Ευθύνες στην Uber επιρρίπτει η Επιτροπή Ασφαλείας Μεταφορών στις ΗΠΑ για το δυστύχημα με αυτόνομο όχημα με θύμα μία ποδηλάτισσα.
Ειδικότερα, η Επιτροπή Ασφάλειας Μεταφορών (NTSB) στις ΗΠΑ εντόπισε ευθύνες στην Uber για ελλιπή προσοχή σε ζητήματα ασφάλειας, αλλά και τις αποφάσεις που έλαβε σχετικά με την ανάπτυξη του οχήματος αυτόνομης οδήγησης, σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας για τον πρώτο θάνατο που προκλήθηκε από όχημα αυτόνομης οδήγησης.
Σύμφωνα με την ίδια έρευνα το όχημα που ενεπλάκη στο δυστύχημα απέσπασε την προσοχή και του εφεδρικού ανθρώπου-οδηγού που επιτηρεί την κίνησή του στον δρόμο. Η NTSB επεσήμανε ότι τα νομοθετικά όργανα τόσο σε πολιτειακό, όσο και σε ομοσπονδιακό επίπεδο πρέπει να κάνουν περισσότερα για την ασφάλεια των οδηγών, τονίζοντας ότι «την απουσία ομοσπονδιακών στάνταρτ» για τα αυτοματοποιημένα συστήματα οδήγησης.
Στο δυστύχημα που συνέβη τον Μάρτιο του 2018 έχασε την ζωή της η 49χρονη Ελεάν Χέρζμπεργκ η οποία κινούνταν με ένα ποδήλατο κατά μήκος ενός δρόμου στο Τέμπε της πολιτείας Αριζόνα. Το δυστύχημα αυτό προκάλεσε σοβαρές ανησυχίες για το επίπεδο ασφάλειας των οχημάτων αυτόνομης οδήγησης, αλλά και το γενικότερο πλαίσιο λειτουργίας της αναδυόμενης βιομηχανίας που τα παράγει.
«Η σύγκρουση ήταν το τελευταίο στάδιο μιας μακράς σειράς ενεργειών και αποφάσεων που ελήφθησαν από έναν οργανισμό, αλλά δυστυχώς δεν υπήρχε η ασφάλεια ως κορυφαία προτεραιότητα», σύμφωνα με τον πρόεδρο της NTSB Ρόμπερτ Σαμγουάλτ.
Η αναφερόμενη επιτροπή που είναι υπεύθυνη για την ασφάλεια των μεταφορών στις ΗΠΑ άσκησε κριτική για μία σειρά αποφάσεων που έλαβε η Uber, οι οποίες προέκυψαν από «μία αναποτελεσματική κουλτούρα ασφάλειας» κατά την συγκεκριμένη περίοδο.
Η NTSB ψήφισε (3-0) ότι η πιθανή αιτία του δυστυχήματος ήταν η αποτυχία της εφεδρικής οδηγού ασφάλειας να επιτηρήσει (αποτελεσματικά) το περιβάλλον κίνησης του αυτόνομου οχήματος «καθώς η προσοχή της αποσπάστηκε οπτικά από προσωπικό κινητό της τηλέφωνο στην διάρκεια της κίνησης του οχήματος» που η ίδια επιτηρούσε. Η ίδια βρίσκονταν πίσω από το τιμόνι και υποτίθεται ότι θα ενεργούσε σε μία περίπτωση έκτακτης ανάγκης.
Τον Μάρτιο, οι εισαγγελείς στην Αριζόνα υποστήριξαν ότι η Uder δεν ήταν ποινικά υπεύθυνη για το δυστύχημα που προκλήθηκε με την εμπλοκή του οχήματος αυτόνομης οδήγησης. Η αστυνομία από την πλευρά της, δήλωσε ότι το δυστύχημα θα μπορούσε να είχε «αποφευχθεί συνολικά», ενώ η οδηγός ασφαλείας που την στιγμή του δυστυχήματος παρακολουθούσε το τηλεοπτικό σόου «The Voice» τελεί ακόμη υπό έρευνα.
Ο Νατ Μπιουζ που είναι υπεύθυνος ασφάλειας στο πρόγραμμα ανάπτυξης των οχημάτων αυτόνομης οδήγησης της Uber δήλωσε ότι η εταιρία παραμένει «δεσμευμένη στην βελτίωση της ασφάλειας για το πρόγραμμα των οχημάτων αυτόνομης οδήγησης» αφού έγιναν σημαντικές βελτιώσεις.
Η Uber από την πλευρά της, έλαβε μια σειρά αποφάσεων που σχετίζονται με την ανάπτυξη του οχήματος και οι οποίες συνέβαλαν στο αναφερόμενο δυστύχημα, σύμφωνα με την NTSB. Το λογισμικό του οχήματος δεν αναγνώρισε την Χέρζμπεργκ ως πεζή, δεν αξιολόγησε ικανοποιητικά τους κινδύνους ασφάλειας, ενώ δεν ανταποκρίθηκε στις προδιαγραφές αυτόματης ανάληψης δράσης. Επίσης, το λογισμικό απενεργοποίησε το αυτόματο σύστημα φρεναρίσματος ανάγκης του μοντέλου Volvo XC90, στο όχημα των δοκιμών αποτρέποντας την χρήση του συστήματος φρένων ανάγκης, αφήνοντας έτσι, την ανάληψη ενεργειών στην εφεδρική οδηγό του οχήματος.
Η Volvo εντόπισε ότι σε 17 από τις 20 δοκιμές εξομοίωσης που πραγματοποίησε ότι το δυστύχημα είχε αποτραπεί, σύμφωνα με την NTSB. Η επιτροπή επεσήμανε επίσης, ότι η πεζή που ήταν το θύμα του δυστυχήματος κινούνταν εκτός πεζοδρομίου, ενώ η επιτήρηση των δοκιμών για τα οχήματα αυτόνομης οδήγησης στην Αριζόνα κρίθηκε ως μη ικανοποιητική.
Με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ/ Reuters
σχόλια