Οι εργαζόμενοι στη μουσική θα χάσουν το 1/4 των εισοδημάτων τους λόγω ΑΙ τα επόμενα 4 χρόνια

Οι εργαζόμενοι στη μουσική «χάνουν» το 1/4 των εισοδημάτων τους λόγω ΑΙ τα επόμενα 4 χρόνια Facebook Twitter
0

Οι άνθρωποι που εργάζονται στον χώρο της μουσικής θα χάσουν σχεδόν το ένα τέταρτο του εισοδήματός τους λόγω της τεχνητής νοημοσύνης (ΑΙ) μέσα στα επόμενα τέσσερα χρόνια, σύμφωνα με την πρώτη παγκόσμια οικονομική μελέτη που εξετάζει τον αντίκτυπο της αναδυόμενης τεχνολογίας στην ανθρώπινη δημιουργικότητα.

Όσοι εργάζονται στον οπτικοακουστικό τομέα θα δουν επίσης το εισόδημά τους να συρρικνώνεται κατά περισσότερο από 20%, καθώς η αγορά τεχνητής νοημοσύνης αυξάνεται από 3 δισ. ευρώ ετησίως σε 64 δισ. ευρώ -κατά εκτίμηση- έως το 2028.

Τα ευρήματα της μελέτης ανακοινώθηκαν στο Παρίσι από τη Διεθνή Συνομοσπονδία Εταιρειών Συγγραφέων και Συνθετών (CISAC), που εκπροσωπεί περισσότερους από 5 εκατομμύρια δημιουργούς σε όλο τον κόσμο. Η έκθεση κατέληξε στο συμπέρασμα ότι ενώ η έκρηξη της τεχνητής νοημοσύνης θα εμπλουτίσει ουσιαστικά τις γιγάντιες εταιρείες τεχνολογίας, τα δικαιώματα των δημιουργών μουσικής και οι ροές εισοδήματος θα μειωθούν δραστικά. Γι' αυτό, ζητούν, άμεση παρέμβαση που μπορούν να κάνουν μόνο οι υπεύθυνοι χάραξης πολιτικής.

Αυστραλία και Νέα Ζηλανδία θεσπίζουν νόμους για την προάσπιση δικαιωμάτων των δημιουργών 

Οι κυβερνήσεις της Αυστραλίας και της Νέας Ζηλανδίας - όπως επισημάνθηκε από τον πρόεδρο της CISAC, πρώην μέλος του συγκροτήματος των ABBA, Björn Ulvaeus - ηγούνται του κόσμου στη διαμόρφωση πολιτικών που θα προστατεύουν τους δημιουργούς απέναντι στη γενετική τεχνητή νοημοσύνη.

«Στην Αυστραλία, η νέα επίλεκτη επιτροπή της Γερουσίας για την έκθεση τεχνητής νοημοσύνης είναι ενθαρρυντική και πολλά υποσχόμενη», ανέφερε ο Ulvaeus σε δήλωση. «Θέτοντας ένα χρυσό πρότυπο στην πολιτική της τεχνητής νοημοσύνης, που προστατεύει τα δικαιώματα των δημιουργών ενώ παράλληλα προωθεί την υπεύθυνη και καινοτόμο τεχνολογική ανάπτυξη, η Αυστραλία και η Νέα Ζηλανδία μπορούν να διασφαλίσουν ότι η τεχνητή νοημοσύνη λειτουργεί ως εργαλείο για την ενίσχυση της ανθρώπινης δημιουργικότητας αντί για την αντικατάστασή της. Ο κόσμος παρακολουθεί και οι αποφάσεις που λαμβάνονται θα έχουν απήχηση πολύ πέρα ​​από αυτές τις χώρες».

Η έρευνα της επιτροπής επιλογής της Γερουσίας στην Καμπέρα δημοσίευσε την τελική της έρευνα για τις μελλοντικές επιπτώσεις της τεχνητής νοημοσύνης την περασμένη εβδομάδα. Μεταξύ των 13 συστάσεων της έκθεσης ήταν η έκκληση για τη θέσπιση αυτόνομης νομοθεσίας για την τεχνητή νοημοσύνη και μεγαλύτερη προστασία για τους δημιουργικούς εργαζόμενους.

Ο Dean Ormston, διευθύνων σύμβουλος της αυστραλιανής οργάνωσης διαχείρισης δικαιωμάτων μουσικής Apra Amcos, είπε ότι η παγκόσμια έκθεση αναγνωρίζει τις απίστευτες ευκαιρίες που παρουσιάζει η τεχνητή νοημοσύνη, αλλά επίσης αποκαλύπτει την επείγουσα ανάγκη δράσης από τις κυβερνήσεις σε όλο τον κόσμο για την προστασία των δικαιωμάτων και των εισοδημάτων των δημιουργικών. «Οι δημιουργοί είναι αυτοί που χάνουν τα περισσότερα», είπε.

