«Με λένε Ντάτα»

«Με λένε Ντάτα» Facebook Twitter
0
«Με λένε Ντάτα» Facebook Twitter
Πριν από λίγες ημέρες κυκλοφόρησε το καινούργιο σας βιβλίο με τίτλο «Με λένε Ντάτα», από τις εκδόσεις Ψυχογιός. Μπορείτε να μας πείτε δύο λόγια γι' αυτή την καινούργια συγγραφική σας προσπάθεια;

Δύσκολο να πεις μόνο δυο λόγια για μια τέτοια γυναίκα, που έζησε όσα η Ντάτα! Η ηρωίδα μου είναι ένα πλάσμα σχεδόν μαγικό, που από τη ζωή πήρε τα πάντα κι έδωσε μόνο όσα ήθελε και όσα δεν απέκτησε ήταν γιατί δεν την ενδιέφερε να τα αποκτήσει. Δυναμική, με αίσθηση δικαίου εντελώς δική της, με επιλογές που ξαφνιάζουν και μια πορεία μοναχική όσο κι ενός λύκου. Στο βιβλίο την παρακολουθούμε από τη στιγμή της γέννησής της και την αφήνουμε μόλις έχει γνωρίσει την Ηρώ από το Όσο αντέχει η ψυχή.

Στην εισαγωγή του βιβλίου γράφετε πως ο χαρακτήρας της Ντάτα αναστάτωσε τη σκέψη και τη ζωή σας τους μήνες που καταπιαστήκατε μαζί της. Tι είναι αυτό που αγαπήσατε τόσο πολύ στον συγκεκριμένο χαρακτήρα;

Το ότι δεν είχε ηθικούς φραγμούς. Η Ντάτα μου απελευθέρωσε κι εμένα ως συγγραφέα. Λάτρεψα αυτήν τη δύναμη που ανάβλυζε από τον τρόπο σκέψης της, από τις επιλογές της – ακόμα και το θανατικό που έσπερνε στο διάβα της ήταν γοητευτικό. Η μοναδικότητά της ήταν για μένα πόλος έλξης.

Λένα Μαντά - Με λένε Ντάτα. Εκδόσεις Ψυχογιός. Σελίδες: 552Τελικά, πόσο ξεχωριστές είναι η Αλεξάνδρα και η Ντάτα; Και αν είναι έτσι, όλοι δεν κρύβουμε μέσα μας κομμάτια τελείως διαφορετικά και παράταιρα μεταξύ τους;

Η Αλεξάνδρα και η Ντάτα είναι δύο πλευρές του ίδιου νομίσματος. Διαφορετικές, αλλά ίδιες στο βάθος. Η ίδια η Ντάτα το αντιλαμβάνεται και συνειδητοποιεί πως κάποιες φορές η Αλεξάνδρα αναδύεται και κάνει το καλό, όταν η Ντάτα το κρύβει επιμελώς και προχωράει τον ολέθριο (για τους άλλους) δρόμο της. Θα τολμούσα να πω ότι αυτή η ηρωίδα είναι το καλό και το κακό που όλοι κρύβουμε μέσα μας και μας επηρεάζουν πότε το ένα, πότε το άλλο. Κανένας άνθρωπος δεν είναι μονοδιάστατος.

Στο βιβλίο προσπαθήσατε να ενσωματώσετε πολλές από τις ιστορικές και κοινωνικές πτυχές της εποχής στην οποία διαδραματίζεται η ιστορία. Πόσο δύσκολο είναι να τοποθετήσεις μια ιστορία σε μια εποχή που ανήκει στο παρελθόν, χωρίς να αλλοιώσεις την ατμόσφαιρά της;

