Ντμίτρι Ριμπολόβλεφ – Sotheby’s: Δικαστική ήττα για τον μεγιστάνα ιδιοκτήτη του Σκορπιού

Ντμίτρι Ριμπολόβλεφ – Sotheby’s: Δικαστική ήττα για τον μεγιστάνα ιδιοκτήτη του Σκορπιού Facebook Twitter
Φωτ.: Getty Images
0

Ομοσπονδιακό δικαστήριο των ΗΠΑ αποφάσισε υπέρ του οίκου Sotheby's σε μια δίκη στην οποία ο Ρώσος δισεκατομμυριούχος ολιγάρχης, Ντμίτρι Ριμπολόβλεφ, κατηγόρησε τον οίκο δημοπρασιών ότι τον εξαπάτησε με πωλήσεις έργων τέχνης ύψους δεκάδων εκατομμυρίων δολαρίων.

Ο δισεκατομμυριούχος και ιδιοκτήτης του νησιού Σκορπιός, Ντμίτρι Ριμπολόβλεφ, είχε κατηγορήσει τον οίκο Sotheby's ότι συνωμότησε με τον Ελβετό έμπορο έργων τέχνης Ιβ Μπουβιέ για να τον εξαπατήσει ώστε να πληρώσει ογκώδη ποσά για τέσσερα έργα, μεταξύ των οποίων και ο «Σωτήρας του Κόσμου» (Salvator Mundi), μια απεικόνιση του Χριστού που αποδίδεται στον Λεονάρντο ντα Βίντσι και θα γινόταν το ακριβότερο έργο τέχνης που πωλήθηκε σε δημοπρασία.

Ο ιδιωτικός οίκος Sotheby's υποστήριζε επί μακρόν ότι «τηρούσε αυστηρά όλες τις νομικές απαιτήσεις, τις οικονομικές υποχρεώσεις και τις βέλτιστες πρακτικές του κλάδου κατά τη διάρκεια των συναλλαγών αυτών των έργων τέχνης», ότι δεν γνώριζε για το φερόμενο παράπτωμα του Μπουβιέ και ότι δεν ήταν υπεύθυνος για τις συναλλαγές του με τον Ριμπολόβλεφ.

Ο Μπουβιέ δεν ήταν κατηγορούμενος και υποστήριξε ότι δεν έκανε τίποτα κακό. Τον περασμένο μήνα αυτός και ο Ριμπολόβλεφ κατέληξαν σε εμπιστευτικό διακανονισμό σχετικά με όλες τις διαφορές τους που αφορούσαν διαδικασίες σε διάφορες δικαιοδοσίες. Οι δικηγόροι του πρώτου  δήλωσαν ότι «η τελευταία έρευνα σε εκκρεμότητα σχετικά με τις επιχειρηματικές συναλλαγές των δύο ανδρών ξεκίνησε στην Ελβετία το 2017 και έκλεισε στις 6 Δεκεμβρίου 2023 από το Γραφείο του Γενικού Εισαγγελέα της Γενεύης. Η Εισαγγελία της Γενεύης δήλωσε ότι διεξήγαγε μια σειρά ακροάσεων οι οποίες δεν παρείχαν κανένα στοιχείο που να εγείρει επαρκείς υποψίες κατά του Μπουβιέ». 

Πάντως, επιτράπηκε στον Ριμπολόβλεφ να προσφύγει σε μήνυση για τον «Σωτήρα του Κόσμου« παρόλο που η ιδιοκτησία του είχε αποδειχθεί ασυνήθιστα κερδοφόρα. Σύμφωνα με τα δικαστικά έγγραφα, ο Μποβιέ αγόρασε τον πίνακα  da Vinci για 83 εκατ. δολάρια το 2013 και το πούλησε την επόμενη ημέρα στον Ριμπολόβλεφ για 127,5 εκατ. δολάρια. 

Ο δεύτερος προχώρησε στην πώληση του πίανακα στον οίκο Christie's το 2017 έναντι 450,3 εκατ. δολαρίων, τιμή ρεκόρ για έργο τέχνης σε δημοπρασία.Το έργο αγοράστηκε από τον Μοχάμεντ μπιν Σαλμάν, τον πρίγκιπα διάδοχο της Σαουδικής Αραβίας, και είχε προγραμματιστεί να γίνει η ατραξιόν σε μια νέα γκαλερί του Λούβρου στο Άμπου Ντάμπι.Ωστόσο, δεν εκτέθηκε, καθώς οι ειδικοί έθεσαν ερωτήματα σχετικά με τη γνησιότητά του.

Ο Daniel Kornstein, δικηγόρος του δισεκατομμυριούχου , δήλωσε ότι η υπόθεση «πέτυχε τον στόχο μας να ρίξουμε φως στην έλλειψη διαφάνειας που μαστίζει την αγορά τέχνης. Αυτή η μυστικότητα κατέστησε δύσκολη την απόδειξη μιας πολύπλοκης υπόθεσης συνέργειας και ηθικής αυτουργίας σε απάτη».

