ΕΜΣΤ: Kόλαφος η επιστολή Κοσκινά κατά Ζορμπά - Καταγγέλλει δολοφονία χαρακτήρα

ΕΜΣΤ: Kόλαφος η επιστολή Κοσκινά κατά Ζορμπά - Καταγγέλλει δολοφονία χαρακτήρα Facebook Twitter
Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO
0

Σκληρή απάντηση στο υπουργείο Πολιτισμού δίνει η απερχόμενη διευθύντρια του Εθνικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης (ΕΜΣΤ) Κατερίνα Κοσκινά. 

Η κα Κοσκινά, της οποίας η θητεία λήγει στις 4 Δεκεμβρίου, κατηγορεί την υπουργό Μυρσίνη Ζορμπά για «δολοφονία χαρακτήρα».

Το υπουργείο υποστηρίζει, μεταξύ άλλων, ότι η κα Κοσκινά ανήγγειλε Συνέντευξη Τύπου για τον Απολογισμό Πεπραγμένων 2017-18 χωρίς προηγούμενη συνεννόηση με το υπουργείο. Αναφέρει επίσης ότι η απερχόμενη διευθύντρια ζήτησε αύξηση 100% στα κονδύλια για το Μουσείο για το 2019, χωρίς «επαρκή αιτιολόγηση».

«Κανείς δεν δικαιούται να προβαίνει σε «δολοφονίες χαρακτήρων» δημοσίως, για να εξυπηρετήσει μικροπολιτικούς και άλλους στόχους» επισημαίνει η κα Κοσκινά, διαψεύδοντας το υπουργείο. 

Η ίδια αποκαλύπτει πως δεν σκοπεύει να διεκδικήσει εκ νέου την διευθυντική θέση. 

«Πώς, ανεξαρτήτως αντοχής, θα μπορούσε κάποιος να συμμετάσχει στη διαδικασία διεκδίκησης της θέσης του Διευθυντού του ΕΜΣΤ, όταν η ιδία η Υπουργός, σε δυο συνεντεύξεις της, έχει ήδη φροντίσει, πριν από την έναρξη της ανοιχτής διαδικασίας πρόσκλησης ενδιαφέροντος, να απαξιώσει το έργο του;» αναρωτιέται η κα Κοσκινά. 

«Δεν πρέπει να επιτρέπεται σε κανέναν, ανεξαρτήτως της θέσης που κατέχει ή της εξουσίας που ασκεί, να βάλει σε βάρος της επαγγελματικής επάρκειας, ιστορίας, ήθους και αξιοπρέπειας κανενός, ιδίως όταν τα στοιχεία, στα οποία στηρίζει τις κρίσεις του, δεν ανταποκρίνονται στην αλήθεια» τονίζει, δηλώνοντας πως επιφυλάσσεται παντός νομίμου δικαιώματός της.

Ολόκληρη η επιστολή της Κατερίνας Κοσκινά:

 

Αγαπητοί Συνεργάτες και Φίλοι του ΕΜΣΤ,

Σε συνέχεια της Ετήσιας, Απολογιστικής και Προγραμματικής Συνέντευξης Τύπου, που πραγματοποιήθηκε στις 15/11/2018, αλλά και της Ανακοίνωσης που εξεδόθη από το εποπτεύον του Εθνικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης (ΕΜΣΤ) Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού (ΥΠΠΟΑ), πριν την αναχώρηση ακόμη των προσκεκλημένων στη Συνέντευξη Τύπου - κατά παράβαση κάθε δεοντολογίας - παρουσία μάλιστα και εκπροσώπων του Υπουργείου, του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος, των διπλωματικών ακολούθων αντιπροσωπειών ξένων χωρών στην Ελλάδα, καλλιτεχνών, δημοσιογράφων και συνεργατών του Μουσείου, οφείλω να προβώ σε απαραίτητες διευκρινήσεις, προς αποκατάσταση της αλήθειας και προστασίας του προσώπου μου, του ρόλου μου, αλλά και του κύρους του Μουσείου.

