Footloose

Footloose Facebook Twitter
0

Το footwork είναι ένα μικρό παρακλάδι του juke house που δημιουργήθηκε στα γκέτο του Σικάγο. Ελάχιστα δημοφιλές στην ήπειρο στην οποία γεννήθηκε, όπως πολλά ηλεκτρονικά είδη που χάνονται στο mainstream, βρήκε στην Ευρώπη πιο πρόσφορο έδαφος. Ο ιδιοφυής Mike Paradinas (ή αλλιώς μ-Ziq) τη χρονιά που τελειώνει στέγασε κάτω απ’ τη δισκογραφική του δύο απ’ τα χαρακτηριστικά άλμπουμ του είδους: το «Flight Muzik» του DJ Diamond και το «Room(s)» του Machinedrum.

Ως DJ Diamond, o Karlis Griffin χρησιμοποιεί τα samples του με τη λογική του hip hop. Οι επιρροές του, άλλωστε, προέρχονται από εκεί (g-funk, σόουλ). Άφθονο σε ιδέες και ήχους ετερόκλητους μεταξύ τους (νομίζεις πως έτη φωτός χωρίζουν το φτιαγμένο για τα dancefloors «Decoded» απ’ το «Rep Yo Clique», που θυμίζει Dr. Dre σε παραγωγή Juan Atkins), το «Flight Muzik» έχει τη μυρωδιά των δρόμων της πόλης.

H πραγματική έκπληξη, όμως, της χρονιάς για το είδος είναι το «Room(s)» του Travis Stewart, ή αλλιώς Machinedrum, που ηχογραφεί κι ως Sepalcure με τη συνδρομή του Praveen Sharma. Λαμπρό παράδειγμα της underground χορευτικής μουσικής που έρχεται απ’ την άλλη πλευρά του Ατλαντικού, το «Room(s)» τρέχει ασταμάτητα, λες κι έχει μπλοκάρει το pause. Στο εμβληματικό «She died there» χρησιμοποιεί ένα φωνητικό sample, το οποίο επαναλαμβάνει συνεχώς πάνω από έναν φρενήρη ρυθμό, σαν να έχει επιταχύνει επί 10 κομμάτι του Burial. Στο «Sacred Frequency», πατώντας σ’ ένα χαρακτηριστικό house pattern, χτίζει ένα δεύτερο κομμάτι στη ραχοκοκαλιά του κλιμακωτά, ενώ στο «GBYE» όλα τρέχουν σε ταχύτητες juke, με τις R’n’B φωνές διαμελισμένες να προσπαθούν να πιάσουν το βήμα.

Το «Room(s)» είναι χαρακτηριστικό παράδειγμα άλμπουμ της μετα-dubstep εποχής: θυμίζει άπειρα πράγματα του πρόσφατου παρελθόντος, χωρίς ν’ ανήκει σε καμιά κατηγορία αποκλειστικά. Juke, ghetto house, footwork, dubstep ή IDM; Το τέλος της μουσικής ετικέτας.

Το «Flight Muzik» του DJ Diamond και το «Room(s)» του Machinedrum κυκλοφορούν από την Planet Mu.

 

Reviews

 

Drake

Take Care

[Young Money/Universal Republic]

Δεύτερο προσωπικό άλμπουμ για τον Καναδό Drake, το «Take Care» έρχεται ως απαραίτητο συμπλήρωμα του υπερ-προβεβλημένου «House of Balloons» του Weeknd. Η άψογη παραγωγή (μεταξύ άλλων, από Jamie XX, The Weeknd και Lil Wayne) δίνει στο άλμπουμ ένα ιλουστρασιόν περίβλημα, που σε συνδυασμό με την (soft μεν, καλόγουστη δε) αισθητική του Drake το κάνει να ξεχωρίζει απ’ τον σωρό των R'n'B δίσκων που έρχονται απ’ την Αμερική τα τελευταία χρόνια. Οι συμμετοχές της Rihanna και της Nicki Minaj του χαρίζουν credits, όχι όμως και σπουδαία singles. Το «Take Care» θα ήταν σπουδαίο για το είδος, αν δεν πλάτειαζε τόσο. Δεκαοκτώ κομμάτια μετά, όλα δείχνουν διογκωμένα κι ο Drake δεν έχει ακόμα το εκτόπισμα που θα σου επέτρεπε να παραβλέψεις κάτι τέτοιο.

