Η προσωπική δισκογραφία της Αρλέτας (1966 - 2009)

Η προσωπική δισκογραφία της Αρλέτας (1966 - 2009) Facebook Twitter
2

Η προσωπική δισκογραφία της Αρλέτας (1966 - 2009) Facebook Twitter


Στις 23 Φεβρουαρίου του 1966
ο Γιώργος Παπαστεφάνου πρωτογνώρισε την Αρλέτα στην Ύδρα, να τραγουδάει με κιθάρα στην παρέα της κομμάτια από Το Άξιον Εστί του Θεοδωράκη και τους Όρνιθες του Χατζιδάκι. ''Θέλεις να γίνεις τραγουδίστρια;'' τη ρώτησε! Κάπως έτσι ξεκίνησε το ταξίδι της στην ελληνική μουσική και δισκογραφία της εποχής, για την ακρίβεια, ''Εγεννήθη ημίν Τζόαν Μπαέζ'' ήταν τα λόγια του Παπαστεφάνου στον φίλο του, Νότη Μαυρουδή!

 

null

 

Άλλα δύο τραγούδια από τον παρθενικό δίσκο της Αρλέτας που ''ρίχτηκαν'' στην αγορά ως 45άρι ήταν το ''Η μέρα τέλειωσε'' του Νίκου Χουλιαρά και το ''Τώρα θ'ανοίξω τα φτερά'' των Γιώργου Κοντογιώργου - Γιώργου (Παπα)στεφάνου.

 

Το φθινόπωρο του 1966 κυκλοφορεί ο πρώτος μεγάλος δίσκος της 21χρονης ερμηνεύτριας με την πράα φωνή. Συντελεστές του ο Γιώργος Παπαστεφάνου φυσικά, ο Χουλιαράς, ο Μαυρουδής, ο Άκος Δασκαλόπουλος, ο Γεωργουσόπουλος, ο Σπανός, ο Κοντογιώργος, ο Γιάννης Κακουλίδης και, πάνω απ' όλους, ο Αλέκος Πατσιφάς, με τον οποίο η Αρλέτα θα διατηρούσε σχέσεις αγάπης και μίσους μέχρι το θάνατο του. Δύο τραγούδια απ'αυτό το δίσκο, ''Το λιβάδι'' του Χουλιαρά και το ''Κάποιες νύχτες'' των Γ. Σπανού - Κ. Γεωργουσόπουλου, έμελλε να λογοκριθούν , με αποτέλεσμα να αφαιρεθούν από την πρώτη σπάνια έκδοση.

 

null

 

null

 

null

 

null

 

null

 

null

 

null

 

 

null

 

null

 

null

 

null

 

null

 

null

 

null

 

null

 

null

 

null
2

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Autow Nite Superstore: Ελληνική dance electronica διεθνών προδιαγραφών

Μουσική / Autow Nite Superstore: Ελληνική dance electronica διεθνών προδιαγραφών

Το άλμπουμ του ανερχόμενου παραγωγού από τη Θεσσαλονίκη, που προκάλεσε διεθνές ενδιαφέρον, φέρνει έναν νέο, πιο προσωπικό ήχο στη σκηνή της ελληνικής ηλεκτρονικής μουσικής, που δεν προορίζεται απαραίτητα για τα clubs.
M. HULOT
SARA LANDRY

Μουσική / Η ωμή techno της Sara Landry απέναντι στους haters

Όσα πρέπει να ξέρετε για την DJ που ξεκίνησε από τα σκοτεινά κλαμπ του Τέξας, κατάφερε να χτίσει τον δικό της θρόνο σε έναν κόσμο που κυριαρχείται από ανδρικά ονόματα και ετοιμάζεται να δονήσει για πρώτη φορά την Αθήνα με 150 bpm και πάνω.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Ο Μότσαρτ και τα μυστήρια

