12 πράγματα που ίσως δεν γνωρίζατε για τον Ντέμη Ρούσσο

12 πράγματα που ίσως δεν γνωρίζατε για τον Ντέμη Ρούσσο Facebook Twitter
0
12 πράγματα που ίσως δεν γνωρίζατε για τον Ντέμη Ρούσσο Facebook Twitter
Το αληθινό του όνομα ήταν Αρτέμης Βεντούρης Ρούσσος.

Aν δεν ήταν η τόσο χαρακτηριστική φωνή θα ήταν σίγουρα το στιλ, ένα στιλ αμίμητο, έθνικ που τον έκανε να ξεχωρίζει από όλους τους άλλους τη δεκαετία του 70.

Ο Ντέμης Ρούσσος με την τόσο μοναδική φωνή και τις άλλο τόσο μοναδικές επιλογές του στη σκηνή, τις κελεμπίες, είχε μια οπτική ταυτότητα που ξεχώριζε από όλα τα ενδυματολογικά στιλ μιας εποχής όπου το χίπικο ήταν μέινστριμ και ο κάθε τραγουδιστής τολμούσε άφοβα την στυλιστική ακροβασία.

O Ντέμης Ρούσσος επέβαλε ένα πρότυπο που δεν ήταν μίμηση του δυτικού στιλ. Οι γούνες και τα καφτάνια του έμπαιναν μαζί με τον ψυχεδελικό του ήχο στα σαλόνια κάθε τάξης, ήταν ένας πρωτοπόρος της μετέπειτα γκλαμ -ροκ, με τους δικούς του όρους.

  

Την ιστορία της κελεμπίας, είναι μια ιστορία που προέκυψε τυχαία. Την αφηγήθηκε σε μια παλιότερη συνέντευξη στον Δημήτρη Ρηγόπουλο, στην Καθημερινή. «Εκανα περιοδεία στην Ιταλία και ήταν μια πολύ ζεστή ημέρα. Το μεσημέρι βρήκα ένα κατάστημα που πουλούσε κελεμπίες. Την αγόρασα μεταξύ σοβαρού κι αστείου, αλλά εκείνη τη μέρα με είχε σώσει. Πήγα στη συναυλία με την κελεμπία, ο κόσμος ενθουσιάστηκε και η κελεμπία έμεινε. Εφτασε μια στιγμή που τις πούλησα και τις πούλησα σε πολύ καλή τιμή. Ολα τα χρήματα πήγαν σε φιλανθρωπικές οργανώσεις. Τώρα στο σπίτι μου δεν θα βρείτε ούτε μισή. Από τη στιγμή που τελειώνει κάτι, τελειώνει. Επιβιώνει ως ανάμνηση αλλά μέχρις εκεί, δεν έχει νόημα να κάθεσαι πάνω τους».

O Ντέμης Ρούσσος επέβαλε ένα πρότυπο που δεν ήταν μίμηση του δυτικού στιλ. Οι γούνες και τα καφτάνια του έμπαιναν μαζί με τον ψυχεδελικό του ήχο στα σαλόνια κάθε τάξης, ήταν ένας πρωτοπόρος της μετέπειτα γκλαμ -ροκ, με τους δικούς του όρους.

  

  • Το αληθινό του όνομα ήταν Αρτέμης Βεντούρης Ρούσσος. Παιδί μιας Αλεξανδρινής οικογένειας, που έχασε τα πάντα και επέστρεψε στην Ελλάδα,  με μητέρα την διάσημη τότε Νέλλη Μασλούμ.

 

  • Όταν έφτασε στην Ελλάδα άρχισε να δραστηριοποιείται στη μουσική. Τα ποπ συγκροτήματα έκαναν την εμφάνισή τους και ο 17χρονος Ντέμης Ρούσσος συνέπραξε με ένα από τα καλύτερα της εποχής, τους The Idols και τους λιγότερο διάσημους We Five.

 

  • Το 1968 ανατέλει στο μουσικό στερέωμα ένα μοναδικό συγκρότημα οι Aphrodite's Child. Ένα συγκρότημα προοδευτικής ροκ μουσικής που ιδρύθηκε το 1967 από τους Βαγγέλη Παπαθανασίου (πλήκτρα), Ντέμη Ρούσσο (μπάσο κιθάρα και φωνητικά), τον Λουκά Σιδερά (ντράμς και φωνητικά) και Αργύρη "Silver" Κουλούρη (κιθάρα).

 

12 πράγματα που ίσως δεν γνωρίζατε για τον Ντέμη Ρούσσο Facebook Twitter

 

  • Ταξίδεψαν στη Γαλλία και την Αγγλία και τον Ιανουάριο του 1969 ηχογράφησαν ένα τραγούδι στα ιταλικά για το Φεστιβάλ του Σαν χωρίς όμως να λάβουν τελικά συμμετοχή. Η επόμενη επιτυχία τους ήταν το I want to live, μια διασκευή του τραγουδιού Plaisir d'amour. Για το δεύτερο λεύκωμά τους, πήγαν τελικά στα διάσημα στούντιο Trident Studios στο Λονδίνο.

