Δυο λόγια με τον σαξοφωνίστα James Carter

Δυο λόγια με τον σαξοφωνίστα James Carter Facebook Twitter
O James Carter θεωρείται ένας από τους πιο σημαντικούς Αμερικανούς τζαζ σαξοφωνίστες. Φωτο: Vincent-Soyez
0

Ένας από τους πιο σημαντικούς Αμερικανούς τζαζ σαξοφωνίστες επιστρέφει μετά από επτά χρόνια στην σκηνή του Half Note Jazz Club. O James Carter γεννήθηκε και μεγάλωσε στο Ντιτρόιτ. Από μικρός έδειξε ένα ταλέντο στο σαξόφωνο που τον έκανε να ξεχωρίσει και να κερδίσει μια υποτροφία στο Blue Lake Fine Arts Camp σε ηλικία 16 ετών.

Με ένα δυναμικό και έντονο παίξιμο ο Carter μετακόμισε στη Νέα Υόρκη και έπαιξε στο πλάι θρύλων της τζαζ όπως οι Hancock, B. Golson και Dee Dee Bridgewater.

Στην Αθήνα για 4 εμφανίσεις θα τον συνοδεύσουν στο όργανο Hammond ο Gerard Gibbs που εντυπωσίασε τον Carter με την ιδιαίτερη αίσθηση του ρυθμού που έχει, ενώ στα τύμπανα θα είναι ο Alex White.

Η καλύτερη συνεργασία είναι αυτή που βελτιώνει τη διάθεση του κόσμου και τον κάνει να φωνάξει, να χειροκροτήσει, να αφεθεί, να σκεφτεί και να γίνει μέρος της στιγμής και τέλος να μας καλέσει πάλι πίσω στη σκηνή για να του το ανταποδώσουμε.

— Που σας βρίσκουμε αυτήν τη στιγμή;

Θα ακουστεί περίεργο αλλά αυτήν τη στιγμή είμαι στη γενέτειρά μου, στο Ντιτρόιτ, και επιστρέφω στη Νέα Υόρκη για να ετοιμάσω την επερχόμενη ευρωπαϊκή περιοδεία μου.

— Πώς αισθάνεστε που περνάτε και από την Ελλάδα;

Είμαι πολύ χαρούμενος που επιστρέφω στη σπουδαία χωρά σας. Έχουν περάσει 7 χρόνια από την τελευταία μου επίσκεψη.

— Τι θυμάστε από την προηγούμενη φορά;

Θυμάμαι τους θαμώνες στο Half Note Jazz Club, την υπέροχη ατμόσφαιρα, το φαγητό που ήταν καταπληκτικό και την επίσκεψη στον Παρθενώνα, μια εμπειρία για μένα επειδή είμαι μεγάλος φαν της ελληνικής ιστορίας και μυθολογίας.

Δυο λόγια με τον σαξοφωνίστα James Carter Facebook Twitter
Ο άνθρωπος που τον επηρέασε περισσότερο ήταν ο -επίσης μουσικός- πατέρας του, κύριος Donald Washington. Φωτο: Vincent-Soyez

— Ποιες από τις συνεργασίες σας θεωρείτε ότι είναι οι καλύτερες και γιατί;

Η καλύτερη συνεργασία είναι αυτή που βελτιώνει τη διάθεση του κόσμου και τον κάνει να φωνάξει, να χειροκροτήσει, να αφεθεί, να σκεφτεί και να γίνει μέρος της στιγμής και τέλος να μας καλέσει πάλι πίσω στη σκηνή για να του το ανταποδώσουμε.

— Υπάρχει κάποιος καλλιτέχνης ή πρόσωπο που σας επηρέασε ως μουσικό;

Για πάντα θα είναι ο μουσικός μου πατέρας, ο κύριος Donald Washington. Αν δεν υπήρχε στη ζωή μου, δεν θα ήμουν καν μουσικός σε αυτή τη γη.

— Πώς είναι η ζωή στο Ντιτρόιτ;

Ζω την ιστορία δύο πόλεων από τα '90s, της Νέας Υόρκης και του Ντιτρόιτ. Το Ντιτρόιτ θα είναι πάντα η πόλη που γεννήθηκα και μεγάλωσα, ό,τι και να γίνει. Τα πράγματα έχουν καλυτερεύσει γύρω από τα τουριστικά σημεία αλλά, ας μη γελιόμαστε, για να καλυτερεύσει η κατάσταση, πρέπει να αλλάξει όλη η υποδομή, ιδιαίτερα τα σχολεία, τα προγράμματα επαγγελματικής και τεχνικής κατάρτισης και φυσικά οι τέχνες.

