O Φανταστικός Ένας

O Φανταστικός Ένας Facebook Twitter
0
O Φανταστικός Ένας Facebook Twitter

—Τι μεσολάβησε από το 2008 μέχρι σήμερα και δεν έβγαλες κάποια δουλειά επίσημα;

—Προβλήματα με το clearing των samples κυρίως. Είναι μια χρονοβόρα διαδικασία, η οποία είναι ασύμφορη, κυρίως για το label το οποίο θα αποφασίσει να ασχοληθεί με τέτοιου είδους υλικό. Δεν είναι καθόλου βέβαιο αν τελικά οι δικαιούχοι θα παραχωρήσουν τις άδειες, το οποίο συνεπάγεται ρίσκο χαμένου χρόνου. Εγώ έχω γύρω στα τρία άλμπουμ, τα οποία πιθανότατα δεν θα μπορέσουν ποτέ να κυκλοφορήσουν επίσημα.

— Αυτή είναι και η ηλικία της κρίσης. Σε επηρέασε καθόλου;

— Αυτή είναι η περίοδος κατά την οποία άρχισαν να φαίνονται τα αποτελέσματα της κρίσης αξιών του Νεοέλληνα, η οποία είχε ξεκινήσει πολύ καιρό πριν. Ναι, βέβαια με επηρεάζει, όπως τον περισσότερο κόσμο. Οι μισοί μου φίλοι έχουν εγκαταλείψει τη χώρα και το ζοφερό κλίμα έχει δημιουργήσει μία τελείως παθητική κατάσταση, η οποία δεν βλέπω με ποιον τρόπο μπορεί να αλλάξει.

— Σου λείπει ακόμα η ευγένεια από την καθημερινότητά σου;

— H ευγένεια και πολλά άλλα. Αυτό είναι το λιγότερο πλέον. Τώρα απλώς ελπίζω η αγενής ταμίας στο σούπερ μάρκετ να μη στηρίζει ένα νεοναζιστικό κόμμα.

— Η Αθήνα είναι ένας ευχάριστος τόπος να δημιουργείς πια;

— Για τη δική μου ιδιοσυγκρασία, όχι. Περισσότερο θα εκτιμούσα αυτήν τη στιγμή τον καθαρό αέρα και την ησυχία. Βέβαια, δεν έχω ζήσει ποτέ στην επαρχία, οπότε δεν μπορώ να είμαι σίγουρος. Ίσως το επιδιώξω, πάντως.

— Πιστεύεις ότι έχει δημιουργηθεί μια κάποια σκηνή που πάει την ελληνική δισκογραφική παραγωγή κάπου αλλού;

— Κίνηση υπάρχει σίγουρα. Η διανομή από Rough Trade για την Inner Ear ήταν από τα καλύτερα μουσικά νέα που άκουσα τελευταία, όχι μόνο επειδή είναι και δικό μου «σπίτι» αλλά και επειδή μερικά πράγματα αξίζουν πραγματικά. Επίσης, παίζουν πολλά μικρά ανεξάρτητα labels που κόβουν βινύλιο, και γενικά το πράγμα κινείται, ακόμα και μέσα στην κρίση. 

— Πώς θα περιέγραφες τον δίσκο;

— Space/kraut rock με ρετρό ηλεκτρονικά, αρκετά πιο εσωτερικός από τον προηγούμενο.

— Είσαι πιο κοντά στους Στέρεο Νόβα παρά στον F.H. του 2008;

— Μάλλον στον F.H. του 2008.

— Ποια είναι η διαδικασία της σύνθεσης; Ακούς πρώτα μια ιδέα, πατάς σε αυτή και την εξελίσσεις;

— Δεν υπάρχει στάνταρ διαδικασία. Μπορεί να πατήσω πάνω σε ένα sample, που στην πορεία θα αφαιρέσω, μπορεί να γράψω κάτι από το μηδέν, μπορεί να αφήσω κάτι σχεδόν ως έχει, απλώς αλλάζοντάς του το context... Πραγματικά, δεν υπάρχει φόρμουλα.

— Πού πήγαν τα samples, αδερφέ; Πού πήγε το «νέο κύμα»;

— Τα κρατάω κρυμμένα, αδερφέ μου, στην καβάτζα, αναγκαστικά. Παίζω μερικά στα DJ sets μου, ίσως φτιάξω ένα CD-R με τη νέα χρονιά, θα δούμε.

— Ποιες είναι οι αναφορές σου πια;

— Με το συγκεκριμένο πρότζεκτ δεν έχουν αλλάξει πολύ. Μου αρέσει η ελληνική folk/psych, η πρώιμη electronica τύπου BBC Radiophonic Workshop, Mort Garson και Bruce Haack, κάποια library, κάποια krautrock (κυρίως αυτά με περισσότερο kraut και λιγότερο rock), καθώς και ευρωπαϊκά σάουντρακ από τα sixties και τα seventies.

