Έξω από την αγορά Αβάστο στο Μπουένος Άιρες, πολύ κοντά στο σημείο που μεγάλωσε, οι περαστικοί αφήνουν τσιγάρα ανάμεσα στα δάχτυλα του αγάλματος του. Ο Κάρλος Γκαρδέλ σκοτώνεται σαν σήμερα το 1935, σε αεροπορικό δυστύχημα, όμως, δεν ξεχνιέται. Είναι η φωνή του αργεντίνικου τάνγκο, μια φωνή που ένας από τους πολλούς θρύλους που κύκλωσαν τη σύντομη ζωή του, λέει ότι τραγούδησε, όταν ήταν ακόμη 2 ετών. Ο ίδιος θρύλος θέλει την ανύπαντρη μητέρα του να τον ακούει αποσβολωμένη να τραγουδά στρωτά, σωστά, τέλεια μουσικά, γνωρίζοντας από πολύ νωρίς ποια θα ήταν η πορεία του αγνώστου πατρός – όπως δηλώθηκε – γιου της.
Και έτσι γίνεται. Ο Γκαρδέλ γεννημένος στην Τουλούζη το 1890, αλλά μεγαλωμένος στο Μπουένος Άιρες, από νεαρή ηλικία δημιουργεί μικρά 3λεπτα αριστουργήματα στρωμένα στον ρυθμό που απαιτεί ένας πολύ της μόδας χορός της εποχής του, το τάνγκο. Θα ηχογραφήσει μερικές εκατοντάδες από αυτά, μαζί με τον τον φίλο και συνεργάτη του, δημοσιογράφο και στιχουργό Αλφρέδο Λε Πέρα: τα “Mi Buenos Aires querido”, “Amores de Estudiante”, “Soledad”, “Volver”, “El día que me quieras” και το αξεπέραστο “Por una cabeza” που σφράγισε την ταινία (και τη σκηνή τυφλού τάνγκο του Αλ Πατσίνο) είναι μερικά μόνο από τα μουσικά ερωτικά ποιήματα που ως δίδυμο δημιουργούν, καθιερώνοντας τον Γκαρδέλ ως «βασιλιά του τάνγκο».
Μυθιστορηματικά γοητευτικός, κομψός, ατσαλάκωτος σε κάθε εμφάνιση είτε κινηματογραφική είτε περιοδείας, ο Γκαρδέλ λατρεύεται και από τις δύο πλευρές του Ρίο Ντε Λα Πλάτα: ο βαρύτονος που ξεκίνησε από μπαρ σε γειτονιές του Μπουένος Άιρες, από τραγούδια σε συντροφικές παρέες και από ντουέτα με σύντομη διάρκεια ζωής, μέχρι τις αρχές του ’30 περιοδεύει σε ολόκληρη τη Λατινική Αμερική με και πουλάει χιλιάδες δίσκων, λατρεύεται ως είδωλο τόσο για την καλλιτεχνική του αξία, όσο και για τις σκοτεινές πτυχές του βίου του, στις οποίες ο ίδιος αποφεύγει να αναφέρεται. Όπως στο θέμα της πατρότητας του, στο πραγματικό επάγγελμα της μητέρας του, στο πώς κάποτε πυροβολήθηκε από κάποιον Γκεβάρα, που ο μύθος ήθελε να είναι ο πατέρας του «Τσε», αλλά τελικά ήταν ο επηρμένος γόνος αριστοκρατικής οικογένειας…
Παρά τη θρυλική επιτυχία του στις γυναίκες, λέγεται ότι ο Γκαρδέλ αγάπησε μόνο μία, την Isabel del Valle. Υπήρξαν ζευγάρι για περισσότερο από μία δεκαετία, όμως, τόσο το οικογενειακό του περιβάλλον, όσο και η δημόσια ζωή του δεν του επέτρεπαν να κυκλοφορεί δημοσίως μαζί της, κάτι που απ’ ό,τι φαίνεται έφερε και το τέλος στη σχέση τους.
Το νήμα της ζωής του θα κοπεί βίαια, σαν σήμερα το 1935, όταν η καριέρα του βρίσκεται στο απόγειο της και εκείνος στην πιο δημιουργική του φάση. Η είδηση της συντριβής του αεροπλάνου, στο οποίο επιβαίνει, επιστρέφοντας από περιοδεία στην Κολομβία, βυθίζει στο πένθος ολόκληρη τη Λατινική Αμερική. Στον θάνατο τον ακολουθεί ο Λε Πέρα, καθώς και μέλη της ορχήστρας, που τον συνοδεύουν. Η εξόδιος ακολουθία του μετατρέπεται σε λαϊκό προσκύνημα. Αφήνει πίσω του μερικά από τα πιο χαρακτηριστικά τάνγκο όλων των εποχών και περίπου 20 ταινίες, στις οποίες με μία κιθάρα κλέβει όλο το σενάριο.
Ειδικά, όσοι χορεύουν τάνγκο, ξέρουν καλά γιατί μέχρι σήμερα στις μιλόνγκες τα τραγούδια ή έστω οι διασκευές μελωδιών του Γκαρδέλ δίνουν όχι μόνο τον σωστό τόνο, αλλά το σύνθημα για το συναισθηματικό βάθος και την ένταση που κρύβει αυτός ο χορός.