Hip hop απ’ το μέλλον

Hip hop απ’ το μέλλον Facebook Twitter
0

«Τα όνειρα γίνονται πραγματικότητα ή θάβονται για πάντα» λέει ο Flying Lotus (ή αλλιώς Steven Ellison), σχολιάζοντας την πόλη του, το Λος Άντζελες, που έγινε ο τίτλος του τελευταίου πολυσυζητημένου άλμπουμ του. Το Los Angeles είναι εμφανώς επηρεασμένο από τη σχέση του με το περιβάλλον όπου ζει και δημιουργεί, από το φως που τον ελκύει, από τους τεράστιους αυτοκινητόδρομους και τις στιγμές της οδήγησης που του δίνουν έμπνευση. Με έδρα το διαμέρισμά του στο Valley, ο Flylo (όπως τον φωνάζουν οι φίλοι του) είναι ένα εργοστάσιο παραγωγής απόκοσμων ήχων και πυκνών ντραμ λουπς, συνθέτης, DJ, μάγος των πλήκτρων, πολύπλευρο ταλέντο και ένας από τους περιζήτητους παραγωγούς σήμερα. Hip hop κατά βάση. Η μουσική του Flying Lotus δεν παίρνει εύκολα ταμπέλες, είναι ο ήχος μιας καινούργιας γενιάς μουσικών του Λος Άντζελες, που πειραματίζονται με την jazz και το «ψυχεδελικό» electro, τον ήχο των ηλεκτρονικών παιχνιδιών και φουτουριστικούς ψηφιακούς θορύβους που παντρεύονται μεταξύ τους δημιουργώντας κάτι μοναδικό. «Νομίζω ότι αυτό που είναι πραγματικά ιδιαίτερο στη μουσική σκηνή εδώ είναι οι πειραματισμοί με διάφορα μουσικά είδη ταυτόχρονα. Έτσι, το αποτέλεσμα είναι κάτι το φρέσκο, κάτι το καινούργιο» εξηγεί ο ίδιος. Ο Flylo έχει γεννηθεί το 1983 (!) -εξού και ο τίτλος του πρώτου άλμπουμ του- και την εποχή που σπούδαζε video art στο San Francisco Art Institute δεν είχε περάσει απ’ το μυαλό του ότι θα τον κέρδιζε η μουσική. Η θεία του, όμως, η συνθέτρια της jazz Alice Coltrane και γυναίκα του διάσημου σαξοφωνίστα John Coltrane τού είπε προφητικά μέσα σε ένα ταξί του Σαν Φρανσίσκο: «Νομίζεις ότι είσαι σκηνοθέτης… Στην πραγματικότητα είσαι μουσικός και δεν το έχεις καταλάβει ακόμα». Κι η Warp Records την επιβεβαίωσε. Κάποια βραδιά που τον άκουσαν να παίζει live τού πρότειναν να συνεργαστεί μαζί τους. «Είχα την ελπίδα να συνεργαστώ με μια εταιρεία σαν τη Warp, κι ήταν απίστευτο!». Το απίθανο και το ανεξήγητο είναι τελικά αυτά που δίνουν νόημα στην έμπνευση και στη σταδιοδρομία του Flying Lotus, ο οποίος πιστεύει σε αυτά που δεν βλέπει, νιώθει ότι βρίσκεται σε αρμονία με τους νόμους που κυβερνούν το σύμπαν, ενώ συντονίζει τις αντένες του σε μία συχνότητα που εκπέμπει κύματα «από μακριά». Η συζήτηση που ακολουθεί έγινε με την Έλενα Χαρμπίλα στο σπίτι του…

Η καριέρα σου άρχισε όταν έστειλες ένα CD σου σε μια σειρά κινουμένων σχεδίων και αυτοί επέλεξαν τη μουσική σου μέσα από χιλιάδες κασέτες.

Έτσι ακριβώς είναι. Οι φαινομενικά τυχαίες συγκυρίες έπαιξαν πολύ μεγάλο ρόλο στη διαμόρφωση της καριέρας μου. Πιστεύω ότι όταν θέλεις κάτι πραγματικά και δεν βάζεις εμπόδια στον εαυτό σου, ο κόσμος γύρω σου συνωμοτεί για να σε βοηθήσει να φτάσεις εκεί που θέλεις. Δεν υπάρχουν όρια. Τα όρια είναι εμπόδια, τα οποία έχει επινοήσει ο άνθρωπος.

