Ο Κωστής Μαραβέγιας αφηγείται τη ζωή του στη LiFO Facebook Twitter
Μου αρέσει η Αθήνα. Μου αρέσει γενικώς να περιφέρομαι με το ποδήλατο στο κέντρο της, που για μένα είναι κάτι πολύ συγκεκριμένο: Πλάκα, Γκάζι, Ψυρρή, Μοναστηράκι. Αισθάνομαι ότι υπάρχει μια πολύ ωραία ενέργεια, κάτι γίνεται, κάτι μαγειρεύουν συνέχεια. Φωτο: Αναστασία Βουτυροπούλου / LiFO

Ο Κωστής Μαραβέγιας αφηγείται τη ζωή του στη LiFO

0

Γεννήθηκα στο Αγρίνιο κι έζησα εκεί μέχρι τα 18. Μετά έφυγα για σπουδές στην Ιταλία για 8 χρόνια, ήταν ήδη εκεί ο αδελφός μου. Πηγαινοερχόμασταν από μικροί, επειδή οι γονείς μου έχουν γραφείο μεταφορών Ελλάδα - Ιταλία. Έμενα στο Μπάρι. Όποιος πηγαίνει λέει ότι είναι πολύ άσχημο, εγώ στο μυαλό μου το έχω σαν τη Βενετία του Νότου.

• Σπούδασα στατιστική. Η αλήθεια είναι ότι ήθελα να σπουδάσω πληροφορική, αλλά είχα συγχρόνως γραφτεί στο Ωδείο του Νικολό Πιτσίνι και ήταν πολύς κόπος, ήταν μεγάλο ζόρι η παρακολούθηση κι έπρεπε να παρατήσω το ένα από τα δύο. Επέλεξα έτσι να ακολουθήσω τη στατιστική, ελπίζοντας να είναι πιο εύκολη. Δεν ήταν. Με τη στατιστική ασχολήθηκα δυο χρόνια. Μπήκα σε μια ερευνητική ομάδα στο Πολυτεχνείο που παρακολουθούσε κοινοτικά προγράμματα και πολύ τακτικά πηγαίναμε Βρυξέλλες, αλλά δεν μου άρεσε καθόλου. Τα παράτησα.

• Με τη μουσική ασχολήθηκα από την πρώτη στιγμή «επαγγελματικά». Ήμουν επαγγελματίας παίκτης μελόντικας - μου την είχε φέρει δώρο η θεία Νίτσα, αδελφή της γιαγιάς. Η πρώτη μου συναυλία ήταν στην πολυκατοικία και στους συγγενείς παίζοντας τα κάλαντα. Και πληρώθηκα καλά! Ήμουν πολύ περήφανος γιατί ήμουν τόσος δα, δεν διάβαζα νότες, απλά έπιανα τις μελωδίες με το αυτί. Μετά γράφηκα στο Ωδείο για κιθάρα, πιάνο και ντραμς. Οι γονείς μου ήθελαν να ασχοληθώ με τη μουσική. Πολύ. Με πίεζαν. Αυτοί ήταν που με παρότρυναν να παραιτηθώ απ' το Πολυτεχνείο.

Ζω μόνο από τη μουσική. Λεφτά δεν βγάζω, «λεφτά» με την έννοια της σύγχρονης κοινωνίας. Ζω με τα απολύτως απαραίτητα, όπως και όλοι οι άνθρωποι γύρω μου. Αυτό πιστεύω ότι είναι το κλειδί για να είσαι ευτυχισμένος.

• Μόλις ήρθα Ελλάδα ο Σαββόπουλος έψαχνε τραγουδιστές για να κάνει τους Αχαρνείς, πήγα στην οντισιόν -και ξανά σε οντισιόν και ξανά-, με επέλεξε και τελικά συμμετείχα. Ήταν πολύ ωραία εμπειρία. Μετά έμαθα ότι ο Καλαντζόπουλος ψάχνει ακορντεόν και παρουσιάστηκα. Του είπα «το μόνο που θέλω σαν αντάλλαγμα είναι να πω στο πρόγραμμα δυο τραγούδια δικά μου». Το δοκιμάσαμε στο Ζυγό κι είχε μεγάλη επιτυχία. Την επόμενη σεζόν είπα πέντε. Και μετά έφυγα.

