Just like heaven

Just like heaven Facebook Twitter
0

Ο Σεραφείμ Τσοτσώνης είναι ένας από τους ελάχιστους Έλληνες που μπορεί και καταφέρνει με τόση ευκολία να συνδυάσει τις κλασικές καταβολές του με έναν ήχο τόσο πρωτοποριακό που θα μπορούσε άνετα να ακούγεται στον Resonance FM. «Το So this is heaven είναι για μένα ένα πολύ σημαντικό άλμπουμ γιατί περιλαμβάνει την απεικόνιση προσωπικών μου κυρίως βιωμάτων που δεν θα μπορούσα να δημοσιοποιήσω. Είναι δύσκολο να περιγράψω ένα προς ένα τα κομμάτια του γιατί είναι μια επιλογή μεταφρασμένων μουσικά γεγονότων, ιδιαίτερα χαρακτηριστικών για μένα, που διαδραματίστηκαν τα τελευταία δύο χρόνια. Σκέψεις, συναισθήματα, επιθυμίες, κάποια από αυτά τα μοιράστηκα με τους ανθρώπους που δουλέψαμε μαζί και βγήκε το συγκεκριμένο αποτέλεσμα». Στην προκειμένη περίπτωση ένας δίσκος πλημμυρισμένος με ψυχεδελικές μελωδίες, απόκοσμα φωνητικά και πανέξυπνες ενορχηστρώσεις. 

«Με όλους όσους συνεργάστηκα σ' αυτήν τη δουλειά θέλαμε πολύ να βρεθούμε μουσικά και καταφέραμε να παντρέψουμε τους χρόνους μας. Η συνεργασία μου με τον καθένα τους ξεχωριστά ήταν μια ιδιαίτερη εμπειρία, γιατί προσπάθησα να ταιριάξω το διαφορετικό τους μουσικό ύφος στη συγκεκριμένη ατμόσφαιρα, γεγονός που τελικά νομίζω ότι είχε αποτέλεσμα. Εκείνη την περίοδο δούλεψα πολλές ώρες studio, ηχογραφούσα samples που μετά επεξεργαζόμουνα και πολλά κομμάτια γράφτηκαν σε παρτιτούρες. Ήμουν επηρεασμένος από new jazz και post rock ακούσματα, τα οποία ήθελα να συνδυάσω με τον ήχο μου. Φωνές, μηχανές, θόρυβοι προσαρμόστηκαν με τρόπο ώστε ο ήχος που προέκυπτε να αποτελεί όργανο. Χρησιμοποίησα πολλά αναλογικά synthesizers, πολλά φυσικά όργανα τα οποία επεξεργάστηκα με σκοπό ένα «πειραγμένο» ήχο». Ο προηγούμενος δίσκος του Σεραφείμ είχε εισπράξει διθυράμβους από το σύνολο του εγχώριου Τύπου, κάποιοι μίλησαν και για τον καλύτερο ελληνικό ηλεκτρονικό άλμπουμ ever! «Έχω εισπράξει καλές κριτικές, τόσο από ειδικούς όσο και από το κοινό, γεγονός που με χαροποιεί. Πέρα από αριθμήσεις, είναι σημαντικό να ακούς κριτικές και κυρίως όταν αυτές αποτυπώνονται από αξιόπιστες πηγές. Ο τρόπος που ο δημιουργός αντιλαμβάνεται τη δουλειά του είναι εντελώς διαφορετικός από κάθε άλλον. Έτσι, έχει πάντα ενδιαφέρον να βλέπεις πώς καταφέρνει να γίνεται αντιληπτή η δουλειά σου, αρκεί να αναγνωρίζεις ότι υπάρχει σεβασμός πίσω από την όποια κριτική».