Στην ιστοσελίδα σου αναφέρεσαι σε μία εμπειρία που είχες μία νύχτα όταν ήσουν έφηβος, η οποία σου άνοιξε την πόρτα σε μία νέα διάσταση. Μίλησέ μου γι’ αυτήν…

Ήταν σαν κάθε άλλη βραδιά, προσπαθούσα να κοιμηθώ και στριφο- γύριζα στο κρεβάτι μου. Κάποια στιγμή γύρισα και είδα στην καρέκλα του γραφείου μου να κάθεται μια σκιερή μορφή. Δεν ήμουν σίγουρος αν ήταν αντρική ή γυναικεία, αλλά οι μεγάλες πλάτες με έκαναν να πιστέψω ότι ήταν μάλλον άντρας. Δεν είχε πρόσωπο, ούτε χαρακτηριστικά. Με το που σηκώθηκα φοβισμένος και τον πλησίασα, σαν να γλίστρησε μέσα από τα χέρια μου. Τον κυνήγησα, αλλά φυσικά εξαφανίστηκε… Η οικογένειά μου δεν με πίστευε, αλλά εγώ ξέρω τι είδα… Σιγά σιγά, καθώς άρχισα να το διηγούμαι σε φιλικούς κύκλους, κατάλαβα ότι δεν ήμουν ο μόνος που είχα κάποια τέτοια εμπειρία. Υπάρχει ένας ολόκληρος κόσμος εκεί έξω, τον οποίο δεν μπορούμε να δούμε με τα μάτια της καθημερινότητας.

Πώς διαμόρφωσε τον ήχο σου και τον ήχο της hip hop το κλαμπ Sketchbook;

Το Sketchbook είναι εκεί που άρχισαν όλα για μένα. Αυτή την ελάχιστη επιτυχία που απολαμβάνω τώρα μουσικά την οφείλω κατά μεγάλο μέρος σε αυτό το κλαμπ. Είχα μόλις μετακομίσει στο Λος Άντζελες από το Σαν Φρανσίσκο και οι φίλοι μου με πήγαν εκεί μία Τρίτη βράδυ. Η μουσική ήταν διαφορετική από οτιδήποτε είχα ακούσει μέχρι τότε. Υπήρχαν διάφοροι τύποι hip hop με τα κασετόφωνά τους στην αυλή του κλαμπ, που έπαιζαν ο ένας στον άλλον τη μουσική τους. Παίζαμε εγώ, ο Ras G, ο Diabolic, ο Eric Coleman και πολλοί άλλοι και σιγά σιγά δημιουργήσαμε μία μικρή κοινότητα. Εκεί κατάλαβα ότι ήθελα να ασχοληθώ σοβαρά με τη μουσική. Εκείνη ήταν και η εποχή που ο J-Dilla επηρέασε όλους μας με τον ήχο του. Η παρουσία του ήταν αισθητή στον κύκλο μας και κατά ένα τρόπο οι μουσική με την οποία ασχολούμαστε όλοι μας τώρα είναι κάτι σαν απάντηση στη μουσική του J-Dilla.

Πόσο προσωπικός είναι ο δίσκος σου, τι προσπαθείς να μεταφέρεις στο κοινό με τις συνθέσεις σου;

Για μένα το καθετί που κάνω το ανάγω σε πολύ προσωπικό επίπεδο. Προσπαθώ, πάνω απ’ όλα, να είμαι ειλικρινής με τον εαυτό μου μέσα από τη μουσική μου. Να μεταφέρω πιστά αυτά που νιώθω. Δεν μου αρέσει να σκέφτομαι πολύ, γιατί αυτό με αποσυντονίζει όταν αισθάνομαι δημιουργικός. Είτε αυτό που κάνω είναι drum and bass, hip hop είτε downtempo, δεν έχει σημασία. Η μουσική είναι μουσική. Μερικές φορές αισθάνομαι σαν ένα ανοιχτό δοχείο, δέχομαι σήματα και επιρροές από το περιβάλλον μου και τις διοχετεύω μέσω της μουσικής μου.

