Lumiere Brother - Winter Sunlight

Lumiere Brother - Winter Sunlight Facebook Twitter
0

«Φαίνομαι μικρότερος από όσο είμαι, η φωνή μου ακούγεται μεγαλύτερη από όσο φαίνομαι, τραγουδάω μόνος μου συνέχεια, δεν καπνίζω, άρχισα να πίνω μπίρα πριν από 3 χρόνια, βαριέμαι να πηγαίνω σε μπαρ γιατί είμαι περισσότερο ομιλητικός τύπος παρά παρατηρητικός και ακόμα μου περνάει από το μυαλό η ιδέα να γίνω κάποια στιγμή ερευνητής γεωφυσικής» λέει ο Θανάσης Χριστοδούλου, περιγράφοντας τον εαυτό του. «Ξεκίνησα να ασχολούμαι με τη μουσική όταν έλαβα για δώρο μια μικρή κιθαρούλα, το πρώτο δικό μου μουσικό όργανο. Δεν έχω καν αναμνήσεις από εκείνη την εποχή, μόνο την ιστορία που έχω ακούσει απ' τους γονείς μου. Η πρώτη μου μουσική ανάμνηση είναι άπειρες ώρες a capella τραγουδιού, όταν έμενα καλοκαίρια στο σπίτι της γιαγιάς μου στο Άστρος». Μιλάει για τα πρότυπά του, όλους τους ήχους που τον έχουν επηρεάσει -από τους Beatles, τους Byrds, τους Walker Brothers και τον Bacharach, μέχρι τον Χατζιδάκι, τον Satie, τον Debussy, τους Simon & Garfunkel, τον Mancini, τους ELO, τον Danny Elfman, τον Θανάση Παπακωνσταντίνου και τον Jon Brion-, το προηγούμενό του σχήμα, τους Serpentine, που τον ωρίμασαν μουσικά. «Ήταν πάρα πολύ σημαντική η εμπειρία με συγκρότημα» εξηγεί, γιατί «"ψήνεσαι" με τις πρόβες, τα στούντιο, τους συναυλιακούς χώρους, μεγαλώνεις βγάζοντας τα εφηβικά σου απωθημένα θορύβου και παράνοιας. Γενικότερα νιώθεις ότι θα μείνεις για πάντα ένα παιδί που παίζει με τα παιχνίδια του. Eυτυχώς, αυτά τα παιχνίδια δεν χάνονται ποτέ. Το να μιλάς με έναν φίλο σου επί 2 ώρες για το ποιο είναι το καλύτερο άλμπουμ της χρονιάς, το να μοιράζεσαι μαζί του την ασίγαστη δίψα π.χ. για το σπάνιο πρώτο CD των Geneva και να το ανακαλύπτεις σε ένα ξεχασμένο από τους πάντες δισκοπωλείο σε ένα σοκάκι στην Λυών, ή το να σηκώνεις τα χέρια σου σαν μωρό στο κάλεσμα του Wayne Coyne των Flaming Lips για τον πιο συγκινητικό παλιμπαιδισμό που έχεις υποβάλει τον εαυτό σου τα τελευταία 10 χρόνια είναι από τις μεγαλύτερες και ταυτόχρονα απλούστερες χαρές μιας ζωής πολύ στενά συνδεδεμένης με τη μουσική. Αυτό είναι το πιο μεγάλο μου όφελος. Ζημιά θα έβλεπα μόνο στην περίπτωση που θα πίστευα ότι αν κάνω ναρκωτικά, θα βγάλω τις ίδιες φανταστικές μελωδίες με τους Pink Floyd. Το λέω γιατί ξέρω μουσικούς που το πιστεύουν. Και ζημιώνονται. Εκτός από τη μουσική, ασχολούμαι με τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας. Είναι κάτι που προέκυψε μέσα από τις σπουδές μου στη φυσική και το περιβάλλον. Αυτό όμως δεν το κάνω μόνο για τα "προς το ζην" λύση, αλλά γιατί πραγματικά μου αρέσει. Αν σταματήσει να μου αρέσει, θα προσπαθήσω να κάνω κάτι άλλο. Μισώ τον συμβιβασμό, ειδικά σε αυτόν που αφιερώνεις το 1/3 του χρόνου της ζωής σου. Η μουσική, πάντως, στην Ελλάδα δεν μπορεί να ζήσει κάποιον που γράφει κομμάτια με αγγλικό στίχο, εφόσον δεν μπορεί να ζήσει καλά-καλά συγκροτήματα στην Αγγλία ή στην Αμερική με θαυμάσια άλμπουμ και με μια αγορά συγκριτικά τεράστια σε σχέση με αυτήν της Ελλάδας.  
Το "Fiction" ξεκίνησε να φτιάχνεται προς το τέλος της στρατιωτικής μου θητείας, όταν άρχισα να έχω χρόνο και ταυτόχρονα τίποτα σοβαρό να με απασχολεί πέρα απ' τη μουσική. Ηχογραφήθηκε πολύ γρήγορα, μέσα σε 2 εβδομάδες, με τα περισσότερα κομμάτια να γεννιούνται μέσα στο στούντιο, μπροστά στο μικρόφωνο, στο ακορντεόν, στο πιάνο, λίγο πριν ο Ottomo πατήσει το Rec. Εκείνες τις ημέρες άκουγα αρκετά τον τριπλό δίσκο («Bastards») του Tom Waits, διάφορα κομμάτια του Jacques Brel και το άλμπουμ των «The Good, the Bad and the Queen».