Σίγουρα δεν είναι εύκολο, θέλει μελέτη. Στο συγκεκριμένο βιβλίο, ας πούμε, η ηρωίδα μου γεννιέται το 1912. Ακόμα και ο τρόπος που μιλούσαν τότε ήταν εντελώς διαφορετικός, γιατί η δημοτική έδινε μάχη για να επικρατήσει της καθαρεύουσας. Γι' αυτό και οι διάλογοι προσπάθησα να πλησιάζουν κατά το δυνατόν σε αυτούς της εποχής, χωρίς να είναι δύσκολοι για τον μέσο αναγνώστη ή για τους νεότερους. Τα ιστορικά γεγονότα τα ενέταξα αυτούσια και προσάρτησα τους ήρωες σε αυτά. Η αλήθεια είναι ότι στο Με λένε Ντάτα πέρασα πάρα πολλές ώρες ψάχνοντας αρχεία κι έφτασα μέχρι την «Εφημερίδα Κυριών» της Καλλιρόης Παρέν για να το πετύχω. Άξιζε τον κόπο όμως, ήταν ένα ταξίδι στο παρελθόν που μου έδωσε πολλά.

Θα επιστρέψει ποτέ η Ντάτα σε κάποιο από τα μελλοντικά σας βιβλία ή η ιστορία της ολοκληρώθηκε;

Η λέξη «τέλος» είναι αμετάκλητη. Πρέπει να προσθέσω ακόμα ότι είναι η πρώτη φορά που επέστρεψα σε ήρωα προηγούμενου βιβλίου μου και, ως γνωστόν, ποτέ δεν κάνω το ίδιο πράγμα δεύτερη φορά. Όταν μια ιστορία ολοκληρώνεται αφήνω τους ήρωες να επιστρέψουν στη ζωή τους, μακριά από τα δικά μας... αδιάκριτα βλέμματα. Η Ντάτα ήταν διαφορετική, απαίτησε σχεδόν την αμέριστη προσοχή μου, γι' αυτό και δημιουργήθηκε αυτό το βιβλίο.

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μόνη πλέον λύση η δημιουργία ενός διεθνικού ομοσπονδιακού κράτους Ισραηλινών και Παλαιστινίων»

Διεθνή / «Μόνη πλέον λύση η δημιουργία ενός διεθνικού ομοσπονδιακού κράτους Ισραηλινών και Παλαιστινίων»

Από τις πιο έγκυρες πηγές αναφορικά με τα τεκταινόμενα στη Μέση Ανατολή, ο δημοσιογράφος και συγγραφέας Πέτρος Παπακωνσταντίνου σχολιάζει όλες τις τελευταίες εξελίξεις στην ισραηλινοπαλαιστινιακή σύγκρουση.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Δεν χρειάζεται να έχει ένας αστυνομικός προοδευτικές ιδέες, προέχει να είναι επαγγελματίας»

Οπτική Γωνία / «Δεν χρειάζεται να έχει ένας αστυνομικός προοδευτικές ιδέες, προέχει να είναι επαγγελματίας»

Ο πρόεδρος της Ελληνικής Ένωσης Δικαιωμάτων του Ανθρώπου, Ανδρέας Τάκης, μιλά για την αστυνομική βία και αυθαιρεσία με αφορμή την έκδοση της έρευνας που συνέπεσε με τη δημοσιοποίηση της υπόθεσης του Μοχάμεντ Καμράν Ασίκ, ο οποίος βρέθηκε νεκρός στο τμήμα του Αγίου Παντελεήμονα.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Νάνσυ Παπαθανασίου: Μια πρωτοπόρος της ψυχικής υγείας των ΛΟΑΤΚΙ+ ατόμων στην Ελλάδα

Lgbtqi+ / Νάνσυ Παπαθανασίου: Μια πρωτοπόρος της ψυχικής υγείας των ΛΟΑΤΚΙ+ ατόμων στην Ελλάδα

