Theme for great cities

Theme for great cities Facebook Twitter
0

Η επιτυχία του σάουντρακ του «Drive» έκανε κόσμο που αγνοεί τους Chromatics, τους Desire και γενικότερα τον Johnny Jewel να ψάχνει από πού προέκυψε το «Under your spell» και τι μέρος του λόγου είναι ο δημιουργός του. Βασικό μέλος των Glass Candy, των Chromatics και των Desire, ο Jewel αναζωπύρωσε ένα μέρος της ποπ, βασισμένης σε γυναικεία φωνητικά, που πατάει με το ένα πόδι στη synth pop και με το άλλο στην disco/italo disco. Πολυσχιδής και πολυπράγμων (συνθεσάιζερ, κιθάρα, παραγωγός), διοχετεύει το ταλέντο του και σε άλλους τομείς. Η αγάπη του για τα giallo soundtracks, τους Goblin και την cosmic disco τον οδήγησε στην ηχογράφηση του «Themes for an imaginary film», ένα σάουντρακ 2 ωρών για μια ταινία που δεν υπάρχει (αν και θα ‘πρεπε να έχει γυριστεί). Ο Jewel το ηχογραφησε ως Symmetry κι ανέφερε ως επιρροές του τον John Carpenter και τον Klaus Schulze, μεταξύ άλλων. Στα 37 κομμάτια του (όλα instrumentals εκτός από ένα), τα συνθεσάιζερ έρχονται κατευθείαν από τα seventies. Η old school electronica αισθητική πάει χέρι-χέρι με τις ήπιες στιγμές του άλμπουμ, σε χαμηλότονα πιανιστικά μέρη, συνοδεία έξοχων εγχόρδων. Είναι τόσο απλόχερη η φαντασία του Jewel και τόσο έντονα συναισθηματικά τα κομμάτια, που μοιάζει αδύνατον να μην έχει πλάσει στο μυαλό του ο νεαρός Τεξανός ολόκληρη ταινία, σκηνή-σκηνή. Το «Themes for an imaginary film» στέκεται ισάξια δίπλα στις καλύτερες στιγμές του Steve Moore και των Zombi κι ίσως θα πρεπε να είναι το πραγματικό soundtrack του «Drive».

Ακούστε όλο το «Themes for an imaginary film» στο soundcloud.com/johnnyjewel/symmetry-themes-for-an.

REVIEWS

 

Chairlift

Something

[Young Turks] ***½

Δεν ήθελε πολύ μετά από ένα χιλιοακουσμένο σινγκλ, όπως το «Bruises» (το οποίο, μάλιστα, επέλεξε η Apple το 2008 για να συνοδεύσει τη διαφήμιση του iPod Nano), για να γίνουν οι Chairlift από το Μπρούκλιν της Νέας Υόρκης τα νέα indie darlings. Κι όπως συμβαίνει συνήθως σε τέτοιες περιπτώσεις, χρειαζόταν ένα δεύτερο άλμπουμ για να φανεί η πραγματική τους αξία. Το «Something» είναι η ιδανική ποπ του 2012: όσο πρέπει κοντά στο mainstream, χωρίς δήθεν εναλλακτικά τερτίπια, «στρογγυλές» συνθέσεις, αισιοδοξία και φρεσκάδα. Η φωνή της Caroline Polachek, γνωστή κι από τη συμμετοχή της στο άλμπουμ του Washed Out, θυμίζει τη Leslie Feist στο ντεμπούτο της. Τραγούδια όπως το (περίεργα τιτλοφορημένο) «Amanaemonesia» ψάχνουν ραδιόφωνο για να καρφωθούν σε ατέρμονο airplay. Η φωτεινή πλευρά του Μεγάλου Μήλου.


 

Floating Points

Shadows EP

[Eglo Records] ****

Ο Samuel Shepherd πρέπει να πάψει να λογίζεται παιδί-θαύμα. Μπορεί να μην έχει ακόμη κανονικό άλμπουμ στον λογαριασμό του, όμως τα EP που έχει μέχρι στιγμής κυκλοφορήσει ως Floating Points είναι αψεγάδιαστα δείγματα χορευτικής μουσικής. Ούτε στο τελευταίο του EP «Shadows» λαθεύει, παρότι παίρνει έναν διαφορετικό δρόμο αυτήν τη φορά. Στις deep house ασκήσεις του «Shadows» έχει τρυπώσει το φάντασμα του Herbie Hancock, δίνοντας μια τζαζ πινελιά στα κομμάτια που κλιμακώνονται χωρίς να το καταλάβεις, αργά και σταθερά. Εδώ η κατ’ οίκον ακρόαση υπερνικά το dancefloor, αν και φαντάζει απίθανο να μη χωρέσει κάποιο track σε playlist του Francois K ή του Gilles Peterson. Class.