Κατά πόσο όμως μπορεί να επηρεάζει έναν μουσικό η κριτική το 2009, με τόσα online περιοδικά και τόσο πολύ κόσμο να εκφράζει τόσο αυθόρμητα τι του αρέσει και τι όχι; «Ο σημερινός ακροατής έχει τη δυνατότητα πρόσβασης σ' ένα ευρύ φάσμα μουσικής παραγωγής, όπου παράλληλα με την πολυτέλεια της άμεσης προσέγγισης έχει το μειονέκτημα της αδυναμίας παρακολούθησης της μεγάλης γκάμας όλων όσα συμβαίνουν γύρω από αυτή. Διαβάζοντας τις κριτικές εκείνων που εμπιστεύεται, διευκολύνεται στην επιλογή του και καταφέρνει η διαδρομή αυτή να γίνει συντομότερη».
Με ποια καθημερινά πράγματα ενοχλείται ο Σεραφείμ; «Με ενοχλεί απίστευτα που ο κόσμος γίνεται ολοένα και περισσότερο αγενής φτάνοντας στα όρια του θράσους, κινείται αγέλαστος και με νευρικότητα, δικαιολογημένα μεν αλλά... οk, και με όλα τα σοβαρά που συμβαίνουν γύρω του συμπεριφέρεται σαν να μην τον αφορούν. Με ενοχλεί που βομβαρδιζόμαστε από φτηνές ειδήσεις, που τα ασήμαντα αποκτούν υπόσταση και πολλαπλασιάζονται σαν μανιτάρια, που απαξιώνονται με τόση ευκολία ιδέες, στάσεις, νοοτροπίες, που χάνεται η ποιότητα. Όλα παρουσιάζονται με μια τρομερή ωμότητα, που θα έπρεπε να σοκάρει. Απ' την άλλη, μου αρέσει πολύ που οι νέοι άνθρωποι έχουν περισσότερες αναζητήσεις και λιγότερες ανασφάλειες, κινούνται γρηγορότερα και αποτελεσματικότερα, έχουν ακόμα "θέλω" και τα δείχνουν. Μου αρέσει που οι εικόνες γύρω μου αποκτούν μια τέτοια δυναμική που καταφέρνουν να με εμπνέουν, που ακόμα μπορούμε να ονειρευόμαστε, που μπορούμε να επικοινωνούμε και να μοιραζόμαστε ιδέες και συναισθήματα απ' όλα τα σημεία του πλανήτη. Μου αρέσει που ζούμε την κάθε στιγμή».
Ενθουσιάστηκα με το άλμπουμ του Jun Miyake Stolen from Strangers, από την ποικιλομορφία των ακουσμάτων, από τις φόρμες των κομματιών που χρησιμοποιεί, από τις φωνές, από τα πειραγμένα φυσικά όργανα και τα περάσματα σε διάφορες μουσικές τεχνοτροπίες. Ακόμα και στα σημεία σιωπής υπάρχει μια εξαιρετική ατμόσφαιρα. Ένα μεστό άλμπουμ που σου κρατάει το ενδιαφέρον μέχρι το τέλος. O Σεραφείμ Τσοτσώνης έχει στα άμεσα σχέδια live εμφανίσεις για την παρουσίαση του So this is heaven και είναι και παράλληλα σε διαδικασία ηχογράφησης ενός νέου project σε συνεργασία με τον Γιώργο Κυριάκου και την Έλενα Χαρμπίλα (Kid Moxie)

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

WERA: Η τσελίστρια που αλλάζει το πρόσωπο της νυχτερινής διασκέδασης στην Αθήνα

Μουσική / Η τσελίστρια που κάνει το αθηναϊκό κοινό να σωπαίνει για να την παρακολουθήσει

Η Wera φτιάχνει κομμάτια βγαλμένα από σκανδιναβικό παραμύθι με νεράιδες, ξέρει τι θα πει «μουσικός στον δρόμο» αλλά και το πόσο δύσκολο είναι να είσαι μουσικός στην Ελλάδα.
ΛΑΣΚΑΡΙΝΑ ΛΙΑΚΑΚΟΥ
elton john

Μουσική / Το ντοκιμαντέρ που αποκάλυπτε τον πραγματικό Έλτον Τζον

Ένα νέο ντοκιμαντέρ στο Disney+ ακολουθεί τον διάσημο μουσικό στην πρόσφατη περιοδεία του και κάνει μια αναδρομή στην 55χρονη καριέρα του. Πριν από τρεις δεκαετίες όμως, μια άλλη ταινία τον έδειχνε σε όλο το αφιλτράριστο μεγαλείο του.
THE LIFO TEAM
Κοντσέρτο του Αρανχουέθ: Ποιος μπορεί να μείνει ασυγκίνητος από αυτό το κοντσέρτο;