00:00
-1:47:33
 

Ο James Carter σε live στη Μόσχα

— Ποιο είναι το πιο ωφέλιμο πράγμα από την ενασχόλησή σας με τη μουσική;

Το να μπορείς να χρησιμοποιείς τα ταλέντα που σου έδωσε ο θεός για να ενώσεις όλο το σύμπαν και να κάνεις όλο και περισσότερο κόσμο να ενδιαφερθεί για την τέχνη του να είσαι άνθρωπος και να έρθει κοντά μέσα από τον ρυθμό του swing και του φανκ.

— Γιατί διαλέξατε το σαξόφωνο ως το βασικό σας όργανο;

Το σαξόφωνο με διάλεξε. Από την πρώτη στιγμή που το άκουσα μαγεύτηκα και μετά όταν το είδα απλά μου έδωσε το τελειωτικό χτύπημα.

— Πώς βλέπετε τη σύγχρονη τζαζ σκηνή;

Η σκηνή πάντοτε ανθίζει και αλλάζει αλλά είμαι αρκετά αισιόδοξος ότι θα συνεχίσει να μεγαλώνει.

Info

9-12/11

Half Note Jazz Club, Τριβωνιανού 17

Είσοδος: 20-30 ευρώ

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η ξανθιά φιλοδοξία της Sabrina Carpenter

Μουσική / Η Sabrina Carpenter ξέρει ακριβώς τι κάνει στην ποπ

Η πρώτη καλλιτέχνιδα που είχε ταυτόχρονα ένα νο1 άλμπουμ και τρία τραγούδια στην πεντάδα των UK Charts και τρια κομμάτια στην πεντάδα του Billboard Hot 100 –κάτι που είχε να συμβεί από την εποχή των Beatles– δεν είναι τόσο αθώα όσο φαίνεται. Στην πορεία, έχει σπάσει αρκετά στερεότυπα.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
«Ελάχιστοι άνθρωποι που ασχολήθηκαν με την τέχνη άφησαν παρακαταθήκη»

Οι Αθηναίοι / «Αυτό που λέμε ευτυχισμένη ζωή δεν υπάρχει»

Ο Θέμης Ανδρεάδης γνώρισε τεράστια επιτυχία με το σατιρικό τραγούδι αλλά το ρίσκο να ασχοληθεί με το αγαπημένο του είδος, την μπαλάντα, τον άφησε εκτός μουσικής για σχεδόν είκοσι χρόνια. Η επιστροφή του με ένα δίσκο βινυλίου με συμμετοχές μουσικών από τις νεότερες γενιές ανοίγει ένα νέο, πιο φωτεινό κεφάλαιο στη ζωή του.
M. HULOT
Σοστακόβιτς: Ο συνθέτης που έγραψε το σάουντρακ της ρωσικής ιστορίας

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Σοστακόβιτς: Ο συνθέτης που έγραψε το σάουντρακ της ρωσικής ιστορίας

Μισός αιώνας συμπληρώνεται φέτος από τον θάνατο του Ντμίτρι Σοστακόβιτς και η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών ερμηνεύει το Κοντσέρτο του για βιολί και ορχήστρα με σολίστα τον Βαντίμ Ρέπιν. Με αυτήν την αφορμή, η Ματούλα Κουστένη ξετυλίγει μια ιστορία ζωής και μουσικής που καθορίστηκε τόσο από την πολιτικές εξελίξεις και το πλαίσιο του σοβιετικού καθεστώτος, όσο και από τις προσωπικές επιλογές του μεγάλου Ρώσου συνθέτη.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Το αριστουργηματικό σετ των Pan Pot στην Αθήνα

Μουσική / Pan Pot: Πόσο καταπληκτική μουσική παίζει αυτό το δίδυμο;

Δεν είναι πλέον εικοσάρηδες, αλλά δεν καταφεύγουν μονάχα σε νοσταλγικούς ήχους. Συνεχίζουν να καθορίζουν ηχητικά το μέλλον της techno, κάτι που απέδειξαν και στο extended σετ τους στην Αθήνα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΒΟΥΡΛΑΚΟΣ
«Στην αρχή με ενοχλούσαν τα σχόλια για το Ozempic, όχι όμως πια»