 

  • Το 1972, δηλαδή, κυκλοφορεί το τελευταίο άλμπουμ του συγκροτήματος, το «666», που πούλησε 20 εκατομμύρια δίσκους σε όλο τον κόσμο.

 

  • Μετά την διάλυση των Aphrodite's Child, o Ντέμης Ρούσσος άρχισε σόλο καριέρα, με το τραγούδι "We Shall Dance". Έγινε πολύ σύντομα γνωστός και ένας από τους πιο γνωστούς, διάσημους τραγουδιστές της Νότιας Ευρώπης. Η σταδιοδρομία του έφτασε στο ζενίθ τη δεκαετία του '70 με πολλούς δίσκους που έγιναν επιτυχίες. Το "Forever and Ever" ανέβηκε σε πολλά ευρωπαϊκά charts το 1973.
  • Tο όνομά του θα απογειωθεί με μεγάλες επιτυχίες. Το 1980 έκανε επιτυχία με το «Lost in Love», που το τραγούδησε ντουέτο μαζί με την Florence Warner των «Air Supply» και με τον Ντικ Μορισέι στο σαξόφωνο. Με τον Βαγγέλη Παπαθανασίου συνεργάστηκαν ξανά στο «Race to the End», μια φωνητική προσαρμογή του μουσικού θέματος από το βραβευμένο με Οσκαρ «Δρόμοι της φωτιάς».

 

12 πράγματα που ίσως δεν γνωρίζατε για τον Ντέμη Ρούσσο Facebook Twitter

 

  • Τα ελληνικά τραγούδια που διασκεύασε έγιναν επιτυχίες στη στιγμή, ενώ οι εμφανίσεις και οι περιοδείες του στην Γαλλία είναι ιστορικές. Ο Demis ήταν ο Έλληνας που έκανε υπερήφανη την Ελλάδα σε όλο τον κόσμο.

 

  • Ιδιόρρυθμος, μοναχικός, ασχολήθηκε με ένα θέμα που τον ταλαιπωρούσε σε όλη του τη ζωή, το θέμα της παχυσαρκίας και το 1982 εξέδωσε το βιβλίο "A Question of Weight" ("Είναι θέμα βάρους").

 

  • Το 1993, επανέρχεται στο προσκήνιο μετά από μια περίοδο σιωπής και κλινικής κατάθλιψης τη δεκαετία του '80, ηχογραφεί νέους δίσκους και επαναδραστηριοποιείται στις εμφανίσεις και τις περιοδείες.

 

  • Το διακριτικό φωνητικό του ύφος, άμεσα αναγνωρίσιμο, γοήτευσε ακόμα και τους αεροπειρατές σε πτήση της TWA, το 1985, οι οποίοι μόλις έμαθαν ότι στην πτήση ήταν ο ο Ντέμης Ρούσσος διοργάνωσαν μια μικρή γιορτή για τα γενέθλιά του! Το σουρεαλιστικό αυτό περιστατικό το έχει διηγηθεί αμέτρητες φορές. Αλλά είναι ένα περιστατικό της ζωής του μέσα από το οποίο μπορεί να καταλάβει κάποιος την παγκόσμια ακτινοβολία και δημοφιλία του.

 

  • Η εμφάνιση στις 25 Ιουνίου 2010 στο Ηρώδειο ήταν η πρώτη του Ντέμη Ρούσσου στην Ελλάδα ύστερα από 37 χρόνια! Τα εισιτήρια της μιας και μοναδικής συναυλίας στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών εξαφανίστηκαν μέσα σε λίγες ώρες.  

 

Ο Ντέμης Ρούσσος, πέθανε τα ξημερώματα της Κυριακής σε ηλικία 68 χρονών στο νοσοκομείο Υγεία στην Αθήνα όπου νοσηλευόταν. Δίπλα του ήταν η κόρη του Έμιλι. 