***

 

Oneohtrix Point Never

Replica

[Software Records]

O Daniel Lopatin χτυπάει για δεύτερη φορά μέσα στο 2011, μετά τη συνεργασία του με τον Joel Ford (ως Ford & Lopatin στο «Channel Pressure»). Το «Replica» σπαρταράει σαν χτυπημένο ζώο, πετώντας στον ανυποψίαστο ακροατή τηλεοπτικές διαφημίσεις των ‘80s με εκτροχιασμένα synths, χαοτικά φωνητικά και πιανιστικά σόλο σε cut’n’paste μορφή. Άβολο άκουσμα, ωστόσο τελείως πρωτότυπο, το «Replica» φτιάχνει μια υποκατηγορία ηλεκτρονικής μουσικής από μόνο του.

***½

 

Boris

New Album

[Sargent House]

Όσοι έμαθαν τους Γιαπωνέζους Boris με το «Pink» και το «Heavy Rocks», καλό θα ήταν να κρατήσουν αποστάσεις απ’ το «New Album» του 2011. Η φασαρία εκτοπίστηκε για χάρη της j-pop. Ως εφηβικό girl/boy band, οι Boris αδιαφορούν για το sludge/doom metal που τους έκανε γνωστούς και χρησιμοποιούν τις κιθάρες με σκοπό τρίλεπτα τραγούδια, κατάλληλα για τίτλους έναρξης κινουμένων σχεδίων. Όχι ότι δεν υπάρχουν οι στιγμιαίες εκλάμψεις (περιέργως όταν κάνουν synthpop, όπως στο «Luna»), αλλά μοιάζει αδύνατο να το πάρεις στα σοβαρά τέτοια μουσική στροφή. Τους Sunn O))) τους ρώτησαν;

**

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Lorenzo

Οι Αθηναίοι / Lorenzo: «Η techno σκηνή έχει γίνει χρηματιστήριο»

Γνώρισε την techno στη Φρανκφούρτη των αρχών των ‘90s. Ερχόμενος στην Αθήνα, όσο έβλεπε ότι ο κόσμος σοκαριζόταν με τις εμφανίσεις του, τόσο περισσότερο του άρεσε να προκαλεί. Ο θρυλικός χορευτής του Factory και ιδρυτής της ομάδας Blend είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Θρίλερ με τον θάνατο του Λίαμ Πέιν των One Direction στην Αργεντινή

Διεθνή / Θρίλερ με τον θάνατο του Λίαμ Πέιν των One Direction στην Αργεντινή

«Έχει ένα μπαλκόνι και φοβόμαστε ότι μπορεί να κάνει κάτι για να θέσει σε κίνδυνο τη ζωή του» είπε ο διευθυντής του ξενοδοχείου που τηλεφώνησε στην αστυνομία - Οι μαρτυρίες για περίεργη συμπεριφορά
LIFO NEWSROOM
Σοπέν

Πέθανε Σαν Σήμερα / «Κύριοι, ιδού μια μεγαλοφυΐα!»: Πώς ο Σοπέν άνοιξε νέα εποχή στη μουσική για πιάνο

Σαν σήμερα, στις 17 Οκτωβρίου 1849, πεθαίνει από φυματίωση στο Παρίσι ο Πολωνός Φρεντερίκ Φρανσουά Σοπέν, ένας από τους σημαντικότερους εκπροσώπους του Ρομαντισμού και κορυφαίος πιανίστας.
ΚΟΡΙΝΑ ΦΑΡΜΑΚΟΡΗ
Ενοχοποιητικά στοιχεία: Tραπ μουσική και βία

Μουσική / Tραπ μουσική και βία: Μπερδεύοντας τον στίχο με την πραγματικότητα

Με ρητορικές και νομικίστικες μανούβρες που αρνούνται την καλλιτεχνική της φύση, το κατηγορητήριο κατά της τραπ μετατρέπει ένα μουσικό είδος σε ενοχοποιητικό στοιχείο.
ΚΩΣΤΑΣ ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΣ & ΛΑΜΠΡΟΣ ΦΑΤΣΗΣ
Αφέλεια ή ελπίδα; Το ισραηλο-παλαιστινιακό συγκρότημα που προκαλεί έντονες αντιδράσεις