Το σημαντικότερο, νομίζω, στοιχείο που έμεινε από τα επεισόδια του περσινού Δεκέμβρη είναι ότι οι νέοι, ανεξάρτητα από το ποια είναι τα κίνητρά τους, έχουν πολύ μεγαλύτερη δύναμη από όσο πιστεύουν οι περισσότεροι. Το αν θα αλλάξει κάτι όμως είμαι σχεδόν 100% σίγουρος πώς εξαρτάται μόνο από τους ίδιους τους εαυτούς μας και την αλλαγή στον τρόπο ζωής και ευθύνης που παίρνουμε απέναντι στα περισσότερα καθημερινά και απλά θέματα, αν βγάλουμε έξω όσο το δυνατόν περισσότερες προκαταλήψεις, μίση, φανατισμούς, αν ξεπεράσουμε το κυνήγι μαγισσών και τη δαιμονολογία η οποία γεμίζει το τεράστιο κενό που νιώθουν μέσα τους πολλοί.

Επιτυχία είναι να έχεις καταφέρει να κάνεις φίλους που σε σέβονται και χαίρονται να σε βλέπουν, να έχεις πραγματοποιήσει όνειρα που είχες μικρός, να έχεις επίγνωση του πόσο σημαντικό και όμορφο είναι να ζεις τη στιγμή όπου ένας τεράστιος πορτοκαλί ήλιος χάνεται στη θάλασσα ένα δροσερό βράδυ του Ιουλίου. Μουσικά μιλώντας, επιτυχία είναι να έχει τον δίσκο σου άλμπουμ του μήνα το "Uncut".

Στην Αθήνα μου αρέσει που ακόμα και αν είσαι στη μέση του τσιμεντένιου Λεκανοπεδίου, μπορείς πάντα να πας μια βόλτα στη θάλασσα. Με ενοχλεί το ότι υπάρχουν απίστευτης αρχιτεκτονικής σπίτια τα οποία ,έτσι όπως φαίνεται, είναι καταδικασμένα να καταρρεύσουν από την αδιαφορία (ή τη γραφειοκρατία).

