To νέο Τρίτο μέσα από τους παραγωγούς του

To νέο Τρίτο μέσα από τους παραγωγούς του Facebook Twitter
Μια ιστορική στιγμή του Τρίτου: η ραδιοφωνική μεταφορά του μυθιστορήματος του Κώστα Ταχτσή "Το τρίτο στεφάνι". Διακρίνονται ο συγγραφέας με τη μικρή του ανηψιά, η Γεωργία Βασιλειάδου να ακουμπάει στον ώμο του συνθέτη Δημήτρη Λέκκα, η Ρένα Βλαχοπούλου και ο Γιώργος Παυριανός
0

To νέο Τρίτο μέσα από τους παραγωγούς του Facebook Twitter
Ιλάν Σολωμόν

 

Ρωτήσαμε 4 βασικούς παραγωγούς του Τρίτου, να μας πούν πώς βλέπουν από τα μέσα το πιο εκλεκτό και ενδιαφέρον ραδιοφωνικό πρόγραμμα που υπήρξε ποτέ στην Ελλάδα. Αυτές είναι οι απαντήσεις τους.

 

To νέο Τρίτο μέσα από τους παραγωγούς του Facebook Twitter
Χρίστος Παπαγεωργίου

 

Ιλάν Σολωμόν - Βραδυνή Ζώνη


Τι ΤρίΤο;
Το Τρίτο Πρόγραμμα δεν είναι Όραμα, δεν είναι Μεγάλη Ιδέα. Είναι μία Φυσική Αναγκαιότητα ενός ζωντανού πνευματικού οργανισμού. Το νοιώσαμε όσοι από τους συντελεστές του βρεθήκαμε έστω και μία μέρα έξω από αυτό, αλλά κυρίως όσοι ξαφνικά το έχασαν από τα ραδιόφωνα τους τον περσινό Ιούνιο. Οι αντιδράσεις ήταν πολλές και ακαριαίες, εντυπωσιακά δυσανάλογες με τα ως τότε ποσοστά ακροαματικότητας του ενός και μοναδικού σταθμού των ελληνικών ερτζιανών που υπερασπίζεται τα Γράμματα, τις Τέχνες, την Καλή κυρίως Μουσική, από το βαθύ σκοτάδι.
Το Τρίτο Πρόγραμμα είναι ζωντανό άρα δεν είναι Όραμα αλλά έχει Όραμα. Το ξέρουμε όσοι βρεθήκαμε, σχεδόν πρωτοβουλιακά, να το ανασυστήσουμε από το εννεάμηνο σκοτάδι. Και ήμασταν σχεδόν όλοι εκεί, ξεπερνώντας δισταγμούς και αιτιάσεις. Με πολύ λιγότερα μέσα από τα παλιά χρυσά χρόνια, το σημερινό Τρίτο είναι ένας ραδιοφωνικός σταθμός που ΕΝΏΝΕΙ το ακροατήριό του μέσα από τα οράματα και τα έργα των δημιουργών.
Το Τρίτο Πρόγραμμα ζει την σημερινή κοινωνική πραγματικότητα και προτείνει διέξοδο με τον παράγοντα Άνθρωπος στο προσκήνιο.
Το Τρίτο Πρόγραμμα ακούει την Μεγάλη Κλασική Μουσική Παράδοση αλλά ακούει και τα έργα των όπου γης λαών της εποχής της Παγκοσμιοποίησης.
Το Τρίτο Πρόγραμμα ακούει τους λογοτέχνες, πεζογράφους και ποιητές, ιστορικούς και ερευνητές της επιστήμης, τους δημιουργούς της 7ης Τέχνης, τους ανθρώπους του Θεάτρου και τα έργα τους.
Το Τρίτο Πρόγραμμα ακούγεται στο σπίτι, στην σχολή, το αυτοκίνητο, το μαγαζί, στο γραφείο, στο ταξί, στο λεωφορείο, στην βάρδια του ταξιδιώτη ναυτικού, στο κουβούκλιο του νταλικέρη που περνάει νύχτα τα σύνορα με τα Σκόπια. Για όλους αυτούς τους φίλους ακροατές και τις ακροάτριες εμείς καθημερινά δημιουργούμε τις εκπομπές μας. Και για τη νέα γενιά: τα παιδιά που ακούνε μουσικά παραμύθια, τα παιδιά που παιδεύονται μ' ένα μουσικό όργανο, τους σπουδαστές που με τη μουσική τους ονειρεύονται ένα πιο φωτεινό μέλλον. Για τους φοιτητές που διαβάζουν, τους καλλιτέχνες σε ώρα δημιουργίας, για τους εργαζόμενους που ξυπνούν νωρίς για τη δουλειά, όταν την έχουν.
Το Τρίτο Πρόγραμμα ακούγεται παντού γιατί το θέλουν οι ακροατές και οι άνθρωποί του.