— Σε αυτόν το δίσκο είναι σαν να προσπαθείς να διηθηθείς μια ιστορία.

— Όχι μία αλλά πολλές. Απλώς ελπίζω να τις λέω με τέτοιο τρόπο, ώστε ο άλλος να θέλει να τις ακούσει ξανά. Μου αρέσει το format του διπλού άλμπουμ και έδωσα ιδιαίτερη βάση στον χωρισμό των κομματιών ανά πλευρά. Το βινύλιο απαιτεί μία διαδικασία σαν άκουσμα, δεν είναι clicks που κάνεις με το mouse. Πρέπει να σηκωθείς, να αλλάξεις την πλευρά, ίσως κάνεις ένα μικρό διάλειμμα, θα χαζέψεις λίγο το εξώφυλλο ή τα liner notes. Είναι κρίμα που υπάρχει ολόκληρη γενιά ανθρώπων η οποία δεν έχει αγοράσει ποτέ μουσική, πόσο μάλλον που δεν την έχει ακούσει σε βινύλιο. Στατιστικές δείχνουν το format του δίσκου να ανεβαίνει σταθερά, πάντως.

— Όταν τα κομμάτια είναι χωρίς στίχους, με ποιο σκεπτικό βγαίνει ο τίτλος;

— Θα σου πω. Όταν ήμουν πιτσιρικάς, είχα διαβάσει μία συνέντευξη με κάποιον μεγάλο jazz artist, δεν θυμάμαι καθόλου ποιον. Σε μια παρόμοια ερώτηση, ο τύπος απάντησε «εμείς απλώς παίζουμε μουσική» και ότι οι τίτλοι δίνονται μετά, σχεδόν τυχαία. Με διέλυσε αυτό. Δηλαδή πώς, στην τύχη; Για τον χαβαλέ; Δεν ήθελαν να εκφράσουν κάτι, οτιδήποτε, με αυτό το μουσικό κομμάτι; Μερικά χρόνια αργότερα, βέβαια, έμαθα πως μερικά πράγματα δεν εκφράζονται με λέξεις. Οπότε ναι, εάν ήταν στο χέρι μου, δεν θα έβαζα καν τίτλους. Σπάνια η μουσική που φτιάχνω εκφράζει πολύ συγκεκριμένες ιδέες ή καταστάσεις. Δεν θέλω να είναι έτσι. Ειδικά με την instrumental μουσική, ο ακροατής είναι ελεύθερος να κινηθεί όπως θέλει, χωρίς τον περιορισμό από τους στίχους ή ακόμα και από τους τίτλους.

— Ποια είναι τα καλύτερα πράγματα που άκουσες φέτος;

— To πιο φρέσκο πρέπει να είναι το άλμπουμ του Actress. Έχεις την εντύπωση ότι πέταξε τυχαία σε ένα LP όποια μισοτελειωμένη ιδέα βρήκε, αλλά τελικά στέκει γιατί έχει ουσία, βάθος και ιδιαίτερο χαρακτήρα. Aπό τα υπόλοιπα, σχεδόν όλα τα L.I.E.S. (το Jahiliyya Fields - Unicursal Hexagram ήταν φοβερό), το LP των SURVIVE, το «Captain Murphy» με το τρελό video, το «Sensations Fix», το «12»» του In Aeternam Vale (πολύ μπροστά για την εποχή του), το άλμπουμ του Jeremiah Jae, οτιδήποτε Throbbing Gristle- related, η επανέκδοση του Omar Khorsid με έξτρα υλικό, τα Nhk'koyxen στην PAN, τα άλμπουμ των Vedomir, Mohn, Juju And Jordash, Kuedo, Analog Roland Orchestra, τον καινούργιο Legowelt, κάποιες επανεκδόσεις του Conrad Schnitzler, το «Lost Tapes» των Can, το άλμπουμ του Silent Servant, το «Karantamba» στην Teranga Beat, το «V/A - Into the light» (συλλογή με σπάνια εγχώρια ηλεκτρονικά), το πανέμορφο folk reissue του Steve Atkinson στη Shadoks, η επανέκδοση του Tod Dockstader στη Mordant Music και το άλμπουμ του Larry Gus στην DFA.

