Τα πλαστικά ομοιώματα φαγητού της Ιαπωνίας Facebook Twitter

Τα πλαστικά ομοιώματα φαγητού της Ιαπωνίας

0

Έναν χρόνο αφότου μετακόμισε στο Παλαιό Φάληρο, ο Αμερικανός φωτογράφος Marco Arguelo από το Μακάλεν του Τέξας βρέθηκε να ταξιδεύει και πάλι στην Ιαπωνία. Είχε επισκεφθεί τη χώρα λίγα χρόνια νωρίτερα και τότε ήταν που εντόπισε για πρώτη φορά την τάση των Ιαπώνων να δημιουργούν πλαστικές τροφές και εδέσματα τα οποία συνήθως τοποθετούνται στις βιτρίνες των εστιατορίων. Τότε δεν το σκέφθηκε και πολύ. Το κατέταξε κι αυτό στο μυαλό του ως άλλη μια ιδιόμορφη πτυχή της ιαπωνικής κουλτούρας που δεν πολυκαταλάβαινε.

Όταν λοιπόν το θέμα κάπως ξαναπροέκυψε ως συζήτηση βρέθηκε να το προτείνει στο WePresent, το δημιουργικό σάιτ της δημοφιλούς μηχανής αποστολής αρχείων WeTransfer. Η πρόταση βρήκε αποδοχή κι έτσι βρέθηκε να ταξιδεύει στο Γκούτζο Χατσίταν, μια πόλη ανάμεσα στο Τόκιο και το Κιότο, όπου χτυπά η καρδιά αυτής της ιδιότυπης ιαπωνικής χειροτεχνίας.

Οι σχεδιαστές αναφέρουν υπερήφανοι πως για να τελειοποιήσει κανείς την τεχνική χρειάζεται μια δεκαετία, δηλαδή όσο χρειάζεται κάποιος για να γίνει σούσι σεφ.

Εκεί συνάντησε τους ανθρώπους που δημιουργούν αυτά τα πλαστικά φαγητά και αποφάνθηκε ότι πρόκειται για πραγματικούς καλλιτέχνες. Φύλλα gyoza, κομμάτια ωμού τόνου, μπολ με ράμεν, μανταρίνια και γαρίδες. Κάθε κόκκος ρυζιού είναι χειροποίητος και οι μπάλες ρυζιού πλάθονται επίσης στο χέρι.

Τα πλαστικά ομοιώματα φαγητού της Ιαπωνίας Facebook Twitter
©Marco Arguello

Τα πλαστικά ομοιώματα φαγητού είναι η απομίμηση κάποιας τροφής που περιλαμβάνεται στο μενού ενός εστιατορίου, φτιαγμένη από βινύλιο. Παρασκευάζεται έτσι ώστε να έχει το ακριβές μέγεθος, σχήμα και χρώμα της πραγματικής τροφής. Τέτοια φαγητά προς επίδειξη συναντώνται σε διάφορες μορφές—από παραδοσιακά ιαπωνικά πιάτα, όπως είναι το σούσι, μέχρι σπεσιαλιτέ της Δύσης, όπως είναι το χοτ ντογκ και το σπαγγέτι.

Υπάρχουν επίσης απομιμήσεις αναψυκτικών, ορεκτικών και επιδορπίων. Η ποικιλία είναι πραγματικά εκπληκτική. Οι πλαστικές τροφές μοιάζουν εντελώς αληθινές. Μικρές λεπτομέρειες—όπως τα μικροσκοπικά εξογκώματα στην πέτσα του αλευρωμένου τηγανητού ψαριού, οι ραβδώσεις στο φυλλαράκι του μαϊντανού και η γυαλάδα της κόκκινης σάλτσας στη μακαρονάδα—τονίζονται με μεγάλη επιδεξιότητα.

Οι σχεδιαστές αναφέρουν υπερήφανοι πως για να τελειοποιήσει κανείς την τεχνική χρειάζεται μια δεκαετία, δηλαδή όσο χρειάζεται κάποιος για να γίνει σούσι σεφ.

Τα πλαστικά ομοιώματα φαγητού της Ιαπωνίας Facebook Twitter
©Marco Arguello
Τα πλαστικά ομοιώματα φαγητού της Ιαπωνίας Facebook Twitter
©Marco Arguello
Τα πλαστικά ομοιώματα φαγητού της Ιαπωνίας Facebook Twitter
©Marco Arguello
Τα πλαστικά ομοιώματα φαγητού της Ιαπωνίας Facebook Twitter
©Marco Arguello
Τα πλαστικά ομοιώματα φαγητού της Ιαπωνίας Facebook Twitter
©Marco Arguello
Τα πλαστικά ομοιώματα φαγητού της Ιαπωνίας Facebook Twitter
©Marco Arguello
Τα πλαστικά ομοιώματα φαγητού της Ιαπωνίας Facebook Twitter
©Marco Arguello
Τα πλαστικά ομοιώματα φαγητού της Ιαπωνίας Facebook Twitter
©Marco Arguello
Τα πλαστικά ομοιώματα φαγητού της Ιαπωνίας Facebook Twitter
©Marco Arguello
Τα πλαστικά ομοιώματα φαγητού της Ιαπωνίας Facebook Twitter
©Marco Arguello
Τα πλαστικά ομοιώματα φαγητού της Ιαπωνίας Facebook Twitter
©Marco Arguello
Τα πλαστικά ομοιώματα φαγητού της Ιαπωνίας Facebook Twitter
©Marco Arguello
Τα πλαστικά ομοιώματα φαγητού της Ιαπωνίας Facebook Twitter
©Marco Arguello
Τα πλαστικά ομοιώματα φαγητού της Ιαπωνίας Facebook Twitter
©Marco Arguello
Τα πλαστικά ομοιώματα φαγητού της Ιαπωνίας Facebook Twitter
©Marco Arguello
Τα πλαστικά ομοιώματα φαγητού της Ιαπωνίας Facebook Twitter
©Marco Arguello

 Δείτε περισσότερα από τον Marco Arguello εδώ.

