Iceland Queen

Iceland Queen Facebook Twitter
0

Το φετινό Melt! Festival στη γερμανική Ferropolis -παλιά ορυχεία εξόρυξης σιδήρου-, περίπου ένα δίωρο έξω απ’ το Βερολίνο, έγινε υπό καταρρακτώδη βροχή, μέσα στις λάσπες και σε θερμοκρασίες που θύμιζαν χειμώνα. Παρ’ όλα αυτά, τα χιλιάδες πιτσιρίκια που είχαν κατακλύσει τα κάμπινγκ τριγύρω κυκλοφορούσαν ανέμελα με κοντομάνικα και γαλότσες, καμένα απ’ την κατανάλωση τόνων μπίρας -και όχι μόνο- και φαινόταν «να μην τρέχει μία». Το βράδυ της Κυριακής -τρίτη και τελευταία μέρα- δεν ξέρω ποιος θεός μας λυπήθηκε, αλλά δεν έριξε ούτε ψιχάλα και η Björk εμφανίστηκε πανηγυρικά μέσα στο τσουχτερό κρύο και στην υγρασία που σε περόνιαζε, αλλά τουλάχιστον σε ένα χώρο στεγνό που σου άφηνε περιθώρια να το απολαύσεις. Έπαιξε πολύ λίγο για headliner -γύρω στη μια ώρα, μαζί με τα δύο encore- αλλά, απ’ το εντυπωσιακό ξεκίνημα μέσα στις φωτιές με το «Earth Intruder» μέχρι το συγκλονιστικό φινάλε με τη 10μελή μπάντα με τα χάλκινα που τη συνόδευε να χορεύει ξέφρενα στους ρυθμούς του «Declare Independence», ήταν σίγουρα η καλύτερη Björk που έχω δει ποτέ.

Έντονα ρυθμική, με τα κομμάτια σε σχεδόν αγνώριστες χορευτικές εκτελέσεις, με έναν καταπληκτικό Mark Bell στο programming και τον Chris Corsano στα ηλεκτρονικά drums να ξεσηκώνει, έκανε 20 χιλιάδες άτομα να χοροπηδάνε αλαλάζοντας. Την ατμόσφαιρα είχαν θερμάνει οι εξαιρετικές εμφανίσεις των Neon Neon, των Hot Chip αλλά, πάνω απ’ όλα, των Battles (σπουδαίο γκρουπ live), αυτό που έγινε όμως με την Björk ήταν πραγματική έκπληξη, γιατί η αλήθεια είναι ότι μετά το Volta ακούστηκαν τόσα πολλά, που κάποιοι την είχαν ξεγράψει. Όταν πρωτοβγήκε η πολύχρωμη μπάντα με τα χάλκινα και το χατζιδακικό εμβατήριο στη σκηνή ήσουν σίγουρος ότι αυτό που θα ακολουθούσε δεν θα ήταν απλά ένα ακόμα καλό live. Η σκηνή και το φόντο έχουν στολιστεί ήδη με πράσινα και λαμπερά ροζ πανό με παραστάσεις ζώων, οι υπόλοιποι μουσικοί παίρνουν θέσεις και με τις πρώτες νότες του «Earth Intruders» εμφανίζεται το ξωτικό, χαμογελαστό και χορεύοντας στους tribal ρυθμούς, με ένα φόρεμα που μοιάζει με φουστανέλα στα χρώματα του ουράνιου τόξου. Λέει ευχαριστώ στα γερμανικά και στέλνει στις άκρες της σκηνής ιστούς αράχνης που δείχνουν να εκτινάσσονται από τα χέρια της (!).

Το tracklist ήταν η δεύτερη μεγάλη έκπληξη. Λέει κομμάτια που είναι πασίγνωστα από ολόκληρη τη δισκογραφία της, με αποκορύφωμα μια μεγαλειώδη τέκνο εκτέλεση του «Army of Me» και με ένα αγνώριστο τέκνο-δυναμίτη «The Triumph Of The Heart» - το ίδιο και το «I Miss You». Ξεσηκώνει. Από το Volta λέει μόνο τρία κομμάτια, προς ανακούφιση όλων. Λέει ακόμα και outsiders όπως το «Cover Me», το «Joda» ή το ξεχασμένο «The Αnchor Song» ως ιντερλούδια. Στο «Wonderlust» και στο «Hyperbalad» γίνεται πανζουρλισμός, τα πνευστά μαζεύονται γύρω της και παίζουν το θέμα της Selda απ’ το Χορεύοντας στο σκοτάδι. Φεύγει και επιστρέφει στη σκηνή δυο φορές, χορεύει ασταμάτητα, συστήνει τους μουσικούς της με τη φανερά προσποιητή και έντονα ισλανδική προφορά της. Από πείσμα. Ήταν μια Björk σε τρελά κέφια, με μια εξαιρετική μπάντα να τη συνοδεύει, με καινούργιες ενορχηστρώσεις στα κομμάτια της που τα κάνουν εντυπωσιακά, με οτιδήποτε είναι σημερινό να έχει περάσει με έναν πολύ έξυπνο τρόπο στον ήχο της. Ακόμα και dubstep. Ένα άψογα σχεδιασμένο σόου με ενέργεια που κουβαλάς για μέρες. Τη μισή απ’ την ενέργεια στο Melt! να διαθέσει στην Αθήνα, θα μιλάμε για μια αξέχαστη εμπειρία…