Ριμπολόβλεφ-Μπουβιέ: Το χρονικό της πιο προβεβλημένης απάτης στην τέχνη

Ο οίκος Sotheby's δήλωσε ότι η ετυμηγορία επιβεβαίωσε τη δέσμευσή του να τηρεί τα υψηλότερα πρότυπα ακεραιότητας, δεοντολογίας και επαγγελματισμού και αντανακλά την «κραυγαλέα έλλειψη αποδείξεων» ότι εξαπάτησε τον Ρώσο ολιγάρχη.

Η υπόθεση συγκαταλέγεται μεταξύ των πιο προβεβλημένων διαφορών απάτης στην τέχνη τα τελευταία χρόνια, προσφέροντας μια εικόνα μιας συχνά μυστικοπαθούς βιομηχανίας, όπου οι πλούσιοι αγοραστές μερικές φορές δεν γνωρίζουν από ποιον αγοράζουν.

Οι ένορκοι στο ομοσπονδιακό δικαστήριο του Μανχάταν χρειάστηκαν λιγότερο από μια ημέρα για να καταλήξουν σε ετυμηγορία, σε μια δίκη που διήρκεσε περίπου τρεις εβδομάδες.

Τον Μάρτιο του περασμένου έτους, ο περιφερειακός δικαστής των ΗΠΑ Τζέσι Φούρμαν επέτρεψε στον Ριμπολόβλεφ να ασκήσει αξιώσεις με βάση την απάτη σχετικά με το εν λόγω έργο τέχνης και έργα των Γκουστάβ Κλιμτ, Ρενέ Μαγκρίτ και Αμεντέο Μοντιλιάνι.

Ο Ριμπολόβλεφ αρχικά υπέβαλε μήνυση για 15 έργα τέχνης παγκόσμιας κλάσης για τα οποία πλήρωσε περισσότερα από 1 δισ. δολάρια και κατηγόρησε την Μπουβιέ ότι χρέωσε εκατοντάδες εκατομμύρια δολάρια σε κρυφές προσαυξήσεις.

Ο Φούρμαν απέρριψε τις αγωγές που βασίζονταν σε απάτη σχετικά με τα άλλα 11 έργα, συμπεριλαμβανομένων έργων τέχνης των Πάμπλο Πικάσο, Ογκίστ Ροντέν και Ανρί ντε Τουλούζ-Λωτρέκ. 

Με πληροφορίες από Guardian

Πολιτισμός
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Γλυπτά Παρθενώνα: «Δεν έχω έτοιμη λύση αλλά οφείλουμε να συνεργαζόμαστε» λέει ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

Πολιτισμός / Γλυπτά Παρθενώνα: «Δεν έχω έτοιμη λύση αλλά οφείλουμε να συνεργαζόμαστε» λέει ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

 «Θα ήθελα να μιλήσουμε περισσότερο για μια εταιρική σχέση παρά να συζητήσουμε για την ιδιοκτησία»: Για το αίτημα επιστροφής των Γλυπτών του Παρθενώνα στην Αθήνα μίλησε ο επικεφαλής του Βρετανικού Μουσείου
LIFO NEWSROOM
Διαμαντένιο κολιέ που συνδέεται με τη Μαρία Αντουανέτα πουλήθηκε σε δημοπρασία για $4,81 εκατ.

Πολιτισμός / Διαμαντένιο κολιέ που συνδέεται με τη Μαρία Αντουανέτα πουλήθηκε σε δημοπρασία για $4,81 εκατ.

Το κόσμημα φέρει ιστορική σημασία, καθώς θεωρείται ότι περιλαμβάνει μερικά από τα αυθεντικά διαμάντια του θρυλικού "κολιέ των διαμαντιών" που βρέθηκε στο επίκεντρο σκανδάλου τη δεκαετία του 1780
LIFO NEWSROOM
Φωτογραφική έκθεση για την επανένωση της Γερμανίας 35 χρονια μετά από την πτώση του Τείχους του Βερολίνου

Πολιτισμός / Φωτογραφική έκθεση για την επανένωση της Γερμανίας 35 χρονια μετά από την πτώση του Τείχους του Βερολίνου

Με αφορμή τα 35 χρόνια από την Πτώση του Τείχους (09.11.89) μια φωτογραφική έκθεση με τίτλο «Dream on- Βερολίνο, δεκαετία του 90» αποτυπώνει την κρίσιμη αυτή δεκαετία μετάβασης ανάμεσα στο παρελθόν και το αβέβαιο μέλλον, την αισιοδοξία και το φόβο για το νέο Βερολίνο
ΕΙΡΗΝΗ ΑΝΑΣΤΑΣΟΠΟΥΛΟΥ, ΒΕΡΟΛΙΝΟ
Η σπουδαία επανεκκίνηση της Καμεράτα ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών

Μουσική / Η συγκινητική επανεκκίνηση της Καμεράτας

Τέσσερα χρόνια, δύο νομοθετικές παρεμβάσεις, τρεις υπουργικές αποφάσεις και μία εκκαθάριση χρειάστηκαν ώστε να μπορέσει η Καμεράτα-Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής να κάνει restart και να επανέλθει ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