Τα περισσότερα κομμάτια της Μόνικας συνδυάζουν πολύ δυνατή, ξεκάθαρη μελωδία με όμορφες, λυρικές ενορχηστρώσεις, κλασική συνταγή της ποπ τραγουδοποιίας για ένα επιτυχημένο άλμπουμ. Επομένως, περίμενα να έχει επιτυχία το άλμπουμ της, όχι όμως σε τέτοιο βαθμό. Πραγματικά δεν πίστευα ότι ο περισσότερος κόσμος μπορεί πλέον να ξεχωρίσει την καλή, ποιοτική ποπ μουσική από τον μαζικό ραδιοφωνικό κουβά. Ευτυχώς, μπορεί ακόμα. Όσο για το αν με αποκαλούν "αδερφό της Μόνικας", δεν μπορώ να καταλάβω γιατί να με ενοχλεί, αφού ισχύει. Είμαι ο αδερφός της, όπως και η Μόνικα είναι η αδερφή μου. Απλό!».

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η ξανθιά φιλοδοξία της Sabrina Carpenter

Μουσική / Η Sabrina Carpenter ξέρει ακριβώς τι κάνει στην ποπ

Η πρώτη καλλιτέχνιδα που είχε ταυτόχρονα τρία τραγούδια στην πεντάδα του Billboard Hot 100 –κάτι που είχε να συμβεί από την εποχή των Beatles– δεν είναι τόσο αθώα όσο φαίνεται. Στην πορεία, έχει σπάσει αρκετά στερεότυπα.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
«Ελάχιστοι άνθρωποι που ασχολήθηκαν με την τέχνη άφησαν παρακαταθήκη»

Οι Αθηναίοι / «Αυτό που λέμε ευτυχισμένη ζωή δεν υπάρχει»

Ο Θέμης Ανδρεάδης γνώρισε τεράστια επιτυχία με το σατιρικό τραγούδι αλλά το ρίσκο να ασχοληθεί με το αγαπημένο του είδος, την μπαλάντα, τον άφησε εκτός μουσικής για σχεδόν είκοσι χρόνια. Η επιστροφή του με ένα δίσκο βινυλίου με συμμετοχές μουσικών από τις νεότερες γενιές ανοίγει ένα νέο, πιο φωτεινό κεφάλαιο στη ζωή του.
M. HULOT
Σοστακόβιτς: Ο συνθέτης που έγραψε το σάουντρακ της ρωσικής ιστορίας

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Σοστακόβιτς: Ο συνθέτης που έγραψε το σάουντρακ της ρωσικής ιστορίας

Μισός αιώνας συμπληρώνεται φέτος από τον θάνατο του Ντμίτρι Σοστακόβιτς και η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών ερμηνεύει το Κοντσέρτο του για βιολί και ορχήστρα με σολίστα τον Βαντίμ Ρέπιν. Με αυτήν την αφορμή, η Ματούλα Κουστένη ξετυλίγει μια ιστορία ζωής και μουσικής που καθορίστηκε τόσο από την πολιτικές εξελίξεις και το πλαίσιο του σοβιετικού καθεστώτος, όσο και από τις προσωπικές επιλογές του μεγάλου Ρώσου συνθέτη.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Το αριστουργηματικό σετ των Pan Pot στην Αθήνα

Μουσική / Pan Pot: Πόσο καταπληκτική μουσική παίζει αυτό το δίδυμο;

Δεν είναι πλέον εικοσάρηδες, αλλά δεν καταφεύγουν μονάχα σε νοσταλγικούς ήχους. Συνεχίζουν να καθορίζουν ηχητικά το μέλλον της techno, κάτι που απέδειξαν και στο extended σετ τους στην Αθήνα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΒΟΥΡΛΑΚΟΣ
«Στην αρχή με ενοχλούσαν τα σχόλια για το Ozempic, όχι όμως πια»

Lifo Videos / «Στην αρχή με ενοχλούσαν τα σχόλια για το Ozempic, όχι όμως πια»

