Αστικά electro blues

Αστικά electro blues Facebook Twitter
0

Στον Παναγιώτη δεν αρέσει να μιλάει για τον εαυτό του. Αυτός είναι και ο λόγος που αποφεύγει τις συνεντεύξεις. «Πιστεύω πως ό,τι έχω να πω το εκφράζω μέσα από τη μουσική» μου λέει, ζητώντας μου να επικεντρωθούμε κυρίως στη μουσική του. Ο Παναγιώτης υπογράφει ως Biomass, βιομάζα, ένα όνομα που έχει άμεση σχέση με τις σπουδές του: έχει σπουδάσει φαρμακευτική και έχει δουλέψει για αρκετά χρόνια στην Ιταλία. Ως φαρμακοποιός. Τον τελευταίο καιρό ζει στην Αθήνα και ασχολείται κυρίως με τη μουσική. Το πρώτο άλμπουμ του που πρόδιδε την ιδιότητά του κυκλοφόρησε το 2005 με τίτλους ονόματα φαρμάκων: Otopax,Localyn, Tobrax,Debrox -12 συνολικά- μία από τις πιο ολοκληρωμένες δουλειές ηλεκτρονικής μουσικής που έχουν κυκλοφορήσει ποτέ στην Ελλάδα. Μινιμαλιστικές ατμόσφαιρες, dub, πολιτικές ιδέες και η μελαγχολική jazz του Miles Davis από το Ασανσέρ για Δολοφόνους γίνονταν ένα από τα πιο γοητευτικά χαρμάνια στοMiledrops, μία από τις ελάχιστες κυκλοφορίες της Quetempo.

«Όλη η φάση της Quetempo, οι δουλειές που κάνουμε, είναι πιο πολύ συνειδησιακές δουλειές, δεν είναι επαγγελματικές» λέει. «Δεν έχουμε κάποιο επαγγελματικό προσχέδιο στο μυαλό μας, μόνο ο χρόνος θα δείξει τι αξία έχουν αυτά που κάνουμε τώρα».

Ο δεύτερος δίσκος του, το Market, που κυκλοφόρησε στο τέλος του 2006, κέρδισε ακόμα περισσότερο τις εντυπώσεις. «Δεν είναι χορευτική μουσική» τονίζει, είναι περισσότερο μουσική για head-banging, παρά για χορό. Το Market είναι ένα ντοκουμέντο, δεν είναι μια προσωπική άποψη, είναι κάτι περιγραφικό. Τα blues που σαμπλάρω σε αυτό το project είναι μια κραυγή απόγνωσης. Ολόκληρο το project έχει την αισθητική της φυλακής». Οι ηχογραφήσεις τηςMattie May Thomasέχουν γίνει μέσα στο κελί, στο δωμάτιο που μπάλωναν τις στολές, και από μόνο του αυτό το γεγονός δίνει στα κομμάτια μια δραματική υπόσταση. Την έκδοση συμπληρώνει ένα DVD με τα κομμάτια οπτικοποιημένα, βίντεο που έχει φτιάξει ο ίδιος και συμπληρώνουν τη μουσική του. «Ο πρωταγωνιστής του όλου project είναι η τηλεόραση» προσθέτει. «Τουλάχιστον στο DVD. Δεν σημαίνει ότι θέλω να πάρω προσωπικά μια θέση, τη θέση μου μπορεί κάποιος να την καταλάβει εικαστικά, μπορεί όμως να το εκλάβει και ως εμένα που κάθομαι και βλέπω τηλεόραση. Μπορεί μέσα από αυτό το πράγμα να αμφισβητήσει το ίδιο το κίνημα της αντιπαγκοσμιοποίησης. Σε πολλά σημεία κι αυτό έχει γίνει μέρος κάποιων συμφερόντων, έρμαιό τους».