Ο Απολογισμός των δράσεων του ΕΜΣΤ που παρουσιάστηκε στη Συνέντευξη Τύπου, δεν έχει καμία απολύτως σχέση με τον Απολογισμό Χρήσεως του οικονομικού έτους 2018, ο οποίος κατατίθεται, ως γνωστόν, μετά το πέρας του έτους/ετήσιας χρήσης περί το Μάρτιο του επομένου έτους. Είναι προφανές, λοιπόν, πως - είτε σκοπίμως είτε από άγνοια - έχει υποκατασταθεί ο επίσημος απολογισμός του Μουσείου, που δεν έχει ακόμη ολοκληρωθεί από το Μουσείο και τα αρμόδια όργανα διοίκησης αυτού. Με αυτόν τον τρόπο οι δύο απολογισμοί παρουσιάζονται εσφαλμένα ως ταυτόσημοι.


Κάθε δράση και διαχειριστική πράξη που έγινε από το Μουσείο και παρουσιάστηκε στη συνέντευξη τύπου έχει εγκριθεί από το ΔΣ και γνωστοποιηθεί στο ΥΠΠΟΑ νομοτύπως και προσηκόντως.


Το ποσό των 3.301.911 ευρώ αφορά στον κατατεθέντα Τακτικό Προϋπολογισμό για το Έτος 2019. Ο Προϋπολογισμός αυτός, αφού εγκρίθηκε από το ΔΣ του Μουσείου, κατατέθηκε στις 31/07/2018 αρμοδίως στο ΥΠΠΟΑ και αφορά στο προϋπολογισθέν κόστος λειτουργίας του Μουσείου κατά το έτος 2019, πλήρους λειτουργίας μάλιστα από το β' εξάμηνο. Διαβιβάστηκε αρμοδίως από τον Πρόεδρο του ΔΣ κύριο Γ. Παπαναστασίου και συνοδεύτηκε από εισηγητική έκθεση του Οικονομικού Συμβούλου του ΕΜΣΤ.


Η γενναιόδωρη Δωρεά του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος ενεκρίθη επειδή το ΕΜΣΤ κατέθεσε πλήρη φάκελο προαπαιτούμενων δικαιολογητικών, βάσει της Μουσειολογικής Μελέτης, που καταθέσαμε και ενεκρίθη το 2016 από το Συμβούλιο Μουσείων του ΥΠΠΟΑ.


Η εν λόγω Δωρεά δεν αφορά στη χρηματοδότηση της λειτουργίας του ΕΜΣΤ, αλλά στον εξοπλισμό και την εφαρμογή των επιμέρους μουσειολογικών μελετών με σκοπό την πλήρη λειτουργία του.

Είναι αυτονόητο, ότι όλα τα στοιχεία που ανωτέρω μνημονεύονται είναι στη διάθεση αυτών που θα ήθελαν να τα αναζητήσουν προς επίρρωση της αλήθειας. Και είναι εντυπωσιακό, ότι ενώ θα έπρεπε να πανηγυρίζουμε για την επιτυχία, την έγκριση της Δωρεάς του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος κατά τη χθεσινή Συνέντευξη Τύπου, κάποιοι, με ορμή εξουσίας και κίνητρα αδιευκρίνιστα, κατάφεραν να μετατρέψουν την ευκαιρία σε κρίση, εις βάρος του ίδιου του ΕΜΣΤ και της Διεύθυνσής του σε προσωπικό επίπεδο.

Μου είναι ειλικρινά αδύνατον να συνδέσω την Ανακοίνωση του ΥΠΠΟΑ που έδωσε αρνητικό πρόσημο στο αποτέλεσμα της ετήσιας Συνέντευξης Τύπου του ΕΜΣΤ με το πρόσωπο της κυρίας Υπουργού. Πρώτη φορά χθες διαπίστωσα ότι ελέγχονται οι Διευθυντές Οργανισμών όταν παρουσιάζουν στους πολίτες το έργο τους και ευχαριστούν τους δωρητές και τους χορηγούς τους. Μόλις χθες διαπίστωσα ακόμη ότι κάποιοι στο Υπουργείο Πολιτισμού, υιοθετώντας κακές πλευρές της πολιτικής, επικοινωνούν με εποπτευομένους φορείς, όχι θεσμικά αλλά μέσω Δελτίων Τύπου, στα οποία διατυπώνονται δημόσια ερωτήματα που στηρίζονται σε μη αληθή γεγονότα.

