Στην πρώτη της οντισιόν για τον Σημαδεμένο, η Μισέλ Φάιφερ έτρεμε ολόκληρη και ήταν βέβαιη πως με συμμετοχές σε κάτι τηλεταινίες και έναν πρωταγωνιστικό ρόλο στο αμελητέο Grease 2, ο Μπράιαν Ντε Πάλμα και ο Αλ Πατσίνο θα την προσπερνούσαν. Πράγματι, στο τέλος του δοκιμαστικού ο σκηνοθέτης της είπε συγκαταβατικά πως μάλλον την πέτυχαν σε κακή ημέρα και αν την χρειαστούν θα την ξανακαλέσουν.
Όταν μετά από καιρό της τηλεφώνησαν για την δεύτερη οντισιόν πήγε πιο χαλαρή θεωρώντας πως είναι άδικος κόπος και έπαιξε την σκηνή που της έδωσαν χωρίς να το πολυσκέφτεται, προκαλώντας κακό χαμό. Ωρυόταν και πετούσε πιάτα σε έξαλλη κατάσταση
O ατζέντης της τα τελευταία χρόνια την αποκαλούσε Δρ. Νο, εξαιτίας της απάντησης που έδινε σε κάθε πρόταση που της παρουσίαζε.
Σε κάποια στιγμή έγινε αντιληπτό πως υπήρχαν αίματα παντού και οι βοηθοί προσπαθούσαν να βρούνε που κόπηκε, ώσπου γύρισαν και κοίταξαν τον Πατσίνο που την κοιτούσε ματωμένος και κάπως έκπληκτος. Μετά από αυτό ο ηθοποιός της Μεθόδου είχε πειστεί πως βρέθηκε η Ελβίρα Χάνκοκ που αναζητούσαν.
Από την πρώτη αυτή σπουδαία ταινία το 1983 και σε όλη την καριέρα της η Μισέλ Φάιφερ υπήρξε μία σταθερά καλή ηθοποιός, της οποίας η τέχνη δεν σε απογοήτευε σε ότι ταινία κι αν έπαιζε κι ότι χαρακτήρα κι αν της εμπιστεύονταν. Ήταν υπέροχη ως αδέξια Σούκι στις Μάγισσες του Ήστγουϊκ, γλυκιά στο Tequila Sunrise και υπέφερε από έρωτα μέσα στο κρινολίνο της για τον Μάλκοβιτς στις Επικίνδυνες Σχέσεις και για τον Ντάνιελ Ντέι Λιούις στα Χρόνια της Αθωότητας.
Μας συγκίνησε ως ταλαιπωρημένη σερβιτόρα στο Φράνκι και Τζόνυ, γελάσαμε όταν την ακούσαμε σε επεισόδιο των Simpson's, όλοι την ήθελαν για καθηγήτρια μετά το Dangerous Minds, διέγειρε την φαντασία όσων λατρεύουν τους υπερήρωες, και μας διασκέδασε ως κακιά στο Hairspray.
Ενδιάμεσα υπήρξαν και άλλοι ρόλοι όπου, ανεξαρτήτως της ποιότητας του σεναρίου ή της σκηνοθεσίας, εκείνη ήταν πάντα απολαυστική. Και εκτυφλωτικά όμορφη. Μια γυναίκα που όλοι ανεξαιρέτως θαυμάζουν, εκτός από τις υποκριτικές της ικανότητες, και για την μορφή και την χάρη της.
Κάποια στιγμή όμως άρχισε να απασχολεί ολοένα και πιο σπάνια την επικαιρότητα. Η χαμηλών τόνων ηθοποιός ανέκαθεν κρατούσε αποστάσεις από τα ταμπλόιντ και είχε κατορθώσει να μην αποτελεί στόχαστρο των παπαράτσι, διατηρώντας την προσωπική και οικογενειακή της ζωή ακριβώς αυτό: ιδιωτική υπόθεση.
Και επειδή το περιεχόμενο και το ύφος των συνεντεύξεων της ήταν σχεδόν αποκλειστικά επαγγελματικό, η Μισέλ Φάιφερ με πιο πρόσφατη μία μόνο ταινία το 2013, φάνηκε να έχει αποσυρθεί για τα καλά από τις οθόνες μας. Για όσους γνωρίζουν την μοίρα που επιφυλάσσει διαχρονικά στις γυναίκες το Χόλιγουντ αυτό δεν έκρυβε καμία έκπληξη.
Απ' ότι φαίνεται όμως το 2017 είναι η χρονιά που αλλάζουν τα δεδομένα για τις γυναίκες στην αμερικανική βιομηχανία των ονείρων. Στην αρχή του έτους κριτικοί και κοινό χαιρέτισαν το πως η Νικόλ Κίντμαν και η Ρις Γουίδερσπουν πήραν τις τύχες τους στα χέρια τους ως παραγωγοί και πρωταγωνίστριες στην επιτυχημένη σειρά Big Little Lies, παρουσιάζοντας δυνατούς γυναικείους χαρακτήρες.