 

Φωτογραφία
0

Μερόπη Κοκκίνη

Η Μερόπη Κοκκίνη γεννήθηκε στην Κύπρο. Άρχισε να δημοσιογραφεί στο περιοδικό «01». Ανήκει στην συντακτική ομάδα της LIFO.
Email: [email protected]
ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ ΤΟΥ ΣΥΝΤΑΚΤΗ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Η ζωή είναι παράξενη και αστεία» - Μία ταινία για τη ζωή και το έργο του σπουδαίου Βρετανού φωτογράφου Martin Parr

Φωτογραφία / Η ζωή και το έργο του φωτογράφου Martin Parr γίνονται ντοκιμαντέρ

«Προσπαθώ να δείξω τα πράγματα που θεωρώ ενδιαφέροντα και μερικές φορές είναι αστεία. Οι άνθρωποι είναι αστείοι, οπότε πώς γίνεται να μην είναι και το έργο αστείο; Δεν θεωρώ τον εαυτό μου χιουμοριστικό φωτογράφο, αλλά η ζωή είναι παράξενη και αστεία».
THE LIFO TEAM
Τάκης Τλούπας: Ο φωτογράφος που αποτύπωσε μοναδικά την «ασπρόμαυρη» Ελλάδα

Φωτογραφία / Η απλότητα και η δύναμη των προγόνων μας στις φωτογραφίες του Τάκη Τλούπα

Η ιστορία του φωτογράφου που απαθανάτισε το δριμύ μεγαλείο της ελληνικής φύσης και τους φτωχούς ανθρώπους που έφτιαξαν κόσμο απ' τα χρειώδη: Μιλούν στη LIFO η κόρη του, Βάνια Τλούπα, και η εκδότρια Ραχήλ Μισδραχή–Καπόν.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Άγγελος Μπαράι: «Βλέπω τη φωτογραφία ως μέσο επούλωσης τραυμάτων»

Φωτογραφία / Άγγελος Μπαράι: «Βλέπω τη φωτογραφία ως μέσο επούλωσης τραυμάτων»

Ο βραβευμένος φωτογράφος εστιάζει στα ανθρώπινα δικαιώματα, τις ευάλωτες κοινωνικές ομάδες, τη μετανάστευση και το προσφυγικό, δίνοντας φωνή σε ανθρώπους και ιστορίες που θα έμεναν στο σκοτάδι.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Στο Παρίσι μετά τους Ολυμπιακούς, ο Σουρεαλισμός ήρθε να κατακτήσει την πόλη

Φωτογραφία / Μια επίσκεψη σε ένα Παρίσι που αναζητά την επόμενη μέρα

Στο ανακαινισμένο Grand Palais, με επίκεντρο τον σουρεαλισμό, την τέχνη και καλεσμένο τον Τζιμ Τζάρμους, η Paris Photo 2024 καθρεφτίζει μια πόλη που επαναπροσδιορίζεται πολιτιστικά μετά τους Ολυμπιακούς.
ΟΡΕΣΤΗΣ ΣΕΦΕΡΟΓΛΟΥ
Φωτογραφική έκθεση για την επανένωση της Γερμανίας 35 χρονια μετά από την πτώση του Τείχους του Βερολίνου

Πολιτισμός / Φωτογραφική έκθεση για την επανένωση της Γερμανίας 35 χρονια μετά από την πτώση του Τείχους του Βερολίνου

Με αφορμή τα 35 χρόνια από την Πτώση του Τείχους (09.11.89) μια φωτογραφική έκθεση με τίτλο «Dream on- Βερολίνο, δεκαετία του 90» αποτυπώνει την κρίσιμη αυτή δεκαετία μετάβασης ανάμεσα στο παρελθόν και το αβέβαιο μέλλον, την αισιοδοξία και το φόβο για το νέο Βερολίνο
ΕΙΡΗΝΗ ΑΝΑΣΤΑΣΟΠΟΥΛΟΥ, ΒΕΡΟΛΙΝΟ
Η αθέατη Αίγυπτος του Denis Dailleux

Φωτογραφία / Η αθέατη Αίγυπτος του Denis Dailleux

Ο βραβευμένος Γάλλος φωτογράφος που έχει καταγράψει μοναδικά τις φτωχογειτονιές του Καΐρου, τους γονείς των Μαρτύρων της Επανάστασης, νεαρούς γυμνασμένους άντρες δίπλα σε μαυροφορεμένες μανάδες αλλά και λαμπερούς σταρ του κινηματογράφου, εξηγεί πώς ξεκίνησε η ιδιότυπη και πολύχρονη αυτή διαδρομή του.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