Μπάμπης Παπαδόπουλος

Μπάμπης Παπαδόπουλος Facebook Twitter
0
«Από 11 χρονών ξεκίνησα να παίζω κιθάρα, πριν από 31 χρόνια δηλαδή», λέει ο Μπάμπης Παπαδόπουλος, ο κιθαρίστας στο πιο δημοφιλές και πετυχημένο ροκ συγκρότημα στην Ελλάδα τα τελευταία 20 χρόνια, στις Τρύπες, και στη συνέχεια στενός συνεργάτης -μεταξύ άλλων- των Θανάση Παπακωνσταντίνου, Σωκράτη Μάλαμα και Φλώρου Φλωρίδη. «Απ' ό,τι θυμάμαι, με το που την έπιασα στα χέρια μου, την αγάπησα και από τότε δεν την άφησα ποτέ. Αποφάσισα από πολύ μικρός ότι αυτό θα κάνω στη ζωή μου».
 
Το πρώτο προσωπικό άλμπουμ του που κυκλοφόρησε πρόσφατα από την Puzzlemusik με τίτλο Σκηνές από ένα ταξίδιείναι κυριολεκτικά ένα ορχηστρικό ταξίδι, με ό,τι αυτό μπορεί να υπονοεί, με ήχους ηλεκτρικής και ακουστικής κιθάρας που συνοδεύουν λούπες και fx. Το ηχητικό αποτέλεσμα είναι ένα πλέγμα από μουσικές εικόνες που τις χαρακτηρίζουν ροκ και άμπιεντ στοιχεία, η ηλεκτρονική τζαζ αλλά και ο αυτοσχεδιασμός.
 
«Ο αυτοσχεδιασμός είναι ένα στοιχείο που υπάρχει στους περισσότερους δίσκους που είναι αμιγώς μουσικοί» λέει. «Απ' την άλλη, η συνεργασία μου τα τελευταία χρόνια με τον Φλώρο Φλωρίδη, έναν από τους ανθρώπους που πρώτοι έπαιξαν ελεύθερο αυτοσχεδιασμό στην Ελλάδα, μου άνοιξε ένα δρόμο. Όλα τα κομμάτια στις Σκηνές από ένα ταξίδι είναι ιδέες που υπήρχαν τα τελευταία 5-6 χρόνια, σ' αυτά τα χρόνια διαμορφώθηκε και η εικόνα του δίσκου. Μια μουσική διαδρομή σ' ένα ταξίδι χωρίς την αγωνία του πότε και πού φτάνουμε».

Πώς προέκυψε η συνεργασία σου με τους Φλώρο Φλωρίδη και Θανάση Παπακωνσταντίνου;
Με τον Φλώρο Φλωρίδη γνωριζόμαστε από τα πρώτα χρόνια των Τρυπών, είχε παίξει και τα σαξόφωνα στους πρώτους δίσκους μας. Πριν από 6-7 χρόνια μού πρότεινε να κάνουμε κάτι και το αποτέλεσμα ήταν το F.L.O.R.O. II που κυκλοφόρησε από την jnd records. Με τον Θανάση γνωριστήκαμε την εποχή που έγραφε το δίσκο Της αγάπης γερακάρης, όπου έπαιξα και τις κιθάρες σε κάποια από τα κομμάτια. Όταν ήρθε η εποχή να κάνει τον Βραχνό Προφήτη, μου ζήτησε να κάνω την ενορχήστρωση. Στη συνέχεια έγιναν η Αγρύπνια, οι Λαϊκεδέλικα, συναυλίες...

 

Ποια είναι η γνώμη σου για την κατάσταση της δισκογραφίας στην Ελλάδα; Από πού ενημερώνεσαι; Ακούς καινούργια πράγματα;
Συμβαίνει και στην Ελλάδα αυτό που συμβαίνει σε όλο τον κόσμο. Μια υπερπαραγωγή μουσικής με πολύ λίγα καλά πράγματα. Ενημερώνομαι από το ραδιόφωνο για καινούργιες ελληνικές κυκλοφορίες και δεν μπορώ να πω ότι έχω ακούσει κάτι πάρα πολύ καλό τελευταία. Μου άρεσε πολύ ο δίσκος του Ψαραντώνη. Είναι global και από τα πιο καθαρά πράγματα που έχω ακούσει τελευταία. Μου αρέσει πολύ ο Tom Waits, μου αρέσει η θεατρικότητά του. Έχει καταφέρει να δημιουργεί τόσους διαφορετικούς κόσμους έχοντας σαν βάση πάντα τα blues. M' άρεσε ο τελευταίος του δίσκος Orphans, Brawlers, Bawlers & Bastards.