• Μου αρέσει η Αθήνα. Μου αρέσει γενικώς να περιφέρομαι με το ποδήλατο στο κέντρο της, που για μένα είναι κάτι πολύ συγκεκριμένο: Πλάκα, Γκάζι, Ψυρρή, Μοναστηράκι. Αισθάνομαι ότι υπάρχει μια πολύ ωραία ενέργεια, κάτι γίνεται, κάτι μαγειρεύουν συνέχεια. Μου αρέσει η Μιαούλη που είναι όλοι αυτοί οι έμποροι με τα δέρματα, με τα μπαχαρικά τους, έχεις την αίσθηση ότι υπάρχει κόσμος που έχει κάτι μπροστά και το κυνηγάει και θέλει κάτι να κάνει.

• Μου αρέσει που είναι λίγο άναρχη πόλη. Μέσα στην ασχήμια της έχει ενδιαφέρον αυτό, που δεν είναι ας πούμε στυλιζαρισμένη όπως οι δυτικοευρωπαϊκές πρωτεύουσες, που τα έχουν όλα σε κουτάκια. Τα 'χουν όλα τακτοποιημένα υπερβολικά και αυτό με τρελαίνει.

• Μου αρέσει η Αθήνα το Δεκαπενταύγουστο, στις απεργίες, το χιόνι που έπεσε, ο αποκλεισμός. Μου αρέσουν οι ανατροπές στην καθημερινότητα. Αυτές οι διακοπές ρεύματος που ζήσαμε πρόσφατα ήταν κάτι μοναδικό, είχα να το ζήσω από πιτσιρικάς. Ξαφνικά, ενώ όλα κυλούν κανονικά, έχεις το internet, έχεις τα πάντα, ανακαλύπτεις ξανά ότι μένεις με έναν άνθρωπο.

Κατάφερε η ΔΕΗ και ένα κεράκι να μας κάνει να αντιληφθούμε ότι η πραγματική επικοινωνία είναι όταν δεν υπάρχουν τα γύρω γύρω. Μείναμε στο σκοτάδι με τη φίλη μου και ψάχναμε να βρούμε τι να συζητήσουμε μεταξύ μας, το φαντάζεσαι; Είμαστε κι οι δυο όλη μέρα στο Facebook και στο MySpace, μπροστά στο laptop, και προσπαθούμε να κάνουμε πιο πολλούς φίλους ο ένας απ' τον άλλο! Αυτό είναι προνόμιο του wireless. Τα λέμε μέσω skype!

Ο έρωτας έχει παίξει πολύ σημαντικό ρόλο στη ζωή μου. Οτιδήποτε κάνουμε πρέπει να έχει μια δόση έρωτα, απ' τη μουσική μέχρι το πώς θα μαγειρέψεις το αγαπημένο σου φαγητό. Αυτήν τη στιγμή είμαι ερωτευμένος με την καινούργια μου κάμερα.

• Το κινητό είναι η διακοπή της συνέχειας. Την ίδια στιγμή διακόπτεται οτιδήποτε. Απ' το να κάνεις έρωτα μέχρι η συζήτηση, η ταινία στο σινεμά. Το να είσαι στη διάθεση του καθένα οποιαδήποτε στιγμή είναι σχεδόν βιασμός.

• Με ενοχλούν πολύ τα κορναρίσματα, τρελαίνομαι. Με ενοχλεί αυτή η ρουτίνα του τύπου φραπές, τσιγάρο, σκουπίδια, κόρνα στο τσακ. Πιστεύω ότι ο δήμος θα 'πρεπε να κάνει μια καμπάνια, να διαθέσει ένα ποσό για να πείσει τον Αθηναίο να σταματήσει να πατάει την κόρνα, να μην πετάει κάτω τα σκουπίδια, να μην κατεβαίνει στο κέντρο με τα τριαξονικά τζιπ. Στο Παρίσι είναι μια ομάδα που σπάει όσα τζιπ μπαίνουν στο κέντρο, πιστεύω όμως ότι με την εκπαίδευση κάτι κάνεις. Τα αυτοκόλλητα «είμαι γάιδαρος» επίσης είναι μια πράξη εξευτελισμού που πιάνει τόπο.