«Ο κλάδος μας ευδοκιμεί με την ανθρώπινη δημιουργικότητα. Οι τραγουδοποιοί, οι συνθέτες και οι μουσικοί εκδότες μας είναι η καρδιά αυτού που κάνει τόσο ξεχωριστές τις πολιτιστικές εξαγωγές της Αυστραλίας και της Νέας Ζηλανδίας. Πρέπει να διασφαλίσουμε ισχυρές προστασίες για το έργο τους, ειδικά την Πολιτιστική και Πνευματική Ιδιοκτησία των Ιθαγενών, έτσι ώστε οι πλατφόρμες τεχνητής νοημοσύνης να σέβονται τα πρωτόκολλα και να βελτιώνουν αντί να εκμεταλλεύονται την κουλτούρα των Πρώτων Εθνών. Οι κυβερνήσεις της Αυστραλίας και της Νέας Ζηλανδίας πρέπει να αναλάβουν την ηγεσία και να δράσουν αποφασιστικά για να προστατεύσουν τα προς το ζην των δημιουργών και το μέλλον των δημιουργικών μας βιομηχανιών».

Σε δύο «μέτωπα» χάνουν οι δημιουργοί

Η μελέτη κατέληξε στο συμπέρασμα ότι σύμφωνα με τα τρέχοντα ρυθμιστικά πλαίσια στις περισσότερες χώρες, οι δημιουργοί πρόκειται να χάσουν σε δύο μέτωπα. Η μη εξουσιοδοτημένη χρήση των έργων τους από παραγωγικά μοντέλα τεχνητής νοημοσύνης θα οδηγήσει στην περικοπή της αμοιβής που κερδίζουν μέσω των πνευματικών δικαιωμάτων, ενώ ταυτόχρονα οι ευκαιρίες εργασίας θα συρρικνωθούν καθώς τα αποτελέσματα που δημιουργούνται από την τεχνητή νοημοσύνη γίνονται πιο ανταγωνιστικά έναντι των ανθρωπογενών έργων.

Η έκθεση προέβλεψε ότι μέχρι το 2028, η εκθετική ανάπτυξη της μουσικής με τεχνητή νοημοσύνη θα αντιπροσωπεύει περίπου το 20% των εσόδων των παραδοσιακών πλατφορμών ροής μουσικής και περίπου το 60% των εσόδων των μουσικών βιβλιοθηκών.

Οι προγραμματιστές και οι πάροχοι τεχνητής νοημοσύνης στη μουσική βιομηχανία αναμένεται να κερδίσουν 4 δισ. ευρώ (από 0,1 δισ. ευρώ το 2023) ενώ οι προγραμματιστές και οι πάροχοι στον οπτικοακουστικό τομέα αναμένεται να κερδίσουν 5 δισ. ευρώ την ίδια περίοδο.

Θα είναι έσοδα που «προέρχονται απευθείας από την αναπαραγωγή χωρίς άδεια των έργων των δημιουργών, που αντιπροσωπεύουν μια μεταφορά οικονομικής αξίας από τους δημιουργούς σε εταιρείες τεχνητής νοημοσύνης», προειδοποιεί η έκθεση.

«Η τεχνητή νοημοσύνη έχει τη δύναμη να ξεκλειδώνει νέες και συναρπαστικές ευκαιρίες – αλλά πρέπει να αποδεχτούμε ότι, εάν ρυθμιστεί άσχημα, η γενετική τεχνητή νοημοσύνη έχει επίσης τη δύναμη να προκαλέσει μεγάλη ζημιά στους ανθρώπινους δημιουργούς, στις καριέρες και τα μέσα διαβίωσής τους», είπε ο Ulvaeus.

«Ποιο από αυτά τα δύο σενάρια θα είναι το αποτέλεσμα; Αυτό θα καθοριστεί σε μεγάλο βαθμό από τις επιλογές που θα κάνουν οι υπεύθυνοι χάραξης πολιτικής, στις νομοθετικές αναθεωρήσεις που πραγματοποιούνται σε όλο τον κόσμο αυτή τη στιγμή. Είναι σημαντικό να λάβουμε σωστά αυτούς τους κανονισμούς, να προστατεύσουμε τα δικαιώματα των δημιουργών και να βοηθήσουμε στην ανάπτυξη ενός περιβάλλοντος τεχνητής νοημοσύνης που προστατεύει την ανθρώπινη δημιουργικότητα και τον πολιτισμό».


