Ας ακούσουμε τώρα τον ολοκαίνουριο δίσκο του Leonard Cohen!

Ας ακούσουμε τώρα τον ολοκαίνουριο δίσκο του Leonard Cohen! Facebook Twitter
0

Ας ακούσουμε τώρα τον ολοκαίνουριο δίσκο του Leonard Cohen! Facebook Twitter
Το ''Popular problems'' είναι αφιερωμένο στον Ιάπωνα Βουδιστή Kyozan Joshu Sasaki Roshi, Δάσκαλο Ζεν του Leonard Cohen, που πέθανε φέτος το καλοκαίρι σε ηλικία 107 ετών.

 

Δύο είναι οι συναυλίες που θα κουβαλάω για πολλά χρόνια μέσα μου, αμφότερες του 2008: Το comeback της Λένας Πλάτωνος στο Ηρώδειο και λίγες μέρες μετά η συναυλία του Leonard Cohen στο Terra Vibe!

 

Θυμάμαι έναν Cohen ευγενέστατο να υποκλίνεται κάθε τρεις και λίγο στους μουσικούς που τον συνόδευαν με τη γνώριμη πια, βουδιστικού τύπου, ιπποσύνη του. Θυμάμαι επίσης τον ερωτισμό εκείνης της βραδιάς, λες και ο Θεόκριτος σκηνοθετούσε, λες και οι άνθρωποι που άκουγαν τον Cohen κατά γης, στα χορτάρια, ήταν έτοιμοι να κάνουν έρωτα!

 

 

Αγαπάει τις πόλεις, τους δρόμους και τα ανοιχτά παράθυρα, αλλά ξέρει πως το ''Chelsea Hotel'' σήμερα είναι κάτι σα μουσείο.

 

Παραδόξως, αναφορικά με την ηλικία του, η ίδια όμορφη αίσθηση υπάρχει και στο ολοκαίνουργιο άλμπουμ του με τίτλο ''Popular Problems'' (COLUMBIA/ SONY σε διανομή της FEELGOOD).

 

Ο Leonard Cohen τον Σεπτέμβρη που μας πέρασε έγινε αισίως 80 ετών, φόρεσε το κοστούμι του, έβαλε το καβουράκι του και βγήκε μια βόλτα στο LA να παρατηρήσει - τι άλλο; - τους ανθρώπους γύρω του.

 

Όχι όμως από απόσταση ασφαλείας, αν υποτεθεί πως βρίσκεται στο λυκόφως της ζωής του, γι' αυτό και με το ''Slow'', το εναρκτήριο κομμάτι, είναι εξομολογητικός! Λέει χαρακτηριστικά: It's not because I'm old/ It's not because I'm dead/ I always liked it slow/ That's what my momma said...

 

Ο Leonard Cohen με την εμπειρία τόσων χρόνων ξέρει πως το τραγούδι δε μπορεί να αγνοεί το παγκόσμιο κοινωνικό γίγνεσθαι. Κι αν μια ζωή επέλεξε την ποίηση αντί της δημαγωγίας, στο ''Almost like the blues'' γίνεται ακόμη πιο ευθύβολος: I saw some people starving/ There was murder, there was rape/ Their villages were burning/ They were trying to escape...

 

Αγαπάει τις πόλεις, τους δρόμους και τα ανοιχτά παράθυρα, αλλά ξέρει πως το ''Chelsea Hotel'' σήμερα είναι κάτι σα μουσείο. Στο ''Samson in New Orleans'' και στο αμέσως επόμενο, το ''A street'', δεν παύει στιγμή να γίνεται υπαρξιακός και τρομερά συγκινητικός: Me, I'm blind with death/ and anger/ and that's no place for you...

 

 

Το ''Did I ever love you'' είναι το αδιαφιλονίκητο hit του δίσκου! Ξεκινά σα NickCave-ική μπαλάντα, με την αμερικανική country παράδοση να διαπερνά τη ραχοκοκαλιά της και το βιολί να ρίχνει τους τόνους πριν το επόμενο ξέσπασμα στο ρεφραίν με τα φωνητικά πάντα της Dana Glover. Υπέροχο!

 

Στο ''My Oh My'' ο Cohen μοιάζει να ζηλεύει τα αγόρια που περιβάλλουν την αγαπημένη του: All the boys are waving/ Trying to cathch your eye/ Held you for a little while/ My Oh My Oh My...Οξύμωρο να το λέει αυτό ένας ογδοντάρης που εξακολουθεί να γράφει τραγούδια όλο αισθησιασμό και ατόφιο συναίσθημα!

