ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΤΩΡΑ

Πανελλαδικές 2020: Πώς θα υπολογιστούν τα μόρια φέτος

Πανελλαδικές 2020: Πώς θα υπολογιστούν τα μόρια φέτος Facebook Twitter
Φωτογραφία: EUROKINISSI/ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ ΒΑΣΙΛΗΣ
0

Η κατάργηση των συντελεστών βαρύτητας επιφέρει αλλαγές στον τρόπο υπολογισμού των μορίων για τους υποψήφιους των Πανελλαδικών εξετάσεων που θα σηκώσουν αυλαία σε λίγες εβδομάδες. 

Μετά την κατάργηση των συντελεστών βαρύτητας τα συνολικά μόρια προκύπτουν από τον μέσο όρο των βαθμών στα τέσσερα εξεταζόμενα μαθήματα, πολλαπλασιαζόμενο επί 1.000. Ο αντίκτυπος αυτής της αλλαγή στις Πανελλαδικές 2020, αναλύθηκε από τον μαθηματικό – σύμβουλο σταδιοδρομίας κ. Στράτο Στρατηγάκη. 

Πόσα μόρια δίνει κάθε μονάδα

Πλέον δεν υπάρχουν μαθήματα που δίνουν περισσότερα μόρια, όπως υπήρχαν μέχρι και το 2019 τα μαθήματα αυξημένης βαρύτητας. Έτσι κάθε μάθημα δίνει τώρα 250 μόρια σε αντίθεση με το 2019, όπως μπορείτε να δείτε στον παρακάτω πίνακα.

Πανελλαδικές 2020: Πώς θα υπολογιστούν τα μόρια φέτος Facebook Twitter

Η αλλαγή θα επηρεάσει το συνολικό αριθμό μορίων που θα συγκεντρώσουν οι υποψήφιοι στις Πανελλαδικές 2020, αφού δεν γράφουν σε όλα τα μαθήματα τον ίδιο βαθμό. «Αν, δηλαδή, ένας υποψήφιος έγραφε και στα 4 μαθήματα 15, τότε θα συγκέντρωνε 15.000 μόρια είτε με το ένα σύστημα είτε με το άλλο. Όμως αυτό δεν συμβαίνει στην πράξη» διευκρινίζει, μιλώντας στην Ναυτεμπορική.

Οι υποψήφιοι «συγκεντρώνουν περισσότερα μόρια με το νέο σύστημα», παρατηρεί ο κ. Στρατηγάκης, εξηγώντας ότι «αυτό οφείλεται στο ότι στο Μάθημα 1 και το Μάθημα 2, που είναι τα μαθήματα αυξημένης βαρύτητας, οι υποψήφιοι γράφουν χαμηλότερους βαθμούς, γιατί είναι δυσκολότερα μαθήματα από τα άλλα, με αποτέλεσμα όταν έχουν αυξημένη βαρύτητα να οδηγούν τους υποψηφίους στη συγκέντρωση λιγότερων μορίων από όταν δεν έχουμε αυξημένη βαρύτητα στα μαθήματα με χαμηλότερες επιδόσεις».

Στον πίνακα 2 αποτυπώνονται 4 παραδείγματα που δείχνουν τη διαφοροποίηση των μορίων ανάλογα με τις επιδόσεις των υποψηφίων:

Πανελλαδικές 2020: Πώς θα υπολογιστούν τα μόρια φέτος Facebook Twitter

 

Οι τάσεις που θα προκύψουν από την κατάργηση των συντελεστών

Με την κατάργηση των συντελεστών, η εξέλιξη θα δημιουργήσει μια γενική τάση, αυξητική στα μόρια. Ωστόσο η αύξηση δεν θα είναι ίδια σε όλη την γκάμα, «αλλά όσο μεγαλύτερη είναι η διαφορά των βαθμών από το μέσο όρο των βαθμών του υποψηφίου τόσο μεγαλύτερη θα είναι η διαφορά μορίων μεταξύ του παλαιού και του νέου συστήματος» υπογραμμίσει ο εκπαιδευτικός αναλυτής.

«Ο υποψήφιος 1 θα συγκέντρωνε τα ίδια μόρια και με τα δύο συστήματα, αλλά αυτό δεν είναι πραγματικό, γιατί κανείς υποψήφιος δεν γράφει τους ίδιους βαθμούς σε όλα τα μαθήματα. Οι άλλοι υποψήφιοι είναι πιο πραγματικές περιπτώσεις και βλέπουμε ότι όσο μεγαλύτερη απόκλιση έχουν οι βαθμοί τους από το μέσο όρο, τόσο μεγαλύτερη θα είναι η διαφορά των μορίων. Αυτό μας επιτρέπει να καταλάβουμε ότι θα έχουμε άνοδο των βάσεων των χαμηλόβαθμων σχολών, εξαιτίας της αλλαγής του τρόπου υπολογισμού μορίων. Δεν γνωρίζουμε βέβαια πως θα επηρεάσει τη διαμόρφωση των βάσεων η δυσκολία των θεμάτων και οι επιδόσεις των υποψηφίων στις εξετάσεις», προσθέτει.

