Στα live κάνω ό,τι γουστάρω

Στα live κάνω ό,τι γουστάρω Facebook Twitter
0

Πώς θέλετε να σας αποκαλούν: chk chk chk ή pow pow pow;

Η προτίμησή μου είναι όπως στο τέλος της ταινία Ο θεός πρέπει να τρελάθηκε, με τον ήχο που βγαίνει όταν κάνεις κλικ με τη γλώσσα σου.

Τι θυμάσαι από το ξακουστό live που είχατε κάνει στην Αθήνα το 2007;

Θυμάμαι πάρα πολλά από εκείνη τη μέρα. Ήμασταν πολύ ενθουσιασμένοι που βρισκόμασταν στην Ελλάδα. Θυμάμαι τα πάρτι μετά και τον Παρθενώνα που έβλεπα από το δωμάτιό μου.

Υπάρχει οπότε μια λίστα από πράγματα που θα πρέπει να κάνεις όταν επιστρέψεις στην Ελλάδα;

Δυστυχώς όχι, γιατί θα είμαστε για πάρα πολύ λίγο καιρό στη χώρα σας.

Τι είναι αυτό που προσθέτετε και κάνει τα live σας να διαφέρουν τόσο πολύ από τους δίσκους σας;

Δεν ξέρω! Το ενδιαφέρον είναι ίσως ότι πρώτα κάνουμε τα live και μετά ηχογραφούμε τους δίσκους. Στο στούντιο ακούγονται σαν κανονικά rock 'n' roll κομμάτια.

Συμφωνείς ότι είστε μια μπάντα που φημίζεται περισσότερο για τα live σε σχέση με τους δίσκους σας;

Αναγνωρίζω πως έχουμε αυτήν τη φήμη. Κάτι ανάλογο συνέβαινε με τους Stooges και με τους Sonic Youth. Πάντα έλεγα, όμως, ότι πρέπει να ηχογραφούμε με τέτοιο τρόπο ώστε να καταφέρουμε να μεταφέρουμε την ενέργεια της συναυλίας στο άλμπουμ.

Αυτή η φήμη όμως σε μεγάλο μέρος βασίζεται και στις δικές σου περφόρμανς πάνω στη σκηνή... Το κάνεις προσχεδιασμένα ή είναι κάτι που σου βγαίνει αυτοσχεδιαστικά;

Δεν γίνεται να κάνεις συναυλίες επί μήνες και να μην έχεις κάποιο πλάνο για τη σκηνική σου παρουσία. Από την άλλη, βέβαια, αυτό το πλάνο είναι να κάνω ό,τι γουστάρω. Δεν υποκρίνομαι.

Ποιο είναι το επόμενό σας βήμα μετά το «Myth Takes»;

Ετοιμάζουμε ένα καινούργιο άλμπουμ που θα κυκλοφορήσει τον επόμενο χρόνο. Είναι περισσότερο σκοτεινό. Δεν θα έλεγα ότι έχει περισσότερα ηλεκτρονικά ερεθίσματα, ούτε θα κινηθεί στο γνώριμο punk-funk άξονα των προηγούμενων.

Γιατί, όμως, σκοτεινό;

Γιατί δεν μιλάμε για τίποτα καλό. Δεν μπορείς να επιλέξεις το πώς θα γράψεις ένα δίσκο. Γράφεις και ό,τι προκύψει.

Νιώθετε ότι είστε κομμάτι αυτής της disco-funk-punk σκηνής με ονόματα όπως οι Lcd Soundsystem, οι Rapture και οι υπόλοιπες μπάντες;

Και ναι και όχι! Είναι φίλοι μας, καταλαβαίνω ότι έχουμε κάποια κοινά στοιχεία, αλλά την ίδια στιγμή βρίσκω ότι δεν έχουμε και μεγάλη σχέση. Το καταλαβαίνουμε όταν ακούμε τις playlist των DJ στα μπαρ που βγαίνουμε και βλέπουμε πώς αυτοί μιξάρουν τα κομμάτια μας. Αντιλαμβάνεται κανείς ότι έχουμε διαφορετική μουσική φιλοσοφία.

