Οι Κινέζοι χρήστες του Διαδικτύου συσπειρώθηκαν κατά της λογοκρισίας περιεχομένου που χαρακτηρίζεται ως ομοφυλοφιλικό στο Weibo, σε έναν από τους μεγαλύτερους ιστότοπους social media της χώρας.
Τα hashtags #iamgay και #iamgaynotapervert κυκλοφόρησαν ευρέως στο microblog το Σαββατοκύριακο και τη Δευτέρα μετά από ανακοίνωση της εταιρίας Sina Weibo ότι θα λογοκρίνει βίντεο και κόμικς που σχετίζονται με την ομοφυλοφιλία.
Την Παρασκευή, η Sina Weibo είπε ότι για τους επόμενους τρεις μήνες θα αφαιρεί κόμικς και βίντεο «με πορνογραφικά υπονοούμενα, όσα προωθούν την αιματηρή βία ή σχετίζονται με την ομοφυλοφιλία». Η εταιρεία του Διαδικτύου δήλωσε ότι η πρωτοβουλία ήταν σε μια προσπάθεια «να δημιουργήσει ένα καθαρό και αρμονικό περιβάλλον της κοινότητας» και να συμμορφωθεί με τους νόμους περί ασφάλειας του κυβερνοχώρου.
Σε απάντηση, οι χρήστες Weibo δημοσίευσαν φωτογραφίες με τους συντρόφους τους, σχόλια και emojis με το σήμα του ουράνιου τόξου και μηνύματα οργής για τη λογοκρισία.
Πολλοί ανέφεραν το σύνταγμα και τους νόμους της Κίνας σχετικά με την προστασία όλων των κοινωνικών ομάδων. Ένας χρήστης του Διαδικτύου αναφέρθηκε στο άρθρο 38 του Συντάγματος της Κίνας, το οποίο υποστηρίζει ότι η «προσωπική αξιοπρέπεια» των Κινέζων πολιτών είναι «απαραβίαστη» και ότι απαγορεύεται η προσβολή των πολιτών.
Άλλοι επεσήμαναν ότι η ομοφυλοφιλία αποποινικοποιήθηκε το 1997 και το 2001 απομακρύνθηκε από τον κατάλογο ψυχικών διαταραχών της κυβέρνησης.
Η online αντίδραση στην πολιτική του Weibo αποτελεί σημάδι της αυξανόμενης αποδοχής και εμπιστοσύνης της ομοφυλοφιλικής κοινότητας της Κίνας, σύμφωνα με την Lu Pin, ακτιβίστρια και δημιουργό φεμινιστικού blog.
Ο διαδικτυακός χώρος της Κίνας έχει καταστεί όλο και πιο αυστηρός. Τον Ιανουάριο, οι αρχές διέταξαν τη Sina Weibo να κλείσει αρκετές πύλες, ως μέρος των προσπαθειών της κυβέρνησης να εξαλείψει περιεχόμενο που χαρακτηρίζει "χυδαίο" ή "επιβλαβές" . Τα κρατικά μέσα ενημέρωσης δήλωσαν πέρυσι ότι 128.000 ιστότοποι έκλεισαν για τέτοιου είδους περιεχόμενο.
Η λογοκρισία στο Weibo επηρέασε πολλές αναρτήσεις που σχετίζονται με την απαγόρευση κατά τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου, αλλά οι χρήστες επιμένουν πως θα συνεχίσουν να επαναδημοσιεύουν τα μηνύματα που αφαιρέθηκαν έως ότου το η εταιρία πάρει πίσω την απαγόρευση.
σχόλια