Τι παίζει με την αύξηση του εισιτηρίου στα μέσα μαζικής μεταφοράς;

Τι παίζει με την αύξηση του εισιτηρίου στα μέσα μαζικής μεταφοράς; Facebook Twitter
5
 

Τι παίζει με την αύξηση του εισιτηρίου στα μέσα μαζικής μεταφοράς; Facebook Twitter

 

Με μια λέξη, πώς αξιολογείτε το αθηναϊκό δίκτυο συγκοινωνιών;

Αναξιόπιστο.

 
Ποιο είναι το μεγαλύτερο μειονέκτημά του;

Η αναξιοπιστία, η οποία, μαζί με την ανεπαρκή κάλυψη πολλών και σημαντικών περιοχών, δημιουργεί ανεπαρκείς συγκοινωνιακές συνθήκες. Σε γενικές γραμμές, το επιβατικό κοινό δείχνει προτίμηση στο μετρό και στον Ηλεκτρικό, κυρίως λόγω της υψηλής ταχύτητας μετακίνησης και της αξιοπιστίας τους. Αντίθετα, λεωφορεία και τρόλεϊ λειτουργούν σε μεγάλο βαθμό για επιβάτες που δεν έχουν εναλλακτική.

 

Γιατί δεν τα εμπιστεύονται οι Αθηναίοι;

Η εικόνα που λαμβάνει καθημερινά ο επιβάτης λεωφορείων και τρόλεϊ, ξεκινώντας το ταξίδι του, είναι απολύτως αρνητική. Η στάση φαίνεται εγκαταλειμμένη, δεν υπάρχει στέγαστρο, κανείς δεν ξέρει σε πόση ώρα θα περάσει το επόμενο λεωφορείο. Πληροφορίες τις οποίες ο ΟΑΣΑ αναρτούσε παλαιότερα στους στύλους των στάσεων σχετικά με τις στάσεις κάθε γραμμής και τη συχνότητά της δεν είναι σήμερα διαθέσιμες. Αυτή η εικόνα, μαζί με το χαμηλό επίπεδο εξυπηρέτησης, δεν έχει επιτρέψει τη στροφή του επιβατικού κοινού στις αστικές συγκοινωνίες.

Το ενιαίο εισιτήριο (€1,80) είναι ακριβό ή φτηνό για τις παροχές που προσφέρονται;

Είναι πανάκριβο, ιδιαίτερα στις σημερινές οικονομικές και κοινωνικές συνθήκες. Οι τιμές των εισιτηρίων αυξήθηκαν σημαντικά (σχεδόν 40%) και πριν από 2 χρόνια, χωρίς αυτό να οδηγήσει στην (επιθυμητή από πλευράς της πολιτείας) αύξηση των εσόδων. Μάλιστα, στοιχεία των φορέων δείχνουν μείωση των εσόδων και της επιβατικής κίνησης περίπου στο 15%-20%. Αυτήν τη μείωση –καθότι δεν υπάρχουν επίσημες μετρήσεις ή στοιχεία(!)– μπορούμε να την αποδώσουμε είτε στη συνολική μείωση των μετακινήσεων είτε στην πολύ σημαντική αύξηση της εισιτηριοδιαφυγής.

 

Ποιες αλλαγές προτείνετε, που μπορούν να γίνουν άμεσα; Τι μπορούμε να κλέψουμε από το εξωτερικό;

Εφαρμογή της τηλεματικής σε λεωφορεία-τρόλεϊ, ώστε να υπάρχει αξιόπιστη ενημέρωση για τους επιβάτες και έλεγχος εκτέλεσης των δρομολογίων. Ριζικός επανασχεδιασμός του δικτύου, το οποίο εξελίσσεται επί 3 δεκαετίες στη λογική της δημιουργίας περιφερειακών γραμμών με αραιά δρομολόγια.

Αξιόπιστα δρομολόγια μετά τα μεσάνυχτα για διευκόλυνση των χρηστών και αύξηση της ασφάλειας στους δρόμους.

Συνεντεύξεις
5

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

George Le Nonce: «Εκτός από τα φέικ νιουζ, υπάρχει η φέικ λογοτεχνία και η φέικ ποίηση»

Ποίηση / George Le Nonce: «Εκτός από τα fake news, υπάρχει η fake λογοτεχνία και ποίηση»

Με αφορμή την έκδοση του τέταρτου ποιητικού του βιβλίου, με τίτλο «Μαντείο», ο Εξαρχειώτης ποιητής μιλά για την πορεία του, την ποίηση –queer και μη–, και για την εποχή του Web 2.0, αποφεύγοντας την boomer-ίστικη νοοτροπία.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ιωάννα - Μαρία Γκέρτσου: «Δεν ξέρω πώς είναι ο κόσμος για τα μη τυφλά άτομα. Για μένα είναι αυτός που αντιλαμβάνομαι»

Κοκέτα / Ιωάννα - Μαρία Γκέρτσου: «Δεν ξέρω πώς είναι ο κόσμος για τα μη τυφλά άτομα. Για μένα είναι αυτός που αντιλαμβάνομαι»