Ποιο νομίζεις όμως ότι ήταν το συστατικό που έκανε όλο αυτό το πείραμα της DFA πετυχημένο στα zeroes;

Νομίζω πως ήταν κάτι που θα συνέβαινε. H indie rock κατέληξε να είναι βαρετή. Η χορευτική μοιάζει πιο εντυπωσιακή και φρέσκια αλλά, πάλι, πολλοί τη βαρέθηκαν. Το να ενώσεις τα δύο είδη και να κρατήσεις τα καλά τους στοιχεία ήταν κάτι καινούργιο. Ένα νέο είδος μουσικής που είναι λογικό σήμερα να γνωρίζει μεγάλη επιτυχία.

Πιστεύεις ότι βάλατε το ηδονιστικό στοιχείο στα κομμάτια σας και στα live σας;

Είναι βασικό κομμάτι σε μας. Και πιστεύω πως εμείς το «φέραμε» σε αυτήν τη μουσική σκηνή.

Θα σου πω τρεις μπάντες και πες μου από ποιες επηρεάστηκες πιο πολύ: Talking Heads, A Certain Ratio, Funkadelic.

Μερικά κομμάτια των Certain Ratio μάς έχουν απλά αρέσει. Πιθανότατα, όμως, μόνο τρία. Οι Talking Ηeads έχουν αναμφίβολα μεγάλη επιρροή, όπως και σε όλα τα post punk group. Ο David Byrne και η μουσική περιέργειά του είναι κάτι το συναρπαστικό. Για τους Funkadelic τo μόνο που έχω να πω είναι ότι ήταν δικό τους το πρώτο κομμάτι που άκουσα στο λύκειο και από εκεί έβρισκα τις λούπες για να σαμπλάρω τα πρώτα κομμάτια μας. Οπότε, δεν μιλάμε για μια απλή επιρροή.

Ποια είναι η ιστορία πίσω από τη μεγάλη σας επιτυχία «Me And Giuliani Down By The School Yard»;

Όταν ήταν δήμαρχος στη Νέα Υόρκη είχε βγάλει κάτι νόμους, που εξαιτίας τους είχαν κλείσει πολλά από τα κλαμπ της πόλης. Είχε καταστραφεί όλη η νυχτερινή της ζωή, που ήταν και ένα αναπόσπαστο κομμάτι της. Για παράδειγμα, η disco μουσική δεν ακουγόταν πια και θέλαμε να γράψουμε ένα τραγούδι ώστε να τον αναστατώσουμε. Και τα καταφέραμε. Ήταν ένα κλασικό τραγούδι διαμαρτυρίας, επειδή νιώθαμε ότι πρέπει να ενωθούμε, να μοιραστούμε και με άλλους κάτι που αισθανόμασταν πως ήταν αδικία.

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μόνη πλέον λύση η δημιουργία ενός διεθνικού ομοσπονδιακού κράτους Ισραηλινών και Παλαιστινίων»

Διεθνή / «Μόνη πλέον λύση η δημιουργία ενός διεθνικού ομοσπονδιακού κράτους Ισραηλινών και Παλαιστινίων»

Από τις πιο έγκυρες πηγές αναφορικά με τα τεκταινόμενα στη Μέση Ανατολή, ο δημοσιογράφος και συγγραφέας Πέτρος Παπακωνσταντίνου σχολιάζει όλες τις τελευταίες εξελίξεις στην ισραηλινοπαλαιστινιακή σύγκρουση.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Δεν χρειάζεται να έχει ένας αστυνομικός προοδευτικές ιδέες, προέχει να είναι επαγγελματίας»

Οπτική Γωνία / «Δεν χρειάζεται να έχει ένας αστυνομικός προοδευτικές ιδέες, προέχει να είναι επαγγελματίας»

Ο πρόεδρος της Ελληνικής Ένωσης Δικαιωμάτων του Ανθρώπου, Ανδρέας Τάκης, μιλά για την αστυνομική βία και αυθαιρεσία με αφορμή την έκδοση της έρευνας που συνέπεσε με τη δημοσιοποίηση της υπόθεσης του Μοχάμεντ Καμράν Ασίκ, ο οποίος βρέθηκε νεκρός στο τμήμα του Αγίου Παντελεήμονα.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Νάνσυ Παπαθανασίου: Μια πρωτοπόρος της ψυχικής υγείας των ΛΟΑΤΚΙ+ ατόμων στην Ελλάδα