Πώς είναι να ζεις στη μετα-Bush εποχή και πώς υποστήριξες τον Ομπάμα;

Είμαι πολύ χαρούμενος που η εποχή Bush τελείωσε. Ξεκρέμασα την αφίσα του από το δωμάτιό μου, την οποία χρησιμοποιούσα όλο αυτό τον καιρό ως στόχο για τα βελάκια μου! Όσον αφορά τον Ομπάμα, είχα ένα αυτοκόλλητο ΟΜΠΑΜΑ στο αυτοκίνητό μου και έδωσα όσα λεφτά μπορούσα στην καμπάνια του. Την οικονομική κρίση δεν την έχω νιώσει… Εμείς οι καλλιτέχνες, όπως καταλαβαίνεις, βρισκόμαστε μονίμως σε περίοδο οικονομικής κρίσης! (γέλια)

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Το συναρπαστικό, άχρονο, χαμένο άλμπουμ της Ούρσουλα Λε Γκεν

Πέθανε Σαν Σήμερα / Το συναρπαστικό, άχρονο, χαμένο άλμπουμ της Ούρσουλα Λε Γκεν

H πολυβραβευμένη συγγραφέας επιστημονικής φαντασίας που πέθανε σαν σήμερα, το 2018, είχε συνεργαστεί με τον συνθέτη Todd Barton στη δημιουργία ενός φιλόδοξου πρότζεκτ που εκτείνονταν πέρα από τη συγγραφή.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
«Θα πατήσεις σε λουλούδια, θα πατήσεις και σε σκατά για να βρεις διεξόδους»

Μουσική / Αεκτζής, αναρχικός, καζαντζιδικός: Η ανορθόδοξη πορεία του Γιάννη Μπαχ Σπυρόπουλου στο ελληνικό τραγούδι

Συνθέτης, στιχουργός, αρθρογράφος, ζωγράφος, ραδιοφωνικός παραγωγός, ο Γιάννης Μπαχ Σπυρόπουλος έχει γράψει τη δική του ιστορία στην ελληνική δισκογραφία.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Για μένα αυτό είναι οι ταινίες, μια περιπέτεια έξω και πέρα από την ηθική»

Οθόνες / «Για μένα αυτό είναι οι ταινίες, μια περιπέτεια έξω και πέρα από την ηθική»

Μια μεγάλη κουβέντα με τον σκηνοθέτη και μουσικό Γιάννη Βεσλεμέ που κυκλοφορεί ταυτόχρονα το νέο του άλμπουμ και η ρετροφουτουριστική του ταινία «Αγαπούσε τα λουλούδια περισσότερο». (SPOILER ALERT)
M. HULOT
Laurent Garnier

Μουσική / «Βλέπω μαριονέτες να παίζουν μουσική έχοντας τα ακουστικά περισσότερο στον λαιμό παρά στα αυτιά»

Με αφορμή ένα επικό τετραπλό mix –house, techno, UK focus και downtempo– για τα 25 χρόνια λειτουργίας του θρυλικού fabric, ο Γάλλος παραγωγός, DJ και πρόσφατα χρισμένος ιππότης της Λεγεώνας της Τιμής Laurent Garnier μιλά για το τότε και το τώρα της ηλεκτρονικής μουσικής.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Ο Τζούλιους Ίστμαν επιθυμούσε να είναι «μαύρος στον υπερθετικό, μουσικός στον υπερθετικό και ομοφυλόφιλος στον υπερθετικό»

Μουσική / Ο Τζούλιους Ίστμαν επιθυμούσε να είναι «μαύρος, μουσικός και ομοφυλόφιλος στον υπερθετικό»

Η Εναλλακτική σκηνή της Λυρικής παρουσιάζει μια βραδιά αφιερωμένη στο καινοτόμο και κοινωνικοπολιτικά φορτισμένο έργο του πρωτοπόρου Αφροαμερικανού συνθέτη που αναγνωρίστηκε ευρέως μετά θάνατον.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
10 techno & house parties για το προσεχές τρίμηνο 

Winter Preview 2025 / 10 techno & house parties για το προσεχές τρίμηνο 

Εκεί που η Αθήνα θα χορεύει μέχρι το πρωί, με μεγάλα ονόματα στα decks τους επόμενους μήνες – ή και μέχρι τα μεσάνυχτα, έχουμε και ένα απογευματινό κυριακάτικο πάρτι για εκείνους που πρέπει να ξυπνήσουν τη Δευτέρα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΒΟΥΡΛΑΚΟΣ
Seven Nation Army: Η ιστορία του πιο διάσημου riff του 21ου αιώνα

Μουσική / Seven Nation Army: Η ιστορία του πιο διάσημου riff του 21ου αιώνα

Από το 2003 που πρωτοκυκλόφορησε μέχρι σήμερα, το κομμάτι των White Stripes με την εθιστική του μελωδία έχει εξαπλωθεί παντού στον πλανήτη, από τα ποδοσφαιρικά γήπεδα μέχρι τις μεγάλες πολιτικές συγκεντρώσεις
THE LIFO TEAM