Η κλινική ψυχολόγος και συνιδρύτρια του Orlando LGBT+ σε μια συγκινητική, διαφωτιστική και ενδυναμωτική συζήτηση για την πορεία που έχει διανύσει η εγχώρια ΛΟΑΤΚΙ+ κοινότητα, αλλά και η ίδια, προς την ορατότητα και για όσα ακόμα πρέπει να γίνουν για την ισότητα και την αποδοχή άμεσα, εδώ και τώρα.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Φρέντης Μπελέρης: «Έχω έναν λόγο παραπάνω να σέβομαι τις ελευθερίες κάθε πολίτη»

Συνέντευξη / Φρέντης Μπελέρης: «Έχω έναν λόγο παραπάνω να σέβομαι τις ελευθερίες κάθε πολίτη»

Ο υποψήφιος ευρωβουλευτής της Νέας Δημοκρατίας εξηγεί πώς πήρε το όνομά του, ποιο είναι το πρόβλημα με τις περιουσίες των Χειμαρριωτών, τι θα κάνει αν πάει στην Ευρωβουλή και δηλώνει πως θα υπερασπιζόταν με χαρά τα δικαιώματα oποιασδήποτε άλλης μειονότητας.
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ
Κύρα Κάπη: «O Κυριάκος Μητσοτάκης δεν έχει προσποιηθεί ποτέ κάτι που δεν είναι»

Συνέντευξη / Κύρα Κάπη: H γυναίκα πίσω από το TikTok του πρωθυπουργού

Με αφορμή τη βράβευση της στα «Ermis Awards», η διευθύντρια Επικοινωνίας του πρωθυπουργού μιλά δημόσια για πρώτη φορά και περιγράφει το πώς διαμορφώνει τη δημόσια εικόνα του Κυριάκου Μητσοτάκη ενώ απαντά για τα λάθη, την κριτική και τις δύσκολες στιγμές.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Δημήτρης Παπαϊωάννου

Συνέντευξη / Δημήτρης Παπαϊωάννου: «Αυτή θα είναι η τελευταία μου φορά στη σκηνή»

Λίγο πριν εμφανιστεί ξανά στη σκηνή του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών με το ΙΝΚ, ο Δημήτρης Παπαϊωάννου κάνει μια αναδρομή σε ολόκληρη την καριέρα του σε μια κουβέντα έξω απ’ τα δόντια με τον Δημήτρη Παπανικολάου, καθηγητή Νεοελληνικών και Πολιτισμικών Σπουδών στο Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης, για το περιοδικό «Dust», την οποία αναδημοσιεύει σε αποκλειστικότητα η LiFO.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΑΟΥ
Χρήστος Μαρκογιαννάκης: «Στη Γαλλία είμαι δημιουργικά ελεύθερος, στην Ελλάδα όχι»

Βιβλίο / Χρήστος Μαρκογιαννάκης: «Στη Γαλλία είμαι δημιουργικά ελεύθερος, στην Ελλάδα όχι»

Τα νουάρ μυθιστορήματά του είναι από τα πιο αγαπημένα του γαλλικού αναγνωστικού κοινού: Ο βραβευμένος συγγραφέας και σύγχρονος μετρ του είδους σε μια συζήτηση για το «τέλειο έγκλημα» στη ζωή και στη λογοτεχνία.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Πέτρος Αϊβάζης: «Χρειάζεται αλληλεγγύη ανάμεσα στου ΛΟΑΤΚΙ+ που γερνούν, δεν βγαίνει αλλιώς»

LGBTQI+ / Πέτρος Αϊβάζης: «Χρειάζεται αλληλεγγύη ανάμεσα στους ΛΟΑΤΚΙ+ που γερνούν, δεν βγαίνει αλλιώς»

Από τη σεξεργασία και τα drag shows στην Αμερική ως την τηλεόραση, το σινεμά και τον ΛΟΑΤΚΙ+ εθελοντισμό στην Αθήνα, η «Ελληνίδα Divine» είναι ένας γλυκύτατος άνθρωπος με γεμάτη ζωή και νοιάξιμο για τους άλλους seniors της κοινότητας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Αργύρης Παυλίδης: Η φωνή των παιδικών μας χρόνων

