν - είναι ο βιολονίστας με τις περισσότερες πωλήσεις στην ιστορία της μουσικής (η ερμηνεία του στις «Τέσσερις εποχές» του Βιβάλντι ξεπέρασε τα 3.000.000 αντίτυπα).
Ο Κέννεντι παραμένει εδώ και τριάντα χρόνια μια εκρηκτική προσωπικότητα που δεν σταματά να πειραματίζεται, μπολιάζοντας την κλασική μουσική με την τζαζ, τη ροκ και τους παραδοσιακούς ήχους, συνεργαζόμενος με καλλιτέχνες όπως ο Πολ ΜακΚάρτνεϊ, ο Ρόμπερτ Πλαντ, οι Who και η Κέιτ Μπους, παίζοντας στις μεγαλύτερες αίθουσες του κόσμου με τις σημαντικότερες ορχήστρες.
Η νέα του πρόταση με τίτλο «Bach meets Kennedy meets Gershwin» αποτυπώνει ακριβώς αυτόν τον διττό χαρακτήρα της ανατρεπτικής καλλιτεχνικής του προσέγγισης, ανοίγοντας έναν διάλογο ανάμεσα στο έργο του Μπαχ (με τα έργα για βιολί του οποίου έχει ασχοληθεί επανειλημμένα στο παρελθόν, χαρίζοντας ανεπανάληπτες ερμηνείες) και στις τζαζ συνθέσεις ενός σύγχρονου κλασικού, του Γκέρσουιν, αφήνοντας πάντοτε χώρο για αυτοσχεδιασμό.
Ο Κέννεντι καταφέρνει να εκφράσει το πάθος, τη γοητεία και τη βαθιά τεχνική που διαπνέουν και τους δύο συνθέτες.
Τον Κέννεντι συνοδεύουν επί σκηνής διακεκριμένοι δεξιοτέχνες, όπως ο Γερμανός Rob Bussalb (κιθάρα) και οι Πολωνοί Tomasz Kupiec (κοντραμπάσο) και Beata Urbanek (τσέλο).
Στο αποκορύφωμα μιας λαμπρής πορείας, ο Κέννεντι συνεχίζει με το «Bach meets Gershwin» τον ριζοσπαστικό δρόμο που χάραξε από τη δεκαετία του '80, σμίγοντας την παράδοση με το σήμερα, με χαρακτηριστικότερους σταθμούς την αυτοσχεδιαστική διασκευή συνθέσεων του Τζίμι Χέντριξ (The Kennedy Experience, 1999) και των Doors (The Doors Concerto, 2000), και φυσικά τις βραβευμένες ηχογραφήσεις του έργων των Μπετόβεν, Μπραμς, Μέντελσον, Σιμπέλιους, Τσαϊκόφσκι κ.ά.
Τόσο ως συνθέτης αλλά και ως ερμηνευτής, ο Κέννεντι συνεχίζει να σπρώχνει και να ξεπερνά τα όριά του, έξω από την πεπατημένη εξερευνώντας και ανακαλύπτοντας συνεχώς νέα μουσικά εδάφη.
«Μου αρέσει μερικές φορές, να παρομοιάζω τη μουσική με τον πρωταθλητισμό. Βλέπεις πως οι μεγάλοι αθλητές συνεχίζουν να πιέζουν τους εαυτούς του με στόχο τη συνεχή βελτίωση. Ακόμα και όταν κατακτούν την κορυφή, δεν ικανοποιούνται ποτέ, αλλά αποζητούν περισσότερα. Το ίδιο συμβαίνει λοιπόν και σε μένα. Υπάρχουν πολλά ακόμα που πρέπει να έρθουν. Είμαι πολύ ενθουσιασμένος σκεπτόμενος το μέλλον» δηλώνει ο ίδιος.
Το ταλέντο και η μουσική ιδιοφυΐα τού έχουν αποφέρει πολυάριθμες υποψηφιότητες στα βραβεία Grammy και κορυφαίες διακρίσεις στον χώρο της κλασικής μουσικής (Δίσκος της Χρονιάς για την ηχογράφηση του κοντσέρτου για βιολί του Elgar το 1985 από το περιοδικό Gramophone, Βραβείο Εξαιρετικής Συμβολής στη Βρετανική Μουσική στα Brit Awards το 1997 και Καλλιτέχνης της Χρονιάς στα ίδια βραβεία το 2001, καθώς και πολλά βραβεία Echo).
Με αυτές τις αποσκευές, ο Κέννεντι αναμένεται να προσφέρει στο αθηναϊκό κοινό -όπως άλλωστε το συνηθίζει στις ζωντανές εμφανίσεις του- μια εκρηκτική καλοκαιρινή βραδιά κάτω από την Ακρόπολη, γιορτάζοντας μια μεγάλη συνάντηση ανάμεσα στον Μπαχ και τον Γκέρσουιν, ανάμεσα στην παράδοση και το μέλλον.
Με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ
σχόλια