Ακολούθησε η δίνη του σκανδάλου σεξουαλικής παρενόχλησης που ξεκίνησε με τον Χάρβεϊ Γουάινστιν και πλέον έχει αγγίξει σχεδόν κάθε στούντιο και εταιρείας παραγωγής, επιτρέποντας στις ηθοποιούς να μιλήσουν για τα κακώς κείμενα και να διατυπώσουν πρωτάκουστες απαιτήσεις.
Το πιο πρόσφατο παράδειγμα είναι η Ισραηλινή Γκαλ Γκαντό που ενσαρκώνει την υπερηρωίδα Wonder Woman, η οποία ζήτησε να απομακρυνθεί ως παραγωγός ο Μπρετ Ράτνερ που έχει κατηγορηθεί για σεξιστική και ομοφοβική συμπεριφορά.
Μέσα σε αυτό το κλίμα επανέκαμψε και η Μισέλ Φάιφερ με όχι μόνο μία, αλλά τρεις ταινίες που έκαναν πρεμιέρα το 2017, την τηλοπτική παραγωγή Wizard of Lies για το αμερικανικό δίκτυο HBO με συμπρωταγωνιστή τον Ρόμπερτ Ντε Νίρο και ακόμη μία ταινία δράσης και επιστημονικής φαντασίας που θα κυκλοφορήσει στις αίθουσες το 2018.
Στην ανεξάρτητη παραγωγή του κοινωνικού δράματος Where is Kyra απέσπασε εξαιρετικές κριτικές από τον Τύπο, στο πολυσυζητημένο mother! του Ντάρεν Αρονόφσκι κυριαρχούσε στις σκηνές που έπαιζει και στον Φόνο στο Όριαν Εξπρές με το all star cast αιχμαλώτισε την προσοχή των θεατών και γέμιζε την οθόνη αφήνοντας λίγο χώρο για το μεγαλοπρεπές μουστάκι του Κένεθ Μπράνα.
Εν ολίγοις γύρισε για να κάνει αυτό που ξέρει καλά: να υπηρετεί τον ρόλο που της εμπιστεύεται ο σκηνοθέτης και να πείθει πως είναι ο χαρακτήρας που της ανέθεσαν, είτε πρόκειται για κωμωδία, δράμα, θρίλερ, κομεντί, αστυνομικό, ταινία εποχής και ούτω καθεξής.
Αποδεικνύοντας την κανονικότητα και την ισορροπία που επιδιώκει στην ζωή, εξήγησε σε πρόσφατη συνέντευξη της ότι απείχε ηθελημένα από τον κινηματογράφο, ώστε να μπορεί να παρακολουθήσει με μεγαλύτερη αμεσότητα την ζωή των παιδιών της.
Μάλιστα αποκάλυψε πως ο ατζέντης της τα τελευταία χρόνια την αποκαλούσε Δρ. Νο, εξαιτίας της απάντησης που έδινε σε κάθε πρόταση που της παρουσίαζε. Έχοντας χορτάσει χρόνο μαζί τους, τώρα που μεγάλωσαν επέλεξε να γυρίσει στην δουλειά -ευτυχώς για τους φαν της.
Πέραν όμως από την υποκριτική δεινότητα της, οφείλουμε ακόμα περισσότερο να χειροκροτήσουμε την αίσθηση αυταξίας και την αξιοπρέπεια της 59χρονης ηθοποιού. Γιατί συνηθίζεται όταν οι σταρ του Χόλιγουντ προσπαθούν να ανακτήσουν την θέση τους στο κόκκινο χαλί, να καταφεύγουν σε δραστικές πλαστικές προκειμένου να θυμίσουν στα στούντιο και τους παραγωγούς γιατί τις προσλάμβαναν όταν ήταν ακόμα νεαρές.
Δυστυχώς στην παγίδα αυτή έχουν πέσει πολλές αγαπημένες ηθοποιοί, οι οποίες και δεν κατόρθωσαν να επιστρέψουν στην επικαιρότητα και κατέληξαν αγνώριστες, όπως η Μεγκ Ράιαν και η Ρενέ Ζελβέγκερ. Νηφάλια, χωρίς να την υπονομεύει η αγωνία για το πέρασμα του χρόνου, η Μισέλ Φάιφερ μας αποδεικνύει πως οι γυναίκες με ουσία μπορούν να έχουν μια καριέρα με διάρκεια ακόμα και στο τοξικότερο περιβάλλον και την ευχαριστούμε γι' αυτό.
σχόλια