 

Διονύσης Μαλούχος - Πρωινή Ζώνη

 

Τρίτο- όπως ανάσα

Δυο λέξεις με τον ίδιο αριθμό γραμμάτων, που πολλοί αισθάνονται αν όχι συνώνυμες, σίγουρα με παρόμοια λειτουργία. Κρίσιμη για την ανθρώπινη φύση, αλλά και την κοινωνική οργάνωση. Σημαντική για τη συνολική λειτουργία, αλλά και ένδειξη ζωής. Θα μπορούσε κάποιος να απαριθμήσει έννοιες που είναι απόλυτα συγγενείς με τη συγκεκριμένη λέξη-έννοια και «ανασαίνουν» ανάμεσα στα πέντε αυτά γράμματα: Μουσική, ανθρώπινη φωνή, πολιτισμός, συνακρόαση, αισθητική απόλαυση, ενημέρωση, επαφή, ραδιόφωνο, γνώση, απάντηση, στιγμή, ποίηση, ήχος, εκπομπή, διαδραστικό, μαζί, προσμονή, νότες, επικοινωνία, χαμόγελα, φράσεις, χρώματα, θέατρο, παράδοση, φαντασία, ελπίδα, θαυμασμός, κινηματογράφος, πρόσωπα, ιστορία, ορχήστρες, Τέχνη, αρχείο, συνάντηση, αναμετάδοση, συναυλίες, βιβλία, τάσεις, μνήμη, χαρά, ρυθμός, παράδειγμα, συνομιλία, σχήμα, περιγραφή, γέλιο, νότες, αφιέρωμα, τραγούδι, βινύλιο, μικρόφωνο, έμπνευση, χορός, υπομονή, διαφορετικότητα, μοναδικό, ωραίο, ικανοποίηση, μαγνητοταινία, σύνδεση, πομποί, ζωντανό, κείμενο, μύθος, έρωτας, εισαγωγή, ακούω-ακούμε, δέσιμο, ευχαριστώ, δέκτης, σενάριο, αλήθεια, αναμνήσεις, αντίστιξη, συλλογικό, δέχομαι, συντονισθείτε, συχνότητες, πρόγραμμα, παραγωγοί, καλλιτέχνες, ακροατές.

Ακούτε Τρίτο.

 

Χρίστος Παπαγεωργίου - Μεσημεριανή Ζώνη

Το Τρίτο ως ο διαχρονικά μεσάζων και κοινωνός του κλασσικά Ωραίου: Ωραίο: Ανάγκη της ψυχής όπως ο ήλιος είναι για την όραση και η αλήθεια είναι για το πνεύμα. Με παρόμοια κοινωνικά συμπτώματα όπως: Όταν είμαστε με τους άλλους να προβάλουμε την δική μας διαφορετική άποψη, αλλά όταν μένουμε με την άτενγκτη ειλικρίνεια του εαυτού μας, να πιστεύουμε βασικά όλοι το ίδιο.Γνωρίζουμε δηλαδή όλοι βαθιά μέσα μας τι είναι αλήθεια και προς τα πού είναι το ωραίο όπως και ποιος είναι ο ήλιος ώστε στην κρίσιμη στιγμή της ουσιαστικής μας ανάγκης, να στρεφόμαστε αλάνθαστα και σίγουρα προς το «Ηλίου φαεινότερον» Όμορφο και Αληθινό. Είναι αυτό το απλό φαινόμενο που καθορίζει την έννοια του Κλασσικού (ενίοτε γραμμένο κλασσικά με δύο «σίγμα»), αυτή την έννοια που ανέκαθεν υπηρετεί το Τρίτο πέρα από αλλαγές και εποχές.

