Αμέρικαν Μπαρ

Αμέρικαν Μπαρ Facebook Twitter
0

Μικρότεροιπηγαίναμε πιο συχνά στα λεγόμενα κλασικάποτάδικα της πόλης, σαν μικρομέγαλαβαμπίρ που αναζητούσαν λίγη αυθεντικήναυαγομπαρόβια ατμόσφαιρα, αλλά και τοσκηνικό για να στεγάσουν διάφορες νουάρφαντασιώσεις. Με τα χρόνια όμως, κι ενώπλησιάζαμε την ηλικία των νεότερωνπαραδοσιακών θαμώνων τέτοιων μαγαζιών,αραιώναμε όλο και πιο πολύ τις επισκέψεις,μέχρι που σήμερα οι καταδύσεις σταστέκια αυτά θυμίζουν πιο πολύ νοσταλγικέςιεροτελεστίες ή μια πολιτισμένη επιλογήοικείου κοινωνικού χώρου να πούμε καμιάκουβέντα μετά το σινεμά (επίσης σπάνιαδραστηριότητα πλέον). Μας έφαγε και λίγοη σνομπαρία («τα έμαθαν όλοι οι άσχετοικαι τα ανακήρυξαν vintage»και τέτοιες κομπλεξικές αηδίες πουεκτοξεύει κάθε γενιά στις επόμενες), κιέτσι συνεχίσαμε σε νυχτερινούς δρόμουςπιο απρόσωπους και θορυβώδεις και«νεανικούς» (ο βαμπιρισμόςσυνεχίζεται με διαφορετικές μεθόδους)για να ‘χουμε το κεφάλι μας ήσυχο. Παρ'όλα αυτά, έχω κρατήσει κατά καιρούςκάποιες σημειώσεις από αμπελοφιλοσοφίεςβραδυφλεγών παλιοσειρών της μπάρας -όποτε το θυμόμουν δηλαδή, πρόχειρα σεκαμιά χαρτοπετσέτα για να τις μεταφέρωμετά στο σημειωματάριο στο σπίτι, ανκατάφερα να διακρίνω τι είχα γράψει ήνα καταλάβω γιατί είχα θεωρήσει τησυγκεκριμένη ατάκα του «γιατρού»,του «δικηγόρου», του «στρατηγού»,του κυρίου Κώστα ή του κυρίου Ευριπίδηή του Τζίμη, που ήταν στη Β' Πανελλαδικήκαι δεν το βάζει κάτω, τόσο μεγαλοφυήκαι επείγουσα. Αποσπασματικές φράσειςαπό συζητήσεις επί παντός επιστητού:φιλοσοφία, σχέσεις, σεξ, ποδόσφαιρο...

Κάποτεείχα κρατήσει τα πρακτικά μιας μαραθώνιαςκουβέντας σε γνωστό ποτάδικο / ξενυχτάδικοπου είχε ξεκινήσει με θέμα... σιγά μηθυμάμαι, και είχε καταλήξει σε ιδιαίτεραέντονο debate με θέμα «ποιααθηναϊκή ομάδα είναι ο πιο γνήσιοςεκπρόσωπος του προσφυγικού στοιχείου,η ΑΕΚ, ο Πανιώνιος ή ο Απόλλων (έπαιζεακόμα στη μεγάλη κατηγορία);». Κάποιαστιγμή όμως έκανα το λάθος να ψελλίσωότι ως ΑΕΚτζής δεν είχα σκεφτεί ποτέότι υποστηρίζω προσφυγική ομάδα κι έτσισκόνταψα σε τεράστιο ταμπού, με αποτέλεσμανα αποβληθώ απ' την μπάρα. Γενικά όμωςσημείωνα κάποιες κουβέντες ποτισμένεςαπό αυτή την ατμόσφαιρα χαριτωμένηςαποτυχίας αλλά και απελευθέρωσης («ότανείναι αιωνίως τρεις το πρωί» πουέλεγε ο Φιτζέραλντ και «η παπαρολόγιαπάει σύννεφο» που θα πρόσθετε έναςηρωικός συνάδελφος) από κάποιεςπαλιοσειρές, γραφειοκράτες της νύχτας,που απειλούσαν ότι κάποτε θα έγραφαντο δικό τους tractatus, δίκηνδιαθήκης έστω, αλλά φυσικά πού να βρειςκαιρό, καθαρό κεφάλι και αυτοσυγκέντρωση.

