Ένας «ξεχασμένος» πίνακας του Φραγκονάρ πωλήθηκε για 7,6 εκατομμύρια ευρώ

Ένας «ξεχασμένος» πίνακας του Φραγκονάρ πωλήθηκε για 7,6 εκατομμύρια ευρώ Facebook Twitter
Ο πίνακας ήταν κρεμασμένος, ψηλά στον τοίχο ενός διαμερίσματος και κανείς δεν τον είχε προσέξει.
0

Ένας πίνακας του πιο διάσημου εκπροσώπου του ροκοκό, του Γάλλου ζωγράφου του 18ου αιώνα Ζαν Ονορέ Φραγκονάρ, που οι ιδιοκτήτες του τον θεωρούσαν ασήμαντο για πολύ καιρό, πουλήθηκε για 7,6 εκατομμύρια ευρώ.

Ο Γαλλικός οίκος δημοπρασιών Encheres-Champagne τον είχε εκτιμήσει για 1,9 εκατομμύρια ευρώ και ο πίνακας έφτασε να πωληθεί σε τρεις και πλέον φορές υψηλότερη τιμή.

Το μικρό έργο με ωοειδές σχήμα που απεικονίζει έναν ηλικιωμένο άνδρα να έχει γείρει σε μια στοίβα βιβλίων ήταν κρεμασμένο ψηλά στον τοίχο ενός διαμερίσματος μιας οικογένειας στην περιοχή Marne, ανατολικά του Παρισιού. Ο πίνακας παραδόθηκε από γενιά σε γενιά και κανείς από τους ιδιοκτήτες δεν τον είχε προσέξει.

Μόλις ο οίκος δημοπρασιών Anperine Petit με έδρα το Épernay διενήργησε απογραφή της περιουσίας της οικογένειας για κληρονομικούς λόγους ο πίνακας, καλυμμένος με στρώματα σκόνης και βρωμιάς, εξετάστηκε σωστά. Οι ειδικοί αναγνώρισαν αμέσως την πινελιά του καλλιτέχνη και επιβεβαίωσαν ότι το έργο είναι ένας γνήσιος πίνακας του Φραγκονάρ προσδιορίζοντας τον καλλιτέχνη από μια αχνή υπογραφή στο πίσω μέρος της επιχρυσωμένης ξύλινης κορνίζας του πίνακα.

Ο Φραγκονάρ σύμφωνα με τους ειδικούς ήταν  ηλικίας περίπου 40 ετών όταν ζωγράφησε αυτό το έργο και ότι φαίνεται να έχει εκτελεστεί με ταχύτητα και πινελιές γρήγορες, ακριβείς και απίστευτα εκφραστικές, χωρίς τα ακραία διακοσμητικά στοιχεία του ροκοκό.

Ένας «ξεχασμένος» πίνακας του Φραγκονάρ πωλήθηκε για 7,6 εκατομμύρια ευρώ Facebook Twitter
Tο έργο φαίνεται να έχει εκτελεστεί με ταχύτητα και πινελιές γρήγορες, ακριβείς και εκφραστικές.

Η έρευνα αποκάλυψε ότι ο πίνακας ανήκε κάποτε στον φίλο του Φραγκονάρ, τον μινιατουρίστα Pierre Adolph Hall, αλλά είχε χαθεί μετά την πώλησή του σε δημοπρασία το 1796.

Αν και είναι γνωστότερος για τα ερωτικά και τα φανταστικά, λαμπρά χρωματισμένα με πλούσια κοστούμια έργα του, ο Φραγκονάρ ζωγράφισε επίσης περίπου δέκα έργα που απεικόνιζαν ηλικιωμένους άνδρες στο ύφος του Ρέμπραντ.