Η μουσική του Biomass συνοδεύεται από εικόνες διαμαρτυριών, ξυλοδαρμών, οδοφράγματα και ρεπορτάζ βίας, εικόνεςsupermarket. «Για μένα όλο αυτό έχει ένα ματαιόδοξο ύφος. Είναι όμως κάτι προσωπικό, υπάρχει κόσμος που το ακούει και αισθάνεται ευχάριστα. Είναι ένα είδος ψυχαγωγίας ωστόσο, όχι ευχαρίστησης - πόσο χαρούμενη μπορεί να είναι μια φυλακισμένη που τραγουδάει; Ο καθένας μπορεί να μεταφράσει με το δικό του τρόπο μια εικόνα που θα δει ή έναν ήχο που θα ακούσει».

«Ξεκίνησα να ασχολούμαι με τη μουσική ως DJ, μιξάριζα δίσκους ηλεκτρονικής μουσικής και χρησιμοποιούσα πάντα στοιχεία από το παρελθόν. Ακόμα και το όνομα Biomass παραπέμπει σε μια μορφή ανακύκλωσης, είτε μουσικής είτε κινηματογραφικής. Και τα δύο project μου έχουν στοιχεία από το παρελθόν: το film noir του ‘57 και τα blues των αρχών του προηγούμενου αιώνα».

«Ο χώρος της χορευτικής κουλτούρας δεν με αφήνει να εκφραστώ όπως θα ήθελα, δεν μου αρέσει η όλη ατμόσφαιρα αυτών που μανατζάρουν, η κατάσταση που έχει δημιουργηθεί. Μετά από τα μέσα των '90s δεν νομίζω ότι έχει βγει κάτι ιδιαίτερο στην dance μουσική, δεν έχω ακούσει κάτι καινούργιο. Ίσως οι παραγωγές να είναι διαφορετικές, αλλά δεν είμαι υπέρ της ψηφιακής φάσης. Και στα δύο άλμπουμ μου ο ήχος είναι γενικά πολύ αναλογικός. Δεν έχω χρησιμοποιήσει laptop».

«Δεν ξέρω γιατί ο κόσμος δεν πηγαίνει στις συναυλίες. Μάλλον επειδή οι συναυλίες έχουν έρθει στα σπίτια μας. Αγόραζες κάποτε ένα δίσκο και τον σεβόσουν, τώρα δεν τον αγοράζεις καν».

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μας αφορά σήμερα η Lady Gaga;

The Review / Μας αφορά σήμερα η Lady Gaga;

Ο Αλέξανδρος Διακοσάββας και ο δημοσιογράφος Γιάννης Τσιούλης aka Cartoon Dandy συζητούν για την πορεία και τα τελευταία βήματα στη μουσική και κινηματογραφική βιομηχανία μιας από τις μεγαλύτερες ποπ σταρ της τελευταίας 15ετίας και για το πόσο relevant είναι σήμερα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
10 χρόνια μετά, ακόμη μας στοιχειώνει το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι»

Μουσική / Το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι» του ΛΕΞ ακόμη μας στοιχειώνει

Πέρασαν 10 χρόνια από την κυκλοφορία του πρώτου προσωπικού δίσκου του «Τ.Κ.Π.», που δεν ήταν απλώς ένα σημείο τομής για την εγχώρια ραπ σκηνή. Ήταν κάτι που σε άρπαζε και σε προσγείωνε με το ζόρι στην καθημερινότητα.
ΚΩΣΤΑΣ ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΣ
Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

