ΛΟΓΟΣ ΑΠΕΙΛΗ Blastin'

ΛΟΓΟΣ ΑΠΕΙΛΗ Blastin' Facebook Twitter
0

Από τα πρώτα οργισμένα λόγια που ακούγονται στον δίσκο του σε έναν καταιγισμό ρυθμών σαν ριπές πυροβόλου καταλαβαίνεις ότι αυτός ο πιτσιρικάς που ραπάρει «Πίσω στα πόστα μου γυρίζω, παίρνω θέση πολεμώ, βάζω στόχο και πυροβολώ» είναι ιδιαίτερη περίπτωση. Λίγες ώρες πριν γίνει η συνέντευξη, είχε κάνει την πρώτη παρουσίαση του νέου δίσκου του «Άλλα λόγια να μισιόμαστε» σε ένα φανατικό κοινό της Θεσσαλονίκης, που τον παρακολουθεί εδώ και χρόνια. Η βραδιά ήταν sold out, με 100 άτομα να μένουν απέξω γιατί ήταν αδύνατο να χωρέσουν στο μαγαζί (!). Οι αντιδράσεις για ένα άλμπουμ που δεν έχει προλάβει ακόμα να φτάσει στα δισκάδικα είναι πρωτοφανείς, ειδικά σε μια εποχή που δύσκολα ένας δίσκος γίνεται γεγονός. Ο Λόγος Απειλή μπορεί να μην έχει συμπληρώσει ακόμα τα 23 του -και να φαίνεται ακόμα πιο μικρός- αλλά είναι ήδη «βετεράνος» στο χιπ χοπ της βόρειας Ελλάδας, ως μέλος των Απέχεις και των Ladose, με δύο προσωπικούς δίσκους και με συνεργασίες με ένα σωρό ονόματα που δύσκολα θα απασχολήσουν τα αθηναϊκά έντυπα (την περασμένη Κυριακή, ωστόσο, το χιπ χοπ ήταν θέμα σε τρία περιοδικά εφημερίδων, έστω και ως χρονικό του 2ου Φεστιβάλ στο Γκάζι).

Όσοι ασχολούνται με το ελληνικό χιπ χοπ εδώ και χρόνια θεωρούν ότι έχει πιάσει πάτο, ότι είναι στη χειρότερη φάση του, με ελάχιστες εξαιρέσεις. Εσύ τι πιστεύεις;

Πιστεύω πως η καλύτερη εποχή του ελληνικού χιπ χοπ ήταν οι χρονιές 97-99. Έχοντας λοιπόν ως κριτήριο και πρότυπα τα τότε δεδομένα, θεωρώ πως όντως, πλέον, έχει πιάσει πάτο. Οι εξαιρέσεις είναι αυτές που δίνουν ακόμα ανάσα στο ελληνικό χιπ χοπ.

Ποιος είναι ο «Λόγος Απειλή»; Στο MySpace σου δεν υπάρχει καμιά πληροφορία για σένα, γιατί;

Ο Λόγος Απειλή είναι ο Χρήστος Κ. Είναι σχεδόν 23 χρόνων και προέρχεται από την πόλη της Κοζάνης. Όσον αφορά το MySpace μου, δημιουργήθηκε για να λειτουργήσει ως πλατφόρμα ενημέρωσης για τη μουσική που κάνω και όχι για να δώσει πληροφορίες στο ευρύ κοινό για την προσωπική μου ζωή.

Γιατί τόσο μένος; Φαίνεται να υπάρχει πολύ μίσος στα κομμάτια σου... Τι είναι αυτό που σε εξαγριώνει τόσο;

Η εξάλειψη των ανθρωπίνων σχέσεων. Η έλλειψη σεβασμού προς τον συνάνθρωπο. Η υποτίμηση της νοημοσύνης μας από τα ΜΜΕ, καθώς επίσης και η τάση της κοινωνίας να ενσωματώνει μονάχα «πολιτισμένα» όντα, ενώ η παροχή της παιδείας για την επίτευξη αυτού είναι μηδαμινή.

Δύο CD και 40 κομμάτια. Φαίνεται σαν να θέλεις να τα πεις όλα σε ένα άλμπουμ. Έχει χρόνο να αφιερώσει ακόμα και ο πιο φανατικός οπαδός σε δίσκο με τόσο μεγάλη διάρκεια;

Κάνω μουσική για να εκφράσω τα συναισθήματα και τις σκέψεις μου. Απλά είπα όσα είχα να πω. Ως ακροατής θα άκουγα ένα δίσκο είτε είχε 40 είτε 100 κομμάτια, αν υπήρχε ποικιλομορφία, ενδιαφέρον και συναισθήματα με τα οποία θα μπορούσα να ταυτιστώ. Αν λοιπόν ο «φανατικός οπαδός» βρίσκει τα παραπάνω στοιχεία στο δικό μου δίσκο, θα μπορούσε να διαθέσει χρόνο.