Με πληροφορίες από The Guardian

 
Πολιτισμός
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Φινλανδία: Επιστήμονες πιστεύουν ότι άνθρωποι είχαν φτιάξει «προϊστορικούς κινηματογράφους» με εικόνα και surround ήχο

Πολιτισμός / Φινλανδία: Στη χώρα των λιμνών, το 1.500 π. Χ. υπήρχαν «προϊστορικοί κινηματογράφοι» με εικόνα και surround ήχο

Επιστήμονες από το πανεπιστήμιο του Ελσίνκι μέτρησαν την αντανάκλαση του ήχου σε τοποθεσίες όπου εντοπίστηκαν ζωγραφιές σε βράχους και συμπέραναν πώς οι προϊστορικοί κυνηγοί δημιουργούσαν εμπειρίες «πολλαπλών αισθήσεων»
LIFO NEWSROOM
Μαρία Κάλλας, Αριάνα Γκράντε και κατεχόμενο Άμστερνταμ από αύριο στους κινηματογράφους

Πολιτισμός / Μαρία Κάλλας, Αριάνα Γκράντε και κατεχόμενο Άμστερνταμ από αύριο στους κινηματογράφους

H ταινία του Πάμπλο Λαραΐν με την Αντζελίνα Τζολί ως Κάλλας και το πρώτο μέρος της κινηματογραφικής μεταφοράς του «Wicked» ξεχωρίζουν από τις ταινίες που κυκλοφορούν αυτή την εβδομάδα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Ο ΛΕΞ μιλά για πρώτη φορά για την αγχώδη διαταραχή: «Δεν θεωρώ ότι είναι ταμπού - Υπάρχουν λύσεις»

Πολιτισμός / Ο ΛΕΞ μιλά για πρώτη φορά για την αγχώδη διαταραχή: «Δεν θεωρώ ότι είναι ταμπού - Υπάρχουν λύσεις»

Ο δημοφιλής ράπερ μιλά στο podcast της LIFO και του Άρη Δημοκίδη για πρώτη φορά δημόσια για την προσωπική του μάχη με την ψυχική διαταραχή και στέλνει το μήνυμά του σε όσους ταλαιπωρούνται
LIFO NEWSROOM
Λίντα

Πολιτισμός / Τι συνέβη με την αποχώρηση της Λίντας Καπετανέα από το Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας;

Μετά από επτά χρόνια στο τιμόνι του θεσμού, δεν ανανεώθηκε η σύμβαση της καλλιτεχνικής διευθύντριας του Διεθνούς Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας, κάτι που της ανακοινώθηκε από τον δήμαρχο Καλαμάτας σε ένα σύντομο τηλεφώνημα.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
BBC: «Κοντά» σε συμφωνία για τα γλυπτά του Παρθενώνα

Πολιτική / BBC: «Κοντά» σε συμφωνία για τα Γλυπτά του Παρθενώνα

Ελληνίδα καθηγήτρια, μέλος της Συμβουλευτικής Επιτροπής για τα Γλυπτά του Παρθενώνα, επικαλείται το BBC και υποστηρίζει πως οι δύο πλευρές είναι κοντά για συμφωνία που θα περιλαμβάνει ανταλλαγή αρχαιοτήτων
LIFO NEWSROOM
O Διονύσης Σαββόπουλος στο φετινό Rockwave σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη

Μουσική / O Διονύσης Σαββόπουλος στο φετινό Rockwave σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη

Για τον 80χρονο τροβαδούρο η απόσταση από το Ηρώδειο μέχρι το Rockwave δεν είναι και τόσο μεγάλη… Το περασμένο καλοκαίρι έστησε μια «εθνική» γιορτή για τα 50 χρόνια αποκατάστασης της δημοκρατίας στη χώρα μας, το ερχόμενο θα διοργανώσει μια προσωπική γιορτή για τα 60 χρόνια παρουσίας του στο τραγούδι.
ΜΙΧΑΛΗΣ ΓΕΛΑΣΑΚΗΣ
Μενδώνη: «Δεν θα εργαζόμαστε με αυτή την αφοσίωση εάν δεν πιστεύαμε ότι τα Γλυπτά θα επανέλθουν στο αττικό φως»

Πολιτισμός / Μενδώνη: «Δεν θα εργαζόμαστε με αυτή την αφοσίωση εάν δεν πιστεύαμε ότι τα Γλυπτά θα επανέλθουν στο αττικό φως»

«Υπάρχει ένα διεθνές κλίμα που ευνοεί την επιστροφή πολιτιστικών αγαθών τα οποία εκλάπησαν, εξήχθησαν βιαίως από το έδαφος μίας χώρας στην τόπο της γέννησης τους»
LIFO NEWSROOM
Λούκα Γκουαντανίνο: Ο σκηνοθέτης του Queer δηλώνει ότι θα αγωνιστεί να σταματήσει τη λογοκρισία της ταινίας του

Πολιτισμός / Λούκα Γκουαντανίνο: Ο σκηνοθέτης του Queer δηλώνει ότι θα αγωνιστεί να σταματήσει τη λογοκρισία της ταινίας του

«Ο χαρακτηρισμός της ταινίας ως "πολύ προκλητικής" από τις αρχές της Τουρκίας δεν είναι τίποτα περισσότερο από απροκάλυπτη ομοφοβία» τόνισε ο σκηνοθέτης του Queer
LIFO NEWSROOM