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μόνη πλέον λύση η δημιουργία ενός διεθνικού ομοσπονδιακού κράτους Ισραηλινών και Παλαιστινίων»

Διεθνή / «Μόνη πλέον λύση η δημιουργία ενός διεθνικού ομοσπονδιακού κράτους Ισραηλινών και Παλαιστινίων»

Από τις πιο έγκυρες πηγές αναφορικά με τα τεκταινόμενα στη Μέση Ανατολή, ο δημοσιογράφος και συγγραφέας Πέτρος Παπακωνσταντίνου σχολιάζει όλες τις τελευταίες εξελίξεις στην ισραηλινοπαλαιστινιακή σύγκρουση.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Δεν χρειάζεται να έχει ένας αστυνομικός προοδευτικές ιδέες, προέχει να είναι επαγγελματίας»

Οπτική Γωνία / «Δεν χρειάζεται να έχει ένας αστυνομικός προοδευτικές ιδέες, προέχει να είναι επαγγελματίας»

Ο πρόεδρος της Ελληνικής Ένωσης Δικαιωμάτων του Ανθρώπου, Ανδρέας Τάκης, μιλά για την αστυνομική βία και αυθαιρεσία με αφορμή την έκδοση της έρευνας που συνέπεσε με τη δημοσιοποίηση της υπόθεσης του Μοχάμεντ Καμράν Ασίκ, ο οποίος βρέθηκε νεκρός στο τμήμα του Αγίου Παντελεήμονα.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Νάνσυ Παπαθανασίου: Μια πρωτοπόρος της ψυχικής υγείας των ΛΟΑΤΚΙ+ ατόμων στην Ελλάδα

Lgbtqi+ / Νάνσυ Παπαθανασίου: Μια πρωτοπόρος της ψυχικής υγείας των ΛΟΑΤΚΙ+ ατόμων στην Ελλάδα

Η κλινική ψυχολόγος και συνιδρύτρια του Orlando LGBT+ σε μια συγκινητική, διαφωτιστική και ενδυναμωτική συζήτηση για την πορεία που έχει διανύσει η εγχώρια ΛΟΑΤΚΙ+ κοινότητα, αλλά και η ίδια, προς την ορατότητα και για όσα ακόμα πρέπει να γίνουν για την ισότητα και την αποδοχή άμεσα, εδώ και τώρα.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Φρέντης Μπελέρης: «Έχω έναν λόγο παραπάνω να σέβομαι τις ελευθερίες κάθε πολίτη»

Συνέντευξη / Φρέντης Μπελέρης: «Έχω έναν λόγο παραπάνω να σέβομαι τις ελευθερίες κάθε πολίτη»

Ο υποψήφιος ευρωβουλευτής της Νέας Δημοκρατίας εξηγεί πώς πήρε το όνομά του, ποιο είναι το πρόβλημα με τις περιουσίες των Χειμαρριωτών, τι θα κάνει αν πάει στην Ευρωβουλή και δηλώνει πως θα υπερασπιζόταν με χαρά τα δικαιώματα oποιασδήποτε άλλης μειονότητας.
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ
Κύρα Κάπη: «O Κυριάκος Μητσοτάκης δεν έχει προσποιηθεί ποτέ κάτι που δεν είναι»

Συνέντευξη / Κύρα Κάπη: H γυναίκα πίσω από το TikTok του πρωθυπουργού

Με αφορμή τη βράβευση της στα «Ermis Awards», η διευθύντρια Επικοινωνίας του πρωθυπουργού μιλά δημόσια για πρώτη φορά και περιγράφει το πώς διαμορφώνει τη δημόσια εικόνα του Κυριάκου Μητσοτάκη ενώ απαντά για τα λάθη, την κριτική και τις δύσκολες στιγμές.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Δημήτρης Παπαϊωάννου

Συνέντευξη / Δημήτρης Παπαϊωάννου: «Αυτή θα είναι η τελευταία μου φορά στη σκηνή»

Λίγο πριν εμφανιστεί ξανά στη σκηνή του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών με το ΙΝΚ, ο Δημήτρης Παπαϊωάννου κάνει μια αναδρομή σε ολόκληρη την καριέρα του σε μια κουβέντα έξω απ’ τα δόντια με τον Δημήτρη Παπανικολάου, καθηγητή Νεοελληνικών και Πολιτισμικών Σπουδών στο Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης, για το περιοδικό «Dust», την οποία αναδημοσιεύει σε αποκλειστικότητα η LiFO.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΑΟΥ
Χρήστος Μαρκογιαννάκης: «Στη Γαλλία είμαι δημιουργικά ελεύθερος, στην Ελλάδα όχι»

Βιβλίο / Χρήστος Μαρκογιαννάκης: «Στη Γαλλία είμαι δημιουργικά ελεύθερος, στην Ελλάδα όχι»

Τα νουάρ μυθιστορήματά του είναι από τα πιο αγαπημένα του γαλλικού αναγνωστικού κοινού: Ο βραβευμένος συγγραφέας και σύγχρονος μετρ του είδους σε μια συζήτηση για το «τέλειο έγκλημα» στη ζωή και στη λογοτεχνία.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Πέτρος Αϊβάζης: «Χρειάζεται αλληλεγγύη ανάμεσα στου ΛΟΑΤΚΙ+ που γερνούν, δεν βγαίνει αλλιώς»