Οθόνες / Αργύρης Παυλίδης: Η φωνή των παιδικών μας χρόνων

Ηθοποιός, σκηνοθέτης, παρουσιαστής παιδικών εκπομπών όπως οι θρυλικοί «Κόκκινοι Γίγαντες, Άσπροι Νάνοι», πρωτοπόρος της μεταγλώττισης και η φωνή αγαπημένων μας ηρώων σε σειρές και ταινίες κινουμένων σχεδίων. O Αργύρης Παυλίδης σε μια εκ βαθέων συνέντευξη στη LiFO.
ΜΑΝΟΣ ΝΟΜΙΚΟΣ
ΕΠΕΞ Η Daglara και το θρίλερ του «έθνους»: τρόμος, έρως και βουκολικό σικ

Συνεντεύξεις / Η Daglara στο Φεστιβάλ Αθηνών: Τρόμος, έρως και βουκολικό σικ

Performer, σχεδιάστρια ρούχων, πωλήτρια, φιλότεχνη, ντίβα, τέρας λαγνείας, η Daglara και η τέχνη της διαχέονται με λίκνισμα και γρύλισμα σε ένα σωρό πίστες της καθημερινότητας και της απόδρασης.
ΑΛΕΞΙΝΟΣ ΠΥΡΑΥΛΟΣ
Ανέκδοτη συνέντευξη της Αρλέτας: «Το μπαρ το ναυάγιο δεν ήταν μπαρ»

Μουσική / Μια ανέκδοτη συνέντευξη της Αρλέτας: «Το μπαρ το ναυάγιο δεν ήταν μπαρ»

Μια ανέκδοτη συνέντευξη της Αρλέτας στον δημοσιογράφο και ραδιοφωνικό παραγωγό Μιχάλη Γελασάκη το 2009, όπου μιλάει για τον τελευταίο της δίσκο, τα «αδικημένα» τραγούδια της, τους νέους, τους φραγκοφονιάδες της γενιάς της και αφηγείται την ιστορία του τραγουδιού το «Μπαρ το ναυάγιο», που δεν ήταν μπαρ! Δημοσιεύεται στo Lifo.gr για πρώτη φορά, έξι χρόνια μετά τον θάνατό της.
ΜΙΧΑΛΗΣ ΓΕΛΑΣΑΚΗΣ
Γιώργος Καστανάς: «Ε, ναι! Είμαι Έλληνας κι ας με πίκρανε ο νόμος»

Συνέντευξη / Γιώργος Καστανάς: «Ε, ναι! Είμαι Έλληνας κι ας με πίκρανε ο νόμος»

Ο νεαρός που έγινε viral στο TikTok όταν πήρε στα χέρια του την ελληνική ταυτότητα μετά από 5 χρόνια αναμονής, μιλά αποκλειστικά στη LIFO για όλη του τη ζωή στην Ελλάδα του ρατσισμού, αλλά και της άφατης καλοσύνης.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Διονύσης Τεμπονέρας: «Να μην δούμε ξανά το χάρτη όλο μπλε»

Βασιλική Σιούτη / Το πολιτικό άστρο του Διονύση Τεμπονέρα μόλις αναδύθηκε ― Μια συζήτηση

Ο Διονύσης Τεμπονέρας παρέμενε σχεδόν άγνωστος την εποχή της εξουσίας του ΣΥΡΙΖΑ και αναδείχθηκε μόλις πρόσφατα, στην πτώση, όταν κλήθηκε να βοηθήσει με κεντρικό ρόλο την τελευταία στιγμή. Κατά κοινή ομολογία τα πήγε καλά, αλλά το αποτέλεσμα είχε κριθεί προ πολλού. Δεν είναι ο αγαπημένος της ελίτ ούτε των κομματικών μηχανισμών, όμως πολλοί πιστεύουν ότι το πολιτικό του άστρο μόλις αναδύθηκε, κι ας αρνήθηκε να είναι υποψήφιος για την ηγεσία του κόμματος.
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