• Το «ilegal» δεν έχει κάποιο ιδιαίτερο νόημα, μου άρεσε ως λέξη. Maraveyas Ilegal. Παράνομα θαύματα. Η παρανομία μού βγάζει μια αλήθεια, κάτι ωραίο, φλερτάρω με την παρανομία. Όλοι έχουμε παρανομήσει κάποια στιγμή στη ζωή μας, το μόνο σίγουρο, απ' το κατέβασμα ενός mp3 μέχρι πιο σοβαρά αδικήματα· πιστεύω ότι η ζωή μας χρειάζεται μια δόση παρανομίας.

• Αυτό που μου δίνει δύναμη είναι ο ήλιος. Η μέρα γενικά. Το να ξυπνάω το πρωί και να αισθάνομαι ότι κάνω αυτά που θέλω. Να βγαίνω απ' το σπίτι και να νιώθω αυτή την απόλυτη ελευθερία να πάρω το ποδηλατάκι μου και να πάω σε φίλους. Η επικοινωνία. Η νύχτα δεν μου αρέσει πάρα πολύ. Θα 'θελα κάποια στιγμή να πάμε μια τουρνέ απογευματινή σε παραλίες και μπαρ με μαγιό.

Έχω μια τάση να πέφτω και να κλείνομαι στον εαυτό μου το χειμώνα, σαν αρκούδα. Και με το που ξεκινάνε οι πρώτες ζέστες και οι πρώτες καλές μέρες της άνοιξης να θέλω να τα κάνω όλα. Τα πάντα. Να ερωτευτώ, να βγω έξω με φίλους, να γλεντήσω, να πάω εκδρομές.

• Παραείμαι ευθύς και άμεσος. Με ενοχλεί αυτό. Το ότι έχω διαλύσει δηλαδή τη δεύτερη σκέψη, αυτή δηλαδή που σου δίνει μέτρο. Έχω μια υπερβολή σε όλα. Στο πώς θα εκδηλώσω την αγάπη μου, στο πώς θα χοροπηδήσω στη σκηνή, στο πώς θα νευριάσω. Κι αυτό δεν λήγει ποτέ.

• Ζω μόνο από τη μουσική. Λεφτά δεν βγάζω, «λεφτά» με την έννοια της σύγχρονης κοινωνίας. Ζω με τα απολύτως απαραίτητα, όπως και όλοι οι άνθρωποι γύρω μου. Αυτό πιστεύω ότι είναι το κλειδί για να είσαι ευτυχισμένος. Τις ανάγκες τις δημιουργείς μόνος σου. Το μυστικό της σύγχρονης ζωής πιστεύω ότι είναι να αφαιρείς ανάγκες, να καταλάβεις ότι μπορείς να ζήσεις και με λίγα. Δεν χρειάζεται να θυσιάσεις τον ελεύθερο χρόνο σου πασχίζοντας να κάνεις μεγάλες αγορές, είτε αυτό είναι ένα αυτοκίνητο είτε ένα σπίτι. Είμαι κατά της ιδιοκτησίας. Θα ήμουν ακόμα πιο ευτυχισμένος αν δεν είχα τίποτα. Μη σου φανεί αστείο, πιστεύω ότι πατρίδα μου είναι ο δρόμος.

• Ο έρωτας έχει παίξει πολύ σημαντικό ρόλο στη ζωή μου. Οτιδήποτε κάνουμε πρέπει να έχει μια δόση έρωτα, απ' τη μουσική μέχρι το πώς θα μαγειρέψεις το αγαπημένο σου φαγητό. Αυτήν τη στιγμή είμαι ερωτευμένος με την καινούργια μου κάμερα.

• Ξέρεις τι με έχει εντυπωσιάσει πιο πολύ; Το καθαρά ελληνικό φαινόμενο που βλέπω στο δρόμο ταξιδεύοντας στην Ελλάδα. Παντού. Αυτό το «έχω βάλει τα θεμέλια του πρώτου ορόφου κι από πάνω αφήνω σίδερα με την προοπτική του δεύτερου ή του τρίτου». Για τα παιδιά και τα εγγόνια. Κανείς δεν ζει για το σήμερα. Δεν υπάρχει μεγαλύτερη μιζέρια.