 

Κάτια Καλλιτσουνάκη - Απογευματινή Ζώνη

Ποιο είναι το κοινό του τρίτου προγράμματος;
Φίλοι της κλασικής μουσικής, των σύγχρονων μουσικών ρευμάτων, της jazz, της world music αλλά και του ελληνικού τραγουδιού. Λάτρεις των ζωντανών συναυλιών και των μεγάλων ξένων φεστιβάλ που αναμεταδίδονται μέσω της EBU. Φίλοι της ποίησης, της λογοτεχνίας, του θεάτρου, της όπερας, του κινηματογράφου, του χορού και των τεχνών. Συλλέκτες ιστορικών ηχογραφήσεων, ερευνητές, θαυμαστές συγκεκριμένων εκπομπών, επαγγελματίες των χώρων του πολιτισμού και απλοί ακροατές όλων των ηλικιών. ''Ακριβές μειοψηφίες'' κατά τον Ελύτειο ορισμό, που θεωρούν το Τρίτο Πρόγραμμα σταθερή αξία στο χρόνο και αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινότητάς τους, διεκδικώντας το δικαίωμα τους στην ψυχαγωγία και στην επιμόρφωση εκτός όρων αγοράς, και προσφέροντας σε μας ένα ισχυρό κίνητρο ώστε να επιδιώκουμε συνεχώς το καλύτερο αποτέλεσμα,τόσο συλλογικά όσο και ατομικά.

____

Επίλογος - Τρείς τελευταίες λέξεις για το ΝΕΟ Τρίτο:

Το Τρίτο είναι πάντα ΕΝΑ. Ταγμένο να δείχνει το δρόμο προς το ΕΑΝ ενός πάντα αναγκαίου καλύτερου κόσμου. Για αυτό όσα δίνει είναι πάντα ΝΕΑ.

Τρίτο - όπως - Τέχνη

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η ξανθιά φιλοδοξία της Sabrina Carpenter

Μουσική / Η Sabrina Carpenter ξέρει ακριβώς τι κάνει στην ποπ

Η πρώτη καλλιτέχνιδα που είχε ταυτόχρονα ένα νο1 άλμπουμ και τρία τραγούδια στην πεντάδα των UK Charts και τρια κομμάτια στην πεντάδα του Billboard Hot 100 –κάτι που είχε να συμβεί από την εποχή των Beatles– δεν είναι τόσο αθώα όσο φαίνεται. Στην πορεία, έχει σπάσει αρκετά στερεότυπα.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
«Ελάχιστοι άνθρωποι που ασχολήθηκαν με την τέχνη άφησαν παρακαταθήκη»

Οι Αθηναίοι / «Αυτό που λέμε ευτυχισμένη ζωή δεν υπάρχει»

Ο Θέμης Ανδρεάδης γνώρισε τεράστια επιτυχία με το σατιρικό τραγούδι αλλά το ρίσκο να ασχοληθεί με το αγαπημένο του είδος, την μπαλάντα, τον άφησε εκτός μουσικής για σχεδόν είκοσι χρόνια. Η επιστροφή του με ένα δίσκο βινυλίου με συμμετοχές μουσικών από τις νεότερες γενιές ανοίγει ένα νέο, πιο φωτεινό κεφάλαιο στη ζωή του.
M. HULOT
Σοστακόβιτς: Ο συνθέτης που έγραψε το σάουντρακ της ρωσικής ιστορίας

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Σοστακόβιτς: Ο συνθέτης που έγραψε το σάουντρακ της ρωσικής ιστορίας

Μισός αιώνας συμπληρώνεται φέτος από τον θάνατο του Ντμίτρι Σοστακόβιτς και η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών ερμηνεύει το Κοντσέρτο του για βιολί και ορχήστρα με σολίστα τον Βαντίμ Ρέπιν. Με αυτήν την αφορμή, η Ματούλα Κουστένη ξετυλίγει μια ιστορία ζωής και μουσικής που καθορίστηκε τόσο από την πολιτικές εξελίξεις και το πλαίσιο του σοβιετικού καθεστώτος, όσο και από τις προσωπικές επιλογές του μεγάλου Ρώσου συνθέτη.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Το αριστουργηματικό σετ των Pan Pot στην Αθήνα

Μουσική / Pan Pot: Πόσο καταπληκτική μουσική παίζει αυτό το δίδυμο;

Δεν είναι πλέον εικοσάρηδες, αλλά δεν καταφεύγουν μονάχα σε νοσταλγικούς ήχους. Συνεχίζουν να καθορίζουν ηχητικά το μέλλον της techno, κάτι που απέδειξαν και στο extended σετ τους στην Αθήνα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΒΟΥΡΛΑΚΟΣ
«Στην αρχή με ενοχλούσαν τα σχόλια για το Ozempic, όχι όμως πια»