 

Υπάρχει κάτι που νοσταλγείς από την εποχή στις Τρύπες;

Έχω να θυμάμαι πάρα πολλά πράγματα, αλλά δεν νοσταλγώ τίποτε.

Ζεις στη Θεσσαλονίκη. Τι είναι αυτό που σου αρέσει πιο πολύ στην πόλη; Τι σε ενοχλεί;
Μου αρέσει αυτός ο υποτίθεται χαλαρός ρυθμός της πόλης. Αυτό μου αρέσει κι αυτό είναι που πολλές φορές μου τη δίνει.


 

Ποιο είναι το απαραίτητο συστατικό για να έχει κάποιος διάρκεια στην καριέρα του;
Δεν ασχολήθηκα ποτέ με το στήσιμο κάποιας καριέρας, οπότε δεν γνωρίζω τη συνταγή.


 

Έχει αλλάξει ο τρόπος που αντιμετωπίζεις τη μουσική; Ποιο είναι το όφελος;
Εξακολουθώ να χαίρομαι το ίδιο με ένα καινούργιο κομμάτι, μια ωραία συναυλία, ένα καλό παίξιμο με φίλους μουσικούς. Νομίζω ότι δεν έχει αλλάξει τίποτα κι αυτό είναι το όφελος...

 

 

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Δημήτρης Παπαδημητρίου - Βερόνικα Δαβάκη: «Στο ρεμπέτικο έχουν ειπωθεί πράγματα πιο καίρια και πιο λακωνικά απ’ ό,τι στην υψηλή ποίηση»

Μουσική / «Στο ρεμπέτικο έχουν ειπωθεί πράγματα πιο καίρια απ’ ό,τι στην υψηλή ποίηση»

Με αφορμή τη νέα τους μουσική παράσταση με εντελώς άγνωστα τραγούδια των Παπαϊωάννου και Τούντα, ο Δημήτρης Παπαδημητρίου και η Βερόνικα Δαβάκη μιλάνε για όσα οραματίζονται για το «Ελληνικό Σχέδιο» που βρίσκεται στην υπηρεσία της ελληνικής μουσικής και των δημιουργών της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Η ξανθιά φιλοδοξία της Sabrina Carpenter

Μουσική / Η Sabrina Carpenter ξέρει ακριβώς τι κάνει στην ποπ

Η πρώτη καλλιτέχνιδα που είχε ταυτόχρονα ένα νο1 άλμπουμ και τρία τραγούδια στην πεντάδα των UK Charts και τρια κομμάτια στην πεντάδα του Billboard Hot 100 –κάτι που είχε να συμβεί από την εποχή των Beatles– δεν είναι τόσο αθώα όσο φαίνεται. Στην πορεία, έχει σπάσει αρκετά στερεότυπα.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
«Ελάχιστοι άνθρωποι που ασχολήθηκαν με την τέχνη άφησαν παρακαταθήκη»

Οι Αθηναίοι / «Αυτό που λέμε ευτυχισμένη ζωή δεν υπάρχει»

Ο Θέμης Ανδρεάδης γνώρισε τεράστια επιτυχία με το σατιρικό τραγούδι αλλά το ρίσκο να ασχοληθεί με το αγαπημένο του είδος, την μπαλάντα, τον άφησε εκτός μουσικής για σχεδόν είκοσι χρόνια. Η επιστροφή του με ένα δίσκο βινυλίου με συμμετοχές μουσικών από τις νεότερες γενιές ανοίγει ένα νέο, πιο φωτεινό κεφάλαιο στη ζωή του.
M. HULOT
Σοστακόβιτς: Ο συνθέτης που έγραψε το σάουντρακ της ρωσικής ιστορίας