Trent Reznor and Atticus Ross

The Girl With The Dragon Tattoo

[The Null Corporation] **

Δεν είναι πρωτάρης ο Trent Reznor στη σύνθεση σάουντρακ. Η προηγούμενη απόπειρα ήταν πάλι για ταινία του David Fincher («Social Network»), με συνεργάτη τον ίδιο, τον Atticus Ross. Το Girl With The Dragon Tattoo ηχητικά απέχει ελάχιστα απ’ το Social Network. O Reznor αφήνει χώρο για την εικόνα να μπει σε πρώτο πλάνο, λειτουργώντας υπογείως, με ambient ατμόσφαιρες που δύσκολα στέκουν αυτόνομα μακριά απ’ τη μεγάλη οθόνη. Η τρίωρη διάρκεια του εγχειρήματος (μεγαλύτερο κι απ’ τη διάρκεια του φιλμ) οδηγεί αναπόφευκτα σε πλατειασμό κι επαναλήψεις, με αποτέλεσμα όλοι να συγκρατούν το κομμάτι απ’ τους τίτλους αρχής του φιλμ, τη συνεργασία με την Karen O των Yeah Yeah Yeahs σε μια (μάλλον περίεργη) διασκευή του «Immigrant Song» των Led Zeppelin.

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Θέλω τα τραγούδια μου να γίνουν καραόκε για να τα τραγουδούν με πάθος οι μεθυσμένοι θείοι»

Μουσική / «Θέλω τα τραγούδια μου να γίνουν καραόκε για να τα τραγουδούν με πάθος οι μεθυσμένοι θείοι»

Η Michelle Gurevich γράφει μουσική για την ψυχή και τις εμπειρίες της, με μια γερή δόση μαύρου χιούμορ και αφοπλιστικής ειλικρίνειας. Μιλά στη LiFO λίγο πριν από την εμφάνισή της στο Fuzz.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Κοντσέρτο για πιάνο του Έντβαρντ Γκριγκ: Ένα νεανικό έργο που δεν ξεπεράστηκε ποτέ

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Κοντσέρτο για πιάνο του Έντβαρντ Γκριγκ: Ένα νεανικό έργο που δεν ξεπεράστηκε ποτέ

Πώς είναι άραγε να γράφεις το κορυφαίο σου έργο στα 25 σου χρόνια; Πόση αγωνία αισθάνεται ένας συνθέτης που καταλαβαίνει ότι όλοι προσδοκούν από εκείνον το επόμενο μεγάλο έργο; Πού κρύβεται η ακαταμάχητη δύναμη του Κοντσέρτου για πιάνο του Έντβαρντ Γκριγκ; Η Ματούλα Κουστένη εξερευνά ένα από τα διασημότερα έργα για πιάνο και ορχήστρα, την ομορφιά του και την ιστορία του.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Μπάρι Άνταμσον: «Το ροκ εν ρολ ήταν από τα τελευταία κινήματα που άλλαξαν πραγματικά τον κόσμο»

Μουσική / «Το ροκ εν ρολ ήταν από τα κινήματα που άλλαξαν πραγματικά τον κόσμο»

Λίγο πριν προσγειωθεί στην Αθήνα για ένα χορταστικό συναυλιακό διήμερο, ο πολυτάλαντος Μπάρι Άνταμσον μιλά για τη σκηνή του Mad-chester, για το ροκ εν ρολ που όσο «γερνάει» τόσο δυναμώνει, για τη γνωριμία του με τον Λιντς και τον εθισμό.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Συνέντευξη Saturday Night Satan

Μουσική / «Όσο υπάρχει κόσμος που πηγαίνει στις συναυλίες, θα συνεχίσουμε να υπάρχουμε κι εμείς»

Mε μια γυναικεία φωνή να ηγείται, αντλώντας έμπνευση από τον horror κινηματογράφο και με επιρροές από τα ’70s και ’80s, οι Saturday Night Satan φέρνουν νέο αέρα στην εγχώρια metal σκηνή.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΝΤΑΤΣΗΣ
Δείτε ολόκληρη την πρώτη συνέντευξη της Björk on camera μετά μια δεκαετία

Μουσική / Δείτε ολόκληρη την πρώτη συνέντευξη της Björk on camera μετά μια δεκαετία