Lgbtqi+ / Νάνσυ Παπαθανασίου: Μια πρωτοπόρος της ψυχικής υγείας των ΛΟΑΤΚΙ+ ατόμων στην Ελλάδα

Η κλινική ψυχολόγος και συνιδρύτρια του Orlando LGBT+ σε μια συγκινητική, διαφωτιστική και ενδυναμωτική συζήτηση για την πορεία που έχει διανύσει η εγχώρια ΛΟΑΤΚΙ+ κοινότητα, αλλά και η ίδια, προς την ορατότητα και για όσα ακόμα πρέπει να γίνουν για την ισότητα και την αποδοχή άμεσα, εδώ και τώρα.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Φρέντης Μπελέρης: «Έχω έναν λόγο παραπάνω να σέβομαι τις ελευθερίες κάθε πολίτη»

Συνέντευξη / Φρέντης Μπελέρης: «Έχω έναν λόγο παραπάνω να σέβομαι τις ελευθερίες κάθε πολίτη»

Ο υποψήφιος ευρωβουλευτής της Νέας Δημοκρατίας εξηγεί πώς πήρε το όνομά του, ποιο είναι το πρόβλημα με τις περιουσίες των Χειμαρριωτών, τι θα κάνει αν πάει στην Ευρωβουλή και δηλώνει πως θα υπερασπιζόταν με χαρά τα δικαιώματα oποιασδήποτε άλλης μειονότητας.
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ
Κύρα Κάπη: «O Κυριάκος Μητσοτάκης δεν έχει προσποιηθεί ποτέ κάτι που δεν είναι»

Συνέντευξη / Κύρα Κάπη: H γυναίκα πίσω από το TikTok του πρωθυπουργού

Με αφορμή τη βράβευση της στα «Ermis Awards», η διευθύντρια Επικοινωνίας του πρωθυπουργού μιλά δημόσια για πρώτη φορά και περιγράφει το πώς διαμορφώνει τη δημόσια εικόνα του Κυριάκου Μητσοτάκη ενώ απαντά για τα λάθη, την κριτική και τις δύσκολες στιγμές.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Δημήτρης Παπαϊωάννου

Συνέντευξη / Δημήτρης Παπαϊωάννου: «Αυτή θα είναι η τελευταία μου φορά στη σκηνή»

Λίγο πριν εμφανιστεί ξανά στη σκηνή του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών με το ΙΝΚ, ο Δημήτρης Παπαϊωάννου κάνει μια αναδρομή σε ολόκληρη την καριέρα του σε μια κουβέντα έξω απ’ τα δόντια με τον Δημήτρη Παπανικολάου, καθηγητή Νεοελληνικών και Πολιτισμικών Σπουδών στο Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης, για το περιοδικό «Dust», την οποία αναδημοσιεύει σε αποκλειστικότητα η LiFO.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΑΟΥ
Χρήστος Μαρκογιαννάκης: «Στη Γαλλία είμαι δημιουργικά ελεύθερος, στην Ελλάδα όχι»

Βιβλίο / Χρήστος Μαρκογιαννάκης: «Στη Γαλλία είμαι δημιουργικά ελεύθερος, στην Ελλάδα όχι»

Τα νουάρ μυθιστορήματά του είναι από τα πιο αγαπημένα του γαλλικού αναγνωστικού κοινού: Ο βραβευμένος συγγραφέας και σύγχρονος μετρ του είδους σε μια συζήτηση για το «τέλειο έγκλημα» στη ζωή και στη λογοτεχνία.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Πέτρος Αϊβάζης: «Χρειάζεται αλληλεγγύη ανάμεσα στου ΛΟΑΤΚΙ+ που γερνούν, δεν βγαίνει αλλιώς»

LGBTQI+ / Πέτρος Αϊβάζης: «Χρειάζεται αλληλεγγύη ανάμεσα στους ΛΟΑΤΚΙ+ που γερνούν, δεν βγαίνει αλλιώς»

