Iceland Queen

Iceland Queen Facebook Twitter
0

Το φετινό Melt! Festival στη γερμανική Ferropolis -παλιά ορυχεία εξόρυξης σιδήρου-, περίπου ένα δίωρο έξω απ’ το Βερολίνο, έγινε υπό καταρρακτώδη βροχή, μέσα στις λάσπες και σε θερμοκρασίες που θύμιζαν χειμώνα. Παρ’ όλα αυτά, τα χιλιάδες πιτσιρίκια που είχαν κατακλύσει τα κάμπινγκ τριγύρω κυκλοφορούσαν ανέμελα με κοντομάνικα και γαλότσες, καμένα απ’ την κατανάλωση τόνων μπίρας -και όχι μόνο- και φαινόταν «να μην τρέχει μία». Το βράδυ της Κυριακής -τρίτη και τελευταία μέρα- δεν ξέρω ποιος θεός μας λυπήθηκε, αλλά δεν έριξε ούτε ψιχάλα και η Björk εμφανίστηκε πανηγυρικά μέσα στο τσουχτερό κρύο και στην υγρασία που σε περόνιαζε, αλλά τουλάχιστον σε ένα χώρο στεγνό που σου άφηνε περιθώρια να το απολαύσεις. Έπαιξε πολύ λίγο για headliner -γύρω στη μια ώρα, μαζί με τα δύο encore- αλλά, απ’ το εντυπωσιακό ξεκίνημα μέσα στις φωτιές με το «Earth Intruder» μέχρι το συγκλονιστικό φινάλε με τη 10μελή μπάντα με τα χάλκινα που τη συνόδευε να χορεύει ξέφρενα στους ρυθμούς του «Declare Independence», ήταν σίγουρα η καλύτερη Björk που έχω δει ποτέ.

Έντονα ρυθμική, με τα κομμάτια σε σχεδόν αγνώριστες χορευτικές εκτελέσεις, με έναν καταπληκτικό Mark Bell στο programming και τον Chris Corsano στα ηλεκτρονικά drums να ξεσηκώνει, έκανε 20 χιλιάδες άτομα να χοροπηδάνε αλαλάζοντας. Την ατμόσφαιρα είχαν θερμάνει οι εξαιρετικές εμφανίσεις των Neon Neon, των Hot Chip αλλά, πάνω απ’ όλα, των Battles (σπουδαίο γκρουπ live), αυτό που έγινε όμως με την Björk ήταν πραγματική έκπληξη, γιατί η αλήθεια είναι ότι μετά το Volta ακούστηκαν τόσα πολλά, που κάποιοι την είχαν ξεγράψει. Όταν πρωτοβγήκε η πολύχρωμη μπάντα με τα χάλκινα και το χατζιδακικό εμβατήριο στη σκηνή ήσουν σίγουρος ότι αυτό που θα ακολουθούσε δεν θα ήταν απλά ένα ακόμα καλό live. Η σκηνή και το φόντο έχουν στολιστεί ήδη με πράσινα και λαμπερά ροζ πανό με παραστάσεις ζώων, οι υπόλοιποι μουσικοί παίρνουν θέσεις και με τις πρώτες νότες του «Earth Intruders» εμφανίζεται το ξωτικό, χαμογελαστό και χορεύοντας στους tribal ρυθμούς, με ένα φόρεμα που μοιάζει με φουστανέλα στα χρώματα του ουράνιου τόξου. Λέει ευχαριστώ στα γερμανικά και στέλνει στις άκρες της σκηνής ιστούς αράχνης που δείχνουν να εκτινάσσονται από τα χέρια της (!).

Το tracklist ήταν η δεύτερη μεγάλη έκπληξη. Λέει κομμάτια που είναι πασίγνωστα από ολόκληρη τη δισκογραφία της, με αποκορύφωμα μια μεγαλειώδη τέκνο εκτέλεση του «Army of Me» και με ένα αγνώριστο τέκνο-δυναμίτη «The Triumph Of The Heart» - το ίδιο και το «I Miss You». Ξεσηκώνει. Από το Volta λέει μόνο τρία κομμάτια, προς ανακούφιση όλων. Λέει ακόμα και outsiders όπως το «Cover Me», το «Joda» ή το ξεχασμένο «The Αnchor Song» ως ιντερλούδια. Στο «Wonderlust» και στο «Hyperbalad» γίνεται πανζουρλισμός, τα πνευστά μαζεύονται γύρω της και παίζουν το θέμα της Selda απ’ το Χορεύοντας στο σκοτάδι. Φεύγει και επιστρέφει στη σκηνή δυο φορές, χορεύει ασταμάτητα, συστήνει τους μουσικούς της με τη φανερά προσποιητή και έντονα ισλανδική προφορά της. Από πείσμα. Ήταν μια Björk σε τρελά κέφια, με μια εξαιρετική μπάντα να τη συνοδεύει, με καινούργιες ενορχηστρώσεις στα κομμάτια της που τα κάνουν εντυπωσιακά, με οτιδήποτε είναι σημερινό να έχει περάσει με έναν πολύ έξυπνο τρόπο στον ήχο της. Ακόμα και dubstep. Ένα άψογα σχεδιασμένο σόου με ενέργεια που κουβαλάς για μέρες. Τη μισή απ’ την ενέργεια στο Melt! να διαθέσει στην Αθήνα, θα μιλάμε για μια αξέχαστη εμπειρία…

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Κοντσέρτο του Αρανχουέθ: Ποιος μπορεί να μείνει ασυγκίνητος από αυτό το κοντσέρτο;