Lifo Videos / «Στην αρχή με ενοχλούσαν τα σχόλια για το Ozempic, όχι όμως πια»

Η Marseaux, μια από τις πιο αναγνωρίσιμες φωνές της σύγχρονης ελληνικής ποπ σκηνής μιλά για την τυχαία της συνάντηση με το τραγούδι αλλά και για τις προσωπικές δυσκολίες που έχει αντιμετωπίσει και την έφεραν μέχρι το σήμερα.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Το νέο ντοκιμαντέρ για τους Led Zeppelin αφήνει απ’ έξω την σκοτεινή πλευρά τους

Μουσική / Το νέο ντοκιμαντέρ για τους Led Zeppelin αφήνει απ’ έξω την σκοτεινή πλευρά τους

Το Becoming Led Zeppelin εξερευνά τις συνθήκες δημιουργίας του θρυλικού συγκροτήματος αγνοώντας την ακολουθία από σατανιστικές τελετουργίες, γκρούπις, ηρωίνη, όργια και κακοποιήσεις που σημάδεψαν την μετεωρική τους διαδρομή
THE LIFO TEAM
H ψευδαίσθηση της «ανακάλυψης» μουσικής στις επιμελημένες playlists του Spotify

Μουσική / Ανακαλύπτουμε πράγματι μουσική στο Spotify ή ζούμε μια ψευδαίσθηση;

Αρχικά, τις επιμελημένες playlists της δημοφιλούς πλατφόρμας τις έφτιαχναν επαγγελματίες, που προσλαμβάνονταν για το γούστο και την κρίση τους. Όμως, πια τα πράγματα δεν λειτουργούν έτσι. Και παρότι μας περιβάλλει ένας ωκεανός ήχων, το Spotify αρκείται στο να μας κρατά αποκλεισμένους στο νησί μας.
THE LIFO TEAM
Πιοτρ Ίλιτς Τσαϊκόφσκι (1840-1893)

Μουσική / Τσαϊκόφσκι: Πώς μπορεί ο κορυφαίος συνθέτης να ενοχλεί τη σημερινή Ρωσία;

Στη Ρωσία θεωρούν αδιανόητο το να φέρει η εθνική τους κληρονομιά ομοφυλοφιλική ταυτότητα, ακόμα κι αν πρόκειται για τον συνθέτη της «Λίμνης των κύκνων» και του «Καρυοθραύστη», καθώς και της «Παθητικής συμφωνίας», η οποία ίσως προμηνύει τη φημολογούμενη κρατική δολοφονία του. Με αφορμή την παράσταση που ανεβαίνει στην Εθνική Λυρική Σκηνή ανατρέχουμε στα νέα στοιχεία για τη ζωή του.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Λουκιανός Κηλαηδόνης (1943-2017): Μια ζωή

Μουσική / Λουκιανός Κηλαηδόνης (1943-2017): Μια ζωή

Σαν σήμερα πεθαίνει ο «φτωχός και μόνος κάου-μπόυ», που την εποχή της επικράτησης του πολιτικού τραγουδιού στη χώρα μας πρότεινε την επανασύνδεση με τον Αττίκ και τον Κώστα Γιαννίδη, αλλά και την αμερικανική τζαζ, country και σουίνγκ μουσική.
ΑΝΤΩΝΗΣ ΜΠΟΣΚΟΪ́ΤΗΣ
Βασίλης Λούρας: «Η Κάλλας θα είναι πάντα ένα σύμβολο δύναμης για τους φοβισμένους»

Μουσική / «Η Κάλλας θα είναι πάντα ένα σύμβολο δύναμης για τους φοβισμένους»

Το ντοκιμαντέρ «Μαίρη, Μαριάννα, Μαρία: Tα άγνωστα ελληνικά χρόνια της Κάλλας» που έγραψε και σκηνοθέτησε ο Βασίλης Λούρας -και θα κυκλοφορήσει σύντομα στους κινηματογράφους από το Cinobo- είναι μια συναρπαστική ταινία για την Κάλλας που αποκαθιστά την αλήθεια για τα χρόνια της στην Ελλάδα αλλά και για τη θυελλώδη σχέση της με τη χώρα που η μεγάλη ντίβα θεωρούσε πατρίδα.
M. HULOT