LGBTQI+ / Πέτρος Αϊβάζης: «Χρειάζεται αλληλεγγύη ανάμεσα στους ΛΟΑΤΚΙ+ που γερνούν, δεν βγαίνει αλλιώς»

Από τη σεξεργασία και τα drag shows στην Αμερική ως την τηλεόραση, το σινεμά και τον ΛΟΑΤΚΙ+ εθελοντισμό στην Αθήνα, η «Ελληνίδα Divine» είναι ένας γλυκύτατος άνθρωπος με γεμάτη ζωή και νοιάξιμο για τους άλλους seniors της κοινότητας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Αργύρης Παυλίδης: Η φωνή των παιδικών μας χρόνων

Οθόνες / Αργύρης Παυλίδης: Η φωνή των παιδικών μας χρόνων

Ηθοποιός, σκηνοθέτης, παρουσιαστής παιδικών εκπομπών όπως οι θρυλικοί «Κόκκινοι Γίγαντες, Άσπροι Νάνοι», πρωτοπόρος της μεταγλώττισης και η φωνή αγαπημένων μας ηρώων σε σειρές και ταινίες κινουμένων σχεδίων. O Αργύρης Παυλίδης σε μια εκ βαθέων συνέντευξη στη LiFO.
ΜΑΝΟΣ ΝΟΜΙΚΟΣ
ΕΠΕΞ Η Daglara και το θρίλερ του «έθνους»: τρόμος, έρως και βουκολικό σικ

Συνεντεύξεις / Η Daglara στο Φεστιβάλ Αθηνών: Τρόμος, έρως και βουκολικό σικ

Performer, σχεδιάστρια ρούχων, πωλήτρια, φιλότεχνη, ντίβα, τέρας λαγνείας, η Daglara και η τέχνη της διαχέονται με λίκνισμα και γρύλισμα σε ένα σωρό πίστες της καθημερινότητας και της απόδρασης.
ΑΛΕΞΙΝΟΣ ΠΥΡΑΥΛΟΣ
Ανέκδοτη συνέντευξη της Αρλέτας: «Το μπαρ το ναυάγιο δεν ήταν μπαρ»

Μουσική / Μια ανέκδοτη συνέντευξη της Αρλέτας: «Το μπαρ το ναυάγιο δεν ήταν μπαρ»

Μια ανέκδοτη συνέντευξη της Αρλέτας στον δημοσιογράφο και ραδιοφωνικό παραγωγό Μιχάλη Γελασάκη το 2009, όπου μιλάει για τον τελευταίο της δίσκο, τα «αδικημένα» τραγούδια της, τους νέους, τους φραγκοφονιάδες της γενιάς της και αφηγείται την ιστορία του τραγουδιού το «Μπαρ το ναυάγιο», που δεν ήταν μπαρ! Δημοσιεύεται στo Lifo.gr για πρώτη φορά, έξι χρόνια μετά τον θάνατό της.
ΜΙΧΑΛΗΣ ΓΕΛΑΣΑΚΗΣ
Γιώργος Καστανάς: «Ε, ναι! Είμαι Έλληνας κι ας με πίκρανε ο νόμος»

Συνέντευξη / Γιώργος Καστανάς: «Ε, ναι! Είμαι Έλληνας κι ας με πίκρανε ο νόμος»

Ο νεαρός που έγινε viral στο TikTok όταν πήρε στα χέρια του την ελληνική ταυτότητα μετά από 5 χρόνια αναμονής, μιλά αποκλειστικά στη LIFO για όλη του τη ζωή στην Ελλάδα του ρατσισμού, αλλά και της άφατης καλοσύνης.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Διονύσης Τεμπονέρας: «Να μην δούμε ξανά το χάρτη όλο μπλε»

Βασιλική Σιούτη / Το πολιτικό άστρο του Διονύση Τεμπονέρα μόλις αναδύθηκε ― Μια συζήτηση

Ο Διονύσης Τεμπονέρας παρέμενε σχεδόν άγνωστος την εποχή της εξουσίας του ΣΥΡΙΖΑ και αναδείχθηκε μόλις πρόσφατα, στην πτώση, όταν κλήθηκε να βοηθήσει με κεντρικό ρόλο την τελευταία στιγμή. Κατά κοινή ομολογία τα πήγε καλά, αλλά το αποτέλεσμα είχε κριθεί προ πολλού. Δεν είναι ο αγαπημένος της ελίτ ούτε των κομματικών μηχανισμών, όμως πολλοί πιστεύουν ότι το πολιτικό του άστρο μόλις αναδύθηκε, κι ας αρνήθηκε να είναι υποψήφιος για την ηγεσία του κόμματος.
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