Αλήθεια είναι ότι οι πραγματοποιηθείσες εκδηλώσεις που παρουσιάστηκαν, όπως και οι προγραμματισμένες για το 2019 ή τα στοιχεία που δόθηκαν χθες στη δημοσιότητα είχαν την έγκριση του ΔΣ του ΕΜΣΤ.


Αλήθεια είναι ότι έχει κατατεθεί χρονοδιάγραμμα μέχρι την πλήρη λειτουργία του Μουσείου με βάση τα δεδομένα στοιχεία, το οποίο επικαλείται στην πρώτη κιόλας σειρά του το Δελτίου Τύπου που εξέδωσε χθες το Υπουργείο Πολιτισμού.


Αλήθεια είναι ότι προσεκλήθη η αρμόδια Υπουργός στην Συνέντευξη Τύπου. Ενημερώθηκε από εμένα προσωπικώς προ μηνός και προσεκλήθη και εγγράφως.


Αντιλαμβάνομαι ότι ο καθένας δικαιούται να μην εκτιμά ή επιθυμεί τη συνεργασία με συγκεκριμένα πρόσωπα. Όμως κανείς δεν δικαιούται να προβαίνει σε «δολοφονίες χαρακτήρων» δημοσίως, για να εξυπηρετήσει μικροπολιτικούς και άλλους στόχους. Αναρωτιέμαι πώς, ανεξαρτήτως αντοχής, θα μπορούσε κάποιος να συμμετάσχει στη διαδικασία διεκδίκησης της θέσης του Διευθυντού του ΕΜΣΤ, όταν η ιδία η Υπουργός, σε δυο συνεντεύξεις της, έχει ήδη φροντίσει, πριν από την έναρξη της ανοιχτής διαδικασίας «πρόσκλησης ενδιαφέροντος», να απαξιώσει το έργο του;

Το ενδιαφέρον της κυρίας Υπουργού για τη δίμηνη καθυστέρηση που εντόπισε είναι καλοδεχούμενο. Όχι όμως και οι αναλήθειες, όταν μάλιστα αφορούν σε ανθρώπους, οι οποίοι έχουν καταθέσει μόχθο και ψυχή για να φτάσει να είναι σήμερα το ΕΜΣΤ, παρά τη δημοσιονομική κρίση και την αδυναμία επαρκούς χρηματοδότησής του από το ΥΠΠΟΑ, στην κατάσταση και το επίπεδο, στο οποίο το παρέλαβε.

Αναγκάζομαι να αποστείλω αυτήν την επιστολή ως Διευθύντρια του ΕΜΣΤ με αίσθημα ευθύνης έναντι του έργου που σε καιρούς δύσκολους μου ανατέθηκε από την Πολιτεία, των πολιτών, ειδικότερα, του κόσμου της τέχνης και όλων, όσοι στηρίζουν το ΕΜΣΤ και παρακολουθούν άναυδοι τα τεκταινόμενα, θεωρώντας ότι δεν πρέπει να επιτρέπεται σε κανέναν, ανεξαρτήτως της θέσης που κατέχει ή της εξουσίας που ασκεί, να βάλει σε βάρος της επαγγελματικής επάρκειας, ιστορίας, ήθους και αξιοπρέπειας κανενός, ιδίως όταν τα στοιχεία, στα οποία στηρίζει τις κρίσεις του, δεν ανταποκρίνονται στην αλήθεια.

Είναι δε αυτονόητο, ότι επιφυλάσσομαι παντός νομίμου δικαιώματος μου.

Με εκτίμηση,

Κατερίνα Κοσκινά

Διευθύντρια ΕΜΣΤ

ΕΜΣΤ: Kόλαφος η επιστολή Κοσκινά κατά Ζορμπά - Καταγγέλλει δολοφονία χαρακτήρα Facebook Twitter
Η κυρία Ζορμπά, υπουργός Πολιτισμού, διαπίστωσε κενά, καθυστερήσεις και ασάφειες στο έργο της κ. Κοσκινά.

Η επίμαχη ανακοίνωση του υπουργείου

Στα τέλη Οκτωβρίου 2018 η Υπουργός Πολιτισμού και Αθλητισμού ενημέρωσε την Διευθύντρια του ΕΜΣΤ Κατερίνα Κοσκινά ότι λόγω της επικείμενης λήξης της θητείας της το ΥΠΠΟΑ αποφάσισε να προχωρήσει στην δημόσια προκήρυξη της θέσης Διευθυντή/ντριας, στην οποία θα μπορούσε και η ίδια να θέσει υποψηφιότητα εάν το επιθυμούσε.