Παρά τη φήμη του ως “ζωγράφου των ανέμελων σκηνών” ο Φραγκονάρ είναι ένας σπουδαίος καλλιτέχνης του οποίου η φήμη δικαιώνεται μέσα στο χρόνο και με τις προκαταλήψεις για το ροκοκό να υποχωρούν και να αναγνωρίζεται το στιλ και η τεχνική που για χρόνια ήταν ξεπερασμένα ώστε να πάρουν τη θέση που τους αναλογεί στην ιστορία της τέχνης. Με σπουδές στο Παρίσι και την Ιταλία ο Φραγκονάρ ξεκίνησε την καριέρα του ζωγραφίζοντας σκηνές ιστορίας και μυθολογίας. Έγινε περιζήτητος στη Γαλλική υψηλή κοινωνία για τις σκηνές ανεμελιάς και ξεγνοιασιάς τις οποίες ζωγράφισε μετέπειτα. Η Γαλλική Επανάσταση τον άφησε σχεδόν άνεργο αφού η τέχνη του δεν ήταν πλέον αποδεκτή. Το τέλος της ζωής του τον βρήκε να δουλεύει στην Υπηρεσία Μουσείων για τα βασικά. Πέθανε φτωχός και λησμονημένος.

Τα έργα του είναι συναρπαστικά, μια εξερεύνηση του αισθησιασμού και του συναισθήματος ανθίζει στους πίνακές του που σκηνοθετούνται αριστοτεχνικά η αισθησιακή, ακόλαστη, πονηρή ή ανοιχτή, σε μία νέα ερωτική ηθική εποχή του, με τη συνεύρεση των σωμάτων και τη ένωση των ψυχών.

Πολιτισμός
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Γλυπτά Παρθενώνα: «Δεν έχω έτοιμη λύση αλλά οφείλουμε να συνεργαζόμαστε» λέει ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

Πολιτισμός / Γλυπτά Παρθενώνα: «Δεν έχω έτοιμη λύση αλλά οφείλουμε να συνεργαζόμαστε» λέει ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

 «Θα ήθελα να μιλήσουμε περισσότερο για μια εταιρική σχέση παρά να συζητήσουμε για την ιδιοκτησία»: Για το αίτημα επιστροφής των Γλυπτών του Παρθενώνα στην Αθήνα μίλησε ο επικεφαλής του Βρετανικού Μουσείου
LIFO NEWSROOM
Διαμαντένιο κολιέ που συνδέεται με τη Μαρία Αντουανέτα πουλήθηκε σε δημοπρασία για $4,81 εκατ.

Πολιτισμός / Διαμαντένιο κολιέ που συνδέεται με τη Μαρία Αντουανέτα πουλήθηκε σε δημοπρασία για $4,81 εκατ.

Το κόσμημα φέρει ιστορική σημασία, καθώς θεωρείται ότι περιλαμβάνει μερικά από τα αυθεντικά διαμάντια του θρυλικού "κολιέ των διαμαντιών" που βρέθηκε στο επίκεντρο σκανδάλου τη δεκαετία του 1780
LIFO NEWSROOM
Φωτογραφική έκθεση για την επανένωση της Γερμανίας 35 χρονια μετά από την πτώση του Τείχους του Βερολίνου

Πολιτισμός / Φωτογραφική έκθεση για την επανένωση της Γερμανίας 35 χρονια μετά από την πτώση του Τείχους του Βερολίνου

Με αφορμή τα 35 χρόνια από την Πτώση του Τείχους (09.11.89) μια φωτογραφική έκθεση με τίτλο «Dream on- Βερολίνο, δεκαετία του 90» αποτυπώνει την κρίσιμη αυτή δεκαετία μετάβασης ανάμεσα στο παρελθόν και το αβέβαιο μέλλον, την αισιοδοξία και το φόβο για το νέο Βερολίνο
ΕΙΡΗΝΗ ΑΝΑΣΤΑΣΟΠΟΥΛΟΥ, ΒΕΡΟΛΙΝΟ
Η σπουδαία επανεκκίνηση της Καμεράτα ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών

Μουσική / Η συγκινητική επανεκκίνηση της Καμεράτας

Τέσσερα χρόνια, δύο νομοθετικές παρεμβάσεις, τρεις υπουργικές αποφάσεις και μία εκκαθάριση χρειάστηκαν ώστε να μπορέσει η Καμεράτα-Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής να κάνει restart και να επανέλθει ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