Ξέμπαρκεςκουβέντες βασικά, εντελώς outof contextσυνήθως, που αλάφρωναν κάπως την τσίτακαι την προσμονή (θα γαμήσουμε απόψε,τι θα γίνει;) που κουβαλάει το ξενύχτιχωρίς τέλος. Δεν λέω φυσικά για τιςσυνήθεις σεξιστικές κορώνες γερομπισμπίκηδιανοούμενου που καταλήγουν αναπόφευκταστο επιμύθιο «πουτάνες, αγόρι μου»(φαντάσου τι μαλακίες ακούνε οι γυναίκεςαπό τέτοιους τύπους). Ούτε για τουςαμετάκλητα χαμένους στην κεφάλα τους,σαν κάποιον που ήξερα παλιά και συνήθιζενα πετάγεται σε ανύποπτο χρόνο από τοφυλάκιό του στην άκρη της μπάρας, γιανα αναφωνήσει: «Ωραία λοιπόν! Τώραπου βρήκαμε παπά, να θάψουμε πέντε έξι!».Ούτε για τους σκληρούς κουλτουριάρηδεςπου εκπνέουν «γαλλική ομίχλη»,όπως αποκαλούν οι αγγλοσάξωνες ταδιάφορα βαριά και δύστροπα εξωμήτριατης γαλλικής φιλοσοφικής σκέψης.Προσπαθούσα να καταγράψω κάποιεςπολύτιμες στιγμές διαύγειας πριν έρθουντα ποτήρια της βαθιάς λήθης και τηςοργής, πριν η κατάσταση φορτωμένουγερο-γκρινιάρη κάνει μετάσταση στηνκατάσταση δυσοίωνου πορνόγερου. Ποικίλεςοι θεματικές ενότητες, οι οποίεςπεριλάμβαναν νουθεσίες και συμβουλές(«πού ‘σαι παρτάκια, πρόσεξε μηνκαείς», ή «μην ντρέπεσαι ποτέ γιατους γονείς σου και μη νομίσεις ότιείναι ξενέρωτοι κι εσύ μάγκας επειδήέχεις κάνει μια ψιλή παρέα με μια ξέκωλησε κάποιο γκλαμουροπάρτι της συμφοράς»),τσιτάτα θετικής και θεωρητικής κατεύθυνσης(«το χειρότερο, χικ, πράγμα είτε μικρόςείσαι είτε μεγάλος, χικ, είναι να θες ναπαίξεις και να μην έχεις παρέα, χικ»,«δεν προλαβαίνεις και γκόμενα καιδουλειά και φίλους, ξέχασέ το»),διάφορα χαροκαμένα («αν προσπερνάςτη θλίψη, θα προσπεράσεις και τηνευτυχία», «τεμπελιά και φόβοςφιλαράκο, αυτά μας τρώνε όλους»),αιρετικά («το μοναδικό ελληνικό πανκάλμπουμ ήταν το Στο Δρόμο του ΚυριάκουΣφέτσα και της Κατερίνας Γώγου»),κάποια αυτονόητα («τις πιο μεγάλεςπαγίδες εσύ ο ίδιος τις στήνεις και μετάπέφτεις μέσα» - αυτό το είχε γράψειο Ρέιμοντ Τσάντλερ νομίζω, αλλά τα μεγάλακαι αλκοολικά πνεύματα επικοινωνούνμεταξύ τους, και εξάλλου δεν πρόκειταικαι για καμιά μεγάλη φιλοσοφία), επανάληψηγκομενικών αρχών («μην μπλέκεις ποτέμε πρώην γκόμενα κολλητού ή κολλητήπρώην γκόμενας σου»), για να καταλήξειη μεθυσμένη τελετή με την ελεγειακήεπίκληση εκλεκτών πνευμάτων («πούείναι ο Χατζιδάκις, oBurroughs, ο Gainsbourg,ο Βακαλόπουλος, ο Γεραμάνης κ.ο.κ adinfinitum). Αυτό που δενκατέγραψα ποτέ αλλά ηχεί ακόμα στ'αυτιά μου είναι η φωνή εκείνου του παππούπου έκλεινε κάθε μικροπολιτική ανάλυσημε το επιμύθιο «ρε, πού πάμε ρε, πούπάμε» και ακουγόταν ακριβώς σαν τονΑυλωνίτη. Ζει άραγε;