 

Το ωραιότερο στιχούργημα του άλμπουμ περιέχεται στο επικό ''Nevermind''. Ο παραλογισμός και ταυτόχρονα η πιο ανθρώπινη όψη του πολέμου δίπλα στη θλιβερή απώλεια. Μια μεγάλη ιστορία, ένα παραμύθι, δοσμένο μέσα από ένα ρυθμικό επαναλαμβανόμενο tempo και τα φωνητικά των Charlean Carmon - Dana Glover κάτι παραπάνω από απλή συνοδεία στην ''αφήγηση'' του Cohen.

 

Με το ''Born in chains'', ο Μεγάλος έχει επιστρέψει από τη βόλτα του. Βγάζει τα παπούτσια του και παίρνει θέση προσευχής στο στρωμένο χαλί. Συνειδητοποιεί πως οι έρωτες πέρασαν ανεπιστρεπτί και διοχετεύει όλη του τη συναισθηματική ενέργεια στο Θεϊκό στοιχείο που τον εκφράζει και τον γαληνεύει. Μα για τον Leonard Cohen ο Θεός είναι η Αγάπη: Word of Words/ Measure of Measures/ Blessed is the Name/ The Name be blessed/ Written on my heart/ In burning letters/ That's all I know/ I cannot read the rest...

 

Ας ακούσουμε τώρα τον ολοκαίνουριο δίσκο του Leonard Cohen! Facebook Twitter
Ο Leonard Cohen με την εμπειρία τόσων χρόνων ξέρει πως το τραγούδι δε μπορεί να αγνοεί το παγκόσμιο κοινωνικό γίγνεσθαι.

 

Το ''Popular problems'' κλείνει με το ''You got me singing''. Ο Cohen μας χαιρετά με μία ακουστική μπαλάντα για βιολί και κιθάρα, όπου πάλι τα φωνητικά της Dana Glover της δίνουν μια ανάλαφρη pop χροιά, ταιριαστή περιέργως με τη βραχνή ώριμη φωνή του δημιουργού.

 

Έπειτα ο ακροατής προσπαθεί να σκεφτεί αν υπάρχει ένα ταλαντόμετρο για να μετρήσει το μέγεθος του Καλλιτέχνη! Με λίγα λόγια, να πως γίνονται σήμερα τα αριστουργήματα: Ένας ικανός παραγωγός - συγκεκριμένα ο Patrick Leonard που συνυπογράφει με τον Cohen τα εφτά από τα εννέα κομμάτια -, ένα καλό team μουσικών, μερικές μελωδίες που δουλεύτηκαν επίπονα - ψήγματα του ''My Oh My'' υπήρχαν στο άλμπουμ ''I'm your man'' του 1988, ενώ το ''Born in chains'' γράφτηκε το 2010 - και πάνω απ' όλα σκέψη! Διότι, όσο ζεν και να είναι ο Leonard Cohen, τόσο τα λόγια του ενεργοποιούν καρδιά και εγκέφαλο παράλληλα, παίζοντας με ανώτερα συνειδησιακά επίπεδα.

 

Το ''Popular problems'' είναι αφιερωμένο στον Ιάπωνα Βουδιστή Kyozan Joshu Sasaki Roshi, Δάσκαλο Ζεν του Leonard Cohen, που πέθανε φέτος το καλοκαίρι σε ηλικία 107 ετών.

Μουσική
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Κοντσέρτο του Αρανχουέθ: Ποιος μπορεί να μείνει ασυγκίνητος από αυτό το κοντσέρτο;

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Ποιος μπορεί να μείνει ασυγκίνητος από το Κοντσέρτο του Αρανχουέθ;

Σχεδόν έναν αιώνα μετά τη δημιουργία του το «Κοντσέρτο του Αρανχουέθ» του Χοακίν Ροντρίγκο παραμένει η μουσική στην οποία όλοι με κάποιο τρόπο παραδινόμαστε. Η Ματούλα Κουστένη αποκρυπτογραφεί τη μελαγχολία, τη σπαρακτική μελωδία, τη δύναμη της κιθάρας και τη μοναδική του ενέργεια.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Μας αφορά σήμερα η Lady Gaga;

The Review / Μας αφορά σήμερα η Lady Gaga;

Ο Αλέξανδρος Διακοσάββας και ο δημοσιογράφος Γιάννης Τσιούλης aka Cartoon Dandy συζητούν για την πορεία και τα τελευταία βήματα στη μουσική και κινηματογραφική βιομηχανία μιας από τις μεγαλύτερες ποπ σταρ της τελευταίας 15ετίας και για το πόσο relevant είναι σήμερα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
10 χρόνια μετά, ακόμη μας στοιχειώνει το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι»