Η Marseaux, μια από τις πιο αναγνωρίσιμες φωνές της σύγχρονης ελληνικής ποπ σκηνής μιλά για την τυχαία της συνάντηση με το τραγούδι αλλά και για τις προσωπικές δυσκολίες που έχει αντιμετωπίσει και την έφεραν μέχρι το σήμερα.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Το νέο ντοκιμαντέρ για τους Led Zeppelin αφήνει απ’ έξω την σκοτεινή πλευρά τους

Μουσική / Το νέο ντοκιμαντέρ για τους Led Zeppelin αφήνει απ’ έξω την σκοτεινή πλευρά τους

Το Becoming Led Zeppelin εξερευνά τις συνθήκες δημιουργίας του θρυλικού συγκροτήματος αγνοώντας την ακολουθία από σατανιστικές τελετουργίες, γκρούπις, ηρωίνη, όργια και κακοποιήσεις που σημάδεψαν την μετεωρική τους διαδρομή
THE LIFO TEAM
H ψευδαίσθηση της «ανακάλυψης» μουσικής στις επιμελημένες playlists του Spotify

Μουσική / Ανακαλύπτουμε πράγματι μουσική στο Spotify ή ζούμε μια ψευδαίσθηση;

Αρχικά, τις επιμελημένες playlists της δημοφιλούς πλατφόρμας τις έφτιαχναν επαγγελματίες, που προσλαμβάνονταν για το γούστο και την κρίση τους. Όμως, πια τα πράγματα δεν λειτουργούν έτσι. Και παρότι μας περιβάλλει ένας ωκεανός ήχων, το Spotify αρκείται στο να μας κρατά αποκλεισμένους στο νησί μας.
THE LIFO TEAM
Πιοτρ Ίλιτς Τσαϊκόφσκι (1840-1893)

Μουσική / Τσαϊκόφσκι: Πώς μπορεί ο κορυφαίος συνθέτης να ενοχλεί τη σημερινή Ρωσία;

Στη Ρωσία θεωρούν αδιανόητο το να φέρει η εθνική τους κληρονομιά ομοφυλοφιλική ταυτότητα, ακόμα κι αν πρόκειται για τον συνθέτη της «Λίμνης των κύκνων» και του «Καρυοθραύστη», καθώς και της «Παθητικής συμφωνίας», η οποία ίσως προμηνύει τη φημολογούμενη κρατική δολοφονία του. Με αφορμή την παράσταση που ανεβαίνει στην Εθνική Λυρική Σκηνή ανατρέχουμε στα νέα στοιχεία για τη ζωή του.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Λουκιανός Κηλαηδόνης (1943-2017): Μια ζωή

Μουσική / Λουκιανός Κηλαηδόνης (1943-2017): Μια ζωή

Σαν σήμερα πεθαίνει ο «φτωχός και μόνος κάου-μπόυ», που την εποχή της επικράτησης του πολιτικού τραγουδιού στη χώρα μας πρότεινε την επανασύνδεση με τον Αττίκ και τον Κώστα Γιαννίδη, αλλά και την αμερικανική τζαζ, country και σουίνγκ μουσική.
ΑΝΤΩΝΗΣ ΜΠΟΣΚΟΪ́ΤΗΣ
Βασίλης Λούρας: «Η Κάλλας θα είναι πάντα ένα σύμβολο δύναμης για τους φοβισμένους»

Μουσική / «Η Κάλλας θα είναι πάντα ένα σύμβολο δύναμης για τους φοβισμένους»

Το ντοκιμαντέρ «Μαίρη, Μαριάννα, Μαρία: Tα άγνωστα ελληνικά χρόνια της Κάλλας» που έγραψε και σκηνοθέτησε ο Βασίλης Λούρας -και θα κυκλοφορήσει σύντομα στους κινηματογράφους από το Cinobo- είναι μια συναρπαστική ταινία για την Κάλλας που αποκαθιστά την αλήθεια για τα χρόνια της στην Ελλάδα αλλά και για τη θυελλώδη σχέση της με τη χώρα που η μεγάλη ντίβα θεωρούσε πατρίδα.
M. HULOT