Bittersweet Melodies

Bittersweet Melodies Facebook Twitter
0
A metal lady

Θυμάμαι σαν να ‘ναι τώρα τη μέρα που είδα για πρώτη φορά το βιντεοκλίπ του «Inside and Out» της Feist. Μου έκαναν εντύπωση απ’ την πρώτη στιγμή τα χαρακτηριστικά αυτής της παράξενης Καναδής, το έντονο βλέμμα, η βραχνάδα της φωνής που ισορροπεί ως εκεί που φτάνει η αισθαντικότητα (ποτέ παραπάνω). Η Leslie Feist διασκεύαζε Bee Gees τ όσο α βίαστα, τόσο φυσικά, με μια ποπ διακριτικό- τητα που είχαμε ν' ακούσουμε απ’ την εποχή των Swing Out Sister. Τραγουδούσε «Blow out the candle / I will burn again tomorrow» με την ορμή μιας γυναίκας που είναι ερωτευμένη και δεν φοβάται ακόμα και να ταπεινωθεί γι’ αυτό.

Το δεύτερο άλμπουμ της «Let it die» περιείχε επίσης το υπέροχο «One Evening» και το «Mushaboom», κάνοντας μεμιάς παρελθόν την αποτυχία του ντεμπούτου της. Το «Reminder» του 2007 που ακολούθησε ήταν μια τεράστια επιτυχία, πουλώντας παγκοσμίως πάνω από 1 εκατομμύριο δίσκους. Το φετινό της άλμπουμ «Metals» είναι μια επιστροφή στη φόρμα. Αποστειρωμένο, θα ‘λεγε κανείς απ’ τις χλιδάτες ενορχηστρώσεις του «Reminder», το «Metals» είναι ένα φολκ κατά βάση άλμπουμ, λιτό και προσωπικό. Έχουν χαθεί στη λήθη τα παστέλ χρώματα του «Let it die» και τα πάντα έχουν μεταμορφωθεί σε μινιμαλιστικά, ψυχρά σκιαγραφήματα.

Η Feist σε όλο το άλμπουμ ψιθυρίζει, αφηγείται ιστορίες για πουλιά κι ερημωμένα νεκροταφεία, λιβάδια και λόφους, για τη «μεγάλη αμερικανική εξοχή». Και, δυστυχώς, το «Metals» θέλει συνεχόμενες ακροάσεις για να σε βγάλει σε φωτεινό μονοπάτι, κι ας έχεις την αίσθηση πως όλα κάπου τα έχεις ξανακούσει (το «Caught a long wind» θυμίζει πολύ έντονα το «Water» απ’ το «Reminder»).

Είναι επίσης εμφανές πως το βάρος έχει δοθεί στους (διφορούμενους) στίχους παρά στις συνθέσεις. Τι είναι, τελικά, αυτό που σε κάνει να θες ν’ ακολουθήσεις τον δύσκολο δρόμο της δημιουργού κι όχι της (indie) ποπ σταρ; Η ματαιοδοξία; Ή η στροφή προς ένα μέλλον μουσικά πιο φτωχό κι απέριττο, που όμως θα διατηρήσει μαζί σου μόνο τους πραγματικούς φαν; Είναι αυτή η υπόγεια αίσθηση που κάνει το «Metals» να μην αναζητά την άμεση επαφή με τον ακροατή. Χειραψία, όχι αγκαλιά. Οι πιστοί της Leslie Feist, όμως, καταλαβαίνουν.

Το «Metals» της Feist κυκλοφορεί από την Polydor.

Ο κόσμος των Lego

Φαντάσου ένα ολόκληρο βουνό από καλώδια, vintage Casio και Korg συνθεσάιζερ, ξεχασμένα ηλεκτρονικά παιχνίδια από Atari και Amiga υπολογιστές, cult ταινίες τρόμου σε VHS, εξώφυλλα δίσκων με απαρχαιωμένα γραφικά και φωτογραφίες σαν ξεθωριασμένες φωτοτυπίες, minisamplers και Yamaha sequencers, σάουντρακ από ταινίες giallo. Μια εικόνα απ’ τo στούντιο του Legowelt θ’ αρκούσε για να βάλει στο νόημα κάθε αμύητο ακροατή.