Η ψυχολόγος στην παιδοψυχιατρική κλινική του νοσοκομείου παίδων «Αγία Σοφία» και συνιδρύτρια της πρώτης σχολής σκύλων οδηγών στη χώρα μας μιλά στην Κοκέτα.
ΙΩΝΑΣ ΚΑΛΛΙΜΑΝΗΣ
«Μόνη πλέον λύση η δημιουργία ενός διεθνικού ομοσπονδιακού κράτους Ισραηλινών και Παλαιστινίων»

Διεθνή / «Μόνη πλέον λύση η δημιουργία ενός διεθνικού ομοσπονδιακού κράτους Ισραηλινών και Παλαιστινίων»

Από τις πιο έγκυρες πηγές αναφορικά με τα τεκταινόμενα στη Μέση Ανατολή, ο δημοσιογράφος και συγγραφέας Πέτρος Παπακωνσταντίνου σχολιάζει όλες τις τελευταίες εξελίξεις στην ισραηλινοπαλαιστινιακή σύγκρουση.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Δεν χρειάζεται να έχει ένας αστυνομικός προοδευτικές ιδέες, προέχει να είναι επαγγελματίας»

Οπτική Γωνία / «Δεν χρειάζεται να έχει ένας αστυνομικός προοδευτικές ιδέες, προέχει να είναι επαγγελματίας»

Ο πρόεδρος της Ελληνικής Ένωσης Δικαιωμάτων του Ανθρώπου, Ανδρέας Τάκης, μιλά για την αστυνομική βία και αυθαιρεσία με αφορμή την έκδοση της έρευνας που συνέπεσε με τη δημοσιοποίηση της υπόθεσης του Μοχάμεντ Καμράν Ασίκ, ο οποίος βρέθηκε νεκρός στο τμήμα του Αγίου Παντελεήμονα.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Νάνσυ Παπαθανασίου: Μια πρωτοπόρος της ψυχικής υγείας των ΛΟΑΤΚΙ+ ατόμων στην Ελλάδα

Lgbtqi+ / Νάνσυ Παπαθανασίου: Μια πρωτοπόρος της ψυχικής υγείας των ΛΟΑΤΚΙ+ ατόμων στην Ελλάδα

Η κλινική ψυχολόγος και συνιδρύτρια του Orlando LGBT+ σε μια συγκινητική, διαφωτιστική και ενδυναμωτική συζήτηση για την πορεία που έχει διανύσει η εγχώρια ΛΟΑΤΚΙ+ κοινότητα, αλλά και η ίδια, προς την ορατότητα και για όσα ακόμα πρέπει να γίνουν για την ισότητα και την αποδοχή άμεσα, εδώ και τώρα.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Φρέντης Μπελέρης: «Έχω έναν λόγο παραπάνω να σέβομαι τις ελευθερίες κάθε πολίτη»

Συνέντευξη / Φρέντης Μπελέρης: «Έχω έναν λόγο παραπάνω να σέβομαι τις ελευθερίες κάθε πολίτη»

Ο υποψήφιος ευρωβουλευτής της Νέας Δημοκρατίας εξηγεί πώς πήρε το όνομά του, ποιο είναι το πρόβλημα με τις περιουσίες των Χειμαρριωτών, τι θα κάνει αν πάει στην Ευρωβουλή και δηλώνει πως θα υπερασπιζόταν με χαρά τα δικαιώματα oποιασδήποτε άλλης μειονότητας.
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ
Κύρα Κάπη: «O Κυριάκος Μητσοτάκης δεν έχει προσποιηθεί ποτέ κάτι που δεν είναι»

Συνέντευξη / Κύρα Κάπη: H γυναίκα πίσω από το TikTok του πρωθυπουργού

Με αφορμή τη βράβευση της στα «Ermis Awards», η διευθύντρια Επικοινωνίας του πρωθυπουργού μιλά δημόσια για πρώτη φορά και περιγράφει το πώς διαμορφώνει τη δημόσια εικόνα του Κυριάκου Μητσοτάκη ενώ απαντά για τα λάθη, την κριτική και τις δύσκολες στιγμές.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Δημήτρης Παπαϊωάννου

Συνέντευξη / Δημήτρης Παπαϊωάννου: «Αυτή θα είναι η τελευταία μου φορά στη σκηνή»

Λίγο πριν εμφανιστεί ξανά στη σκηνή του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών με το ΙΝΚ, ο Δημήτρης Παπαϊωάννου κάνει μια αναδρομή σε ολόκληρη την καριέρα του σε μια κουβέντα έξω απ’ τα δόντια με τον Δημήτρη Παπανικολάου, καθηγητή Νεοελληνικών και Πολιτισμικών Σπουδών στο Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης, για το περιοδικό «Dust», την οποία αναδημοσιεύει σε αποκλειστικότητα η LiFO.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΑΟΥ
Χρήστος Μαρκογιαννάκης: «Στη Γαλλία είμαι δημιουργικά ελεύθερος, στην Ελλάδα όχι»

