Πόσες φορές στη ζωή σας σκεφτήκατε να εγκαταλείψετε τη δουλειά σας για να κάνετε κάτι που αγαπάτε περισσότερο; Η Huda Kattan πήρε αυτή την απόφαση αυτή πριν από 10 χρόνια και τώρα διευθύνει την αυτοκρατορία ομορφιάς Huda Beauty, την οποία η Forbes πρόσφατα αποτίμησε σε πάνω από 1 δις δολάρια (περίπου 800 εκ. λίρες).
H Ιρακινο-αμερικανή εγκατέλειψε το Ντουμπάι -όπου κατοικούσε για δύο χρόνια- και τη δουλειά της στα οικονομικά και βρέθηκε τελικά στο Λος Άντζελες, για να γίνει make up artist και να ξεκινήσει το δικό της blog με θέματα ομορφιάς.
Όταν η 35χρονη ξεκίνησε την επιχείρηση τεχνητών βλεφαρίδων το 2013, είχε ήδη μια καλή βάση για πελατολόγιο, ο λόγος για τους ανθρώπους που διάβαζαν το blog της και την ακολουθούσαν στα social media. Όμως, αυτό δεν θα μπορούσε ποτέ να μετατραπεί σε αυτοκρατορία, αν δεν είχε τη βοήθεια της αδελφής της, Mona, που είναι τώρα ο παγκόσμιος CEO της Huda Beauty.
Μόνο όταν άρχισε να δημιουργεί τις δικές της τεχνητές βλεφαρίδες -επειδή δεν έβρισκε κάτι κατάλληλο για τις απαιτητικές ανάγκες των πελατών της- συνειδητοποίησε ότι υπήρχε ένα τεράστιο κενό στην αγορά.
«Η οικογένειά μου ήταν απογοητευμένη από την αρχή με την απόφασή μου»
«Δεν ήξερα εξ αρχής αν ανήκα σ' αυτό που λέμε βιομηχανία ομορφιάς, πάντα, όμως ήξερα ότι αγαπούσα αυτό τον χώρο. Η οικογένεια μου σίγουρα δεν είχε καμία σχέση με όλο αυτό», λέει η Huda, η οποία προέρχεται από οικογένεια Ιρακινών μεταναστών. «Είχαν σε ιδιαίτερη εκτίμηση τα επαγγέλματα των γιατρών και των δικηγόρων και κάτι τέτοιο θα ήθελε να ακολουθήσω η οικογένεια μου και έτσι απογοητεύτηκαν σοβαρά με την απόφασή μου. Έτσι κάπως έπρεπε να αποδείξω ότι το είχα πάρει πολύ σοβαρά όλο αυτό και ότι θα πετύχαινα πάση θυσία».
Όταν η 35χρονη ξεκίνησε την επιχείρηση τεχνητών βλεφαρίδων το 2013, είχε ήδη μια καλή βάση για πελατολόγιο, ο λόγος για τους ανθρώπους που διάβαζαν το blog της και την ακολουθούσαν στα social media. Όμως, αυτό δεν θα μπορούσε ποτέ να μετατραπεί σε αυτοκρατορία, αν δεν είχε τη βοήθεια της αδελφής της, Mona, που είναι τώρα ο παγκόσμιος CEO της Huda Beauty.
«Ήμουν ανυπόμονη για το ξεκίνημα της Huda, γιατί τότε έκανα PR και παρείχα επιχειρηματικές συμβουλές, ψάχνοντας διαρκώς για νέες ευκαιρίες», εξηγεί η Mona και συνεχίζει: «Μέχρι τότε με ρωτούσαν συνεχώς που μπορεί κανείς να βρει στο εμπόριο τις τεχνητές βλεφαρίδες της επιχείρησής μας και τους απαντούσα ότι δεν θα τις έβρισκαν γιατί η αδελφή μου τις έφτιαχνε μόνη της. Και μια μέρα απλώς μου ήρθε κάτι σαν επιφοίτηση και είπα στον εαυτό μου, "μα, γιατί λες στους ανθρώπους ότι δεν μπορούν να τις βρουν;"».
Η Alison Tay αρχισυντάκτρια του γυναικείου περιοδικού "Grazia" Μέσης Ανατολής λέει ότι η άνοδος της Huda Beauty έρχεται σε μια εποχή που οι αραβικές τάσεις στη μόδα «έχουν αρχίσει να κερδίζουν το παγκόσμια κοινό». Όπως εξηγεί, αυτή τη ζήτηση την αποδίδει λίγο και στο κίνημα σεμνότητας που διακρίνει φέτος τις διεθνείς πασαρέλες.
Αναφέρεται επίσης στο τελευταίο λανσάρισμα της Huda - ένα σύνολο τεσσάρων αρωμάτων που μπορούν να φορεθούν τόσο ξεχωριστά όσο και σε στρώσεις το ένα πάνω στο άλλο.