Ο Danny Wolfers, ή αλλιώς Legowelt, ξεκίνησε τη μουσική διαδρομή του στα μέσα των ‘90s. Η αγάπη του για το Detroit techno και το acid house αλλά και το electro/techno που βγήκε απ’ την πατρίδα του, την Ολλανδία, στις αρχές της δεκαετίας (Χάγη και Ουτρέχτη, μια σκηνή underground και υποτιμημένη) αποτυπώθηκε στο «Space Force» του 1996 που κυκλοφόρησε σε κασέτα. Οι επιρροές προφανείς: Aphex Twin περιόδου «Selected Ambient Works» , jackin’ house αλλά και italo disco, ο μ-Ziq κι οι Drexciya, οι μουσικές του John Carpenter κι οι Goblin. Έκτοτε, έχει ηχογραφήσει πολλά άλμπουμ πίσω από εξωφρενικά ψευδώνυμα, όπως Nacho Patrol, Salamandos ή Smackos, με το οποίο κάνει τα περίφημα Astro Unicorn Radio Shows στον διαδικτυακό Intergalactic FM κάθε εβδομάδα.  Φέτος, διέθεσε δωρεάν το νέο του άλμπουμ «The TEAC Life» μέσω του site του, ηχογραφημένο, όπωςλέει, σ’ ένα cassete deck με φτηνά συνθεσάιζερ.

Ακόμα μεγαλύτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει το EP του «Poverties Paradise» που κυκλοφορεί στην ελληνική εταιρεία Echovolt. Έχοντας προϊστορία στο ίδιο label σε remix στον Ron Morelli, στο συγκεκριμένο EP επιστρέφει στην παράδοση του κλασικού Chicago house. Είναι μια πρώτης τάξεως ευκαιρία ν’ ανακαλύψεις ένα αγνοημένο απ’ τα mainstream media ηλεκτρονικό outsider.

Το «TEAC Life» το κατεβάζεις δωρεάν απ’ το legowelt.com. Το «Poverties Paradise» κυκλοφορεί απ’ την Echovolt Records (echovoltrecords.com). Τα Astro Unicorn Radio Shows βρίσκονται στο robotdj.net/?dj=AstroUnicornRadio.

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η ξανθιά φιλοδοξία της Sabrina Carpenter

Μουσική / Η Sabrina Carpenter ξέρει ακριβώς τι κάνει στην ποπ

Η πρώτη καλλιτέχνιδα που είχε ταυτόχρονα ένα νο1 άλμπουμ και τρία τραγούδια στην πεντάδα των UK Charts και τρια κομμάτια στην πεντάδα του Billboard Hot 100 –κάτι που είχε να συμβεί από την εποχή των Beatles– δεν είναι τόσο αθώα όσο φαίνεται. Στην πορεία, έχει σπάσει αρκετά στερεότυπα.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
«Ελάχιστοι άνθρωποι που ασχολήθηκαν με την τέχνη άφησαν παρακαταθήκη»

Οι Αθηναίοι / «Αυτό που λέμε ευτυχισμένη ζωή δεν υπάρχει»

Ο Θέμης Ανδρεάδης γνώρισε τεράστια επιτυχία με το σατιρικό τραγούδι αλλά το ρίσκο να ασχοληθεί με το αγαπημένο του είδος, την μπαλάντα, τον άφησε εκτός μουσικής για σχεδόν είκοσι χρόνια. Η επιστροφή του με ένα δίσκο βινυλίου με συμμετοχές μουσικών από τις νεότερες γενιές ανοίγει ένα νέο, πιο φωτεινό κεφάλαιο στη ζωή του.
M. HULOT
Σοστακόβιτς: Ο συνθέτης που έγραψε το σάουντρακ της ρωσικής ιστορίας

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Σοστακόβιτς: Ο συνθέτης που έγραψε το σάουντρακ της ρωσικής ιστορίας

Μισός αιώνας συμπληρώνεται φέτος από τον θάνατο του Ντμίτρι Σοστακόβιτς και η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών ερμηνεύει το Κοντσέρτο του για βιολί και ορχήστρα με σολίστα τον Βαντίμ Ρέπιν. Με αυτήν την αφορμή, η Ματούλα Κουστένη ξετυλίγει μια ιστορία ζωής και μουσικής που καθορίστηκε τόσο από την πολιτικές εξελίξεις και το πλαίσιο του σοβιετικού καθεστώτος, όσο και από τις προσωπικές επιλογές του μεγάλου Ρώσου συνθέτη.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Το αριστουργηματικό σετ των Pan Pot στην Αθήνα

Μουσική / Pan Pot: Πόσο καταπληκτική μουσική παίζει αυτό το δίδυμο;