Στο διάστημα που είχε μεσολαβήσει, το Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού δεν είχε λάβει το επιχειρησιακό σχέδιο της πλήρους λειτουργίας του ΕΜΣΤ, ούτε χρονοδιάγραμμα για την έκθεση της μόνιμης συλλογής του Μουσείου, ούτε εγκεκριμένο από το ΔΣ Απολογισμό ώστε να τον συζητήσουν με το ΔΣ και τη διευθύντρια, παρότι η θητεία της έληγε στις 4/12/2018. Αντ' αυτών κατατέθηκε από την διευθύντρια ένα ντοσιέ με την αλληλογραφία της με υπηρεσιακούς παράγοντες του υπουργείου, συμβούλους της πρώην υπουργού κ.λ.π.

Χωρίς καμία προηγούμενη συνεννόηση, η κα Κοσκινά ανήγγειλε Συνέντευξη Τύπου και το ΥΠΠΟΑ ζήτησε και έλαβε τον Απολογισμό Πεπραγμένων 2017-18.

Μετά από αυτά η Υπουργός Πολιτισμού και Αθλητισμού καταλήγει στις εξής διαπιστώσεις:

Το ΥΠΠΟΑ έχει επιχορηγήσει το ΕΜΣΤ για το 2018 συνολικά με 1.565.681,19 ευρώ. Όμως η κυρία Κοσκινά ζήτησε για το 2019 το ποσό των 3.301.911 ευρώ, δηλαδή μια αύξηση της τάξης του 100%. Ωστόσο, το αίτημα της αύξησης δεν αφορούσε το άνοιγμα του Μουσείου και δεν συνοδεύτηκε από επαρκή αιτιολόγηση. Ούτε όμως ο καλλιτεχνικός προγραμματισμός που παρουσίασε η παρούσα διοίκηση του ΕΜΣΤ μπορεί να θεωρηθεί ικανοποιητικός, αφού αναφέρεται σε περιοδικές εκθέσεις τις οποίες σχεδιάζει η κ. Κοσκινά αλλά δεν αναφέρει τίποτα σχετικό με τα πολυαναμενόμενα εγκαίνια της μόνιμης συλλογής του ΕΜΣΤ. Και τούτο, παρότι από τον Αύγουστο 2018 έχει υπογραφεί το συμφωνητικό δωρεάς των 3 εκατομμυρίων ευρώ από το Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος προς το ΕΜΣΤ με εξάμηνη προθεσμία υλοποίησης.

Δυστυχώς, το ΥΠΠΟΑ διαπιστώνει ότι ήδη υπάρχει καθυστέρηση δύο τουλάχιστον μηνών στο εξάμηνο χρονοδιάγραμμα υλοποίησης της δωρεάς που είχε εγκριθεί στις 10 Αυγούστου 2018 για τα έργα που προβλέπονται από τη σύμβαση της Δωρεάς μεταξύ ΕΜΣΤ και ΙΣΝ, σύμφωνα με το οποίο η επιλογή αναδόχου-εργολάβου θα έπρεπε να έχει γίνει ήδη τον Σεπτέμβριο του 2018.

Σήμερα το ΕΜΣΤ χωρίς ακόμα να λειτουργεί πλήρως, απασχολεί 41 υπαλλήλους με σύμβαση αορίστου χρόνου, 37 τακτικούς και 4 αποσπασμένους ενώ εργάστηκαν και 14 έκτακτοι. Στον Απολογισμό σημειώνεται ότι το ΕΜΣΤ πάσχει από έλλειψη προσωπικού και ότι έχει υποβάλει αιτήματα για πρόσληψη επιπλέον τακτικού προσωπικού (28 θέσεις) και υπό μετάταξη προσωπικού (20 θέσεις). Αλλά τα αιτήματα αυτά δεν ολοκληρώθηκαν δεδομένου ότι και η πλήρης λειτουργία του ΕΜΣΤ καθυστερεί πέρα από τις προβλεπόμενες προθεσμίες.