• Το μόνο που με έμαθε η ζωή είναι να μη βαριέμαι. Με τίποτα.

Οι Αθηναίοι
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Γεννήθηκε Σαν Σήμερα / Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Δημοσιογράφος, στιχουργός. Θα ήταν ευχαριστημένος αν, απ’ όλα τα τραγούδια του, έμενε στην ιστορία το τετράστιχο: «Το απομεσήμερο έμοιαζε να στέκει, σαν αμάξι γέρικο, στην ανηφοριά».
ΣΤΑΥΡΟΣ ΔΙΟΣΚΟΥΡΙΔΗΣ
Χρυσέλλα Λαγαρία: «Δεν είναι τόσο τρομακτικό το να είσαι τυφλός»

Οι Αθηναίοι / Χρυσέλλα Λαγαρία: «Δεν είναι τόσο τρομακτικό το να είσαι τυφλός»

Η συνιδρύτρια και διευθύντρια της Black Light και συνδημιουργός της σειράς podcast της LiFO «Ζούμε ρε» δραστηριοποιείται ώστε οι ΑμεΑ να διαθέτουν ίσες ευκαιρίες και απεριόριστη πρόσβαση, δίχως στιγματισμούς και διακρίσεις. Και είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Lorenzo

Οι Αθηναίοι / Lorenzo: «Η techno σκηνή έχει γίνει χρηματιστήριο»

Γνώρισε την techno στη Φρανκφούρτη των αρχών των ‘90s. Ερχόμενος στην Αθήνα, όσο έβλεπε ότι ο κόσμος σοκαριζόταν με τις εμφανίσεις του, τόσο περισσότερο του άρεσε να προκαλεί. Ο θρυλικός χορευτής του Factory και ιδρυτής της ομάδας Blend είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Ελισάβετ Κοτζιά

Οι Αθηναίοι / «Τα πρώτα χρόνια λέγανε ότι τις κριτικές μου τις έγραφε ο πατέρας μου»

Η Αθηναία της εβδομάδας Ελισάβετ Κοτζιά γεννήθηκε μέσα στα βιβλία· κάποια στιγμή, τα έβαλε στην άκρη, για να ξανασυναντήσει τη λογοτεχνία μέσα από μια αναπάντεχη εμπειρία. Άφησε το οικονομικό ρεπορτάζ για την κριτική βιβλίου. Τη ρωτήσαμε γιατί το ελληνικό μυθιστόρημα δεν έχει ιδιαίτερη απήχηση στο εξωτερικό, και δεν πιστεύει πως για το ζήτημα αυτό υπάρχουν απλές απαντήσεις.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Λούλα Αναγνωστάκη: «Όσο και αν τη χτυπάω μέσα από τα έργα μου, είμαι υπέρ της Ελλάδας»

Πέθανε Σαν Σήμερα / Λούλα Αναγνωστάκη: «Όσο και αν τη χτυπάω μέσα από τα έργα μου, είμαι υπέρ της Ελλάδας»

Σε μια από τις ελάχιστες συνεντεύξεις της, η κορυφαία θεατρική συγγραφέας της Ελλάδας, που πέθανε σαν σήμερα, μίλησε με πρωτοφανή ειλικρίνεια και απλότητα.
ΣΤΑΥΡΟΣ ΔΙΟΣΚΟΥΡΙΔΗΣ
Αρετή Γεωργιλή

Οι Αθηναίοι / «Δεν θα σταματήσω να υπερασπίζομαι το δικαίωμα της γυναίκας να νιώθει ελεύθερη να εκφράζεται»

Η Αρετή Γεωργιλή γεννήθηκε στη Νέα Φιλαδέλφεια και τα δώδεκα τελευταία χρόνια, αφότου άνοιξε το Free Thinking Zone, ζει εκεί και στην Αθήνα. Είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κατιάνα Μπαλανίκα

Οι Αθηναίοι / Κατιάνα Μπαλανίκα: «Μέσα μου είμαι κουτάβι, γι’ αυτό και με πάταγαν όλοι»