Μουσική / Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

«Είναι σίγουρα πιο χαλαρά στην Κυψέλη, πιο γειτονιά σε σχέση με την Ερμού»: Η νεαρή μουσικός φέρνει αναζωογονητική αύρα στα ελληνικά ροκ και ποπ δεδομένα με το ντεμπούτο άλμπουμ της και τις εμφανίσεις της στους δρόμους της Αθήνας.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
«Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού ‘666’, του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Μουσική / «Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού «666», του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Οι εξωφρενικές ιδέες του Νταλί, τα λάγνα φωνητικά της Ειρήνης Παπά και οι διαμάχες του Βαγγέλη Παπαθανασίου με τη δισκογραφική εταιρεία ήταν μόνο μερικά από τα επεισόδια της δημιουργίας ενός μνημειώδους άλμπουμ που επανακυκλοφορεί αυτές τις μέρες σε deluxe έκδοση.
THE LIFO TEAM
«Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Μουσική / «Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Aφήνοντας πίσω της την προηγούμενη ζωή της ως νοσοκόμα, μετά από παρότρυνση των ασθενών της να κυνηγήσει τα όνειρά της, η παραγωγός και καλλιτέχνιδα Kelly Lee Owens μιλά για την τελευταία της δουλειά, τις σημαντικές συνεργασίες της και τη μουσική που διαμορφώνει συνειδήσεις και επηρεάζει συναισθήματα.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Η σπουδαία επανεκκίνηση της Καμεράτα ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών

Μουσική / Η συγκινητική επανεκκίνηση της Καμεράτας

Τέσσερα χρόνια, δύο νομοθετικές παρεμβάσεις, τρεις υπουργικές αποφάσεις και μία εκκαθάριση χρειάστηκαν ώστε να μπορέσει η Καμεράτα-Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής να κάνει restart και να επανέλθει ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Μουσική / Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Η υποψηφιότητα ενός ξεχασμένου και μάλλον αδιάφορου κομματιού του Τζον Λένον για το βραβείο του δίσκου της χρονιάς φαίνεται να συμπυκνώνει όλη την σύγχυση και την έλλειψη σοβαρότητας που διακρίνει τον κουρασμένο μηχανισμό κύρους των Grammy.
THE LIFO TEAM
Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Γεννήθηκε Σαν Σήμερα / Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Δημοσιογράφος, στιχουργός. Θα ήταν ευχαριστημένος αν, απ’ όλα τα τραγούδια του, έμενε στην ιστορία το τετράστιχο: «Το απομεσήμερο έμοιαζε να στέκει, σαν αμάξι γέρικο, στην ανηφοριά».
ΣΤΑΥΡΟΣ ΔΙΟΣΚΟΥΡΙΔΗΣ
Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Μουσική / Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Ο Στίλπων Νέστωρ μαζί με εκλεκτούς καλεσμένους παρουσιάζουν αυτή την Πέμπτη στην Αθήνα τη νέα του δουλειά που έχει τίτλο «The Second Cloud Commission» και αποτελεί το απόγειο μιας δημιουργικής πορείας στο σύγχρονο ροκ που διανύει τέσσερις δεκαετίες.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Το κονσέρτο που σφράγισε μια βαθιά φιλία

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Το κονσέρτο που σφράγισε μια βαθιά φιλία

Η Ματούλα Κουστένη βουτά στα άδυτα μιας βαθιάς φιλίας, αυτής των Γιόζεφ Γιόακιμ και Γιοχάνες Μπραμς, που στηρίχτηκε στην καλλιτεχνική ιδιοφυΐα και τη χημεία αυτών των δύο μουσικών, αφήνοντας ένα μοναδικό ενθύμιο, το Κοντσέρτο για Βιολί και Ορχήστρα που υπογράφει -ποιος άλλος;- o Γιοχάνες Μπραμς.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Συναυλία Μαλερ

Μουσική / Ένας έξοχος Μάλερ του Κουρεντζή στο Μέγαρο

Ο Κουρεντζής βημάτισε αργά πάνω στο λεπτό σκοινί που συνδέει το υπαρκτό και του μαγικό, του εδώ και του επέκεινα, και με αδρές κινήσεις δεν παρουσίασε απλώς το Adagietto αλλά εξήγησε στον ακροατή κάθε του συλλαβή
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΧΑΜΠΙΔΗΣ