Ο Γουές Άντερσον δεν συμφωνεί με τις αλλαγές στα βιβλία του Ρόαλντ Νταλ

Γουές Άντερσον για λογοκρισία στα βιβλία: «Είμαι μάλλον ο τελευταίος που θα έπρεπε να ρωτήσετε για αυτό το πράγμα» Facebook Twitter
Φωτ.: EPA
0

Τα βιβλία του Ρόαλντ Νταλ δεν θα έπρεπε να τροποποιούνται, δήλωσε σήμερα ο Αμερικανός σκηνοθέτης Γουές Άντερσον, παρουσιάζοντας την «Υπέροχη Ιστορία του Χένρι Σούγκαρ» στο Φεστιβάλ Βενετίας. 

Ο εκδότης του Ρόαλντ Νταλ προκάλεσε σάλο στις αρχές του έτους, όταν διαπιστώθηκε ότι στις νέες εκδόσεις των έργων του είχαν διαγραφεί ή αλλαχθεί αναφορές στο φύλο, τη φυλή και την εμφάνιση των ηρώων, ώστε να μην «προσβληθούν» οι μικροί αναγνώστες.

Μετά τις αντιδράσεις που προκάλεσε, ο εκδοτικός οίκος Puffin ανακοίνωσε ότι τα βιβλία θα κυκλοφορήσουν ξανά εντός του έτους, στην αρχική μορφή τους.

Ο Άντερσον τόνισε ότι όλα τα πρωτότυπα έργα τέχνης θα πρέπει να παραμείνουν άθικτα. «Είμαι μάλλον ο τελευταίος που θα έπρεπε να ρωτήσετε για αυτό το πράγμα επειδή, ξέρετε, αν με ρωτήσετε αν θα έπρεπε να επιτραπεί να τροποποιηθεί ένας πίνακας του Ρενουάρ θα έλεγα όχι. Ασφαλώς, κάποιος που δεν είναι συγγραφέας δεν θα έπρεπε να αλλάζει το βιβλίο κάποιου άλλου. Είναι νεκρός (ο Νταλ)» είπε ο Άντερσον που πρόσφατα παρουσίασε την άλλη ταινία του, την «Asteroid City» στο Κινηματογραφικό Φεστιβάλ των Καννών.

Ο «Χένρι Σούγκαρ» είναι το δεύτερο βιβλίο του Νταλ που μετέφερε στη μεγάλη οθόνη ο Γουές Άντερσον, μετά την επιτυχημένη ταινία κινουμένων σχεδίων «Ο απίθανος κύριος Φοξ», το 2009. 

Με πληροφορίες από Guardian, Reuters, ΑΠΕ-ΜΠΕ

Πολιτισμός
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

ΕΠΕΞ Ρόμπερτ Πάτινσον, Πανελλήνιον και September 5 από αύριο στους κινηματογράφους

Πολιτισμός / Ρόμπερτ Πάτινσον, Πανελλήνιον και September 5 από αύριο στους κινηματογράφους

Η νέα σάτιρα επιστημονικής φαντασίας του Μπονγκ Τζουν-Χο, το σφιχτοδεμένο δημοσιογραφικό θρίλερ «September 5» και ένα καταπληκτικό ντοκιμαντέρ με αντικείμενο το ιστορικό σκακιστικό καφενείο των Αθηνών ξεχωρίζουν από το πρόγραμμα αυτής της εβδομάδας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Μια σημαντική έκθεση στο Παρίσι με τη συνδρομή του Μουσείου Μπενάκη

Πολιτισμός / Μια σημαντική έκθεση στο Παρίσι με τη συνδρομή του Μουσείου Μπενάκη

Η συνεργασία του Μουσείου Μπενάκη με το Musée du Quai Branly στο Παρίσι φέρνει στο σήμερα το μεγάλο ερώτημα, που προέκυψε τη δεκαετία του 1930 και απασχόλησε τους σουρεαλιστές αλλά και την επιστημονική κοινότητα της εποχής, σχετικά με το τι θεωρούμε αντικείμενο τέχνης. 
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