Μουσική / Αφέλεια ή ελπίδα; Το ισραηλο-παλαιστινιακό συγκρότημα που προκαλεί έντονες αντιδράσεις

Το boyband με την ονομασία as1one που αποτελείται από τέσσερις Ισραηλινούς και δύο Παλαιστίνιους σχηματίστηκε λίγο πριν από την 7η Οκτωβρίου και παρά τις επικρίσεις που έχει δεχτεί, τα μέλη του επιμένουν ότι έχουν επιλέξει τον σωστό δρόμο.
THE LIFO TEAM
«Ο θάνατός τους θα είναι η ανάστασή μας»: Μια έκδοση με τους προκλητικούς στίχους της Κρίστα Παπίστα

Βιβλίο / «Ο θάνατός τους θα είναι η ανάστασή μας»: Μια έκδοση με τους προκλητικούς στίχους της Κρίστα Παπίστα

Μια από τις πιο κουίρ και τολμηρές φωνές στην ελληνική μουσική κυκλοφόρησε ένα πρωτότυπο βιβλίο από τις εκδόσεις του βιβλιοπωλείο Arsenale που βρίσκεται στην Ανάφη.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Έτσι βγαίνουμε τώρα

Urban Culture / Έτσι βγαίνουμε τώρα

Άφθονη τέχνη για όλους, μεγάλα και niche πάρτι, ελληνικά και technο: Η Αθήνα έχει γίνει μια πόλη που μπορεί να προκαλέσει FOMO ακόμα και σ’ εκείνους που αρνούνται ότι το παθαίνουν.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ, ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ, M.HULOT, ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ, ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ, ΙΩΝΑΣ ΚΑΛΛΙΜΑΝΗΣ
Τελικά, φταίει η τραπ για την αύξηση της βίας των ανηλίκων;

Radio Lifo / Τελικά, φταίει η τραπ για την αύξηση της βίας των ανηλίκων;

Δημιουργεί πρότυπα η τραπ μουσική; Έχει κάνει -έστω παραδόξως- κάτι καλό στην ελληνική κοινωνία; Πόσο επικίνδυνο είναι να ακούμε σήμερα έναν πολιτικό να ζητά την ποινικοποίηση ενός μουσικού είδους; Ο Τάσος Μπρεκουλάκης και η Βάνα Κράβαρη συζητούν για το αν και κατά πόσο η τραπ ευθύνεται για την αύξηση της βίας των ανηλίκων.
THE LIFO TEAM
CHECK Βέρντι

Σαν Σήμερα / Βίβα Βέρντι: Ο μεγάλος συνθέτης που κάποιοι του είπαν ότι θα γινόταν μια μετριότητα

Στις 10  Οκτωβρίου 1813 γεννήθηκε ο Τζουζέπε Φορτουνίνο Φραντσέσκο Βέρντι, ένας από τους πιο διάσημους και αγαπητούς συνθέτες όπερας στην Ιταλία και στον κόσμο.
ΚΟΡΙΝΑ ΦΑΡΜΑΚΟΡΗ
«Πώς έφτασα να γεράσω τόσο; Από τύχη υποθέτω»: Η Ντέμπι Χάρι στο κατώφλι των 80

Μουσική / «Πώς έφτασα να γεράσω τόσο; Από τύχη υποθέτω»: Η Ντέμπι Χάρι στο κατώφλι των 80

Από την υπόγεια Νέα Υόρκη της δεκαετίας του ’70 μέχρι την τωρινή καμπάνια της Gucci και την τσάντα με το όνομά της, η τραγουδίστρια των Blondie παραμένει αντισυμβατική και ακαταμάχητη.
THE LIFO TEAM
Οι δυο Ιφιγένειες του Ντμίτρι Τσερνιακόφ

Όπερα / Οι δυο βραβευμένες Ιφιγένειες του Ντμίτρι Τσερνιακόφ ανεβαίνουν σε περίοδο πολέμου

Λίγο πριν σηκωθεί η αυλαία της Εθνικής Λυρικής Σκηνής για τις δύο εμβληματικές όπερες του Γκλουκ, ο σημαντικός Ρώσος σκηνοθέτης εξηγεί τις σύγχρονες παραμέτρους της θυσίας της αρχαίας τραγικής ηρωίδας.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