«Μη σταματάτε. Έχουμε αφθονία. Έχουμε λύσεις. Μπορούμε να αρχίσουμε πάλι από την αρχή»: Η Björk παρουσιάζει την προσωπική της ουτοπία με το πρότζεκτ «Cornucopia» και μιλάει μπροστά στην κάμερα, για πρώτη φορά μετά από πολύ καιρό. 
THE LIFO TEAM
ΕΠΕΞ O Tsolimon βλέπει όνειρα με γιαπωνέζικα καρτούν

Μουσική / Ο Tsolimon έγραψε ένα άλμπουμ κλαίγοντας και οδηγώντας

Στον πρώτο του προσωπικό δίσκο, ο νεαρός τραγουδοποιός που λατρεύει τον Λεξ και τα Pokemon συνδυάζει την ηλεκτρονική μπαλάντα με το ραπ και το ζεϊμπέκικο. Όταν έστειλε το «Καλό» στον Κραουνάκη, εκείνος του απάντησε πως πρέπει να το τραγουδήσει η Στανίση - τελικά, το είπε ο ίδιος και η Δεσποινίς Τρίχρωμη.
M. HULOT
Ο Bad Bunny και το μέλλον της urbano μουσικής

Μουσική / Ο Bad Bunny και το μέλλον της παρεξηγημένης urbano μουσικής

Το «Debí tirar más fotos» του 30χρονου Πορτορικανού μουσικού είναι ένα λάτιν αριστούργημα αφιερωμένο στις ρίζες του, στην ιστορία του Πουέρτο Ρίκο και στις σύγχρονες κοινωνικές προκλήσεις, όπως ο υπερτουρισμός και η εποχή του Τραμπ, που πλήττει τους μετανάστες.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Η «Δύναμη του πεπρωμένου» αποτελεί τα τελευταία 150 χρόνια έναν διαρκή θρίαμβο της μουσικής ιδιοφυΐας του Βέρντι

Μουσική / Η «Δύναμη του πεπρωμένου»: Ο θρίαμβος της μουσικής ιδιοφυΐας του Βέρντι

Η όπερα που απασχόλησε τον Τζουζέπε Βέρντι επί είκοσι χρόνια και θεωρείται από τις σημαντικότερες του διεθνούς ρεπερτορίου επιστρέφει στην Εθνική Λυρική Σκηνή, με μια παράσταση αντάξια της φήμης της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Το συναρπαστικό, άχρονο, χαμένο άλμπουμ της Ούρσουλα Λε Γκεν

Πέθανε Σαν Σήμερα / Το συναρπαστικό, άχρονο, χαμένο άλμπουμ της Ούρσουλα Λε Γκεν

H πολυβραβευμένη συγγραφέας επιστημονικής φαντασίας που πέθανε σαν σήμερα, το 2018, είχε συνεργαστεί με τον συνθέτη Todd Barton στη δημιουργία ενός φιλόδοξου πρότζεκτ που εκτείνονταν πέρα από τη συγγραφή.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
«Θα πατήσεις σε λουλούδια, θα πατήσεις και σε σκατά για να βρεις διεξόδους»

Μουσική / Αεκτζής, αναρχικός, καζαντζιδικός: Η ανορθόδοξη πορεία του Γιάννη Μπαχ Σπυρόπουλου στο ελληνικό τραγούδι

Συνθέτης, στιχουργός, αρθρογράφος, ζωγράφος, ραδιοφωνικός παραγωγός, ο Γιάννης Μπαχ Σπυρόπουλος έχει γράψει τη δική του ιστορία στην ελληνική δισκογραφία.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Για μένα αυτό είναι οι ταινίες, μια περιπέτεια έξω και πέρα από την ηθική»

Οθόνες / «Για μένα αυτό είναι οι ταινίες, μια περιπέτεια έξω και πέρα από την ηθική»

Μια μεγάλη κουβέντα με τον σκηνοθέτη και μουσικό Γιάννη Βεσλεμέ που κυκλοφορεί ταυτόχρονα το νέο του άλμπουμ και η ρετροφουτουριστική του ταινία «Αγαπούσε τα λουλούδια περισσότερο». (SPOILER ALERT)
M. HULOT
Laurent Garnier

Μουσική / «Βλέπω μαριονέτες να παίζουν μουσική έχοντας τα ακουστικά περισσότερο στον λαιμό παρά στα αυτιά»

Με αφορμή ένα επικό τετραπλό mix –house, techno, UK focus και downtempo– για τα 25 χρόνια λειτουργίας του θρυλικού fabric, ο Γάλλος παραγωγός, DJ και πρόσφατα χρισμένος ιππότης της Λεγεώνας της Τιμής Laurent Garnier μιλά για το τότε και το τώρα της ηλεκτρονικής μουσικής.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