Έχει βραβευθεί με Πούλιτζερ. Η ζωή του έχει γίνει ταινία, με πρωταγωνιστή τον Μπεν Άφλεκ και είναι ο άνθρωπος πίσω από την πολύκροτη αυτοβιογραφία του πρίγκιπα Χάρι. Όμως, το όνομα του Τζ. Ρ. Μόρινγκερ δεν υπάρχει πουθενά στο εξώφυλλο του «Spare».
Ο Τζον Τζόσεφ Μόρινγκερ, όπως είναι το πλήρες όνομά του, είναι ο αφανής συγγραφέας των απομνημονευμάτων του πρίγκιπα Χάρι. Πιο απλά, ο άνθρωπος που τον βοήθησε να γράψει το βιβλίο.
Δεν είναι η πρώτη φορά που έχει αυτό τον ρόλο στα απομνημονεύματα κάποιου διάσημου. Υπήρξε ο «συγγραφέας φάντασμα» πίσω από την αυτοβιογραφία του Αντρέ Αγκάσι, με τίτλο «Open», ενώ συνεργάστηκε και με τον συνιδρυτή της Nike, Φιλ Νάιτ για τον ίδιο λόγο, στο «Shoe Dog».
Σύμφωνα με ρεπορτάζ του Page Six το 2021, η αμοιβή του Τζ. Ρ. Μόρινγκερ για το «Spare» εκτιμάται στο ένα εκατομμύριο δολάρια.
Το Πούλιτζερ και η ταινία
Σπούδασε στο Γέιλ, εργάστηκε στους New York Times και ακολούθησαν συνεργασίες με άλλες εφημερίδες. Το 2000 βραβεύθηκε με Πούλιτζερ και- πέρα από αφανής συγγραφέας- έχει γράψει και το μυθιστόρημα με τίτλο «Sutton».
Το 2005 έγραψε τη δική του αυτοβιογραφία, το «The Tender Bar», στην οποία αναφερόταν στην παιδική ηλικία του στο Λονγκ Άιλαντ και στο γεγονός ότι τον μεγάλωσε η μητέρα του, καθώς ο πατέρας του είχε εγκαταλείψει την οικογένεια.
Το 2021, το βιβλίο μεταφέρθηκε στον κινηματογράφο, σε σκηνοθεσία του Τζορτζ Κλούνεϊ- ο οποίος φέρεται πως ήταν και ο άνθρωπος που τον συνέστησε στον πρίγκιπα Χάρι- και τον Μπεν Άφλεκ στον ρόλο του «θείου Τσάρλι», στο πρόσωπο του οποίου βρήκε μια πατρική φιγούρα ο Μόρινγκερ.
Η συνεργασία με τον Αγκάσι
Όταν συνεργάστηκε με τον Αντρέ Αγκάσι, ο ο Τζ. Μόρινγκερ μετακόμισε στο Λας Βέγκας. Ο πρώην πρωταθλητής του τένις έχει πει πως αγόρασε ένα σπίτι, περίπου ένα χιλιόμετρο από το δικό του, όπου ο συγγραφέας έμεινε για δύο χρόνια ενώ δούλευε το βιβλίο. Το μόνο που ζήτησε ήταν ένα μακρύ τραπέζι, στο οποίο θα μπορούσε να απλώσει τις σκηνές που είχε συναρμολογήσει «σαν ένα κολιέ», είχε περιγράψει ο Αγκάσι.
Για να μπει στον ψυχικό του παλιού πρωταθλητή του τένις, ο Μόρινγκερ διάβασε έργα του Σίγκμουντ Φρόιντ και του Καρλ Γιουνγκ, είχε δηλώσει στους New York Times. «Ο Φρόιντ ήταν μεγάλη βοήθεια», έχει πει.
Πέρα από το γράψιμο, ένας καλός αφανής συγγραφέας ενθαρρύνει τον άνθρωπο με τον οποίο συνεργάζεται προκειμένου να αποκαλύψει περισσότερα από όσα θα έλεγε από μόνος του. Ο Αγκάσι έχει πει πως ο Μόρινγκερ έκανε τις δύσκολες ερωτήσεις που έπρεπε για να τον βοηθήσει να σκάψει πιο βαθιά, αλλά ένιωθε ασφαλής κατά τη διάρκεια της διαδικασίας.
«Είναι κατά το ήμισυ ψυχίατρος», έχει πει από την πλευρά του ο Φιλ Νάιτ. «Σε κάνει να πεις πράγματα που αληθινά δεν πίστευες ότι θα έλεγες», επεσήμανε.
Η αυτοβιογραφία του Αγκάσι θεωρείται μία από τις πιο καλογραμμένες στον αθλητικό χώρο. Παρότι όμως ο πρώην τενίστας επέμεινε να μπει το όνομα του Μόρινγκερ στο εξώφυλλο, ο συγγραφέας αρνήθηκε. «Η μαία δεν πηγαίνει στο σπίτι με το μωρό», είχε δηλώσει εξηγώντας αυτή τη στάση του. «Είναι τα απομνημονεύματα του Αντρέ, όχι τα δικά μας απομνημονεύματα. Είναι δικό του επίτευγμα και εκείνος έκανε τις τελικές επιλογές», είχε συμπληρώσει.
Με πληροφορίες από BBC, NYT