 

 

12 πράγματα που ίσως δεν γνωρίζατε για τον Ντέμη Ρούσσο Facebook Twitter
Η εμφάνιση στις 25 Ιουνίου 2010 στο Ηρώδειο ήταν η πρώτη του Ντέμη Ρούσσου στην Ελλάδα ύστερα από 37 χρόνια!
0

ΑΦΙΕΡΩΜΑ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Κοντσέρτο του Αρανχουέθ: Ποιος μπορεί να μείνει ασυγκίνητος από αυτό το κοντσέρτο;

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Ποιος μπορεί να μείνει ασυγκίνητος από το Κοντσέρτο του Αρανχουέθ;

Σχεδόν έναν αιώνα μετά τη δημιουργία του το «Κοντσέρτο του Αρανχουέθ» του Χοακίν Ροντρίγκο παραμένει η μουσική στην οποία όλοι με κάποιο τρόπο παραδινόμαστε. Η Ματούλα Κουστένη αποκρυπτογραφεί τη μελαγχολία, τη σπαρακτική μελωδία, τη δύναμη της κιθάρας και τη μοναδική του ενέργεια.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Μας αφορά σήμερα η Lady Gaga;

The Review / Μας αφορά σήμερα η Lady Gaga;

Ο Αλέξανδρος Διακοσάββας και ο δημοσιογράφος Γιάννης Τσιούλης aka Cartoon Dandy συζητούν για την πορεία και τα τελευταία βήματα στη μουσική και κινηματογραφική βιομηχανία μιας από τις μεγαλύτερες ποπ σταρ της τελευταίας 15ετίας και για το πόσο relevant είναι σήμερα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
10 χρόνια μετά, ακόμη μας στοιχειώνει το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι»

Μουσική / Το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι» του ΛΕΞ ακόμη μας στοιχειώνει

Πέρασαν 10 χρόνια από την κυκλοφορία του πρώτου προσωπικού δίσκου του «Τ.Κ.Π.», που δεν ήταν απλώς ένα σημείο τομής για την εγχώρια ραπ σκηνή. Ήταν κάτι που σε άρπαζε και σε προσγείωνε με το ζόρι στην καθημερινότητα.
ΚΩΣΤΑΣ ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΣ
Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

Μουσική / Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

«Είναι σίγουρα πιο χαλαρά στην Κυψέλη, πιο γειτονιά σε σχέση με την Ερμού»: Η νεαρή μουσικός φέρνει αναζωογονητική αύρα στα ελληνικά ροκ και ποπ δεδομένα με το ντεμπούτο άλμπουμ της και τις εμφανίσεις της στους δρόμους της Αθήνας.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
«Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού ‘666’, του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Μουσική / «Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού «666», του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Οι εξωφρενικές ιδέες του Νταλί, τα λάγνα φωνητικά της Ειρήνης Παπά και οι διαμάχες του Βαγγέλη Παπαθανασίου με τη δισκογραφική εταιρεία ήταν μόνο μερικά από τα επεισόδια της δημιουργίας ενός μνημειώδους άλμπουμ που επανακυκλοφορεί αυτές τις μέρες σε deluxe έκδοση.
THE LIFO TEAM
«Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Μουσική / «Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Aφήνοντας πίσω της την προηγούμενη ζωή της ως νοσοκόμα, μετά από παρότρυνση των ασθενών της να κυνηγήσει τα όνειρά της, η παραγωγός και καλλιτέχνιδα Kelly Lee Owens μιλά για την τελευταία της δουλειά, τις σημαντικές συνεργασίες της και τη μουσική που διαμορφώνει συνειδήσεις και επηρεάζει συναισθήματα.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Η σπουδαία επανεκκίνηση της Καμεράτα ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών

Μουσική / Η συγκινητική επανεκκίνηση της Καμεράτας

Τέσσερα χρόνια, δύο νομοθετικές παρεμβάσεις, τρεις υπουργικές αποφάσεις και μία εκκαθάριση χρειάστηκαν ώστε να μπορέσει η Καμεράτα-Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής να κάνει restart και να επανέλθει ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Μουσική / Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Η υποψηφιότητα ενός ξεχασμένου και μάλλον αδιάφορου κομματιού του Τζον Λένον για το βραβείο του δίσκου της χρονιάς φαίνεται να συμπυκνώνει όλη την σύγχυση και την έλλειψη σοβαρότητας που διακρίνει τον κουρασμένο μηχανισμό κύρους των Grammy.
THE LIFO TEAM
Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Γεννήθηκε Σαν Σήμερα / Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Δημοσιογράφος, στιχουργός. Θα ήταν ευχαριστημένος αν, απ’ όλα τα τραγούδια του, έμενε στην ιστορία το τετράστιχο: «Το απομεσήμερο έμοιαζε να στέκει, σαν αμάξι γέρικο, στην ανηφοριά».
ΣΤΑΥΡΟΣ ΔΙΟΣΚΟΥΡΙΔΗΣ
Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Μουσική / Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Ο Στίλπων Νέστωρ μαζί με εκλεκτούς καλεσμένους παρουσιάζουν αυτή την Πέμπτη στην Αθήνα τη νέα του δουλειά που έχει τίτλο «The Second Cloud Commission» και αποτελεί το απόγειο μιας δημιουργικής πορείας στο σύγχρονο ροκ που διανύει τέσσερις δεκαετίες.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