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Ποιος μπορεί να μείνει ασυγκίνητος από το Κοντσέρτο του Αρανχουέθ;

Σχεδόν έναν αιώνα μετά τη δημιουργία του το «Κοντσέρτο του Αρανχουέθ» του Χοακίν Ροντρίγκο παραμένει η μουσική στην οποία όλοι με κάποιο τρόπο παραδινόμαστε. Η Ματούλα Κουστένη αποκρυπτογραφεί τη μελαγχολία, τη σπαρακτική μελωδία, τη δύναμη της κιθάρας και τη μοναδική του ενέργεια.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Μας αφορά σήμερα η Lady Gaga;

The Review / Μας αφορά σήμερα η Lady Gaga;

Ο Αλέξανδρος Διακοσάββας και ο δημοσιογράφος Γιάννης Τσιούλης aka Cartoon Dandy συζητούν για την πορεία και τα τελευταία βήματα στη μουσική και κινηματογραφική βιομηχανία μιας από τις μεγαλύτερες ποπ σταρ της τελευταίας 15ετίας και για το πόσο relevant είναι σήμερα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
10 χρόνια μετά, ακόμη μας στοιχειώνει το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι»

Μουσική / Το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι» του ΛΕΞ ακόμη μας στοιχειώνει

Πέρασαν 10 χρόνια από την κυκλοφορία του πρώτου προσωπικού δίσκου του «Τ.Κ.Π.», που δεν ήταν απλώς ένα σημείο τομής για την εγχώρια ραπ σκηνή. Ήταν κάτι που σε άρπαζε και σε προσγείωνε με το ζόρι στην καθημερινότητα.
ΚΩΣΤΑΣ ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΣ
Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

Μουσική / Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

«Είναι σίγουρα πιο χαλαρά στην Κυψέλη, πιο γειτονιά σε σχέση με την Ερμού»: Η νεαρή μουσικός φέρνει αναζωογονητική αύρα στα ελληνικά ροκ και ποπ δεδομένα με το ντεμπούτο άλμπουμ της και τις εμφανίσεις της στους δρόμους της Αθήνας.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
«Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού ‘666’, του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Μουσική / «Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού «666», του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Οι εξωφρενικές ιδέες του Νταλί, τα λάγνα φωνητικά της Ειρήνης Παπά και οι διαμάχες του Βαγγέλη Παπαθανασίου με τη δισκογραφική εταιρεία ήταν μόνο μερικά από τα επεισόδια της δημιουργίας ενός μνημειώδους άλμπουμ που επανακυκλοφορεί αυτές τις μέρες σε deluxe έκδοση.
THE LIFO TEAM
«Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Μουσική / «Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Aφήνοντας πίσω της την προηγούμενη ζωή της ως νοσοκόμα, μετά από παρότρυνση των ασθενών της να κυνηγήσει τα όνειρά της, η παραγωγός και καλλιτέχνιδα Kelly Lee Owens μιλά για την τελευταία της δουλειά, τις σημαντικές συνεργασίες της και τη μουσική που διαμορφώνει συνειδήσεις και επηρεάζει συναισθήματα.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Η σπουδαία επανεκκίνηση της Καμεράτα ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών

Μουσική / Η συγκινητική επανεκκίνηση της Καμεράτας

Τέσσερα χρόνια, δύο νομοθετικές παρεμβάσεις, τρεις υπουργικές αποφάσεις και μία εκκαθάριση χρειάστηκαν ώστε να μπορέσει η Καμεράτα-Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής να κάνει restart και να επανέλθει ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Μουσική / Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Η υποψηφιότητα ενός ξεχασμένου και μάλλον αδιάφορου κομματιού του Τζον Λένον για το βραβείο του δίσκου της χρονιάς φαίνεται να συμπυκνώνει όλη την σύγχυση και την έλλειψη σοβαρότητας που διακρίνει τον κουρασμένο μηχανισμό κύρους των Grammy.
THE LIFO TEAM