Μουσική / Το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι» του ΛΕΞ ακόμη μας στοιχειώνει

Πέρασαν 10 χρόνια από την κυκλοφορία του πρώτου προσωπικού δίσκου του «Τ.Κ.Π.», που δεν ήταν απλώς ένα σημείο τομής για την εγχώρια ραπ σκηνή. Ήταν κάτι που σε άρπαζε και σε προσγείωνε με το ζόρι στην καθημερινότητα.
ΚΩΣΤΑΣ ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΣ
Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

Μουσική / Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

«Είναι σίγουρα πιο χαλαρά στην Κυψέλη, πιο γειτονιά σε σχέση με την Ερμού»: Η νεαρή μουσικός φέρνει αναζωογονητική αύρα στα ελληνικά ροκ και ποπ δεδομένα με το ντεμπούτο άλμπουμ της και τις εμφανίσεις της στους δρόμους της Αθήνας.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
«Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού ‘666’, του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Μουσική / «Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού «666», του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Οι εξωφρενικές ιδέες του Νταλί, τα λάγνα φωνητικά της Ειρήνης Παπά και οι διαμάχες του Βαγγέλη Παπαθανασίου με τη δισκογραφική εταιρεία ήταν μόνο μερικά από τα επεισόδια της δημιουργίας ενός μνημειώδους άλμπουμ που επανακυκλοφορεί αυτές τις μέρες σε deluxe έκδοση.
THE LIFO TEAM
«Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Μουσική / «Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Aφήνοντας πίσω της την προηγούμενη ζωή της ως νοσοκόμα, μετά από παρότρυνση των ασθενών της να κυνηγήσει τα όνειρά της, η παραγωγός και καλλιτέχνιδα Kelly Lee Owens μιλά για την τελευταία της δουλειά, τις σημαντικές συνεργασίες της και τη μουσική που διαμορφώνει συνειδήσεις και επηρεάζει συναισθήματα.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Η σπουδαία επανεκκίνηση της Καμεράτα ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών

Μουσική / Η συγκινητική επανεκκίνηση της Καμεράτας

Τέσσερα χρόνια, δύο νομοθετικές παρεμβάσεις, τρεις υπουργικές αποφάσεις και μία εκκαθάριση χρειάστηκαν ώστε να μπορέσει η Καμεράτα-Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής να κάνει restart και να επανέλθει ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Μουσική / Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Η υποψηφιότητα ενός ξεχασμένου και μάλλον αδιάφορου κομματιού του Τζον Λένον για το βραβείο του δίσκου της χρονιάς φαίνεται να συμπυκνώνει όλη την σύγχυση και την έλλειψη σοβαρότητας που διακρίνει τον κουρασμένο μηχανισμό κύρους των Grammy.
THE LIFO TEAM
Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Γεννήθηκε Σαν Σήμερα / Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Δημοσιογράφος, στιχουργός. Θα ήταν ευχαριστημένος αν, απ’ όλα τα τραγούδια του, έμενε στην ιστορία το τετράστιχο: «Το απομεσήμερο έμοιαζε να στέκει, σαν αμάξι γέρικο, στην ανηφοριά».
ΣΤΑΥΡΟΣ ΔΙΟΣΚΟΥΡΙΔΗΣ
Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Μουσική / Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Ο Στίλπων Νέστωρ μαζί με εκλεκτούς καλεσμένους παρουσιάζουν αυτή την Πέμπτη στην Αθήνα τη νέα του δουλειά που έχει τίτλο «The Second Cloud Commission» και αποτελεί το απόγειο μιας δημιουργικής πορείας στο σύγχρονο ροκ που διανύει τέσσερις δεκαετίες.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Το κονσέρτο που σφράγισε μια βαθιά φιλία

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Το κονσέρτο που σφράγισε μια βαθιά φιλία

Η Ματούλα Κουστένη βουτά στα άδυτα μιας βαθιάς φιλίας, αυτής των Γιόζεφ Γιόακιμ και Γιοχάνες Μπραμς, που στηρίχτηκε στην καλλιτεχνική ιδιοφυΐα και τη χημεία αυτών των δύο μουσικών, αφήνοντας ένα μοναδικό ενθύμιο, το Κοντσέρτο για Βιολί και Ορχήστρα που υπογράφει -ποιος άλλος;- o Γιοχάνες Μπραμς.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