Από τη σεξεργασία και τα drag shows στην Αμερική ως την τηλεόραση, το σινεμά και τον ΛΟΑΤΚΙ+ εθελοντισμό στην Αθήνα, η «Ελληνίδα Divine» είναι ένας γλυκύτατος άνθρωπος με γεμάτη ζωή και νοιάξιμο για τους άλλους seniors της κοινότητας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Αργύρης Παυλίδης: Η φωνή των παιδικών μας χρόνων

Οθόνες / Αργύρης Παυλίδης: Η φωνή των παιδικών μας χρόνων

Ηθοποιός, σκηνοθέτης, παρουσιαστής παιδικών εκπομπών όπως οι θρυλικοί «Κόκκινοι Γίγαντες, Άσπροι Νάνοι», πρωτοπόρος της μεταγλώττισης και η φωνή αγαπημένων μας ηρώων σε σειρές και ταινίες κινουμένων σχεδίων. O Αργύρης Παυλίδης σε μια εκ βαθέων συνέντευξη στη LiFO.
ΜΑΝΟΣ ΝΟΜΙΚΟΣ
ΕΠΕΞ Η Daglara και το θρίλερ του «έθνους»: τρόμος, έρως και βουκολικό σικ

Συνεντεύξεις / Η Daglara στο Φεστιβάλ Αθηνών: Τρόμος, έρως και βουκολικό σικ

Performer, σχεδιάστρια ρούχων, πωλήτρια, φιλότεχνη, ντίβα, τέρας λαγνείας, η Daglara και η τέχνη της διαχέονται με λίκνισμα και γρύλισμα σε ένα σωρό πίστες της καθημερινότητας και της απόδρασης.
ΑΛΕΞΙΝΟΣ ΠΥΡΑΥΛΟΣ
Ανέκδοτη συνέντευξη της Αρλέτας: «Το μπαρ το ναυάγιο δεν ήταν μπαρ»

Μουσική / Μια ανέκδοτη συνέντευξη της Αρλέτας: «Το μπαρ το ναυάγιο δεν ήταν μπαρ»

Μια ανέκδοτη συνέντευξη της Αρλέτας στον δημοσιογράφο και ραδιοφωνικό παραγωγό Μιχάλη Γελασάκη το 2009, όπου μιλάει για τον τελευταίο της δίσκο, τα «αδικημένα» τραγούδια της, τους νέους, τους φραγκοφονιάδες της γενιάς της και αφηγείται την ιστορία του τραγουδιού το «Μπαρ το ναυάγιο», που δεν ήταν μπαρ! Δημοσιεύεται στo Lifo.gr για πρώτη φορά, έξι χρόνια μετά τον θάνατό της.
ΜΙΧΑΛΗΣ ΓΕΛΑΣΑΚΗΣ
Γιώργος Καστανάς: «Ε, ναι! Είμαι Έλληνας κι ας με πίκρανε ο νόμος»

Συνέντευξη / Γιώργος Καστανάς: «Ε, ναι! Είμαι Έλληνας κι ας με πίκρανε ο νόμος»

Ο νεαρός που έγινε viral στο TikTok όταν πήρε στα χέρια του την ελληνική ταυτότητα μετά από 5 χρόνια αναμονής, μιλά αποκλειστικά στη LIFO για όλη του τη ζωή στην Ελλάδα του ρατσισμού, αλλά και της άφατης καλοσύνης.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Διονύσης Τεμπονέρας: «Να μην δούμε ξανά το χάρτη όλο μπλε»

Βασιλική Σιούτη / Το πολιτικό άστρο του Διονύση Τεμπονέρα μόλις αναδύθηκε ― Μια συζήτηση

Ο Διονύσης Τεμπονέρας παρέμενε σχεδόν άγνωστος την εποχή της εξουσίας του ΣΥΡΙΖΑ και αναδείχθηκε μόλις πρόσφατα, στην πτώση, όταν κλήθηκε να βοηθήσει με κεντρικό ρόλο την τελευταία στιγμή. Κατά κοινή ομολογία τα πήγε καλά, αλλά το αποτέλεσμα είχε κριθεί προ πολλού. Δεν είναι ο αγαπημένος της ελίτ ούτε των κομματικών μηχανισμών, όμως πολλοί πιστεύουν ότι το πολιτικό του άστρο μόλις αναδύθηκε, κι ας αρνήθηκε να είναι υποψήφιος για την ηγεσία του κόμματος.
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