Σπάνιος πίνακας του Μονέ πωλήθηκε για 27,6 εκατ. δολάρια

Σπάνιος πίνακας του Μονέ πωλήθηκε για 27,6 εκατ. δολάρια Facebook Twitter
0

Ένας πίνακας της σειράς «Η Γέφυρα του Charing Cross» του Κλωντ Μονέ πωλήθηκε έναντι 27,6 εκατομμυρίων δολαρίων σε δημοπρασία του Sotheby's στη Νέα Υόρκη. 

Στον πίνακα απεικονίζεται η αγαπημένη γέφυρα του ζωγράφου, η γέφυρα του Charing Cross στο Λονδίνο. Το έργο αποτελούσε κομμάτι της συλλογής του μέχρι πρότινος ιδιοκτήτη του από το 1977. Η διάσημη σειρά των έργων του Μονέ δημιουργήθηκε από το 1899 ως το 1901 όταν ο καλλιτέχνης πραγματοποίησε τρία ταξίδια στο Λονδίνο. Ο Μονέ ξεκινούσε την ημέρα του ζωγραφίζοντας τις γέφυρες Charing Cross και Waterloo που φαινόταν από το δωμάτιο του με θέα τον Τάμεση. Ο Μονέ σχεδίασε σχεδόν 100 πίνακες κατά τις επισκέψεις του στο Λονδίνο. Στα έργα αυτά ο διάσημος ζωγράφος αιχμαλώτισε την αντίθεση ανάμεσα στην ομορφιά των φυσικών φαινομένων, όπως την ομίχλη πάνω από τον Τάμεση, με τη βιομηχανική έκρηξη της εποχής επιτομή της οποίας αποτελούν οι καπνοδόχοι και οι ατμομηχανές. 

Η σειρά «Η Γέφυρα του Charing Cross» του Κλοντ Μονέ  αποτελείται από 37 έργα τα οποία βρίσκονται στις συλλογές μουσείων και οργανισμών σε όλο τον κόσμο, από το Σικάγο ως τη Μαδρίτη και από τη Βαλτιμόρη ως τη Βοστόνη. Έργα της σειράς αυτής σπάνια εμφανίζονται σε δημοπρασίες. Ο πίνακας κατοχυρώθηκε έναντι 27,6 εκατομμυρίων δολαρίων και έγινε ο ακριβότερος πίνακας της σειράς που πωλήθηκε ποτέ. Το 1992 ένας ακόμα πίνακας της σειράς «Η Γέφυρα του Charing Cross» είχε εμφανιστεί σε δημοπρασία και πωλήθηκε έναντι 4,1 εκατομμυρίων δολαρίων. Μετά το 2000 μόλις ένας πίνακας της σειράς δημοπρατήθηκε. 

Η δημοπρασία του Sotheby's απέφερε συνολικά 209 εκατομμύρια δολάρια και πωλήθηκαν 42 από τα 50 έργα που είχαν βγει στο σφυρί. Ανάμεσά τους δημοπρατήθηκαν έργα του Πικάσο των ιμπρεσιονιστών Γκυστάβ Καγιεμπότ και Πολ Σινιάκ και της Ταμάρα ντε Λέμπιτσκα.

Με πληροφορίες από thevalue.com/artnet.com

Culture
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

LiFO X 2023 ΕΛΕVΣΙΣ / «Μυστήριο 188 - ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

Ο Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με έναν εκ των ιδρυτικών μελών της, τον Θανάση Λεβέντη, μια ξεχωριστή και πολύπλευρη προσωπικότητα, άρρηκτα συνδεδεμένη με την πόλη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

Culture / Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου;

Μια συνταρακτική υπόθεση συστηματικής κλοπής αρχαιοτήτων βρίσκεται μονάχα στην αρχή των αποκαλύψεων. Πώς έφτασαν να λείπουν μέχρι και 1,500 αντικείμενα από την συλλογή του Βρετανικού Μουσείου, πώς μερικά από αυτά κατέληξαν στο eBay, και το παρασκήνιο μιας παραίτησης που κρύβει πολλά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΚΟΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ
Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Οπτική Γωνία / Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Το πάθημα του συνηγόρου της Εύας Καϊλή, Μιχάλη Δημητρακόπουλου, ακριβώς, όπως παλαιότερα «τα αγγλικά του Τσίπρα», πέρα από τα ανέκδοτα και τα, δικαίως, μοχθηρά πειράγματα, έχουν πολλά να πουν για το γλωσσικό εμπόδιο και την υπερβολική αυτοπεποίθησή μας, όταν καλούμαστε να εκφραστούμε σε μία ξένη γλώσσα...
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ
Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Culture / Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Η Άννα Ροκοφύλλου, πρόεδρος του Οργανισμού Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων, κάνει έναν απολογισμό των δύο πρώτων ετών της θητείας της και δεν κρύβει τον ενθουσιασμό της για το Φεστιβάλ Κολωνού (6-28/9) με το οποίο ο πολιτισμός γίνεται διαθέσιμος σε κάθε δημότη.
Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Lifo Picks / Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Your Room Will Be Ready: «Ανυπομονούμε να αρχίσουμε να δημιουργούμε αναμνήσεις μαζί σας με καλλιτέχνες παγκόσμιας κλάσης για άλλη μια φορά. Έχουμε περισσότερη ιστορία να γράψουμε».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