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Ο Μότσαρτ και τα μυστήρια

Η πιο διάσημη Συμφωνία του Βόλφγκανγκ Αμαντέους Μότσαρτ κρύβει ακόμη και σήμερα άλυτα μυστήρια για ακροατές και μελετητές, τόσο για τη δημιουργία της όσο και για την πρώτη της εκτέλεση. Η συναυλία της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών στις 21 Μαρτίου στο Μέγαρο Μουσικής, στην οποία θα ακουστεί το περίφημο έργο, γίνεται αφορμή για τη Ματούλα Κουστένη να «σκαλίσει» τη ζωή του μεγάλου συνθέτη και τις συνθήκες κάτω από τις οποίες γράφτηκαν τα τελευταία του έργα.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Δημήτρης Μπάκουλης: «Έχω σταθεί τυχερός λόγω του φύλου μου»

Lifo Videos / Δημήτρης Μπάκουλης: «Έχω σταθεί τυχερός λόγω του φύλου μου»

Ο τραγουδοποιός που ξεκίνησε από το YouTube μιλά για τη νέα του δουλειά «Η άνθρωπος», για την ανάγκη να σπάσουν τα γλωσσικά στερεότυπα και για τον σεξισμό που επικρατεί στη μουσική βιομηχανία. 
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Η «καταραμένη γενιά» των Βρετανίδων ποπ σταρ

Μουσική / Η «καταραμένη γενιά» των Βρετανίδων ποπ σταρ

Η μουσική βιομηχανία συχνά ρομαντικοποιεί τον πόνο, αλλά οι γυναίκες πληρώνουν το τίμημα. Από την Amy Winehouse μέχρι τη Duffy, πολλές επιτυχημένες τραγουδίστριες έχουν βρεθεί αντιμέτωπες με ανελέητη πίεση, κακοποίηση και προβλήματα ψυχικής υγείας.
THE LIFO TEAM
79’ με τον Παντελή Δημητριάδη

Μουσική / «Νιώθω ότι δεν μπορώ να συμπλεύσω με τον κόσμο γύρω μου»

Ο Παντελής Δημητριάδης, βασικός δημιουργός των Παιδιών της Παλαιότητας –αρχικά Κόρε. Ύδρο.– μιλά για όλα όσα τον κάνουν να νιώθει ως ένα ον σε μια παράλληλη πραγματικότητα, σε μια ειλικρινή συνέντευξη-απολογισμό με αφορμή τις εμφανίσεις τους στην Αθήνα.
M. HULOT

σχόλια

1 σχόλια
Μία παρατήρηση μόνο. Για την Αρλέτα βέβαια δεν χρειάζονται σχόλια και ό,τι και να πει κανείς γι' αυτήν θα είναι λίγο. Απλά όσον αφορά το Romancero Gitano η ερμηνεία της Φαραντούρη είναι άπιαστη και αξεπέραστη. Μεγαλειώδης, επική, συναρπαστική· σε καθηλώνει και σε κάνει να ανατριχιάζεις. Το ίδιο και η ενορχήστρωση, κατά την άποψή μου, είναι απόλυτα ταιριαστή στο πνεύμα των τραγουδιών τουλάχιστον έτσι όπως το συνέλαβε ο Μίκης Θεοδωράκης και πιο πολύ πιο κοντά στο πνεύμα αυτό απ' ό,τι η ενορχήστρωση στην έκδοση του δίσκου με την Αρλέτα.
Εξαρτάται. Τα τραγούδια του ''Romancero Gitano'', πράγματι, τα σφράγισε η Φαραντούρη. Προτιμώ, ωστόσο, όχι την ''γνωστή'' εκτέλεση του έργου, αλλά αυτήν ενός δίσκου του 1971 (νομίζω) της Φαραντούρη με τον κιθαριστή John Williams. Από κει και πέρα, η Αρλέτα ανέδειξε την ήρεμη δύναμη τους και τον λυρισμό τους. Κατά τη γνώμη μου πάντα.