«Να μην κοιτάζουν οι υποψήφιοι τις περσινές βάσεις»

Ο κ. Στρατηγάκης σημειώνει ότι τους υποψηφίους δεν τους ενδιαφέρει πόσα μόρια θα έβγαζαν με το ένα ή το άλλο σύστημα. «Η μελέτη αυτή είναι χρήσιμη για να καταλάβουν ότι δεν έχει κανένα νόημα να κοιτάζουν τις περσινές βάσεις, γιατί πέρα από τη διαφοροποίηση που θα υπάρχει από τις επιδόσεις των υποψηφίων, υπάρχει και η κρίσιμη διαφορά του διαφορετικού τρόπου υπολογισμού των μορίων, που επί της ουσίας κάνει πράξη χωρίς νόημα να κοιτάζει ο υποψήφιος τις περσινές βάσεις».

Όπως εξηγεί, ο υποψήφιος νούμερο 3 που με το παλιό σύστημα συγκέντρωνε 9.950 μόρια και αν υπήρχε η βάση του 10 θα κοβόταν ενώ με το νέο σύστημα θα συγκέντρωνε 10.250 μόρια και δεν θα κοβόταν. Άλλη μία απόδειξη ότι η βάση του 10 είναι ένα κινητό φράγμα χωρίς νόημα.

«Συνεπώς δεν κοιτάζουμε τις περσινές βάσεις και δεν κάνουμε υπολογισμούς ότι για να πετύχουμε στη σχολή των ονείρων μας πρέπει να συγκεντρώσουμε τόσα μόρια, συνεπώς πρέπει να γράψουμε αυτή τη βαθμολογία» λέει καταλήγοντας ο Στράτος Στρατηγάκης.

Ελλάδα
0

ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΤΩΡΑ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Θεσσαλονίκη: Πράσινο φως για την ανάπλαση της πρώην Ζυθοποιίας ΦΙΞ

Ελλάδα / Θεσσαλονίκη: Πράσινο φως για την ανάπλαση της πρώην Ζυθοποιίας ΦΙΞ

Εκδόθηκε το Προεδρικό Διάταγμα που ανοίγει τον δρόμο για την υλοποίηση της πολυσυζητημένης ανάπλασης στις εγκαταστάσεις της πρώην Ζυθοποιίας ΦΙΞ στη δυτική είσοδο της Θεσσαλονίκης. Ποιες είναι οι προβλέψεις, τι θα δημιουργηθεί στον χώρο.
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ
Χανιά: Έξαρση κρουσμάτων γαστρεντερίτιδας - Ο ΕΟΔΥ ψάχνει απαντήσεις σε συνεργασία με το Πολυτεχνείο

Ελλάδα / Χανιά: Έξαρση γαστρεντερίτιδας με εκατοντάδες κρούσματα - Ο ΕΟΔΥ δεν μπορεί να εντοπίσει την πηγή της μόλυνσης

Από 14 Οκτωβρίου έχουν καταγραφεί εκατοντάδες κρούσματα γαστρεντερίτιδας στον νομό - Ο ΕΟΔΥ έστειλε στο Πολυτεχνείο ερωτηματολόγιο για να επιχειρηθεί ιχνηλάτηση
LIFO NEWSROOM
Θεσσαλονίκη: Τον εγχείρησαν για σκωληκοειδίτιδα, αλλά τον ενημέρωσαν έπειτα από έναν χρόνο ότι έχει καρκίνο

Ελλάδα / Θεσσαλονίκη: Τον εγχείρησαν για σκωληκοειδίτιδα, αλλά τον ενημέρωσαν έπειτα από έναν χρόνο ότι έχει καρκίνο

«Δίνω μάχη για την ζωή μου -Έναν χρόνο δεν ενημερώθηκα ώστε να λάβω κάποια προφυλακτική φαρμακευτική αγωγή» αναφέρει ο αστυνομικός στη μήνυση που κατέθεσε εναντίον των γιατρών του νοσοκομείου
LIFO NEWSROOM
Ο Νίκος Πλακιάς καταγγέλλει το ΑΠΘ που δεν απένειμε τον τίτλο σπουδών στην Κέλλυ Πορφυρίδου

Ελλάδα / «Η ντροπή του πανεπιστημίου»: Ο Νίκος Πλακιάς ξεσπά για τον πρύτανη και τη Θεολογική Σχολή του ΑΠΘ

Είχαν ειδοποιήσει τους γονείς της Κέλλυς Πορφυρίδου να παραλάβουν τιμητικά τον τίτλο σπουδών του κοριτσιού που δολοφονήθηκε στα Τέμπη αλλά ανασκεύασαν την απόφασή τους και αρνήθηκαν χωρίς να ειδοποιήσουν την οικογένεια
LIFO NEWSROOM