Δεν είναι πλέον εικοσάρηδες, αλλά δεν καταφεύγουν μονάχα σε νοσταλγικούς ήχους. Συνεχίζουν να καθορίζουν ηχητικά το μέλλον της techno, κάτι που απέδειξαν και στο extended σετ τους στην Αθήνα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΒΟΥΡΛΑΚΟΣ
«Στην αρχή με ενοχλούσαν τα σχόλια για το Ozempic, όχι όμως πια»

Lifo Videos / «Στην αρχή με ενοχλούσαν τα σχόλια για το Ozempic, όχι όμως πια»

Η Marseaux, μια από τις πιο αναγνωρίσιμες φωνές της σύγχρονης ελληνικής ποπ σκηνής μιλά για την τυχαία της συνάντηση με το τραγούδι αλλά και για τις προσωπικές δυσκολίες που έχει αντιμετωπίσει και την έφεραν μέχρι το σήμερα.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Το νέο ντοκιμαντέρ για τους Led Zeppelin αφήνει απ’ έξω την σκοτεινή πλευρά τους

Μουσική / Το νέο ντοκιμαντέρ για τους Led Zeppelin αφήνει απ’ έξω την σκοτεινή πλευρά τους

Το Becoming Led Zeppelin εξερευνά τις συνθήκες δημιουργίας του θρυλικού συγκροτήματος αγνοώντας την ακολουθία από σατανιστικές τελετουργίες, γκρούπις, ηρωίνη, όργια και κακοποιήσεις που σημάδεψαν την μετεωρική τους διαδρομή
THE LIFO TEAM
H ψευδαίσθηση της «ανακάλυψης» μουσικής στις επιμελημένες playlists του Spotify

Μουσική / Ανακαλύπτουμε πράγματι μουσική στο Spotify ή ζούμε μια ψευδαίσθηση;

Αρχικά, τις επιμελημένες playlists της δημοφιλούς πλατφόρμας τις έφτιαχναν επαγγελματίες, που προσλαμβάνονταν για το γούστο και την κρίση τους. Όμως, πια τα πράγματα δεν λειτουργούν έτσι. Και παρότι μας περιβάλλει ένας ωκεανός ήχων, το Spotify αρκείται στο να μας κρατά αποκλεισμένους στο νησί μας.
THE LIFO TEAM
Πιοτρ Ίλιτς Τσαϊκόφσκι (1840-1893)

Μουσική / Τσαϊκόφσκι: Πώς μπορεί ο κορυφαίος συνθέτης να ενοχλεί τη σημερινή Ρωσία;

Στη Ρωσία θεωρούν αδιανόητο το να φέρει η εθνική τους κληρονομιά ομοφυλοφιλική ταυτότητα, ακόμα κι αν πρόκειται για τον συνθέτη της «Λίμνης των κύκνων» και του «Καρυοθραύστη», καθώς και της «Παθητικής συμφωνίας», η οποία ίσως προμηνύει τη φημολογούμενη κρατική δολοφονία του. Με αφορμή την παράσταση που ανεβαίνει στην Εθνική Λυρική Σκηνή ανατρέχουμε στα νέα στοιχεία για τη ζωή του.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Λουκιανός Κηλαηδόνης (1943-2017): Μια ζωή

Μουσική / Λουκιανός Κηλαηδόνης (1943-2017): Μια ζωή

Σαν σήμερα πεθαίνει ο «φτωχός και μόνος κάου-μπόυ», που την εποχή της επικράτησης του πολιτικού τραγουδιού στη χώρα μας πρότεινε την επανασύνδεση με τον Αττίκ και τον Κώστα Γιαννίδη, αλλά και την αμερικανική τζαζ, country και σουίνγκ μουσική.
ΑΝΤΩΝΗΣ ΜΠΟΣΚΟΪ́ΤΗΣ
Βασίλης Λούρας: «Η Κάλλας θα είναι πάντα ένα σύμβολο δύναμης για τους φοβισμένους»

Μουσική / «Η Κάλλας θα είναι πάντα ένα σύμβολο δύναμης για τους φοβισμένους»

Το ντοκιμαντέρ «Μαίρη, Μαριάννα, Μαρία: Tα άγνωστα ελληνικά χρόνια της Κάλλας» που έγραψε και σκηνοθέτησε ο Βασίλης Λούρας -και θα κυκλοφορήσει σύντομα στους κινηματογράφους από το Cinobo- είναι μια συναρπαστική ταινία για την Κάλλας που αποκαθιστά την αλήθεια για τα χρόνια της στην Ελλάδα αλλά και για τη θυελλώδη σχέση της με τη χώρα που η μεγάλη ντίβα θεωρούσε πατρίδα.
M. HULOT