Ο Τζόσουα Ντιν, πληροφοριοδότης της Boeing που προειδοποίησε για κατασκευαστικά προβλήματα στο 737 Max της εταιρείας, πέθανε μετά από σύντομη ασθένεια. Είναι ο δεύτερος πληροφοριοδότης της Boeing που πεθαίνει φέτος.
Ο 45χρονος Ντιν, πρώην ελεγκτής ποιότητας στον προμηθευτή της Boeing, Spirit AeroSystems, υπέβαλε καταγγελία στην Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (FAA), στην οποία ισχυριζόταν «σοβαρή και κατάφωρη παραβατική συμπεριφορά από την ανώτερη διοίκηση ποιότητας της γραμμής παραγωγής του 737» στην Spirit.
Το 2018 και το 2019, δύο αεροσκάφη 737 Max ενεπλάκησαν σε θανατηφόρα δυστυχήματα, στα οποία έχασαν τη ζωή τους 346 άνθρωποι. Ο Ντιν απολύθηκε από την Spirit πέρυσι και υπέβαλε καταγγελία στο Υπουργείο Εργασίας, υποστηρίζοντας ότι η απόλυσή του έγινε ως αντίποινα για το γεγονός ότι είχε εκφράσει ανησυχίες για την ασφάλεια.
Σύμφωνα με πληροφορίες της εφημερίδας, Seattle Times, που επικαλείται ο Guardian, ο Ντιν εισήχθη στο νοσοκομείο μετά από αναπνευστικά προβλήματα. Διασωληνώθηκε και προσβλήθηκε από πνευμονία και μια σοβαρή λοίμωξη πριν πεθάνει δύο εβδομάδες αργότερα. «Έφυγε από τη ζωή χθες το πρωί και η απουσία του θα είναι βαθιά αισθητή.Θα σε αγαπάμε πάντα Τζος», ανέφερε η θεία του Ντιν, Κάρολ Ντιν Πάρσονς, μέσω Facebook.
Ο Ντιν εκπροσωπήθηκε από το ίδιο δικηγορικό γραφείο που εκπροσώπησε τον πληροφοριοδότη της Boeing Τζον «Μιτς» Μπάρνετ . Ο 62χρονος Μπάρνετ βρέθηκε νεκρός τον Μάρτιο από τραύμα που φαίνεται να προκάλεσε ο ίδιος με πυροβόλο όπλο.
Το αντίγραφο της κατάθεσης του Μπάρνετ δόθηκε τώρα στη δημοσιότητα από τους δικηγόρους του και συνολικά έχει περισσότερες από 140 σελίδες. Ο Barnett είχε εργαστεί για την Boeing για περισσότερα από 30 χρόνια πριν από τη συνταξιοδότησή του για λόγους υγείας το 2017. Στη συνέχεια κατέθεσε μήνυση κατά της εταιρείας, ισχυριζόμενος ότι είχε υποστεί αντίποινα από τους διευθυντές αφού έθεσε μια σειρά σοβαρών ανησυχιών για την ασφάλεια των αεροσκαφών, μια κατηγορία που η εταιρεία αρνείται.
Το μεγαλύτερο μέρος της κατάθεσης του Μπάρνετ επικεντρώνεται στην περίοδο από το 2010 και μετά, αφότου είχε μετακομίσει από τις εγκαταστάσεις της Boeing στο Έβερετ της Ουάσιγκτον σε ένα ολοκαίνουργιο εργοστάσιο τότε, στο Βόρειο Τσάρλεστον. Το εργοστάσιο είχε δημιουργηθεί για να βοηθήσει στη συναρμολόγηση του 787 Dreamliner, ενός αεροσκάφους τελευταίας τεχνολογίας που χρησιμοποιείται κυρίως σε ταξίδια μεγάλων αποστάσεων.
Ο Μπάρνετ είχε δηλώσει παλαιότερα στο BBC και σε άλλα ΜΜΕ ότι οι διευθυντές στο Τσάρλεστον ιδίως αγνοούσαν συνήθως τις επίσημες διαδικασίες προκειμένου να κατασκευάσουν αεροπλάνα όσο το δυνατόν γρηγορότερα. Στην κατάθεσή του, παρείχε περισσότερες λεπτομέρειες σχετικά με αυτούς τους ισχυρισμούς, για να υποστηρίξει τη νομική του καταγγελία ότι είχε «εξευτελιστεί, ταπεινωθεί και περιφρονηθεί» από ανώτερα διευθυντικά στελέχη, τα οποία τον είχαν υποβάλει σε εκστρατεία αντιποίνων και δημιούργησαν ένα «εχθρικό εργασιακό περιβάλλον» ως αποτέλεσμα των πράξεών του.
Η αγωγή του Μπάρνετ αναμένεται να έχει συνέχεια, καθώς η διαδικασία θα προχωρήσει από τη μητέρα του Vicky Stokes και τον αδελφό του Rodney Barnett, ως εκπροσώπων του. Η υπόθεση αναμένεται να εκδικαστεί τον Σεπτέμβριο.
Με πληροφορίες από Guardian, BBC