Βιβλίο / Χρήστος Μαρκογιαννάκης: «Στη Γαλλία είμαι δημιουργικά ελεύθερος, στην Ελλάδα όχι»

Τα νουάρ μυθιστορήματά του είναι από τα πιο αγαπημένα του γαλλικού αναγνωστικού κοινού: Ο βραβευμένος συγγραφέας και σύγχρονος μετρ του είδους σε μια συζήτηση για το «τέλειο έγκλημα» στη ζωή και στη λογοτεχνία.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Πέτρος Αϊβάζης: «Χρειάζεται αλληλεγγύη ανάμεσα στου ΛΟΑΤΚΙ+ που γερνούν, δεν βγαίνει αλλιώς»

LGBTQI+ / Πέτρος Αϊβάζης: «Χρειάζεται αλληλεγγύη ανάμεσα στους ΛΟΑΤΚΙ+ που γερνούν, δεν βγαίνει αλλιώς»

Από τη σεξεργασία και τα drag shows στην Αμερική ως την τηλεόραση, το σινεμά και τον ΛΟΑΤΚΙ+ εθελοντισμό στην Αθήνα, η «Ελληνίδα Divine» είναι ένας γλυκύτατος άνθρωπος με γεμάτη ζωή και νοιάξιμο για τους άλλους seniors της κοινότητας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Αργύρης Παυλίδης: Η φωνή των παιδικών μας χρόνων

Οθόνες / Αργύρης Παυλίδης: Η φωνή των παιδικών μας χρόνων

Ηθοποιός, σκηνοθέτης, παρουσιαστής παιδικών εκπομπών όπως οι θρυλικοί «Κόκκινοι Γίγαντες, Άσπροι Νάνοι», πρωτοπόρος της μεταγλώττισης και η φωνή αγαπημένων μας ηρώων σε σειρές και ταινίες κινουμένων σχεδίων. O Αργύρης Παυλίδης σε μια εκ βαθέων συνέντευξη στη LiFO.
ΜΑΝΟΣ ΝΟΜΙΚΟΣ
ΕΠΕΞ Η Daglara και το θρίλερ του «έθνους»: τρόμος, έρως και βουκολικό σικ

Συνεντεύξεις / Η Daglara στο Φεστιβάλ Αθηνών: Τρόμος, έρως και βουκολικό σικ

Performer, σχεδιάστρια ρούχων, πωλήτρια, φιλότεχνη, ντίβα, τέρας λαγνείας, η Daglara και η τέχνη της διαχέονται με λίκνισμα και γρύλισμα σε ένα σωρό πίστες της καθημερινότητας και της απόδρασης.
ΑΛΕΞΙΝΟΣ ΠΥΡΑΥΛΟΣ

σχόλια

5 σχόλια
Για το γεγονός ότι τα λεωφορεία κάνουν τριπλάσιο χρόνο για κάθε δρομολόγιο αφού οι λεωφοριολωρίδες είναι γεμάτες, δεν θα μιλήσει κανείς?
Αυτό σαν απάντηση στοv ιδρύτη των ατενιστας K.Ρ,που αρθρογραφούσε και στηλίτευε σε προηγουμενο αρθρο του στη Λιφο,τη συμπεριφόρα των Αθηναίων που δεν χτυπούσαν εισήτηριο,σαν να ειναι αυτοι το προβλημα,λεγοντας μας λίγο πολύ όλους τζαμπατζήδες και ανεύθυνους.Άλλη μια για να το βάλει καλά στο κέφαλι του και να βγει απο το μικρόκοσμο του :Το ενιαίο εισιτήριο (€1,80) είναι ακριβό ή φτηνό για τις παροχές που προσφέρονται ?Είναι πανάκριβο, ιδιαίτερα στις σημερινές οικονομικές και κοινωνικές συνθήκες. Οι τιμές των εισιτηρίων αυξήθηκαν σημαντικά (σχεδόν 40%) και πριν από 2 χρόνια, χωρίς αυτό να οδηγήσει στην (επιθυμητή από πλευράς της πολιτείας) αύξηση των εσόδων
Εν έτη 2005 σχολιάζαμε την χρήση δικτύου TETRA στον στόλο των λεωφορείων και τρόλεϊ με ταυτόχρονη εγκατάσταση οθονών σε κάθε στάση για να γνωρίζουν οι επιβάτες το που βρίσκεται κάθε στιγμή το λεωφορείο που περιμένουν. Μετά από 7 χρόνια με την επανάσταση και την ευρεία διάδοση των smartphones, του 3G, του Wifi και του GPS τι δικαιολογία υπάρχει που δεν μπορεί να δει τέτοιου είδους πληροφορίες κάποιος στο κινητό του?
Η τηλεματική λειτουργεί εδώ και χρόνια στη Θεσσαλονίκη. Δημιουργεί εξαιρετική εντύπωση ( δεν μπορώ να πω αν έχει αποδώσει ( αλλά μάλλον ναι ), δεν είμαι ειδικός ) και οι αστικές συγκοινωνίες έχουν απλωθεί σε όλο το νομό με πολύ καλή συχνότητα.