To YouTube, προσπαθώντας να ανταποκριθεί στην πρόσφατη κρίση του που αφορά την ασφάλεια των παιδιών, σηκώνει τα μανίκια και μπαίνει τολμηρά στο παιχνίδι, με μια ειδικά στοχευμένη δράση για την αντιμετώπιση του προβλήματος.
Το μεγάλο πρόβλημα στο ΥouTube, όπως έχει φανεί μετά από όλες τις πρόσφατες καταγγελίες, δεν είναι όταν ένα απλό βίντεο γίνεται επιτυχία ανάμεσα στα ανύποπτα παιδάκια που το χαζεύουν, ξανά και ξανά. Το πρόβλημα έρχεται στα σχόλια κάτω από αυτά τα "δημοφιλή" βίντεο. Αυτό είναι το σημείο που ψάχνουν περισσότερο οι παιδόφιλοι και προσπαθούν να βρουν τρόπους για να επικοινωνήσουν με μικρά παιδιά, στα σχόλια των παιδικών βίντεο. Αφού λοιπόν η μεγάλη πλατφόρμα, δεν έχει καταφέρει μέχρι στιγμής να ανταποκριθεί επαρκώς στο μεγάλο θέμα που έχει προκύψει (από τις όλο και αυξανόμενες πιέσεις που δέχεται για τη στοχοποίηση παιδικών βίντεο από παιδόφιλους), προσπαθεί να βρει μια πιο τολμηρή λύση, και αποφασίζει να διαγράψει όποιο βίντεο μπορεί να περιέχει ανάρμοστο περιεχόμενο στα σχόλια του.
Την προηγούμενη εβδομάδα αφαίρεσε περισσότερα από 150.000 βίντεο στα οποία μικρά παιδιά είχαν γίνει στόχος παιδόφιλων μέσα από τα σχόλια και επίσης απενεργοποίησε τα σχόλια σε περισσότερα από 650.000 βίντεο. Επιπλέον, διέγραψε λογαριασμούς χρηστών που είχαν δημοσιεύσει «επιθετικά ή απρεπή σχόλια σε βίντεο που αφορούσαν ανήλικους και παιδιά», όπως δήλωσε εκπρόσωπος της πλατφόρμας. Επίσης, το YouTube αφαίρεσε τις διαφημίσεις από σχεδόν 2 εκατομμύρια βίντεο και σε πάνω από 50.000 κανάλια.
Για το YouTube, αυτή η τόσο σημαντική κρίση σχετικά με την ασφάλεια των παιδιών στον ιστότοπό του οδηγεί σε ένα μεγάλο επιχειρηματικό ζήτημα – αφού οι μεγάλοι διαφημιστές αποσύρρουν τις διαφημίσεις από τα βίντεο, ειδικά μετά την εμφάνιση αρπακτικών παιδόφιλων που βρίσκουν νέους τρόπους να προσεγγίζουν μικρά παιδιά σχολιάζοντας σε δημοφιλή παιδιά βίντεο. Διαφημιζόμενοι όπως η Adidas, η Deutsche Bank, η HP, η Μars, η Diageo και η Cadbury έχουν παγώσει τα προγράμματά τους. Το συγκεκριμένο «φρένο» στις διαφημίσεις αυτές αποφασίστηκε μετά από μια δημοσίευση των Times του Λονδίνου που είχε τίτλο «Οι διαφημιζόμενοι του YouTube τροφοδοτούν τις ορέξεις των παιδόφιλων» και στην οποία εξηγούσε πώς μεγάλοι τεχνολογικοί γίγαντες βγάζουν κέρδη από βίντεο που εκμεταλλεύονται την παιδική παρουσία και πώς η πλατφόρμα έχει μεταμορφωθεί σε ένα «κατάστημα γλυκών» για διεστραμμένους.
Εν τω μεταξύ, από την προήγουμενη Δευτέρα το YouTube εργάζεται για να διορθώσει ένα άλλο ανησυχητικό φαινόμενο που παρατηρήθηκε το προηγούμενο σαββατοκύριακο: κάποιες αναζητήσεις μέσα στην μεγάλη πλατφόρμα που ξεκινούσαν με το «πώς να κάνω» και ενδεχομένως έψαχναν κάποιο tutorial, επέστρεφαν με πρώτα αποτέλεσματα αυτόματης συμπλήρωσης τα «πώς να κάνετε s*x με τα παιδιά σας» και «πώς να κάνετε s*x παιδιά». Αυτοί οι όροι αυτόματης συμπλήρωσης έχουν ήδη διαγραφεί από την περασμένη Τρίτη, αν και οποιαδήποτε στιγμή, μπορούν να εμφανιστούν πάλι σε ανύποπτο χρόνο, παραλλαγμένα. Όπως υποστήριξε το κανάλι, αυτό ήταν έργο κάποιων τρολς που κατάφεραν με επιτυχία να επέμβουν στον αλγόριθμο αναζήτησης του YouTube και να κάνουν τις φράσεις αυτές να εμφανίζονται στην κορυφή της λίστας. Το μόνο σίγουρο είναι ότι στο χάος της πλατφόρμας πάντα θα υπάρχουν τρύπες, και ειδικά σε βίντεο που απευθύνονται σε πιο αθώες ηλικίες, και τις οποίες με κάθε τρόπο προσπαθούν να εκμεταλλευθούν όσοι θέλουν να πλησιάσουν, οπότε γονείς, μην ξεχνάτε τον μοναδικό απαραβίαστο κανόνα του διαδικτύου: ο γονικός έλεγχος και η γονική συναίνεση είναι απαραίτητα για τους μικρούς χρήστες του «ψηφιακού κόσμου».
σχόλια