Lifo Videos / «Στην αρχή με ενοχλούσαν τα σχόλια για το Ozempic, όχι όμως πια»

Η Marseaux, μια από τις πιο αναγνωρίσιμες φωνές της σύγχρονης ελληνικής ποπ σκηνής μιλά για την τυχαία της συνάντηση με το τραγούδι αλλά και για τις προσωπικές δυσκολίες που έχει αντιμετωπίσει και την έφεραν μέχρι το σήμερα.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Το νέο ντοκιμαντέρ για τους Led Zeppelin αφήνει απ’ έξω την σκοτεινή πλευρά τους

Μουσική / Το νέο ντοκιμαντέρ για τους Led Zeppelin αφήνει απ’ έξω την σκοτεινή πλευρά τους

Το Becoming Led Zeppelin εξερευνά τις συνθήκες δημιουργίας του θρυλικού συγκροτήματος αγνοώντας την ακολουθία από σατανιστικές τελετουργίες, γκρούπις, ηρωίνη, όργια και κακοποιήσεις που σημάδεψαν την μετεωρική τους διαδρομή
THE LIFO TEAM
H ψευδαίσθηση της «ανακάλυψης» μουσικής στις επιμελημένες playlists του Spotify

Μουσική / Ανακαλύπτουμε πράγματι μουσική στο Spotify ή ζούμε μια ψευδαίσθηση;

Αρχικά, τις επιμελημένες playlists της δημοφιλούς πλατφόρμας τις έφτιαχναν επαγγελματίες, που προσλαμβάνονταν για το γούστο και την κρίση τους. Όμως, πια τα πράγματα δεν λειτουργούν έτσι. Και παρότι μας περιβάλλει ένας ωκεανός ήχων, το Spotify αρκείται στο να μας κρατά αποκλεισμένους στο νησί μας.
THE LIFO TEAM
Πιοτρ Ίλιτς Τσαϊκόφσκι (1840-1893)

Μουσική / Τσαϊκόφσκι: Πώς μπορεί ο κορυφαίος συνθέτης να ενοχλεί τη σημερινή Ρωσία;

Στη Ρωσία θεωρούν αδιανόητο το να φέρει η εθνική τους κληρονομιά ομοφυλοφιλική ταυτότητα, ακόμα κι αν πρόκειται για τον συνθέτη της «Λίμνης των κύκνων» και του «Καρυοθραύστη», καθώς και της «Παθητικής συμφωνίας», η οποία ίσως προμηνύει τη φημολογούμενη κρατική δολοφονία του. Με αφορμή την παράσταση που ανεβαίνει στην Εθνική Λυρική Σκηνή ανατρέχουμε στα νέα στοιχεία για τη ζωή του.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Λουκιανός Κηλαηδόνης (1943-2017): Μια ζωή

Μουσική / Λουκιανός Κηλαηδόνης (1943-2017): Μια ζωή

Σαν σήμερα πεθαίνει ο «φτωχός και μόνος κάου-μπόυ», που την εποχή της επικράτησης του πολιτικού τραγουδιού στη χώρα μας πρότεινε την επανασύνδεση με τον Αττίκ και τον Κώστα Γιαννίδη, αλλά και την αμερικανική τζαζ, country και σουίνγκ μουσική.
ΑΝΤΩΝΗΣ ΜΠΟΣΚΟΪ́ΤΗΣ
Βασίλης Λούρας: «Η Κάλλας θα είναι πάντα ένα σύμβολο δύναμης για τους φοβισμένους»

Μουσική / «Η Κάλλας θα είναι πάντα ένα σύμβολο δύναμης για τους φοβισμένους»

Το ντοκιμαντέρ «Μαίρη, Μαριάννα, Μαρία: Tα άγνωστα ελληνικά χρόνια της Κάλλας» που έγραψε και σκηνοθέτησε ο Βασίλης Λούρας -και θα κυκλοφορήσει σύντομα στους κινηματογράφους από το Cinobo- είναι μια συναρπαστική ταινία για την Κάλλας που αποκαθιστά την αλήθεια για τα χρόνια της στην Ελλάδα αλλά και για τη θυελλώδη σχέση της με τη χώρα που η μεγάλη ντίβα θεωρούσε πατρίδα.
M. HULOT