Η ηθοποιός που αγαπήθηκε για τους κωμικούς της ρόλους έκανε μόνο δράμα στη σχολή. Θα ήθελε να ξαναπαίξει στην τηλεόραση αλλά βλέπει πως δεν θυμούνται τη γενιά της πια. Είναι ευγνώμων για τη ζωή της και την αφηγείται στη LiFO - γιατί είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μάριο Μπανούσι

Οι Αθηναίοι / Μάριο Μπανούσι: «Αν δεν εκτεθείς στη ζωή, δεν έχει νόημα»

Ο νεαρός σκηνοθέτης, που έχει ήδη μετρήσει διαδοχικά sold out, άρχισε να βλέπει θέατρο όταν μπήκε στη δραματική σχολή. Του αρέσει η ανθρώπινη αμηχανία, η σιωπή και η ησυχία τον γοήτευαν πάντα. Αν και δεν τα πάει καλά με τα λόγια, αφηγείται τη ζωή του στη LiFO.
M. HULOT
Γιώργος Τσιαντούλας, ηθοποιός, σκηνοθέτης

Οι Αθηναίοι / «Γελάτε γιατί χανόμαστε, κάντε σεξ, ταξιδέψτε, διαβάστε και φάτε, φάτε, φάτε»

Ο πολυσυζητημένος πρωταγωνιστής της ταινίας «Το καλοκαίρι της Κάρμεν», Γιώργος Τσιαντούλας, γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη, ζει στο Παγκράτι, διατηρεί θεατρική ομάδα στα Τρίκαλα, έχει παίξει σε παραστάσεις του Ρομέο Καστελούτσι και του Δημήτρη Παπαϊωάννου και τα πιο ριψοκίνδυνα πράγματα που έχει κάνει είναι «γαστρονομικοί συνδυασμοί σε λάθος στιγμή και λάθος ώρα».
M. HULOT
Η Μαρινέλλα ειλικρινέστερη παρά ποτέ αφηγείται τη ζωή της όλη στη LIFO

Οι Αθηναίοι / Η Μαρινέλλα ειλικρινέστερη παρά ποτέ αφηγείται τη ζωή της όλη στη LiFO

Η μεγάλη κυρία του ελληνικού τραγουδιού μιλά για τις ανεξίτηλες συναντήσεις της πορείας της, για το πώς πήγε κόντρα στο ρεύμα της εποχής της, για μια ζωή χορτάτη. Δουλεύοντας επί 67 συναπτά έτη δεν ανέχεται να της πει κανείς «τι ανάγκη έχεις;».
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Αγνή Πικιώνη: «Η Αθήνα έχει εξελιχθεί σ’ ένα μαζικό λούνα παρκ»

Οι Αθηναίοι / «Δυσκολεύονταν να με πλησιάσουν επειδή ήμουν η κόρη του Πικιώνη»

Η Αγνή Πικιώνη, κόρη του οραματιστή αρχιτέκτονα που είχε αφοσιωθεί στη λαϊκή αρχιτεκτονική, μιλά για τη ζωή της δίπλα σε εκείνον, που της έμαθε ότι «ένας απλός άνθρωπος μπορεί να φτιάξει κάτι σημαντικό». Αρχιτέκτονας και η ίδια, φρόντισε να διασώσει και να ταξινομήσει το έργο του. Τη θυμώνει η μεταμοντέρνα αρχιτεκτονική και πιστεύει ότι η Αθήνα έχει χάσει το στοίχημα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Γιώργος Αρβανίτης: «Έλεγα "είμαι καλύτερος" και δεν με πήρε η φτώχεια από κάτω»

Οι Αθηναίοι / Γιώργος Αρβανίτης: «Πείσμωνα για να γίνω ο καλύτερος και δεν με πήρε η φτώχεια από κάτω»

Από μια νιότη γεμάτη αντιξοότητες, ο τροχός για εκείνον γύρισε, η ζωή του στράφηκε στο φως και έγινε βιβλίο. Η Ευρώπη τον ανακάλυψε από τις ταινίες του Αγγελόπουλου, στις ιστορίες του πρωταγωνιστούν ο Φίνος, ο Μαστρογιάνι και ο Κουροσάβα. Ο πολυβραβευμένος διευθυντής φωτογραφίας που ήταν «πάντα την κατάλληλη στιγμή στο κατάλληλο μέρος» είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