Jay-Z - So Ambitious

Jay-Z - So Ambitious Facebook Twitter
0

ο Jay Z κοντεύει τα 40, είναι πια ο σύζυγος της Beyonce και αναπόφευκτα celebrity, πάμπλουτος, πιο διάσημος από ποτέ, δηλαδή «ξοφλημένος» για ένα μέρος του κοινού που ψάχνει αφορμή για να στήσει τα είδωλα στον τοίχο. Ο Jay Z δεν έχει ελαφρυντικά, δεν δικαιούται να κάνει μια αποτυχία, όλοι τον περιμένουν με καχυποψία για να τον κρίνουν.

Αν εξαιρέσεις το «προβοκατόρικο» όλο αυτό το hype που προηγήθηκε από τα μέσα της προηγούμενης χρονιάς, μέχρι και αυτήν τη στιγμή που το άλμπουμ υπάρχει στα δισκάδικα, το τρίτο στη σειρά «Blueprint» είναι ένας θρίαμβος του Jay Z. Όχι επειδή είναι ένας δίσκος χωρίς ψεγάδια ή χωρίς βαρετές στιγμές, αλλά επειδή ο ίδιος καταφέρνει να είναι στην πρώτη γραμμή μετά από 11 δίσκους και τη στιγμή που εκατοντάδες hip hop νέα ονόματα εμφανίζονται, γίνονται αστέρες για μια νύχτα και χάνονται αυτός εξακολουθεί να χτυπάει κορυφή.
Ο θόρυβος είχε ξεκινήσει μήνες πριν, όταν οι «φήμες» έλεγαν ότι ξεκινούσε να ηχογραφεί για την Def Jam ένα άλμπουμ που θα ήταν ακόμα καλύτερο απ’ το πρώτο «Blueprint» και ακολουθεί ένα reality: το ολοκληρώνει, του το επιστρέφουν να το ξαναδουλέψει, πληρώνει τα δικαιώματα και το αποσύρει για να το κυκλοφορήσει στη δική του εταιρεία. Το άλμπουμ ηχογραφήθηκε στη Χαβάη για να υπάρχει μικρότερος κίνδυνος για διαρροές, με συνεργασίες που είναι αναμενόμενες (Timbaland, Kanye West, Rihanna, Alicia Keys, Kid Cudi, Drake, Pharrel Williams), αλλά και απρόβλεπτες, όπως του Luke Steele των Αυστραλών Empire of The Sun που συμμετέχει στο εντυπωσιακό πρώτο κομμάτι του δίσκου, το «What we talkin’ about».

Η υποδοχή από τα media μπορεί να μην είναι παντού η αναμενόμενη (έχει μαζέψει 65 στα 100 στο metacritic μέχρι στιγμής), αλλά στο μεγαλύτερο μέρος του το «Blueprint 3» είναι ένας πολύ καλός δίσκος. Η πρώτη έκπληξη ήρθε τον προηγούμενο μήνα, όταν κυκλοφόρησε το πρώτο single-δείγμα απ’ τον δίσκο, το «Run this town» με τη Rihanna στα φωνητικά και τον Kanye West στις ρίμες σε ένα από τα καλύτερα κομμάτια του δίσκου. Το αξιοσημείωτο ήταν το sample που χρησιμοποιεί στο κομμάτι από ένα ελληνικό psycho-folk γκρουπ των ‘70s, από το «Someday in Athens» των Τεσσάρων Επιπέδων της Ύπαρξης. Το ίδιο ψυχεδελικό είναι και το μοτίβο του κομματιού «D.O.A.» (Death Of Auto-tune), που χρησιμοποιεί επίσης το «Na na hey hey kiss him goodbye» στο τέλος κάθε στροφής. Οι πολύ δυνατές στιγμές συνεχίζονται στο «On to the next one» με το «D.A.N.C.E.» των Justice να παίζει στο background, το εξαιρετικά «κολλητικό» «Already Home» με τον απίθανο Kid Cudi να παρλάρει πάνω στο κλασικό ρέγγε «Mad mad Iny», το γλυκόπικρο «So Ambitious» με τον Pharel Williams να τραγουδάει στο ρεφρέν «το κίνητρο για μένα είναι να μου λένε τι δεν μπορώ να γίνω».

Το «Blueprint 3» δεν είναι το ίδιο εντυπωσιακό με το πρώτο του 2001, περιέχει 4 τουλάχιστον μέτρια κομμάτια (κανένα κακό), οι ρίμες του αν δεν είσαι Αμερικανός που ξημεροβραδιάζεται με hip hop κουράζουν, έχει ένα αδικαιολόγητα μελό φινάλε με ένα κομμάτι-κλισέ των ‘80s, που δεν το έχει πειράξει καθόλου, απλά βάζει τον Mr. Hudson να τραγουδάει πάνω από το «Forever Young» των Alphaville, στο χειρότερο κομμάτι του δίσκου. Το πιο δηλητηριώδες σχόλιο που γράφτηκε για τον δίσκο ήταν ότι «αν δεν ακουγόταν καθόλου ο Jay Z θα ήταν ένα αριστούργημα» - σχόλιο-καταστροφή, αν είσαι ράπερ του δικού του μεγέθους και ένας από τους πραγματικά καλύτερους που υπάρχουν. Και αυτό που περιέχει το «Blueprint 3» μπορεί να είναι εμπορικό hip hop -πιο εμπορικό δεν γίνεται- αλλά είναι το καλύτερο εμπορικό hip hop που μπορείς να πετύχεις σήμερα.

