Έχει περάσει περίπου ένας μήνας από τότε που το όνομα Spotify κάνει επίσημες εμφανίσεις στα ταμπλό της Wall Street αλλά η εταιρεία εμφάνισε σήμερα τα νούμερα του πρώτου τριμήνου.
Πρόσφατα είχαμε μάθει ότι το Spotify έχει 170 εκατομμύρια συνδρομητές. Αυτό που μάθαμε με τα νέα νούμερα είναι ότι μόνο 75 εκατομμύρια από αυτούς πληρώνουν για την υπηρεσία. Η εταιρεία είχε 71 εκατομμύρια το 4ο τρίμηνο του 2017 (αύξηση 7%), αλλά ήταν μια αύξηση 45% σε ετήσια κλίμακα. Βέβαια, οι απώλειες της εταιρείας μειώνονται σε σχέση με με την περσινή χρονιά, κατά περίπου το ήμισυ, αλλά εξακολουθεί να έχει έναν πολύ μακρύ δρόμο μπροστά της για να φτάσει εκεί που ελπίζει.
Δυστυχώς, παρά την αύξηση των συνδρομητών, η εταιρία δεν έχει εμφανίσει ακόμα κέρδη αφού ξοδεύει περισσότερα από τα έσοδά της. Η ζημία για το πρώτο τρίμηνο του 2018 αγγίζει τα 41 εκατομμύρια ευρώ, σημειώνοντας ωστόσο πρόοδο από τα 87 εκατομμύρια ευρώ που ήταν η ζημία του τέταρτου τριμήνου του 2017.
Η σουηδική εταιρεία προβλέπει ένα καλύτερο δεύτερο τρίμηνο και πιστεύει πως μέχρι το τέλος του χρόνου η βάση των επί πληρωμή συνδρομητών μπορεί να αγγίξει τα 96 εκατομμύρια, ενώ σε συνδυασμό με την είσοδο σε νέες αγορές και νέες συνεργασίες (όπως το bundle με το Hulu), θεωρεί πως μπορεί να περάσει στην κερδοφορία. Έχει αυξήσει τη διάρκεια των δοκιμαστικών υπηρεσιών της και εξακολουθεί να είναι σίγουρη για τις δυνατότητες των φοιτητικών και οικογενειακών προγραμμάτων της για να διατηρήσει μόνιμους πελάτες.
Η αλήθεια είναι ότι το Spotify εργάζεται σκληρά, αρχικά για να διατηρήσει έναν υγιή ρυθμό ανάπτυξης και μετά, για να μην χάσει τους υπάρχοντες πελάτες του. Οι πρόσφατα ανακοινωθείσες αλλαγές στην ελεύθερη υπηρεσία της εταιρείας δείχνουν πόσο σημαντικό είναι για το Spotify να διατηρήσει το πάνω χέρι σε αυτό το τμήμα της αγοράς, όπου εκεί βασίζει και τις μεγάλες ελπίδες ανάπτυξης του.
Η ιστορία του Spotify διαθέτει το πλεονέκτημα μιας φανταστικής εκκίνησης, ένα πρωτοφανές καλύτερο ξεκίνημα από τον σκληρό ανταγωνισμό της Apple (και σύντομα της Google), αλλά η τρέχουσα ανάπτυξη του Apple Music και ο ερχομός του Play Music μέσα στο YouTube, θα προκαλέσει μια πιθανή τριβή, όχι βέβαια αποκλειστικά με τον ηγέτη του μουσικού streaming αλλά και μεταξύ των δύο τεχνολογικών γιγάντων.
Απλά, λοιπόν, το Spotify πρέπει να διατηρήσει το προβάδισμα και με ελαφρά καλύτερες λειτουργίες μέσα στο επόμενο έτος, ίσως και να καταφέρει να αυξήσει και τα νούμερά του και τους επί πληρωμή χρήστες του, για να κρατήσει τους νέους επενδυτές του χαρούμενους.
σχόλια