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Σαβίνα Γιαννάτου: «Μια καλή κριτική κινητοποιεί κι άλλους ανθρώπους, και μαζί τους κινητοποιείσαι κι εσύ»

Σαβίνα Γιαννάτου / Σαβίνα Γιαννάτου: «Μια καλή κριτική κινητοποιεί κι άλλους ανθρώπους, και μαζί τους κινητοποιείσαι κι εσύ»

Το νέο της άλμπουμ, που αποθέωσε η «Guardian», είναι άλλο ένα λιθαράκι στην αξιοζήλευτη μουσική πορεία της. Λίγες μέρες πριν τις εμφανίσεις της στην Ελλάδα, η «υπέροχη Ελληνίδα τραγουδίστρια» όπως την αποκάλεσαν μιλά για τη δουλειά της και το σημαντικότερο περιουσιακό στοιχείο που έχει, τη φωνή της.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μια σπουδαία συμφωνία σε ένα μόνο μέρος

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Μια σπουδαία συμφωνία σε ένα μόνο μέρος

Η Ματούλα Κουστένη μιλά για την Έβδομη Συμφωνία του Γιαν Σιμπέλιους, ένα από τα πιο χαρακτηριστικά έργα του ρομαντικού κινήματος του 19ου αιώνα, που συνέθεσε ο δημιουργός-σύμβολο της Φινλανδίας.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Δημήτρης Σκύλλας

Μουσική / «Υπήρξα αλαζόνας από τη λαχτάρα μου να πετύχω»

Ο διεθνώς καταξιωμένος συνθέτης Δημήτρης Σκύλλας επιστρέφει με ένα έργο για το Μέγαρο Μουσικής, εμπνευσμένο από την απέριττη ομορφιά της ελληνικής δημοτικής παράδοσης, αντλώντας στοιχεία από το ηπειρώτικο μοιρολόι αλλά και από τα «σκυλάδικα».
M. HULOT
Όλες οι συναυλίες που θα δούμε το φετινό καλοκαίρι

Μουσική / Όλες οι συναυλίες που θα δούμε το φετινό καλοκαίρι

Ποπ, ροκ, ραπ, πειραματική ηλεκτρονική μουσική και ξέφρενα πάρτι με χορό δίνουν πολλές επιλογές για διασκέδαση με (σχεδόν) νέα αλλά και δημοφιλή ονόματα του παρελθόντος να διαμορφώνουν ένα καλοκαιρινό μουσικό τοπίο με μεγάλο ενδιαφέρον.
M. HULOT
Οι Blackpink επιστρέφουν αλλά σόλο

Μουσική / Έχετε έστω ακουστά τις Blackpink ή είστε τίποτα boomers;

Σε μια μουσική βιομηχανία που δεν μπορεί να συνέλθει από την απόλυτη κυριαρχία της Κ-pop, τα μέλη του πιο δημοφιλούς νοτιοκορεάτικου γυναικείου γκρουπ κυκλοφόρησαν σόλο δουλειές. Μαζί κατέκτησαν τον κόσμο, μόνες τους τι κάνουν;
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Η Ιεροτελεστία της Άνοιξης του Ιγκόρ Στραβίνσκυ: Τι συμβαίνει με αυτό το ερεθιστικό έργο;

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Η Ιεροτελεστία της Άνοιξης του Ιγκόρ Στραβίνσκυ: Τι συμβαίνει με αυτό το ερεθιστικό έργο;

Με αφορμή τη συναυλία της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών στο Μέγαρο Μουσικής στις 11 Απριλίου, η Ματούλα Κουστένη περιγράφει ένα από τα περιφημότερα έργα του συμφωνικού ρεπερτορίου, την εμβληματική Ιεροτελεστία της Άνοιξης του Ιγκόρ Στραβίνσκυ, αλλά και αφηγείται ένα από τα διασημότερα σκάνδαλα στην Ιστορία της Μουσικής. Η πρεμιέρα του έργου στο Παρίσι του 1913 συνοδεύτηκε από επεισόδια που οδήγησαν μέχρι και στην παρέμβαση της αστυνομίας.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
O Kristof και το τέλος του παιχνιδιού

Μουσική / «Αν δουν ένα αγόρι με ρούχα που θεωρούν ότι δεν είναι αντρικά, ξαφνικά το φετιχοποιούν»

Στο νέο άλμπουμ του, ο Kristof εμπνέεται από τα παιχνίδια κάθε είδους και τo fluidity, κυκλοφορώντας την πιο προσωπική δουλειά του μέχρι σήμερα, η οποία συνοδεύεται από ένα επιτραπέζιο.
M. HULOT