Από τα παραπάνω έχει γίνει σαφές ότι το Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης εξακολουθεί να βρίσκεται σε μεταβατική φάση τόσο της διοίκησης όσο και της λειτουργίας του. Και εδώ προκύπτει ένα ακόμα ερώτημα, το οποίο διατυπώνεται μετά την επικοινωνία της υπουργού με τον πρόεδρο του ΔΣ, από τον οποίο η υπουργός ζήτησε σύγκλιση του ΔΣ εντός της επόμενης εβδομάδας. Ο κ. Παπαναστασίου δήλωσε στην υπουργό ότι ο απολογισμός δεν έτυχε της έγκρισης του ΔΣ. Γιατί ο Απολογισμός που παρουσιάζει η κυρία Κοσκινά δεν έχει συζητηθεί και δεν έχει εγκριθεί από το ΔΣ του ΕΜΣΤ; Γιατί η Κυρία Κοσκινά παρουσίασε στα ΜΜΕ τον προσωπικό της απολογισμό και δεν περίμενε να εγκριθεί ο Απολογισμός της Διοίκησης του ΕΜΣΤ;

Σε κάθε περίπτωση, το ΥΠΠΟΑ θα προχωρήσει χωρίς καθυστέρηση και εντός των προδιαγεγραμμένων προθεσμιών στη δημοσιοποίηση της Επιτροπής Επιλογής του νέου διευθυντή/ντριας και θα λάβει τα αναγκαία μέτρα ώστε να προχωρήσει τάχιστα η διαδικασία αυτή, καθώς και όλα όσα είναι αναγκαία προκειμένου να διασωθεί η δωρεά του Ιδρύματος Νιάρχου και να λειτουργήσει το ΕΜΣΤ ανοίγοντας στο κοινό τη συλλογή του.

Culture
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

LiFO X 2023 ΕΛΕVΣΙΣ / «Μυστήριο 188 - ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

Ο Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με έναν εκ των ιδρυτικών μελών της, τον Θανάση Λεβέντη, μια ξεχωριστή και πολύπλευρη προσωπικότητα, άρρηκτα συνδεδεμένη με την πόλη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

Culture / Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου;

Μια συνταρακτική υπόθεση συστηματικής κλοπής αρχαιοτήτων βρίσκεται μονάχα στην αρχή των αποκαλύψεων. Πώς έφτασαν να λείπουν μέχρι και 1,500 αντικείμενα από την συλλογή του Βρετανικού Μουσείου, πώς μερικά από αυτά κατέληξαν στο eBay, και το παρασκήνιο μιας παραίτησης που κρύβει πολλά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΚΟΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ
Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Οπτική Γωνία / Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Το πάθημα του συνηγόρου της Εύας Καϊλή, Μιχάλη Δημητρακόπουλου, ακριβώς, όπως παλαιότερα «τα αγγλικά του Τσίπρα», πέρα από τα ανέκδοτα και τα, δικαίως, μοχθηρά πειράγματα, έχουν πολλά να πουν για το γλωσσικό εμπόδιο και την υπερβολική αυτοπεποίθησή μας, όταν καλούμαστε να εκφραστούμε σε μία ξένη γλώσσα...
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ
Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Culture / Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Η Άννα Ροκοφύλλου, πρόεδρος του Οργανισμού Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων, κάνει έναν απολογισμό των δύο πρώτων ετών της θητείας της και δεν κρύβει τον ενθουσιασμό της για το Φεστιβάλ Κολωνού (6-28/9) με το οποίο ο πολιτισμός γίνεται διαθέσιμος σε κάθε δημότη.
ΕΛΕΝΗ ΤΖΑΝΝΑΤΟΥ
Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Lifo Picks / Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Your Room Will Be Ready: «Ανυπομονούμε να αρχίσουμε να δημιουργούμε αναμνήσεις μαζί σας με καλλιτέχνες παγκόσμιας κλάσης για άλλη μια φορά. Έχουμε περισσότερη ιστορία να γράψουμε».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Culture / Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Η συναυλία του βραβευμένου αθηναϊκού συνόλου, το οποίο φημίζεται για τις ιστορικές πρακτικές ερμηνείας του σε όργανα εποχής, αποτελεί συμπαραγωγή του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών και των Μουσικών της Καμεράτας.