Shortcut
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Αναζητώντας το μυστικό του Γιάννη Πετρίδη

Δ. Πολιτάκης / Αναζητώντας το μυστικό του Γιάννη Πετρίδη

Στις 29 Μαρτίου συμπληρώθηκαν σαράντα έξι χρόνια από την πρώτη εκπομπή του ανθρώπου που μας έμαθε να ακούμε μουσική, όμως, παρά την οικειότητα, το κύρος και τη γνώση που εκπέμπει ακόμα η φωνή του από τα ερτζιανά, ο ίδιος παραμένει σε μεγάλο βαθμό ένα μυστήριο.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
200 χρόνια «κρυφό σχολειό»

Δ. Πολιτάκης / 200 χρόνια «κρυφό σχολειό»

Πέρα από τις εθιμοτυπικές τελετουργίες της αρμόδιας επιτροπής, ο εορτασμός των 200 χρόνων από το ’21 θα μπορούσε να γίνει αφορμή για μια βαθύτερη αντίληψη των συναρπαστικών γεγονότων εκείνης της εποχής από αυτή που μας χάρισε το σχολείο.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Αποχαιρετισμός στην κυρία Μιράντα

Δημήτρης Πολιτάκης / Αποχαιρετισμός στην κυρία Μιράντα

Πηγαίνοντας μετά από καιρό σε σπίτι φίλων, είδα στην εξώπορτα το αγγελτήριο θανάτου της ηθοποιού Μιράντας Κουνελάκη που έμενε στην ίδια πολυκατοικία και για χρόνια «επέβλεπε» στοργικά και διακριτικά τις νεανικές μας τρέλες.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
H περίπτωση του Άκη Πάνου, που ακόμα μας στοιχειώνει

Δημήτρης Πολιτάκης / H περίπτωση του Άκη Πάνου, που ακόμα μας στοιχειώνει

Ούτε το έργο ενός δημιουργού μπορεί εύκολα να διαγραφεί ούτε όμως και η σύνδεσή του με τις όποιες αποτρόπαιες πράξεις. Μένει εκεί, σαν ανεξίτηλη κηλίδα που διαβρώνει και συρρικνώνει το σέβας, το δέος, την εκτίμηση, την απόλαυση. Αυτό είναι το τίμημα.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Βρίσκοντας καταφύγιο στη μοιρολατρία και στα εποχικά μαγαζιά

Δημήτρης Πολιτάκης / Βρίσκοντας καταφύγιο στη μοιρολατρία και στα εποχικά μαγαζιά

Έχει ανάγκη ο κόσμος να περιβληθεί στην απομόνωσή του από ένα γιορτινό σκηνικό, από μια λαμπερή ψευδαίσθηση, ξορκίζοντας μια χρονιά που έγινε η προσωποποίηση όλων των δεινών που έχουν πέσει στο κεφάλι μας, όχι μόνο της πανδημίας.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Η πανδημία και η λαχτάρα μας να «σώσουμε τα Χριστούγεννα»

Δημήτρης Πολιτάκης / Η πανδημία και η λαχτάρα μας να «σώσουμε τα Χριστούγεννα»

Ας είμαστε προετοιμασμένοι για σεμνές, ταπεινές, υπερβατικές γιορτές, όπως θα έπρεπε δηλαδή πάντα να είναι, αν πιστέψουμε όλες αυτές τις χριστουγεννιάτικες ταινίες που βλέπουμε μια ζωή.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Απόδραση από την Αθήνα

Δημήτρης Πολιτάκης / Απόδραση από την Αθήνα

Παίζει ξανά δυνατά ως σενάριο ή ως όραμα μέσα στην πανδημία η οριστική φυγή από τη μητρόπολη και η μετεγκατάσταση σε κάποια ιδανική γωνιά της επαρχίας με άμεση πρόσβαση σε φύση, βουνά, ακρογιαλιές, δειλινά.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