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Ποιος μπορεί να μείνει ασυγκίνητος από το Κοντσέρτο του Αρανχουέθ;

Σχεδόν έναν αιώνα μετά τη δημιουργία του το «Κοντσέρτο του Αρανχουέθ» του Χοακίν Ροντρίγκο παραμένει η μουσική στην οποία όλοι με κάποιο τρόπο παραδινόμαστε. Η Ματούλα Κουστένη αποκρυπτογραφεί τη μελαγχολία, τη σπαρακτική μελωδία, τη δύναμη της κιθάρας και τη μοναδική του ενέργεια.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Μας αφορά σήμερα η Lady Gaga;

The Review / Μας αφορά σήμερα η Lady Gaga;

Ο Αλέξανδρος Διακοσάββας και ο δημοσιογράφος Γιάννης Τσιούλης aka Cartoon Dandy συζητούν για την πορεία και τα τελευταία βήματα στη μουσική και κινηματογραφική βιομηχανία μιας από τις μεγαλύτερες ποπ σταρ της τελευταίας 15ετίας και για το πόσο relevant είναι σήμερα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
10 χρόνια μετά, ακόμη μας στοιχειώνει το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι»

Μουσική / Το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι» του ΛΕΞ ακόμη μας στοιχειώνει

Πέρασαν 10 χρόνια από την κυκλοφορία του πρώτου προσωπικού δίσκου του «Τ.Κ.Π.», που δεν ήταν απλώς ένα σημείο τομής για την εγχώρια ραπ σκηνή. Ήταν κάτι που σε άρπαζε και σε προσγείωνε με το ζόρι στην καθημερινότητα.
ΚΩΣΤΑΣ ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΣ
Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

Μουσική / Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

«Είναι σίγουρα πιο χαλαρά στην Κυψέλη, πιο γειτονιά σε σχέση με την Ερμού»: Η νεαρή μουσικός φέρνει αναζωογονητική αύρα στα ελληνικά ροκ και ποπ δεδομένα με το ντεμπούτο άλμπουμ της και τις εμφανίσεις της στους δρόμους της Αθήνας.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
«Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού ‘666’, του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Μουσική / «Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού «666», του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Οι εξωφρενικές ιδέες του Νταλί, τα λάγνα φωνητικά της Ειρήνης Παπά και οι διαμάχες του Βαγγέλη Παπαθανασίου με τη δισκογραφική εταιρεία ήταν μόνο μερικά από τα επεισόδια της δημιουργίας ενός μνημειώδους άλμπουμ που επανακυκλοφορεί αυτές τις μέρες σε deluxe έκδοση.
THE LIFO TEAM
«Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Μουσική / «Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Aφήνοντας πίσω της την προηγούμενη ζωή της ως νοσοκόμα, μετά από παρότρυνση των ασθενών της να κυνηγήσει τα όνειρά της, η παραγωγός και καλλιτέχνιδα Kelly Lee Owens μιλά για την τελευταία της δουλειά, τις σημαντικές συνεργασίες της και τη μουσική που διαμορφώνει συνειδήσεις και επηρεάζει συναισθήματα.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Η σπουδαία επανεκκίνηση της Καμεράτα ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών

Μουσική / Η συγκινητική επανεκκίνηση της Καμεράτας

Τέσσερα χρόνια, δύο νομοθετικές παρεμβάσεις, τρεις υπουργικές αποφάσεις και μία εκκαθάριση χρειάστηκαν ώστε να μπορέσει η Καμεράτα-Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής να κάνει restart και να επανέλθει ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Μουσική / Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Η υποψηφιότητα ενός ξεχασμένου και μάλλον αδιάφορου κομματιού του Τζον Λένον για το βραβείο του δίσκου της χρονιάς φαίνεται να συμπυκνώνει όλη την σύγχυση και την έλλειψη σοβαρότητας που διακρίνει τον κουρασμένο μηχανισμό κύρους των Grammy.
THE LIFO TEAM
Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Γεννήθηκε Σαν Σήμερα / Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Δημοσιογράφος, στιχουργός. Θα ήταν ευχαριστημένος αν, απ’ όλα τα τραγούδια του, έμενε στην ιστορία το τετράστιχο: «Το απομεσήμερο έμοιαζε να στέκει, σαν αμάξι γέρικο, στην ανηφοριά».
ΣΤΑΥΡΟΣ ΔΙΟΣΚΟΥΡΙΔΗΣ
Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Μουσική / Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Ο Στίλπων Νέστωρ μαζί με εκλεκτούς καλεσμένους παρουσιάζουν αυτή την Πέμπτη στην Αθήνα τη νέα του δουλειά που έχει τίτλο «The Second Cloud Commission» και αποτελεί το απόγειο μιας δημιουργικής πορείας στο σύγχρονο ροκ που διανύει τέσσερις δεκαετίες.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Το κονσέρτο που σφράγισε μια βαθιά φιλία

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Το κονσέρτο που σφράγισε μια βαθιά φιλία

Η Ματούλα Κουστένη βουτά στα άδυτα μιας βαθιάς φιλίας, αυτής των Γιόζεφ Γιόακιμ και Γιοχάνες Μπραμς, που στηρίχτηκε στην καλλιτεχνική ιδιοφυΐα και τη χημεία αυτών των δύο μουσικών, αφήνοντας ένα μοναδικό ενθύμιο, το Κοντσέρτο για Βιολί και Ορχήστρα που υπογράφει -ποιος άλλος;- o Γιοχάνες Μπραμς.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