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Κοντσέρτο του Αρανχουέθ: Ποιος μπορεί να μείνει ασυγκίνητος από αυτό το κοντσέρτο;

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Ποιος μπορεί να μείνει ασυγκίνητος από το Κοντσέρτο του Αρανχουέθ;

Σχεδόν έναν αιώνα μετά τη δημιουργία του το «Κοντσέρτο του Αρανχουέθ» του Χοακίν Ροντρίγκο παραμένει η μουσική στην οποία όλοι με κάποιο τρόπο παραδινόμαστε. Η Ματούλα Κουστένη αποκρυπτογραφεί τη μελαγχολία, τη σπαρακτική μελωδία, τη δύναμη της κιθάρας και τη μοναδική του ενέργεια.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Μας αφορά σήμερα η Lady Gaga;

The Review / Μας αφορά σήμερα η Lady Gaga;

Ο Αλέξανδρος Διακοσάββας και ο δημοσιογράφος Γιάννης Τσιούλης aka Cartoon Dandy συζητούν για την πορεία και τα τελευταία βήματα στη μουσική και κινηματογραφική βιομηχανία μιας από τις μεγαλύτερες ποπ σταρ της τελευταίας 15ετίας και για το πόσο relevant είναι σήμερα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
10 χρόνια μετά, ακόμη μας στοιχειώνει το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι»

Μουσική / Το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι» του ΛΕΞ ακόμη μας στοιχειώνει

Πέρασαν 10 χρόνια από την κυκλοφορία του πρώτου προσωπικού δίσκου του «Τ.Κ.Π.», που δεν ήταν απλώς ένα σημείο τομής για την εγχώρια ραπ σκηνή. Ήταν κάτι που σε άρπαζε και σε προσγείωνε με το ζόρι στην καθημερινότητα.
ΚΩΣΤΑΣ ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΣ
Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

Μουσική / Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

«Είναι σίγουρα πιο χαλαρά στην Κυψέλη, πιο γειτονιά σε σχέση με την Ερμού»: Η νεαρή μουσικός φέρνει αναζωογονητική αύρα στα ελληνικά ροκ και ποπ δεδομένα με το ντεμπούτο άλμπουμ της και τις εμφανίσεις της στους δρόμους της Αθήνας.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
«Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού ‘666’, του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Μουσική / «Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού «666», του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Οι εξωφρενικές ιδέες του Νταλί, τα λάγνα φωνητικά της Ειρήνης Παπά και οι διαμάχες του Βαγγέλη Παπαθανασίου με τη δισκογραφική εταιρεία ήταν μόνο μερικά από τα επεισόδια της δημιουργίας ενός μνημειώδους άλμπουμ που επανακυκλοφορεί αυτές τις μέρες σε deluxe έκδοση.
THE LIFO TEAM
«Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Μουσική / «Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Aφήνοντας πίσω της την προηγούμενη ζωή της ως νοσοκόμα, μετά από παρότρυνση των ασθενών της να κυνηγήσει τα όνειρά της, η παραγωγός και καλλιτέχνιδα Kelly Lee Owens μιλά για την τελευταία της δουλειά, τις σημαντικές συνεργασίες της και τη μουσική που διαμορφώνει συνειδήσεις και επηρεάζει συναισθήματα.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Η σπουδαία επανεκκίνηση της Καμεράτα ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών

Μουσική / Η συγκινητική επανεκκίνηση της Καμεράτας

Τέσσερα χρόνια, δύο νομοθετικές παρεμβάσεις, τρεις υπουργικές αποφάσεις και μία εκκαθάριση χρειάστηκαν ώστε να μπορέσει η Καμεράτα-Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής να κάνει restart και να επανέλθει ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Μουσική / Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Η υποψηφιότητα ενός ξεχασμένου και μάλλον αδιάφορου κομματιού του Τζον Λένον για το βραβείο του δίσκου της χρονιάς φαίνεται να συμπυκνώνει όλη την σύγχυση και την έλλειψη σοβαρότητας που διακρίνει τον κουρασμένο μηχανισμό κύρους των Grammy.
THE LIFO TEAM
Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Γεννήθηκε Σαν Σήμερα / Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Δημοσιογράφος, στιχουργός. Θα ήταν ευχαριστημένος αν, απ’ όλα τα τραγούδια του, έμενε στην ιστορία το τετράστιχο: «Το απομεσήμερο έμοιαζε να στέκει, σαν αμάξι γέρικο, στην ανηφοριά».
ΣΤΑΥΡΟΣ ΔΙΟΣΚΟΥΡΙΔΗΣ
Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Μουσική / Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Ο Στίλπων Νέστωρ μαζί με εκλεκτούς καλεσμένους παρουσιάζουν αυτή την Πέμπτη στην Αθήνα τη νέα του δουλειά που έχει τίτλο «The Second Cloud Commission» και αποτελεί το απόγειο μιας δημιουργικής πορείας στο σύγχρονο ροκ που διανύει τέσσερις δεκαετίες.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