Πες μου μερικά πράγματα για τον δίσκο, τις συμμετοχές του, τον τρόπο που ηχογραφήθηκε. Ποια η διαφορά του απ' τους προηγούμενους;

Καταρχάς, η ηχογράφηση του δίσκου και η μείξη του υλοποιήθηκαν εξολοκλήρου σε home studio. Περιέχει μέσα προσωπικά κομμάτια, κομμάτια με στίχο κοινωνικό-πολιτικό και κομμάτια με battle rap. Θέλησα να είναι ένας ολοκληρωμένος δίσκος από όλες τις απόψεις. Όσον αφορά τις συμμετοχές, είναι από μέλη από τα δύο γκρουπ που ανήκω (Απέχεις, Ladose), όπως επίσης και από κάποιους φίλους μου-καλλιτέχνες, τους οποίους εκτιμώ μουσικά. Η διαφορά ανάμεσα στο «Άλλα λόγια να μισιόμαστε» και στους προηγούμενους είναι ότι έχει βελτιωθεί κατά πολύ η ποιότητα του ήχου. Άλλη βασική διαφορά δεν υπάρχει, διότι στον πρώτο δίσκο έβγαλα τον εαυτό μου όπως και στον δεύτερο όπως και στον τρίτο.

«Έχω θράσος, γι' αυτό κάνω και ραπ»... Εξηγήσου...

Ραπ=έκφραση. Στην ουσία, έχω το θράσος να εκφράσω πράγματα που κάποιοι δεν θέλουν να ακούσουν.

Τι θα έκανες αν ήσουν «Θεός για λίγο»;

Θα πέθαινα από το άγχος!

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Λουκιανός Κηλαηδόνης (1943-2017): Μια ζωή

Μουσική / Λουκιανός Κηλαηδόνης (1943-2017): Μια ζωή

Σαν σήμερα πεθαίνει ο «φτωχός και μόνος κάου-μπόυ», που την εποχή της επικράτησης του πολιτικού τραγουδιού στη χώρα μας πρότεινε την επανασύνδεση με τον Αττίκ και τον Κώστα Γιαννίδη, αλλά και την αμερικανική τζαζ, country και σουίνγκ μουσική.
ΑΝΤΩΝΗΣ ΜΠΟΣΚΟΪ́ΤΗΣ
Βασίλης Λούρας: «Η Κάλλας θα είναι πάντα ένα σύμβολο δύναμης για τους φοβισμένους»

Μουσική / «Η Κάλλας θα είναι πάντα ένα σύμβολο δύναμης για τους φοβισμένους»

Το ντοκιμαντέρ «Μαίρη, Μαριάννα, Μαρία: Tα άγνωστα ελληνικά χρόνια της Κάλλας» που έγραψε και σκηνοθέτησε ο Βασίλης Λούρας -και θα κυκλοφορήσει σύντομα στους κινηματογράφους από το Cinobo- είναι μια συναρπαστική ταινία για την Κάλλας που αποκαθιστά την αλήθεια για τα χρόνια της στην Ελλάδα αλλά και για τη θυελλώδη σχέση της με τη χώρα που η μεγάλη ντίβα θεωρούσε πατρίδα.
M. HULOT
67α Grammy: Βεντέτες, βραβεία που άργησαν και ομιλίες που δεν έκαναν γκελ

Μουσική / 67α Grammy: Βεντέτες, βραβεία που άργησαν και ομιλίες που δεν έκαναν γκελ

Η Beyoncé έδειξε να εκπλήσσεται όταν άκουσε το όνομά της από τα χείλη τής πάλαι ποτέ country artist και νυν βασίλισσας της pop, Τέιλορ Σουίφτ, ενώ όλοι οι υπόλοιποι έμειναν έκπληκτοι από μια γυμνή εμφάνιση.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Θέλω τα τραγούδια μου να γίνουν καραόκε για να τα τραγουδούν με πάθος οι μεθυσμένοι θείοι»

Μουσική / «Θέλω τα τραγούδια μου να γίνουν καραόκε για να τα τραγουδούν με πάθος οι μεθυσμένοι θείοι»

Η Michelle Gurevich γράφει μουσική για την ψυχή και τις εμπειρίες της, με μια γερή δόση μαύρου χιούμορ και αφοπλιστικής ειλικρίνειας. Μιλά στη LiFO λίγο πριν από την εμφάνισή της στο Fuzz.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Κοντσέρτο για πιάνο του Έντβαρντ Γκριγκ: Ένα νεανικό έργο που δεν ξεπεράστηκε ποτέ