«Με την τελευταία σειρά αρωμάτων της η Huda δίνει στον κόσμο μία ολοκαίνουρια τάση στο layering αρώματος, μια πρακτική που είναι η δεύτερη φύση των γυναικών στη Μέση Ανατολή», τονίζει.
Ας σημειωθεί ότι η Huda Beauty έχει αναπτυχθεί εξαιρετικά γρήγορα, με πάνω από 140 διαθέσιμα προϊόντα - και ετήσιες πωλήσεις που αγγίζουν τα 200 εκ. δολάρια. Αλλά η Kattan λέει ότι το κέρδος δεν αποτελεί μέρος της αποστολής της και θέλει να επικεντρωθεί στην εξάπλωση του μηνύματός της.
«Είμαι εδώ για ένα σκοπό, δεν είμαι εδώ γιατί θέλω να κερδίσω πολλά χρήματα, ποτέ δεν είπα 'Ω Θεέ μου, αυτό μας κάνει εκατομμυριούχους. Ας κάνουμε αυτό, λοιπόν. Σκεφτείτε ότι πρόσφατα μου πρότειναν κάτι περισσότερο από 10 εκ. δολάρια για να γίνουμε πρέσβειρες κάποιων προϊόντων και απλά αρνηθήκαμε»
«Δεν είναι ότι δεν αγαπώ το μπραντ ή ότι δεν πιστεύω στα προϊόντα μας, αλλά είμαι εδώ με άλλη αποστολή: να αλλάξω εντελώς αυτό που ξέρετε για τη βιομηχανία της ομορφιάς. Αισθάνομαι ότι εδώ και πολλά χρόνια οι φίρμες προϊόντων ομορφιάς, απλώς πωλούσαν στον κόσμο μία ιδέα και μιλούσαν κάπως γενικά για την ομορφιά, πρακτικά πολεμώντας την μαζί με τη διαφορετική αλήθεια και την εξειδικευμένη απαίτηση κάθε ανθρώπου από αυτή τη βιομηχανία και αυτόν τον χώρο. Η Huda έχει μια πολύ πιο ολοκληρωμένη πρόταση για την ομορφιά του κάθε ανθρώπου σε όλον τον κόσμο, με προϊόντα που καλύπτουν όλους τους χρωματικούς τόνους της επιδερμίδας, όλων των ανθρώπων», εξηγεί.
View this post on Instagram#hudabeautymeltedshadows in Bubble Bath & Pink Champagne Launching Dec 26 ❤️❤️❤️
Η Alison Tay λέει ότι η Huda είναι μια έμπνευση για τα κορίτσια της Μέσης Ανατολής και ότι είναι πολύ σημαντικό να υπάρχουν φίρμες καλλυντικών που μετατρέπουν σε πρότυπο τις γυναίκες με σκουρόχρωμη επιδερμίδα.
Αυτό είναι κάτι που η Huda λαμβάνει πολύ σοβαρά υπ' όψιν της, τονίζοντας ότι η ιρακινή καταγωγή της την ώθησε να δημιουργήσει νέα πρότυπα ομορφιάς ως τρόπο εμπνεύσεως γυναικών, που λόγω επιδερμίδας, αισθάνονταν για καιρό ότι δεν καλύπτονταν από τα υπάρχοντα προϊόντα ομορφιάς στην αγορά.
«Ήταν κάτι που μισούσα όταν ήμουν μικρή και κάπως έτσι αγάπησα την ατομικότητα, το να μπορείς να προσφέρεις σε όλους κάτι ανάλογα με την ανάγκη τους. Η ομορφιά είναι η νέα πολιτική των τελευταίων 18 μηνών και αυτό συμβαίνει γιατί οι εταιρείες που παράγουν τέτοια προϊόντα πρέπει να συνειδητοποιήσουν ότι οφείλουν να απευθύνονται σε όλες τις γυναίκες. Πρέπει να είμαστε πιο απαιτητικές και από την πλευρά τους οφείλουν να είναι πιο ειλικρινείς μαζί μας», λέει.
Όταν η συζήτηση πηγαίνει προς την Fenty Beauty - τη μάρκα προϊόντων ομορφιάς που δημιούργησε η Rihanna τον περασμένο Σεπτέμβριο- η Huda εξηγεί ότι κι εκείνη αισθάνεται μέρος αυτού του κινήματος που στόχο έχει να συμπεριλάβει όλες τις γυναίκες στην αγορά. «Η Rihanna είναι από τα Μπαρμπέιντος, είναι μια γυναίκα με σαφώς πιο μελαχρινή εξωτική επιδερμίδα και φυσικά ήταν από τις πρώτες που εντόπισε με επιτυχία αυτό το κενό στην παγκόσμια αγορά».
Με στοιχεία από το BBC.com
σχόλια