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Σοστακόβιτς: Ο συνθέτης που έγραψε το σάουντρακ της ρωσικής ιστορίας

Μισός αιώνας συμπληρώνεται φέτος από τον θάνατο του Ντμίτρι Σοστακόβιτς και η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών ερμηνεύει το Κοντσέρτο του για βιολί και ορχήστρα με σολίστα τον Βαντίμ Ρέπιν. Με αυτήν την αφορμή, η Ματούλα Κουστένη ξετυλίγει μια ιστορία ζωής και μουσικής που καθορίστηκε τόσο από την πολιτικές εξελίξεις και το πλαίσιο του σοβιετικού καθεστώτος, όσο και από τις προσωπικές επιλογές του μεγάλου Ρώσου συνθέτη.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Το αριστουργηματικό σετ των Pan Pot στην Αθήνα

Μουσική / Pan Pot: Πόσο καταπληκτική μουσική παίζει αυτό το δίδυμο;

Δεν είναι πλέον εικοσάρηδες, αλλά δεν καταφεύγουν μονάχα σε νοσταλγικούς ήχους. Συνεχίζουν να καθορίζουν ηχητικά το μέλλον της techno, κάτι που απέδειξαν και στο extended σετ τους στην Αθήνα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΒΟΥΡΛΑΚΟΣ
«Στην αρχή με ενοχλούσαν τα σχόλια για το Ozempic, όχι όμως πια»

Lifo Videos / «Στην αρχή με ενοχλούσαν τα σχόλια για το Ozempic, όχι όμως πια»

Η Marseaux, μια από τις πιο αναγνωρίσιμες φωνές της σύγχρονης ελληνικής ποπ σκηνής μιλά για την τυχαία της συνάντηση με το τραγούδι αλλά και για τις προσωπικές δυσκολίες που έχει αντιμετωπίσει και την έφεραν μέχρι το σήμερα.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Το νέο ντοκιμαντέρ για τους Led Zeppelin αφήνει απ’ έξω την σκοτεινή πλευρά τους

Μουσική / Το νέο ντοκιμαντέρ για τους Led Zeppelin αφήνει απ’ έξω την σκοτεινή πλευρά τους

Το Becoming Led Zeppelin εξερευνά τις συνθήκες δημιουργίας του θρυλικού συγκροτήματος αγνοώντας την ακολουθία από σατανιστικές τελετουργίες, γκρούπις, ηρωίνη, όργια και κακοποιήσεις που σημάδεψαν την μετεωρική τους διαδρομή
THE LIFO TEAM
H ψευδαίσθηση της «ανακάλυψης» μουσικής στις επιμελημένες playlists του Spotify

Μουσική / Ανακαλύπτουμε πράγματι μουσική στο Spotify ή ζούμε μια ψευδαίσθηση;

Αρχικά, τις επιμελημένες playlists της δημοφιλούς πλατφόρμας τις έφτιαχναν επαγγελματίες, που προσλαμβάνονταν για το γούστο και την κρίση τους. Όμως, πια τα πράγματα δεν λειτουργούν έτσι. Και παρότι μας περιβάλλει ένας ωκεανός ήχων, το Spotify αρκείται στο να μας κρατά αποκλεισμένους στο νησί μας.
THE LIFO TEAM
Πιοτρ Ίλιτς Τσαϊκόφσκι (1840-1893)

Μουσική / Τσαϊκόφσκι: Πώς μπορεί ο κορυφαίος συνθέτης να ενοχλεί τη σημερινή Ρωσία;

Στη Ρωσία θεωρούν αδιανόητο το να φέρει η εθνική τους κληρονομιά ομοφυλοφιλική ταυτότητα, ακόμα κι αν πρόκειται για τον συνθέτη της «Λίμνης των κύκνων» και του «Καρυοθραύστη», καθώς και της «Παθητικής συμφωνίας», η οποία ίσως προμηνύει τη φημολογούμενη κρατική δολοφονία του. Με αφορμή την παράσταση που ανεβαίνει στην Εθνική Λυρική Σκηνή ανατρέχουμε στα νέα στοιχεία για τη ζωή του.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