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Κοντσέρτο για πιάνο του Έντβαρντ Γκριγκ: Ένα νεανικό έργο που δεν ξεπεράστηκε ποτέ

Πώς είναι άραγε να γράφεις το κορυφαίο σου έργο στα 25 σου χρόνια; Πόση αγωνία αισθάνεται ένας συνθέτης που καταλαβαίνει ότι όλοι προσδοκούν από εκείνον το επόμενο μεγάλο έργο; Πού κρύβεται η ακαταμάχητη δύναμη του Κοντσέρτου για πιάνο του Έντβαρντ Γκριγκ; Η Ματούλα Κουστένη εξερευνά ένα από τα διασημότερα έργα για πιάνο και ορχήστρα, την ομορφιά του και την ιστορία του.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Μπάρι Άνταμσον: «Το ροκ εν ρολ ήταν από τα τελευταία κινήματα που άλλαξαν πραγματικά τον κόσμο»

Μουσική / «Το ροκ εν ρολ ήταν από τα κινήματα που άλλαξαν πραγματικά τον κόσμο»

Λίγο πριν προσγειωθεί στην Αθήνα για ένα χορταστικό συναυλιακό διήμερο, ο πολυτάλαντος Μπάρι Άνταμσον μιλά για τη σκηνή του Mad-chester, για το ροκ εν ρολ που όσο «γερνάει» τόσο δυναμώνει, για τη γνωριμία του με τον Λιντς και τον εθισμό.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Συνέντευξη Saturday Night Satan

Μουσική / «Όσο υπάρχει κόσμος που πηγαίνει στις συναυλίες, θα συνεχίσουμε να υπάρχουμε κι εμείς»

Mε μια γυναικεία φωνή να ηγείται, αντλώντας έμπνευση από τον horror κινηματογράφο και με επιρροές από τα ’70s και ’80s, οι Saturday Night Satan φέρνουν νέο αέρα στην εγχώρια metal σκηνή.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΝΤΑΤΣΗΣ
Δείτε ολόκληρη την πρώτη συνέντευξη της Björk on camera μετά μια δεκαετία

Μουσική / Δείτε ολόκληρη την πρώτη συνέντευξη της Björk on camera μετά μια δεκαετία

«Μη σταματάτε. Έχουμε αφθονία. Έχουμε λύσεις. Μπορούμε να αρχίσουμε πάλι από την αρχή»: Η Björk παρουσιάζει την προσωπική της ουτοπία με το πρότζεκτ «Cornucopia» και μιλάει μπροστά στην κάμερα, για πρώτη φορά μετά από πολύ καιρό. 
THE LIFO TEAM
ΕΠΕΞ O Tsolimon βλέπει όνειρα με γιαπωνέζικα καρτούν

Μουσική / Ο Tsolimon έγραψε ένα άλμπουμ κλαίγοντας και οδηγώντας

Στον πρώτο του προσωπικό δίσκο, ο νεαρός τραγουδοποιός που λατρεύει τον Λεξ και τα Pokemon συνδυάζει την ηλεκτρονική μπαλάντα με το ραπ και το ζεϊμπέκικο. Όταν έστειλε το «Καλό» στον Κραουνάκη, εκείνος του απάντησε πως πρέπει να το τραγουδήσει η Στανίση - τελικά, το είπε ο ίδιος και η Δεσποινίς Τρίχρωμη.
M. HULOT
Ο Bad Bunny και το μέλλον της urbano μουσικής

Μουσική / Ο Bad Bunny και το μέλλον της παρεξηγημένης urbano μουσικής

Το «Debí tirar más fotos» του 30χρονου Πορτορικανού μουσικού είναι ένα λάτιν αριστούργημα αφιερωμένο στις ρίζες του, στην ιστορία του Πουέρτο Ρίκο και στις σύγχρονες κοινωνικές προκλήσεις, όπως ο υπερτουρισμός και η εποχή του Τραμπ, που πλήττει τους μετανάστες.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Η «Δύναμη του πεπρωμένου» αποτελεί τα τελευταία 150 χρόνια έναν διαρκή θρίαμβο της μουσικής ιδιοφυΐας του Βέρντι

Μουσική / Η «Δύναμη του πεπρωμένου»: Ο θρίαμβος της μουσικής ιδιοφυΐας του Βέρντι

Η όπερα που απασχόλησε τον Τζουζέπε Βέρντι επί είκοσι χρόνια και θεωρείται από τις σημαντικότερες του διεθνούς ρεπερτορίου επιστρέφει στην Εθνική Λυρική Σκηνή, με μια παράσταση αντάξια της φήμης της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